بازدید 23849

سوغات نامطبوع گردشگران به روستای فیلبند!

در این گزارش تصاویر زباله‌های رها شده مسافران در منطقه زیبای سنگچال به سمت فیلبند را می‌بینیم.فیلبند همچنان می‌تواند یکی از بکرترین و شگفت‌انگیزترین مناطق مازندران باشد به شرطی که انبوه زباله‌ها و ویلا‌ها بگذارند.آن‌ها که چند سال قبل به این منطقه سفر می‌کردند، از نبود امکانات، مثل سطل زباله و... در این منطقه گلایه داشتند، اما نکته عجیب و تلخ ماجرا اینجاست که حتی حالا همان‌ها که از نبود سطل‌های زباله شکایت می‌کردند، اکنون زباله‌هایشان را به جای ریختن در درون زباله‌دانی، در بیرون از آن می‌ریزند و به جای ریختن در درون سطل مخصوصی که بر روی آن نام دهیاری فیلبند چاپ شده است، در بیرون از محفظه می‌ریزند و می‌روند.
کد خبر: ۹۸۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 08 June 2020
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۲
حقّاً و انصافاً در این مورد گردشگران مقصر نیستند، آن ها زباله هایشان را در سطل های زباله ریخته اند و سپس چون سطل ها پر شده اند، اطلاف آن ها گذارده اند، چرا نباید دهیاری جایی مانند فیلبند که توریستی است، زودتر به داد سطل های زباله نرسد؟!!!
پاسخ ها
حسن
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
مانی جان میخواستم همین را بنویسم دیدم شما کارم را آسان کرده ای. ممنون
سلام
علاوه بر آشغال های که ریخته شده که منظره بسیار زشتی است، در عکس دوم نابودی گسترده جنگل ها بسیار به نظر میاید. انگار جنگل را دارند شخم می زنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
اینکه متاسفانه بخشی از جنگل در شمال ایران از بین رفته به نظر من درسته ولی در مورد تصاویر دوم این خبر،فکر میکنم اون بخش هایی که در بین جنگل ها با تعدادی از خونه ها و زمین های کشاورزی وجود داره روستاهایی در اون مناطق هست .
محصول حضور انواع اکبر طبری ها! در میان مسئولان را داریم مشاهده میکنیم
آدم قلبش میگیره بخدا . حداقل یا سطل زباله ها رو بیشتر کنید یا آموزش مداوم بدید
چندین ساله دهیاری این روستا راه رو بسته و از هر خودرو مبلغی بعنوان ورودیه اخذ میکنه تا مثلا صرف سطل زباله و نظافت اونجا بکنه . حال باید جوابگو باشه این مبالغی که هر روز برای این کار ها اخذ میکنه چرا صرف نظافت و انتقال زباله ها نمیشه و وضع اونجا به این روز در اومده
جالبه که در ورودی روستا هم از ماشینها پول میگیرند بابت خدمات. اما حاصلش اینه
سطلهای زباله خیلی وقته خالی نشدن. گردشگر هم زباله اش رو گذاشته کنار سطل. البته در این شرایط بهتره زباله رو با خودمون ببریم و در محل مناسب بذاریم.
در مورد این موضوع هر دوگروه مقصرند.هم گردشگران که بعضا زباله ها را اراضی طبیعی رها میکنند و هم دهیاری که علیرغم اطلاع از حجم بالای گردشگران و زباله تولید شده،سرعت عمل و توانایی لازم جهت جمع آوری زباله ها را ندارد
چند روز قبل تصاویری از طبیعت یک ناحیه ای در ایران در این سایت قرارداده شد،در مجموع مناظر زیبایی بود ولی خیلی هم سرسبز و متمایز نبود.یک نفر هم با یک حالت اغراق آمیز نوشت "سوئیس مثل اینه"من در جوابش اشاره کردم که اون مناظر واقعا به نظرش خیلی سرسبزه؟و مطالبی در اون پاسخم هم نوشتم و منظورم هم این بود که اغراق بیش از اندازه در مورد اون تصاویر درست نیست.یک نفر در پاسخم شروع کرد به اغراق بسیار زیاد از اون مناطق و چندین واژه مبالغه آمیز که بیشتر برای خودش و عده ای از همفکرای خودش در اون مورد، مصرف داخلی داشت.در اون قسمت جواب محکمی هم به اون فرد هم در اون قسمت هم دادم ولی تا آخرین باری که اون قسمتو دیده بودم اون جوابم به یک نظر دیگه و بهش،منتشر نشد.واقعا اگر سوئیس مثل اونجاست پس در مورد تصاویر طبیعت در این مناطق در این خبر دقیقا چی باید گفت؟و مناطق سرسبز و زیبا در شمال فقط مختص به یک منطقه یا یک ناحیه از شمال نیست و تصاویر و مناظر بسیار بکر وزیبا وسر سبزی هم در شمال وجود داره و اون مناظر سرسبز محدود به تعدادی کمی از نقاط در شمال نیست.در ایران نقاط زیبا با طبیعت مختلف در نقاط مختلفی وجود داره ولی اغراق بیش از اندازه عده ای در مورد مناظر مختلف طبیعی که اکثرش ممکنه ناشی از تعصبات منطقه ای باشه درست نیست و اگر بیشتر همون افراد در یک منطقه دیگری در ایران بودن ممکن بود در مورد همون مناظر یک نظر دیگه داشتن.
پرشده خوب کجا بریزند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی