بازدید 11748

امارات: مشوق‌های زیادی به اسرائیل دادیم

یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن گوشه‌ای از روابط پنهانی کشورش با رژیم اسرائیل پرده برداشت و خدمات ابوظبی به تل آویو را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۸۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 12 June 2020

به گزارش تابناک، یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: ما مشوق‌ها و جنبه‌های مثبت زیادی به نفع اسرائیل ارایه کردیم.

وی افزود: از جمله ابتکارعمل‌های ما در قبال اسرائیل این بود که حزب‌الله را در جرگه یک سازمان تروریستی قرار دادیم و اقدامات تحریک آمیز حماس را تقبیح کردیم.

العتیبه گفت: امکان زیادی برای روابطی با حرارت بیشتر بین ابوظبی و تل آویو وجود دارد.

وی تصریح کرد که امارات ابتکارعمل‌هایی را مطرح کرده است که امتیازاتی را به اسرائیل می‌داد.

العتیبه در مقاله خود با عنوان "یا الحاق یا عادی سازی" افزود: الحاق (بخش‌هایی از کرانه باختری) انتظارات اسرائیل برای داشتن روابطی امنیتی و اقتصادی و فرهنگی با جهان عرب را برباد خواهد داد. می‌توانستیم دروازه‌ای برای ورود اسرائیل به جهان عرب و جهان تشکیل دهیم.

العتبیه گفت: اسرائیل و امارات دو ارتشی دارند که از بیشترین قدرت در منطقه برخوردارند و نگرانی مشترک در قبال تروریسم و تجاوزگری دارند.

وی افزود: اسرائیل و امارات روابطی طولانی و عمیق با آمریکا دارند و امارات و اسرائیل می‌توانستند همکاری امنیتی نزدیکتر و موثرتری داشته باشند.

سفیر امارات گفت: اسرائیل و امارات می‌توانند کارهای زیادی بکنند زیرا پیشرفته‌ترین اقتصاد در منطقه را دارا هستند. این امکان بود که امارات دروازه بازی باشد که اسرائیل را به منطقه و جهان پیوند بدهد.

وی گفت: امارات اسرائیلی‌ها را تشویق کرد که به جنبه مثبت برای روابطی بازتر و طبیعی‌تر بیاندیشند؛ همچنین اماراتی‌ها و به طور کلی اعراب را تشویق کرد که درخصوص روابطی بازتر با اسرائیل مثبت بیاندیشند.

العتیبه افزود: امارات اسرائیل را به شرکت در نمایشگاه اکسپو درسال آینده در دبی دعوت کرد. دیپلمات‌های اسرائیلی در ابوظبی در چارچوب آژانس انرژی تجدید پذیر سازمان ملل حضور دارند.

وی تصریح کرد: ما مشوق‌ها و جنبه‌های مثبتی را به نفع اسرائیل برای امنیت بیشتر و روابطی مستقیم و استقبال روز افزون ارایه کردیم.

العتبیه گفت: در بخش بزرگی از جهان اسلام می خواستیم باور کنیم که اسرائیل یک فرصت است و نه دشمن. ما با خطرات مشترک متداول تر از حد ضروری روبرو هستیم و امکان بیشتری برای روابطی با حرارت‌تر بین خودمان می‌بینیم.

منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل