بازدید 23751
۲

شهردار لس آنجلس حکومت نظامی اعلام کرد

شهردار شهر لس آنجلس آمریکا در واکنش به تداوم اعتراضات مردمی به خشونت پلیس و به بهانه تضمین امنیت شهروندان در این شهر حکومت نظامی اعلام کرد.
کد خبر: ۹۸۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲ 31 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از راشاتودی، در پی اعتراضات مردمی به خشونت پلیس که در واکنش به کشته شدن یک شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک مأمور پلیس سفیدپوست در هفته گذشته شکل گرفت، برای چهارمین روز متوالی تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف آمریکا برپا شد که برخی از این تظاهرات به درگیری با نیروهای پلیس کشیده شد.

شهر لس آنجلس نیز شاهد اعتراضات مردمی و غارت فروشگاه‌ها بوده و بیش از ۵۰۰ نفر بازداشت شدند. تصاویر ویدئویی از صحنه اعتراضات نشان می‌دهد که معترضان با پلیس درگیر شده و چندین خودروی پلیس را آتش زده اند.

در میانه روز چهارم این اعتراضات، «اریک گارستی» شهردار شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا از وضع حکومت نظامی در این شهر از ساعت ۲۰ خبر داد.

فرماندار یوتا برای سرکوب اعتراضات گارد ملی را به خدمت فراخواند

در همین حال، «گری هربرت» فرماندار ایالت یوتا در واکنش به اعتراضات مردمی و ناآرامی ها در مرکز «سالت لیک سیتی» گارد ملی را به خدمت فرا خواند.

فرماندار یوتا در فراخوان نیروهای گارد ملی، خواستار کمک این نیروها برای کنترل شرایط رو به وخامت در این شهر شد و در مقابل از معترضان خواست تا به طور صلح آمیز رفتار کنند.

متعاقب این اقدام فرماندار، شهردار «سالت لیک سیتی» نیز از ساعت ۲۰ در این شهر حکومت نظامی اعلام کرد.

گفتنی است که پیش از این در شهرهای فیلادلفیا و لس آنجلس آمریکا نیز حکومت نظامی برقرار شده است.

بنا به گزارش رسانه های محلی و شاهدان عینی، این اعتراضات در برخی شهرها به اغتشاش و درگیری با پلیس و همچنین آتش زدن و تخریب فروشگاهها و اماکن عمومی کشیده شده است.

گارد ملی همچنین برای مقابله با اعتراضات به شهر مینیاپولیس، ایالت مینه سوتا- نقطه آغاز اعتراضات مردمی به قتل جورج فلوید- اعزام شد؛ اما تاکنون نتوانسته است ناآرامی ها را فرونشاند و معترضان بدون توجه به حکومت نظامی در خیابانها تظاهرات می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
آزادی وامنیت درآمریکا روی خون سیاه پوستان مظلوم!!!.
قابل توجه سینه چاکان آمریکا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر