بازدید 26828

واکنش صریح وزارت دادگستری به ماجرای قتل رومینا

معاون وزیر دادگستری در واکنش به قتل هولناک دختر نوجوان تالشی به دست پدرش واکنش نشان داد و گفت: وظیفه ما مجازات شدید عامل این جنایت است.
کد خبر: ۹۸۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ 27 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمود عباسی معاون وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: بدون تردید وظیفه سنگین ما پیگیری قضایی موضوع و مجازات شدید عامل این جنایت است اما این موضوع پایان راه نیست؛ آغاز یک راه بزرگ و سهمگین است که ایجاب می‌کند ما برای پیشگیری از قربانی شدن رومیناها در جامعه گام برداریم.

عباسی اظهار داشت: بارها گفته‌ایم که درباره کودکان به یک تغییر نگرش اجتماعی نیازمندیم و جامعه باید جایگاه نگاه احساسی خود را در قبال کودکان به نگاه حق‌مدارانه تبدیل کند.

معاون وزیر دادگستری افزود: معنا و مفهوم تغییر نگرش آن است که اگر در جامعه پدران و مادران یا سایر افراد حقوق کودکان را که حق بر حیات یکی از اصلی‌ترین آن است به رسمیت نشناسند، به خود اجازه می‌دهند که از آن عبور کنند و صد البته که تحقق این امر در گرو آموزش و فرهنگ‌سازی است.

وی ادامه داد: اولین و مهمترین گام آموزش والدین و خانواده‌ها است که در وهله نخست بدانند چگونه باید فرزندان خود را آموزش دهند.

عباسی اضافه کرد: در گام دوم رسالت سنگین وزارت آموزش و پرورش که کودکان و دانش‌آموزان این مرز و بوم را در راه درست فکر کردن و درست اندیشیدن سوق دهد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک خاطرنشان کرد: متاسفانه ما عادت کرده‌ایم مباحث و موضوعات را در صحنه ببینیم و با واکنش‌های مقطعی، مرحم و التیامی بر زخم‌ها و احساسات جریحه‌دار شده خانواده‌ها و جامعه بنهیم.

عباسی افزود: این حادثه تلخ و این جنایت هولناک باید چنان واکنش سخت و بازخوردی گران در سطح جامعه داشته باشد که زنگ خطر را به صدا درآورد که ای مردم کودکان خط قرمز جامعه‌اند.

وی تصریح کرد: نقض حقوق کودک تاوان سنگینی به همراه دارد؛‌ هیچ ‌کس نباید به خود اجازه دهد که از خط قرمز کودکان عبور کند. تا این خطوط در جامعه ترسیم نشود و همه در قبال آن احساس مسئولیت نکنند، هستند باز هم پدرانی که به خود اجازه دهند که از خط قرمز کودکان خود عبور کنند.

عباسی تاکید کرد: این امر میسور نمی‌شود مگر با آموزش، فرهنگ‌سازی و ایجاد مناسب زمینه‌های پیشگیری.

عباسی گفت: پدری که هنوز در قرون وسطی زندگی می‌کند و همچنان فرزند خویش را ملک طلق خود می‌پندارد و او را موجود مستقل انسانی نمی‌شناسد که دارای حقوقی است همانند دیگر کودکان و انسان‌ها؛ به خود اجازه می‌دهد که به او تعرض کند و حتی حیات او را در گرو اراده خود می‌پندارد.

معاون وزیر دادگستری اظهار داشت: یکی از راهکارهای بسیار مناسب و ضروری که می‌تواند ما را در جهت تحقق این هدف والا یاری رساند بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی است که فراروی ما قرار دارد.

عباسی اضافه کرد: آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه شاد آموزش و پرورش بسیار ظرفیت موثری است.

وی گفت: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک آمادگی خود را برای تحقق این مهم اعلام می‌دارد و اعتقاد دارد با بهره‌گیری از توان علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌توان بر پدیده شوم بی‌فرهنگی و فقدان آموزش‌های ضروری فائق آمد و راهکارهای مناسبی برای پیشگیری فراروی جامعه قرار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۲
نوش دارو بعد از مرگ سهراب !
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
همین چند روز پیش بود مسئول این موضوع گفت ما خشونت خانگی نداریم در ایران شماها چی هستین؟ وجدان دارین ؟ انسانین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
کدوم نوش دارو؟ دلت خوشه؟ 3 سال دیگه مورد بخشش قرار میگیره و میاد راست راست راه میره درحالی که پیکر دختر بیچاره در حال پوسیدن هست و واویلا از این عدالت در این مملکت که قاتلی که پاره تن خودشو سلاخی کرده آزاد هست راه بره و ببینید سر ملت که غریبه هستن براش میتونه چه بلاهایی در بیاره و تا چند نفر دیگه رو سلاخی نکنه بعیده قانون فعلی کاری بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
یعنی قصاص قبل از جنایت؟
همش شعار ...قانون اساسی مشکل دارد
پسره 35 سالش بوده رفته دختر 14 ساله رو فریب داده !! این کار سختیه؟ تمام دنیا یه فرد 35 ساله می تونه یه نوجون رو فریب بده ولی قانون باید اینو بگیره از چوب آویزونش کنه
لطفا ان مرد سی و پنج ساله را هم شلاق بزنید.واضح است که هر نیتی در کار بوده جز ازدواج . سیزده ساله کجا (انسان نوجوان) و سی و پنج ساله کجا ( انسان کاملا پخته )
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
29 سالش بوده طرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
زود قضاوتی بیستر ساز میخواد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
حالا ۲۹ سالش بوده باز با اون بچه اختلاف سنی فاحش داشته نامرد هرز ....
چرا وقتی رومینا در دادگاه فریاد می زد اگر مرا به پدرم بسپارید، مرا می کشد، به حقوق کودک فکر نکردید، دادگاه هم در این جنایت شریک است
پاسخ ها
سعید
| Germany |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
در مرحله اول خود قاضی پرونده مقصر در این قتل است و سهم میبرد و در مرحله ی دوم قاتل و مجازات اوست، این گونه حرف زدنها و حق به جانب صحبت کردن فرار روبه جلو برای شانه خالی کردن از تقصیر قاضی پرونده در ین ماجرای غم انگیز است!
عباسی گفت: پدری که هنوز در قرون وسطی زندگی می‌کند و همچنان فرزند خویش را ملک طلق خود می‌پندارد.....
خب قوانین شما در این مورد چه می گوید ؟!!!
وقتی بین قتل فرزند با سایر قتل ها فرق گذاشته اید خودتان به پدرها این چراغ سبز را نشان داده اید.
حادثه تلخ این است که این مشکلات در لیه های زیرین جامعه وجود دارد و همیشه در خانواده های ایرانی صورت مسیله پاک می شود. البته نویسنده این مقاله هم به این موضوع واقف است، اما کتمان حقایق می کند و ناگفته های دیگر معمولا گفته نمی شود.
والدین باید بدانند که حق حیات فرزندانشان در دست انان نیست که هر وقت بخواهند از انان بگیرند،این شخص باید قصاص شود
عامل اصلی این جنایت، قانون است همان طور که سلاطین فساد را رسوا می کنید اعلام کنید چه کسانی مانع از تصویب لایحه حمایت از کودکان شدند و آنان را محاکمه و مجازات کنید. این حداقل کاری است که یک وجدان بیدار باید انجام دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
لایحه حمایت از کودکان مگه اجازه ازدواج به کودکان میده .....که الان میتونست جلوی این اتفاق را بگیره ....اون حروم زاده ای که این ....میخوای ازدواج کنی خوب تا 18 سالگی صبر میکردی....دختربچه را اغفال کرد بگیرین
خدا می دونه به این بچه چی گذشته توی همچین خانواده ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
و خدا میدونه به اون خانواده چه گذشته با داشتن چنین بچه ای، گذار از سنت به مدرنیته نیازمند آموزشهای بسیاریست هم به به پدر و مادرها و هم به فرزندان
..
سرعت دنیای امروز فاصله بین نسلها را بسیار بیشتر از حساب سال و ماه کرده است.دقت داشته باشید به سن پدر رومینا و نیز دوستش،
آندو تقریبا هم سن و سال بوده اند!!
دختران نوجوان همیشه تاریخ نیازمند حمایت و هدایت در سن بلوغ بوده اند حال نیز همینطور است اما زبان این حمایت و هدایت بسیار متفاوت است چیزی که سرعت دنیای امروزی مانع فراگرفتن آن برای همه پدران و مادران در همه قشرهای جامعه شده
آموزش و پرورش ما بسیار عقب است بسیار عقب بخصوص برای جاها و خانواده هایی که باید جبران مافات عدم اطلاع والدین را هم بکند.
خدا کند که بیدار شویم
،
شعارهای درستی بود.
قانونی که در آن کودک همسری مجاز شمرده می شود چنین تبعاتی دارد.
باید مردی سی و چند ساله که کودک 14 ساله را اغفال کرده و ربوده وزمینه ساز این جنایت شده هم مجازات شود. به هیچ عنوان این پذیرفتنی نیست که بگویند چون دختر راضی بوده پس مرتکب جرمی نشده برقراری ارتباط با افراد زیر سن قانونی بدون اجازه والدین در همه جای دنیا جرم هست
هیچ کس راجع به اون مرد بی شرفی که دختر را از راه بدر کرده حرف نمی زنه بهتره تیتر خبر را درست کنید پسر همسایه نه یک نامرد 35 ساله !!! توی دنیای غرب اگر یک مرد بالای 20 سال با یک دختر نوجوان رابطه داشته باشه مجرم تشخیص داده میشه . هیچ کس راجع به مردی که سالهای بزرگتر از این دختر بوده و با احساسات او بازی کرده حرفی نمی زنه . باید ازدواج یا هرگونه رابطه با دختران نوجوان با مردان بزرگسال ممنوع شو د . و این رابطه جرم محسوب شود .
حالا که زد کشتش ؟ مگه بچه به قانون پناه نیاورده بود ؟ اون پلیس آگاهی اون قاضی که بچرو به پدرش پس داد خود اون پدر همگی مقصرن و باید محاکمه بشن هرچند اینجا همه چی برعکسه ممکنه ارتقا درجه هم بگیرن
این کودک عاشق شده و از خونه فرار کرده با یک مرد نامحرم!
من بدنبال رای و پست و مقام نیستم توی این دنیا ولی در خصوص همه قضاوت هایمان در آن دنیا قضاوت میشیم.
خودتون رو جای پدر دختر بذارین،کودک؟! کدام کودک؟
خدایا به ما رحم کن ولی اگه یک لحظه هم خودتو جای پدر اون دختر بگذارید تصور کنید کلی برای یک بچه آرزو دارید و زحمت کشیدید بعد یک آدم هم سن خودتون میاد فریبش میده و به شما می خنده چه حالی پیدا می کنید به نظر من اون آقا هم کارش کمتر از پدر این دختر وحشتناک نیست آیا نباید اون هم مجازات بشه دودمان یک خانواده را به باد داد خدا لعنتش کنه
لطفا قوانین سوپر احمقانه تون رو اصلاح کنین که پدر قصاص نمیشه چون پدره !!!!!!!!!!!!!!!!
۲۰۳۰ یادتونه؟
گام اول و دوم را گفتی
ولی هیچ اشاره ای به اصلاح قانون که وظیفه اولیه و اساسی ات است نکردی!
کوک آزاری باعشق هوسران 35 ساله به دختربچه 13 ساله رفتارقرون وسطایی نیست ؟
تا شما بخواهید آموزش و فرهنگ سازی کنید کودکان بسیاری طعمه این جلادان میشوند که گناه این کشتار یقینا بعهده مسئولین و قانون گذاران هم هست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل