بازدید 15789
دکتر روحانی در گفتگو با رئیس جمهور صربستان:

ایران آماده همکاری علمی با صربستان برای مقابله با کرونا

رئیس جمهور توسعه روابط و همکاری‌های ایران و صربستان در زمینه‌های گوناگون از جمله اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری را حائز اهمیت دانست و بر ضرورت تلاش مسوولان دو کشور در راستای گسترش مناسبات و همکاری‌های همه جانبه تهران- بلگراد تاکید کرد.
کد خبر: ۹۸۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴ 02 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان، به برنامه ریزی‌ها و موفقیت‌های کشورمان در مقابله با بیماری کرونا از جمله تولید کیت‌های شناسایی توسط شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجربیات و همکاری‌های علمی و فناوری با صربستان در این راستا است.

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور، آن را یک ضرورت در راستای تامین منافع دو ملت دانست و اظهار داشت: مسئولان دو کشور باید از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای گسترش همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک اقتصادی استفاده نمایند.

دکتر روحانی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم تحریم‌های ظالمانه آمریکا در توسعه روابط اقتصادی دو کشور خللی ایجاد کند تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های همکاری، در راستای منافع دو ملت گام برداریم.

رئیس جمهور با اشاره به مواضع مشترک در زمینه مقابله با یکجانبه گرایی و لزوم همکاری بیشتر دو کشور در مجامع و سازمان‌های بین المللی، گفت: دو ملت ایران و صربستان همواره برای حفظ استقلال خود در برابر مداخله بیگانگان ایستادگی کرده و اجازه دخالت بیگانگان در امور داخلی خود را نداده‌اند.

«الکساندر ووچیچ» نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در جهان، اظهار داشت: همه کشور‌ها و دولت‌ها باید در این شرایط به هم کمک کنند، تا بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

رئیس جمهور صربستان با بیان اینکه همواره با اعمال تحریم و فشار علیه ایران مخالف بوده و درکنار مردم ایران هستیم، افزود: باید از فرصت‌ها استفاده و تلاش خود را برای توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های گوناگون از جمله اقتصادی، تجاری، علمی، فرهنگی، فناوری، گردشگری و دانشگاهی در راستای منافع دو ملت بکار بگیریم.

ووچیچ همچنین از رویکرد مستقل ایران در موضوعات گوناگون بین المللی از جمله احترام به تمامیت ارضی و حق حاکمیت ملت‌ها و دولت‌ها تجلیل کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر