بازدید 14020

«آب‌بازی» با مرگ؛ تفریحی که جان می‌گیرد

خرم‌آباد- روزهای گرم که فرار می رسد، آب‌تنی و شنا مشتری‌های پروپاقرص خودش را دارد، اما روایت قربانیان شنا در مناطق ممنوعه لرستان حکایت «آب‌بازی» با مرگ است، تفریحی که جان می‌گیرد.
کد خبر: ۹۸۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 08 June 2020

به گزارش «تابناک»حکایت روزهای گرم بهار و تابستانی در لرستان روایت روزهایی است که حادثه روی حادثه می‌آید و آمار قربانیان آب‌بازی با مرگ و شنا در مناطق ممنوعه بیشتر و بیشتر می‌شود.

در روزهای گرم امسال نیز مناطق مختلف لرستان شاهد حوادث ناشی از غرق‌شدگی در مناطق ناامن و غیرمجاز است، حوادثی که بارها تکرار می‌شود و همچنان خیلی‌ها به آنها توجهی نمی‌کنند.

بی‌توجهی مردم به حوادث ناگوار

«غرق شدن مرد میانسال در رودخانه «ونایی» بروجرد»، «جسد مرد غرق شده در سد «مسعودآباد» ازنا از آب بیرون کشیده شد»، «پیکر فرد غرق شده در سد «دهکرد» پس از ۸ روز از آب بیرون کشیده شد»، «جسد جوان ۲۷ ساله غرق شده در آبشار «بیشه» پیدا شد»، «غرق شدن ۲ جوان پلدختری در رودخانه «سیمره» و تالاب «گری کبود» و… تیتر اخبار خبرگزاری مهر از غرق شدگی افراد از ابتدای امسال تا کنون در لرستان است، اخباری که اگر مردم همچنان نسبت به آنها بی توجه باشند باید شاهد استمرار وقوع این حوادث ناگوار در استان باشیم.

حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در این رابطه با بیان اینکه در سال گذشته ۴۷ نفر در لرستان در اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: این عدد نسبت به سال قبل از آن ۴۶.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

رودخانه‌های خروشانی که جان می‌گیرند

وی، عنوان کرد: با توجه به شروع فصل گرما و تمایل استفاده از رودخانه‌ها، این هشدار به خانواده‌ها داده می‌شود که بستر رودخانه‌های لرستان برای شنا کردن مناسب نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، تصریح کرد: رودخانه‌های لرستان به خاطر توپوگرافی منطقه بسیار خروشان هستند.

«آب‌بازی» با مرگ؛ تفریحی که جان می‌گیرد

نظیفی، گفت: در این راستا هشدار داده می‌شود که مردم از خود و خانواده‌های خود محافظت کنند و در مناطق غیر مجاز از شنا کردن به طور جدی خودداری کنند.

بنابر این گزارش، حریم رودخانه‌ها جزو مناطق پرخطر محسوب می‌شوند و در صورت بروز حوادث احتمالی همچون سقوط، خطر غرق شدن در کمین گردشگران خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل