بازدید 36752

آخرین آمار کرونا تا یازدهم خرداد/ عبور تعداد مبتلایان «کووید-۱۹» از ۱۵۱ هزار تن

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۵۱۶ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی بستری هستند و حال عمومی ۲۵۲۷ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۸۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 31 May 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۵۱ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۲۵۱۶ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ تن رسید.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و دو هزار و ۵ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۶۳ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۷۹۷ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۵۲۷ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور افزود: تا کنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

وی در پایان گفت: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است و استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۲ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۱.۹ درصد فاصله محسوسی دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۳.۸ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
واقعیات علمی خیلی ساده تر از اینها هستند. فقط توجه فرمایید:

1- در پنجم اسفند! در یادداشتی "داروی پارسی برای کرونا" که ارسال و منتشر شد از لزوم استفاده از ماسک و لزوم اجباری شدن ان گفتیم. توجه بفرمایید: "....بیشتر کارشناسان داخلی و از جمله مدیران بخش بهداشت و حتی کارشناسان خارجی متاسفانه با بد دانشی بر بی اثر بودن ماسک تاکید دارند. واقعا انسان از این همه فقر دانش روز دنیا در میان برخی دوستان تعجب می کند. قطعا ماسک نمی‌تواند در جلوگیری از بیمار شدن فرد کاملا موثر واقع شود ولی تاکید بر استفاده از ماسک نه برای بیمار نشدن بلکه در واقع برای جلوگیری از انتشار ویروس بین سایر مردم و بیمار کردن آنها است..." اگر ماسک را اجباری نکردند فقط به دلیل کمبود ماسک در هفته های اول همه گیری در دنیا بود.

2- در 6 فروردین در یاداشتی به خطر افزایش همه گیری ویروس همزمان با گرم شدن هوا و روشن شدن دستگاههای تهویه مطبوع هشدار داده شد. وضع امروز خوزستان و هرمزگان و جنوب کرمان و فارس و سیستان و بلوچستان دقیقا منطبق بر همان پیش بینی است و با گرم شدن هوا در سرتاسر ایران و روشن شدن سیستم تهویه مطبوع ساختمانها بزرگ باید به انتظار افزایش بیشتر هم باشیم . توجه بفرمایید: "... کوتاه سخن آنکه با توجه به فصل گرما و فعال شدن تهویه مطبوع بسیاری از ساختمان‌های دولتی و اماکن و حتی بیمارستان‌ها خطر سرایت این ویروس از طریق هوا نیز بیشتر می‌شود..... "

3- اگر می بینید که تعداد بسیاری از سالمندان در خانه های سالمندان امریکا و اروپا یا کشتی های مسافربری توریستی و ناوهای هواپیما بر به ویروس الوده شدند همان استفاده از سیستم تهویه هوای مرکزی است. بیشتر دوستان از خانه سالمندان یک خانه کوچک تصور می کنند. در امریکا شمالی خانه سالمندان مجتمع های بسیار بزرگی هستند که در برخی موارد از بزرگترین بیمارستانهای ما هم بزرگتر هستند و از سیستم تهویه مطبوع مرکزی استفاده می کنند. تمام این یادداشتها در سایتها در همان تاریخ منتشر شده. علم خیلی ساده تر از این است که بخواهیم ان را پیچیده یا خدای نکرده سیاسی کنیم. برای مقابله با بیماریهای واگیر تنفسی و عفونی فقط نیاز به استفاده از ماسک هست. هر چه میزان مجاورت و الودگی ویروس در حجم اولیه یا لود کمتر باشد به همان میزان درگیری شخص و بیماری خفیف تر خواهد بود. به همین دلیل است که ماسک باید و باید استفاده شود و به همین دلیل است که افرادی که به خاطر سیستمهای تهویه مطبوع مرکزی الوده می شوند نوعا خفیف هستند چون میزان ترشحات کوچکتری از فرد الوده می تواند توسط این سیستمها پخش شود. قطر و امارات و سنگاپور با وجود گرم بودن بیشترین میزان مبتلایان به کرونا در دنیا نسبت به جمعیت را دارند ولی در عین حال کمترین میزان مرگ و میر نسبت به افراد مبتلا در دنیا را دارند که نشان می دهد به دلیل استفاده گسترده از سیستم های تهویه مطبوع مرکزی در این کشورهاست که معمولا لود کمی از ویروس را پخش می کند افراد زیاد ولی با درجه خفیف مبتلا شدند. دقیقا مانند فضای مترو و اتوبوس و خطر پخش ویروس توسط سیستم تهویه مطبوع

4- البته شاید برخی از دوستان که منطقی فکر می کنند ممکن است که به ذهنشان برسد که اگر با لود کمتر می توان ضمن ابتلا خفیف به ویروس برای مدت طولانی بدن نسبت به ویروس ایمن بشود چرا نتوانیم دوز کمی از ویروس را مثلا هزار یا دو هزار ویروس را که مطالعات دانشمندان نشان می دهد زیر 5 هزار ویروس در بدن اصلا بیماری بوجود نمی اورد به بدن وارد کنیم و بدون اینکه بیمار شویم بدن انتی پاد لازم را درست کند. در تئوری منطقی است ولی هیچ سیستم پزشگی و کشوری نمی تواند ریسک ان را بپذیرید و فقط در صورتیکه ازمایش بالینی گسترده مانند یک هزار نفر یا دو هزار نفر نتایج ان را تایید کند قابل اجرا است و مسئولیت اخلاقی و میزان داوطلبی که حاضر به انجام این ازمایش شود خیلی مشکل است که فراهم نمود. به هر حال برخی از راهها منطقی به نظر میرسد ولی برای اجرا احتیاج به مطالعات و ازمایشهای بسیار گسترده بالینی دارد. مثلا استفاده از کلر با حجم زیاد انسان را مسموم می کند ولی همین کلر جز لاینفک سیستمهای تصفیه اب اشامیدنی در کشورهای دنیاست ولی با حجم کمتر یا فلان اسپری می تواند ضد عفونی کند ولی اگر وارد ریه شود ضمن اینکه ممکن است بتواند در نابودی ویروس کمک کند ولی در عین حال به سلولهای ریه هم اسیب برساند. همان نکته ای که مثلا ترامپ متوجه ان نشد و چنان ایده ای را مطرح کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
باید خیلی در این زمینه ها دقت کرد. مثلا لیمو یا سرکه اسیدی است ولی مصرف ان باعث قلیایی شدن خون می شود و بر عکس شیر و لبنیات قلیایی است ولی مصرف ان در بدن موجب افزایش اسید خون می شود
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
اگر اعلام کنند به هر فرد سالم 50 هزار دلار داده می شود تا در ازمایش بالینی الودگی به دو هزار ویروس کرونا شرکت کنند قطع بدانید گه چند صد هزار نفر داوطلب خواهند شد و حتی برای انتخاب بین انها قرعه کشی هم لازم خواهد بود. مگر برای سفر بی بازگشت به مریخ چند ده هزار نفر دواطلب نشده بودند؟! هر چه باشد خطر الودگی دو هزار ویروس کرونا در قبال گرفتن 50 هزار دلار خیلی کمتر از خطر سفر بی بازگشت به مریخ یا سوار شدن به پراید در قبال پرداخت چند هزار دلار از جیب و انهم قرعه کشی بین ده میلیون نفر است !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
آقای علی امیری حرف های شما راجع به ماسک و سیستم های تهویه مطبوع کاملا درسته ولی شما اینها را برای کی داری میگی؟!!برای کسی که خودش را به خواب زده؟!!
احتمالا یه صفر کم گذاشتید...


آقایون توی اعلام آمار هم دنبال حذف صفر هستند...
برگزاری نماز جماعت و مراسم ختم در مساجد و زیارت اماکن متبرکه آمار کرونا را به ا.ج میرساند.انشالله
أقا هی نگو فاصله با آمار جهان;
آمار جهان از 6 رسیده 12 ولی آمار شما روی 6 مونده...
متاسفانه هیچ برنامه مشخصی برای مبارزه با کرونا نداریم. همه چیز به حال خود رها شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
فکر کردن که کرونا هم مثل بقیه چیزها مشمول مرور زمان میشه !!!اما این یکی را کور خوندن!!!
برای مصاحبه شغلی میخواستم برم کیش اما نتونستم هتل پیدا کنم
دلیلشم نگفتن
فقط 19896 آزمایش در 24 ساعت گذشته! این پس از حدود 9 ماه از آشکار شدن شیوع کرونا. مگر قرار نبود که آزمایش های روزانه 10 برابر شود؟ با این تعداد کم آزمایش روزانه چگونه میخواهید این همه گیری را کنترل کنید، در حالی که هنوز حتی درست هم نمی توانید بکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
!!!كيت رو دارن صادر ميكنند المان و تركيه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
ساده این هم کوپنیه ؛رفیقمون کلا شیب ملایم را دوست داره حالا چه در اقتصاد و چه در کرونا.
در تمام کشورهای پیشرفته که از بهمن ماه کرونا را تجربه کردند بیماری خیلی خوب کنترل شده است. مثلا اسپانیا طی یک ماه از روزی 600 کشته به روزی یک تا چهار نفر تلفات رسیده است. در حالیکه ما بیست روز است که روز 1800 تا 2800 ابتلا و 50 تا 70 درگذشته متوقفیم.
اگر علت خوزستان است چرا اقدام جدی نمیکنید؟ اگر بازگشایی ها بی برنامه است چرا تجدید نظر نمیکنید؟ اگر تلفات و مبتلایان رو به رشد هستند چرا طرح ترافیک را دوباره میخواهید اجرا کنید؟
بجای آمارسازی دورغ به فکر جان مردم باشید.
ترکیه دو ماه بعد از ما دچار کرونا شد الان به رقم ابتلا حدود 800 و مرگ حدود 25 نفر رسیده. خسته شدیم از پیامهای تکراری سخنگوب بهداشت.
دیگه کسی مراعات نمی کنه. همه جا شلوغ، نه ماسکی نه ...
همین فرمون برید!
دوست معزز سانسورچی
بزرگوار شب شد نظرات رو بذار
یکی از همکاران من در اثر ابتلا به کووید-19 به رحمت خدا رفت ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
تابناک برای این نظر شما باید یک صربدر یا تقسیم یا تعجب هم اضافه کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
ناشناس ۱۸:۴۴
دستگاه اکسیژن ها چی شد؟
حالا که همه جا باز شده وهیچ اقدام موثری مانند قرنطینه درست وحسابی انجام نشد این آمار وهشدارها چیه تو فضای مجازی وکانالهای محلی داده میشه؟تحریم وتورم را می‌خواستید با کنایه وتوئیت برطرف کنید کرونا رابا آمار الکی واصله گذاری اجتمایی،اقتصاد راباشعار...وقتی خودمحوری وخودرایی در راس باشه همین میشه که دوباره برگشتیم سرنقطه اول...
در اهواز شلوغی بانک ها به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
و البته کولاک وسایل سرمازای این بانکها. البته نمی شود این وسایل سرمازا را در گرمای اهواز خاموش کرد ولی می شود ماسک را اجباری کرد و بر استفاده ان بدون شوخی یا مدارا نظارت نمود. مثلا کسی که ماسک ندارد نتواند خدمات بانکی دریافت کند و تحریم کارمندی شود
علی برکت الله
از ابتدا مشخص بود کرنا رفتنی نیست و مثل سرماخوردگی و انفولانزا در جامعه ماندگار است و باید به مشاغلی که بیشترین آسیب را دیده اند هشدار میدادند که مشکلات شما کوتاه مدت نیست و برنامه ریزی لازم را برای خود داشته باشند
.....................................................................هيجى نكفتم برا اينكه تابناك سانسور نكنه.
دوست عزیز شب شد نمیخوای نظرات رو بذاری؟؟
یعنی سانسور اینقدر سخته؟؟
با توجه به صحبت های نماینده بهداشت مشخص است وزارت بهداشت نقش چندانی در تصمیمات ستاد کرونا ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اگر وزارت بهداشت نقشی نداره لابد به وزارت کشاورزی مربوط میشه یا وزارت فرهنگ و ارشاد یا وزارت راه.
پیش به سوی ایمنی گله‌ای، علی برکت الله. فقط این رو در نظر داشته باشید که حدود 3 میلیون نفر کشته خواهند شد. با توجه به ناتوانی دولت در مدیریت امور، انتظار دیگه‌ای نمی‌رود. من همیشه آرزو داشتم آقای محسن رضایی با طرح فدرالی شدن استان‌های ایران، به ریاست جمهوری برسند. متاسفانه مردم قدر ایشان را ندانستند و استفاده نکردند از وجود ایشان و در عوض.... بگذریم. سلامت باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
اگر فدرالی شدن براساس قومیت و یا مذهب باشد به مصیبت ختم میشود در غیر اینصورت میتواند مفید باشد
به ایزد که گر ما خِرَد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم
آمارها 100 برابر قبل هم که بشه محال دولت ذره ای عقب نشینی کنه و محدودیتها رو برگردونه.
کشورهای دیگه حتی اگه مبتلاهاشون افزایش پیدا کنه سریعا محدودیت وضع می کنند مثل کره و حتی چین. اما متاسفانه اینجا جان مردم پشیزی نه برای دولت و نه برای اکثریت خود مردم ارزشی نداره
گیرم که مجبوریم سرکار برویم گیرم که مجبوریم برای کارهای روزمره بیرون برویم اما آیا مجبورمان کرده اند در مکانهای عمومی بدون ماسک بدون دستکش و بدون رعایت فاصله حضور پیدا کنیم. آیا مجبورمان کرده اند برای تفریح و خوشگذرانی به باشگاه و مراسم جشن برویم مجبورمان کرده اند در این شرایط حتما مراسم عروسی برگزار کنیم.
ازماست که برماست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار