بازدید 16493
۱

اقدام فیسبوک علیه ایران، روسیه و چین

شبکه اجتماعی فیسبوک به بهانه مراقبت از انتخابات آمریکا و جلوگیری از مداخله در این رقابت ها، اقداماتی را علیه برخی شبکه های ایران، روسی و چینی انجام می دهد.
کد خبر: ۹۸۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 06 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، در فاصله باقی مانده تا انتخابات آمریکا فیسبوک تصمیم دارد پست‌های حدود ۲۰۰ صفحه فعال در این شبکه اجتماعی را علامت‌گذاری کند و بر همین اساس اخبار سه شبکه پرس تی‌وی ایران، اسپوتنیک روسیه و شینهوآ چین در فیسبوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، نشانه‌گذاری (نوعی مسدود سازی) خواهند شد.

علاوه بر این اقدام، تبلیغات رسانه‌هایی که هدف آنها کاربران آمریکا هستند هم مسدود می‌شود.

گزارش رویترز بر پایه فهرستی تنظیم شده که فیسبوک منتشر کرده است. مطابق این فهرست، در مرحله نخست مطالب حدود ۲۰۰ صفحه فعال در فیسبوک نشانه‌گذاری می‌شود.

اتانیل گلیچر مدیر بخش تنظیم سیاست‌های امنیت سایبری فیسبوک گفته است که نشانه‌گذاری شامل هیچ رسانه آمریکایی نخواهد شد

فیسبوک پیش از این اعلام کرده بود که نتوانسته از بهره‌برداری روسیه از این شبکه اجتماعی برای تأثیر احتمالی بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا جلوگیری کند. این شبکه اجتماعی از آن زمان به بعد، با حساسیت بیشتری عمل می‌کند و از صفحات فیسبوکی و تبلیغات روی فیسبوک شفافیت عمل بیشتری طلب می‌کند.

به نوشته رویترز، فیسبوک همچنین اعلام کرده که تبلیغات رسانه‌های دولتی که هدف آنها کاربران در ایالات متحده آمریکا باشد، را پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در آمریکا «از روی احتیاط» مسدود خواهد کرد. تبلیغات دیگر هم با عنوان «تبلیغ» نشانه‌گذاری می‌شوند.

این وضعیت در حالی است که فیسبوک با بحرانی عمیق روبه‌روست. این شبکه متهم می‌شود که نسبت به پست‌های گمراه‌کننده و نژادپرستانه و تبعیض آمیز رئیس جمهوری آمریکا بی‌تفاوت است.

منبع: مهر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
فیسبوک فیلتر نیست؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان