بازدید 334530

دختر ۱۴ ساله ای که توسط پدر سر بریده شد!

عصر ۱ خرداد ۱۳۹۹ کانال های محلی تالش از یک قتل فجیع خبر دادند. دختری ۱۴ ساله در سفید سنگان لمیر از بخش حویق به دست پدرش در خواب سر بریده شد. قاتل پس از ارتکاب جرم به قتل دخترش اعتراف کرد و به مراجع قضایی تحویل داده شد.
کد خبر: ۹۸۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 26 May 2020

 

به گزارش «تابناک»، به نقل از رسانه محلی «گیل خبر»، رومینا اشرفی متولد ۱۳۸۵ در بخش حویق از شهرستان تالش، دلباخته یکی از پسرهای همشهری شده بود، به گفته محلی ها مخالفت های شدید پدر دختر با ازدواج این دو به دلیل تفاوت های فرهنگی، آنها را به فکر فرار از منزل وا داشت. اما پیگیری های خانواده ها به دستگیری آنها توسط پلیس منجر می شود . به گفته افراد محلی رومینا به دلیل حفظ امنیت جانی خود و آشنایی با خلقیات پدرش تمایل به بازگشت به خانه نداشته اما به ناچار و طبق قوانین به پدر خانواده تحویل داده می شود.

دختر ۱۴ ساله ای که توسط پدر سر بریده شد!


روز وقوع جرم


شنیده ها حاکی از آن است که پس از بازگشت رومینا به خانه، جو حاکم بر خانه نه تنها آرام نمی گیرد بلکه اختلافات و تحریکات خانوادگی بالا گرفته و آتش خشم پدر شعله ور تر میشود تا جایی که پدر در روز یک  خرداد با خلوت کردن خانه ، گردن رومینای ۱۴ ساله را با استفاده از داس درحالی که او در خواب بود به طرز فجیعی از تن جدا می کند.

 

بعد از وقوع جرم


به گفته افراد محلی، پدر بعد از ارتکاب جرم با در دست داشتن داس از خانه خارج شده و به قتل دخترش اعتراف می کند و توسط پلیس بازداشت و به مراجع قضایی سپرده می شود.


مطابق با ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی پدر در جایگاه ولی دم در قتل فرزند قصاص نمی شود بلکه قصاص تبدیل به دیه و تعزیر می شود. هرچند هنوز باید منتظر مراحل قضائی آن باشیم. در هر صورت  قتل رومینا با واکنش های مختلفی از سوی اهالی منطقه این دختر نوجوان و افکار عمومی مواجه شده است. بواقع اینگونه موارد از جمله جرائمی است که قلب افکار عمومی را در سینه می فشارد و شاید لازم است تا مجلس و قانون برای جلوگیری از تکرار این موارد تدابیر شدیدتری را اتخاذ نمایند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۷۸
انتشار یافته: ۲۹۱
امان از فقر فرهنگی و شعورکافی.حیوان چنین کاری به بچه ش نمیکنه که این ناپدر کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
هیچ دلیلی نمی تواند قتل این دختر را توجیه کند اما متاسفانه در جامعه ما آینده چنین دخترانی وحشتناک تر از مرگ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اینجا حالم از همه چیز به هم می خورد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
واقعا حیف لغت حیوان برای این وحشی. بعید نیست همین رفتارش باعث دل کندن بچه و تمایلش به غریبه ها باشد به نظرم این فرد باید خودش را می کشت به جای بچه. قاضی اگر ذره ای تفکر داشته باشه باید بدون در نظر گرفتن قانون و به خاطر اذهان عمومی حکم مرگ برای او صادر کند
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اگر اجازه می دادید دختران زیر 18 سال شوهر کنند هرگز این دختر به فکر فرار نمی افتاد. دختر که بلوغ رسید شوهر لازم دارد و معطل قوانین من درآوردی شما هم نمی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
من وخانواده ام اقامت دابم کانادارو گرفتیم و از اسفند پارسال بلیت گرفتیم ولی چندبار پروازمون بخاطر کرونا لغوشد برای سومین بارپروازمان رابه دوم جولای (۱۲تیر) تغییر دادیم و ثانیه شماری میکنیم که اینبار دیگه لغونشه وهرچه زودتربرای همیشه این کشورراترک کنیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
من به پدرش حق میدم نظرهای متفافتی هست خیلی ها مجرد هستند خیلی ها پدر نیستند خیلی از ما دراین موقعیت قرار نگرفتیم ،اگر اون پسر که اختلاف سنی زیادی هم داشته البته جای هم اشاره نشده که وضعیت سالم بودنش هم جای سواله ازکجا معلوم پسر ۳۰ ساله شیشه مصرف نمیکنه آنوقت وای به احوال
... تمام خانواده که همه درگیر ماجرا میشدند و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
پدر این دختر 37 سال داشته و معشوق این دختر 35 سال
تازه از چند سال پیش با دختر ارتباط دوستی داشته
یعنی زمانی که دختر مثلا 10 ساله بوده یک مرد 30 ساله باهاش ارتباط پیدا کرده
خب آیا اون مرد کثیف نباید مجازات بشه؟
و دختر 14 ساله ای که به خاطر مردی هم سن پدرش به پدرش خیانت کنه و طرف اون مرد غریبه رو بگیره و باهاش فرار کنه چه جور موجودی میتونه باشه؟
عجبا از پدر که چه جگری ازش سوخته و با این کار نادرستی که کرده چقد بیشتر جگرش سوخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
نابغه ۱۵و۴۸ همه گفته اند که این مثلآ پدر شدیدآ مخالف جوان مورد علاقه دختر بوده و به احتمال زیاد قصد داشته او را بعدآ به فردی که خود میپسندیده شوهر دهد
ناشناس
| - |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
جناب ناشناس 15:48 تو فقط دهنت رو ببند این بزرگترین خدمتی هست که میتونی به بشریت کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
جنبه کمدی ماجرا اگهی ترحیم این نو جوان است و نامهای نوشته شده و نسبتشان با این دختر بی پناه
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
لعنت به قانونی که باعث بشه هیچ دختر و زنی احساس امنیت نکنه .مگه چه گناهی کرده عاشق شده .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
صفت حیوان برای این شخص توهین به حیوانات است.چه صفتی به افرادی که منفی دادن می دهید؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
واقعا" ناموس از نظر شما مردهای متعصب بی شعور چیه؟هرجا درمقابل زن کم میارید باتوسل به کلمه ناموس و با تاسی از قانون به خودتون اجازه ارتکاب هر جنایتی را میدهید ، متنفرم وقتی از دهن مردی کلمه ناموس را میشنوم.
خانواده ها باید آمادگی این را داشته باشند که در آینده نزدیک فرهنگ و عملکرد فرزندانشان شبیه غرب گردد. و شاید عده بسیار قلیلی بتوانند مقاومت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
((


شاید لازم است تا مجلس و قانون برای جلوگیری از تکرار این موارد تدابیر شدیدتری را اتخاذ نمایند.
اگر موضوع تو مجلس قبلی بود چون خیلی مجلس قوی بود انجام میشد البته جای نگرانی نیست ایین مجلس که منتخب 30درصد مردم است حتما انجام میدهد ....!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
تو خود غرب جرمه و زندان داره رابطه دختر زیر 18 سال
یکم فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
این غربگراها نسلشون ابتر میشه خدا در سوره ی کوثر گفته نسل دشمنان پیامبر ابتر هست.
یکی از آثار زنا این هست که نسل قطع میشه. خودشون یا بچه هاشون تمایلی به ازدواج و بچه دار شدن ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
الان اینم به غرب ربط دادی؟ کلا غرب و دشمن و امریکا نباشند ما مشکلاتمان رو چی ربط بدهیم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
حقشه باید بدتر ازاینا سرش میومد ناز شصت باباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
فکر نمی کنم در غرب هم افراد را آزاد بزارند هر کاری بکند اگر چنین باشد که جنس و کالای خوب نمی توانند تولید کنند. مثلا شرکت خودرو سازی دوو در کره شش ماه بعد از کار در کارخانه برای استخدام رسمی می بایست ازدواج کند یعنی فکر و ذهنش جایی پرت نشود البته مطابق شرایط خودشان. در کشور ما افراد مجرد راحت تر در سازمانها و اداره ها جذب می شوند. رئیسی می گفت من کار را به فلانی می دهم مجرد است و ایشان را نمی توانند محکوم کنند چون عقل و هوش درست حسابی ندارد. چون زیر نظر روانپزشک می باشد.
آیا وقت آن نرسیده است که مسئولین، قانون گزاران، فقها و مراجع تغییری در زیر ساختهای فکری خود بدهند؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
افرادی که امتیاز منفی دادند کاشکی نظرشون رو میدادن که بدانیم مخالفت شون برای چیست و چه استدلالی دارن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
من بهتون مثبت دادم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
وقت آن رسیده که آموزه های اخلاقی اسلامی بیشتر تطبیق بشود وخشونت وفضای مجازی افسار گسیخته کنترل بیشتر شود
باقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
من بهت منفی دادم چون جمله ات پر از ابهام است . منظورت از زیرساختهای فکری مراجع چیست ؟ قوانین اسلامی منظورت است یا سلیقه افراد؟ از جمله شما برداشتهای مختلفی می توان داشت . شفاف باید سخن گفت
پس این قانون فرزندان بد سرپرست کی می خواهد به تصویب درآید تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم. آیا امنیت جانی افراد حتی در مواجه با والدین در شرع مقدس اسلام جایگاهی ندارد؟
ماشالله به غیرت این پدر
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ببخشید مثله اینکه شما چیزی زدی افکار امثال شما با داعش چه فرقی می کنه دختر بی چاره چه کار کرده مگه اینکه یه کسی رو دوست داشته مگه جرمی کرده بوده این دختر بی چار ه نوجوان بوده و افکار نوجوانان ای داشته ما ها کی می خوایم دست از اینکار بر داریم چرا در ایران آنقدر به دختران ظلم میشه چرا به این فرد ظالم ماشاالله میگی همچین پدر بی رحمی لیاقت نداره فرزندی داشته باشه خوده شما حاضری بچت رو سر ببری کمی فکر کن این دختر فقط یه نوجوون تنها بوده اگه خانواده بهش توجه می کردن و بهش محبت می کردن هرگز همچین کاری نمی کرد اون فقط یه بچه بود
الهه
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
خدا به دخترت و نوه ات رحم کنه
محمد امین
| United States of America |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
این پدر و شما که با او هم عقیده هستید بسیار منفور هستید باعث عقب ماندگی جامعه هستید، اپن دختر جوان حتی اگه اشتباهی مرتکب شده(که نشده) حقش مرگ نبود درهرصورت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
شما دیگه لطفا قرصاتو سر وقت بخور
ناشناس
| France |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
آدمی که غیرت داشته باشد حاضر به قتل فرزندش نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اینجا جای شوخی نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
امیدوارم قانونی برای پدر این دختر و همفکرانشان قبل از وقوع جرم تصویب شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
خاک به سر این پدر وکسانی که مثل اونفهم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
شما در این قتلها شرکید اون پدر اگر خودش هم نمیخواست بچه ش رو بکشه تحت تاثیر این حرف ها این کار رو میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
شما به چی میگی غیرت به آدم کشی؟ نه این غیرت نیس غیرت اینه که اگه دخترت یا حتی پسرت درگیر حماقت کودکانه شد راهنماییش کنی واز یه متخصص(روانشناس) کمک بگیری و راه درست رو به بچه‌ت نشون بدی نه اینکه بچه خوتو بکشی حیوان بچه خودشو ازار نمیده ولی بعضی ادما یه کارایی میکنن یا حرفایی میزنن که ارزششونو کمتر از یه حیوان میکنه
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
مرده شور غیرت مردانی مثل این آدم رو ببرن،اینکه آدم غلطی ک بخواد انجام بده واسمشو بزارن غیرت واقعا جای تاسف داره ،ببین دنیا داره مکافاته. ببین کجا چوب این حرفتو بخوری،حالم از آدمای امثال تو بهم میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
غیرت بزنه به کمرت :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
خاک بر سرت با این تفکراتت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
نادان هایی مثل شما نباید در دنیا باشن تا دختر های معصوم ما دوست داشتن را تجربه کنن . از یک دختر نوجوان که آتشفشان عشق و احساس هست تو این سن چه انتظاری داشتی. شاید اگر پدر بهش محبت می کرد اون توی این سن حریم امن عاطفی شو جای دیگه نمی دید . ای کاش به جای نادانی و قضاوت یه کم سعی کنی اطلاعات و آگاهی تو بالاببری
محمود
| Canada |
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
پدری که دختر 13 ساله خودش رو میکشه بی شرف و کمتر از یک حیوان است نه انسان. خدا به اطرافیان شما هم رحم کند که معنای درست واژه غیرت را هنوز نمیدانید پدر با غیرت از جان فرزند و خانواده خود حتی
در مواجهه با اشتباهات آنها حمایت و هدایت میکند نه جنایت و متاسفم برای شما.
واقعا مسخره است که قاتل می تونه راحت بعد از 5-6 سال بیاد بیرون و به زندگی عادی برگرده ولی بچه ای که از روی عشق کودکانه اشتباهی رو مرتکب شده پرپر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
عشق کودکانه یا حماقت کودکانه لطفا عشق را با هوس و حماقت برابر نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
12:26 کودک فقط دوست داشتن را می فهمد نه هوا و هوس
حیوان درنده هم اینکارو نمیکنه
باید با مرجعی که با اطلاع از وضعیت روحی پدر ، این دختر را پس از دستگیری به پدر تحویل داده بازخواست و حتما این رویه به همه تصمیم گیران ایلاغ شود تا بی مهابا با ساده انگاری در صدور حکم باعث قتل کودکان فراری ارز خانواده های مشکل دار نشوند
قانون اجازه داده. پس قانون را باید مجازات کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
با این قانون اساسی جامعه به اینجا رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
یعنی اگه اروپا بود الان اعدامش می کردن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
دوستان این اتفاق فاجعه باری بوده.; امّا همون کسایی که می گفتن اعدام غیر اخلاقیه الان دارن حرف از اعدام می زنن.
قوانین در بعضی موارد بطور جدی نیاز به اصلاح دارند. زنان در بعضی موارد در قوانین ما شهروند درجه دو به حساب می آیند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
فقط در بعضی مواقع ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
بله مثلا حق نفقه دارند و مهریه و.اصلا زن بودن مسئولیت دیگری ایجاد می‌کنه .کار زن مثلا تجارت وکارگری کارخانه وراننده تریلر نیست .نقش پرورشی داخل خانه تولد انسان وتقویت خانواده را دارد و
وای خدایا ..........طفلک رومینای کوچک
قرآن می فرماید قصاص یعنی نفس دربرابرنفس .هیچکس مالک کسی نیست حتی والدین.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ولی پدر و جد پدری مالک است
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
همین دیگه، مشکل جامعه ی ما همینه که هر کی از راه میرسه اظهار نظر میکنه، آخه تو چند خط سواد قرآنی داری که نظر میدی...
...
در اون شکی نیست که کار پدر اشتباه بوده هزار درصد فاجعه بوده درست...
ولی من و شما جامعه شناسیم، قانون گذاری سر در میاریم، قران شناسیم؟ نه فقط بلدیم نظریه پردازی کنیم بدون هیچ دلیل و علمی...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
روشن فکر بازی درنیارید و قرآن را زیر سوال نبرید این قانون
خدا و قرآن و اسلام است
پدر به خاطر قتل فرزند کشته نمی شود نه ایران و نه هیج کشور مسلمانی این را رد نمی کند چون قانون خداوند و اسلام است
چرا همیشه پدر دختر عصبی میشه نه پدر پسر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
چون آبروی خانواده دختررفته برای پسرکه مشکلی پیش نمیاددوستان بجای احساسی شدن واقعااگردخترخودتون همین کاروبکنه بازهم میگین اشکالی نداره خداروقاضی کنیدپیش خودتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
بخاطر دوشیزگی....پسرا هرکار کنند اشکال نداره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
چون آبروی خانواده دختری از بین میرود نه پسر به هر حال در این جامعه پسر ها از آزادی بیشتری برخوردار هستند و نهایتا میگن پسر هست دیگه!!!به نظرم ازدواج در سنین پایین اصلا مناسب نیس و ولی رفتار پدر هم بی شرمانه است
ناشناس
| France |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
جالب! برای حفظ آبرو؟ کشتن فرزند باعث بی آبرویی نمی شود؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
چون نگاه جامعه نیاز به تجدید نظر داره خط کشی ها باید از بین بره بد اگر بد هست دختر و پسر نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
ببخشیدچراپدرپسر هم عصبی میشه ولی عصبانیتش
قطع پول توجیبی یا بروازخونه بیرون
دلسوزان جامعه به خدا دارد دیر میشود....دیروز هم در خبر ها داشتیم که پدری فرزند خود را در شهرستان دیگری کشته است.....این قتل ها را دیگر نمیتوان به گردن اراذل واوباش ونتیجه دعواهای خیابانی انداخت....فرزند کشی وپدر کشی ومادر کشی نشانه جامعه بیمار است..پناه برخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
انقدر که صبح تا شب هی شنیدیم مرگ بر این مرگ بران .ودرخیابان نظاره گر اعدام .......قبح کلمه مرگ ریخته
رها كردن يك دختر بچه بدون هيچ حمايت اجتماعي و تحويل به پدر عصباني و بافكر سنتي نشانه ضعف محافظان قانون است.
سيستم قضائي كشور خودش را خلاص كرده و
سيستم پليسي و امنيت مردم هم از هفت دولت آزاد است.
سازمان حمايت از خانواده بايد در يك چنين پيشامدهائي پا پيش بگذارد و مشاوره لازم را به پدر و دختر قبل از اين اتفاق مي داد.
خدا لعنتش کنه این دیگه چه قانونیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
قانون شرع است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اون شرعی که تو میگویی ما نمی شناسیم صرف نظر از حساسیت های عرفی سنتی ،یک دختر و پسر با خواندن یک صیغه یک خطی می توانند محرم شوند حتی هنوز برای اذن پدر در ازدواج هم توافق جامعی بین فقها وجود ندارد و در قران هم ذکر نشده است اسلام در باب مراودات مشروع جنسی بسیار سهلگیر است چون مطابق طبیعت انسان و قانون خلقت است و در اینجا عرف جامعه هیچ ارزشی ندارد
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی می‌گوید «پدر یا جد پدری كه فرزند خود را بكشد قصاص نمی‌شود و تنها به پرداخت دیه قتل به ورثه مقتول و تعزیر محكوم خواهد شد.»
تعزیر هم در این فقره از جرایم حکمی معادل ۳ تا ۱۰ سال حبس است.
خیلی غم انگیز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
وحشتناک و تاسف باره این همه تحجر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
خوب قصاص که نمیشود .
دیه را به کی باید بپردازد ؟‌به ورثه ؟
او که هنوز ادواچ نکرده است ورثه ای جز پدرومادرندارد. خود پدرکه پرداخت کننده دیه است باید هم به خودش بپردازد وهم به مادربچه . پرداخت دیه به خودش که بی معنی است میماند مادربچه که او رازاییده وبزرگ کرده است . اگرهم به مادربچه بدهد دوباره ازاو میگیرد پس همه چیزشد کشک
شايد بهتر باشه بجاي اينكه به دنبال فشار تيغ تيز قانون بر غيرت و شرف مردان جامعه باشيم قوانين را طوري تنظيم و اجرا كنيم تا جوانان و نوجوانان مرتكب چنين رفتارهايي نشوند و در صورت اتفاق ، دستگاه ها و نهادهاي حمايتي خانواده در جامعه ورود كنند و با حمايتهاي رواني و اجتماعي آتش خشم را خاموش كنند.
ایکاش قانون سرپناهی برای مظلومان باشد! حیف از لقب پدر که در مورد این جانی بالفطره استفاده کردید. با همان داس بدواً سایر اعضا و جوارح و اخرالامر سرش را جدا کنند تا طعم از کف دادن جان شیرین را که خداوند عطا فرموده است با عمق وجود نحسش بچشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
این مفلوک که احتمالا مثل سگ پشیمان است معلول جامعه ای ست که نتوانسته خود را با دنیای جدید وفق دهد.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
با این نظری که دادی شما هم تو قصی القلب بودن دست کمی از اون پدر ندارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
سلام عزیز ناشناس
من از فرمایشات شما اینگونه برداشت کردم که در دنیای جدید این نوع اتفاقات نمیافته(بدون در نظر گرفتن دلایلش) آیا واقعا اینطور است؟
علی از لاهیجان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
۱۶: ۴۲
آیا می دانی که اگر اهل کتاب خواندن بودی اکنون این قدر کم سواد نمی بودی که قسی القلب را قصی القلب بنویسی ؟
این هم یک وحشی گری دیگر با نام غیرت واسلام ؟!!!!تاکی وتا کجا؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
اسلام ؟؟
مسیحی هستی؟
الان شما منافق ها مغلطه میکنید.بحث غیرت حتی حیوانات وخروسها هم دارند
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
جناب00:41 چه ربطی به مسیحی بودن داره امثال شما ها باعث به وجود امدن همچین اتفاقاتی می شود مگه هرکس اعتراض کرد میشه منافق فکر بیمار و مریضت رو برو یه جا دیگه بگو
مشکل ما فرهنگیه . حالا میخاین اعدام کنید یا با اسید بسوزونید ولی درست نمیشه . باید فرهنگ روابط اجتماعی آموزش داده بشه . به جای این همه تعلیمات دینی از ابتدایی تا دبیرستان بهتر بود این مسائل هم گنجانده میشد . البته گوش شنوایی هم نیست
اعدام نکردن این موجود کثیف لکه ننگی بر دامن سیستم قضائی کشور خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Afghanistan |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اعدام روی دیگر سکه آدمکشی است. قوانین و فرهنگ را باید اصلاح کرد. همیشه گرفتار میوه ها هستیم و از ریشه ها غافل. نگاه فقها و قانونگذاران در مجلس باید اصلاح شود وگرنه این جنایتها باز هم تکرار خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
آیا در جوامعی که اعدام وجود ندارد هیچ یک از این اتفاقات رخ نمیدهد؟(واقعا سوال کردم نه اینکه به کنایه پاسخ داده باشم)
تابی جون یه چیزی میگی ها!مجلس و قانون برای جلوگیری ..... بنزین یه شبه شد 3000 تومن نه مجلس تونست کاری بکنه نه قانون.اینجا سوئد نیست عزیزم اینجا ایرانه.
بنظر می رسد جوان امروز بخاطر موبایل و سایر شرایط دچار مشکل شده است. می بایست کاری کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
خوبي؟ پدره رواني بوده، چه ربطي به بچه اش داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
کل دنیا موبایل دارن نابغه !
کل دنیا دچار مشکل هستند یا افکار ما کثیفه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
کل دنیا حتی اروپا دختر۱۳ساله آزادانه موبایل ندارد تحقیق کن
یا بایستی قانون اصلاح شود و قصاص شامل ولی دم هم بشود. (هرچند آنهم مانع از این جنایت ها نمیشود) یا راهکاری بیابیم برای پیشگیری از این فجایع.
پاسخ ها
ناشناس
| Afghanistan |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
با قصاص کاری درست نمی شود. بس کنید این همه خشونت قانونی و آدمکشی سر مسائل بی سر و ته را و به نام خدا و دین.
پدراگر ده تا بچه داشته باشه وهرده تاروبکشه قصاص نمیشه اما مادر اگرمرتکب قتل بچه اش بشه قصاص میشه
خیلی جالبه که پدر می تونه فرزندش رو بکشه و قصاص نداره!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
پدرنیستی وگرنه میفهمیدی اون بنده خداتوچه شرایطی بودآبرویک عمربدست میادولی...
هستی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
متاسفانه مفهوم غیرت داشتن تو فرهنگ ما هنوز جا نیفتاده والا این پدر نیست ی شمر هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
محمد تو عضو داعش هستی ؟؟
ابرو در برابر زندگی فرزند چه ارزشی داره ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
در تمام کشورهای اروپایی همین قانون وجود داره. یعنی پدر حق داره فرزندشو بکشه و قصاص هم نمیشه (در اینجا هم حق داره بکشه اما نهایتاً 15 سال زندان داره و چند صد میلیون تومان جریمه) همانطور که در تمام دنیا مردم حق دارن از چراغ قرمز رد بشن و حداکثر چند صد یورو جریمه بدن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
در هیچ جای دنیا (تا جایی که من میدونم) هیچ پدری رو بابت قتل فرزندش اعدام نمی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دوست داشتن بی آبرویی نیست 12:49
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
اره چقدر هم ابروشو حفظ کرد با این کار...
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
آقایان تا جایی که من میدونم شما مخالف اعدام و قصاص هستید به هر شکل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
آقا محمد ای کاش یک کم منطقی باشی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
جالبه؟؟
منطقیه
چون
چون در خلقتش شریک بوده .همین .ولی گنهکاره وتعزیر میشه.
ناشناس
| - |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
ازبیسوادی بعضی ها چقدرباید خندید که نمیدانن توی اروپا کلا قانون قصاص وجودنداره و هیچ ربطی به پدر وفرزند بودن هم نداره. البته وقتی بیسواد باشی وبخوای تو هر موضوعی نظربدی میشه همین
حالا اگراز این موجود انسان نما بپرسی چرا کشتیش درنهایت افتخاراعلام میکنه بچه خودم بوداختیارشو داشتم خوبم کردم کشتمش به کسی هم مربوط نیست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دخترخودت همین کاروانجام بده بازهم میگی اشکالی نداره یافقط برامردم اشکالی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اینطور قضاوت نکن دوست عزیز دختر و پسر پاره جگر انسان است اینا به دلیل جبر و فشار محیط است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دختر من اگر چنین ارتباطی داشته باشه قطعا از من پنهان نمی کنه و فرار نمی کنه
چون من با فرزندم دوستم
قطعا با همفکری و حمایت خانواده هر بحرانی مدیریت می شه
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
همه اولش همینو میگن.ایشالا همینجور با دخترت دوست بمونی حتی اگه پشیزی ارزش واسه حرفای قایل نشه.
همین جانی را بعداز پرداخت دیه ازادش میکنند تا باداس سر دیگران راهم ببره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
این دختر که وارثی جز پدر و مادر نداره. سهم دیه پدر که ۲ برابر هم هست مال خودشه زنش
هم که جرات نمی کنه دیه مطالبه کنه
اعدام! اعدام! اعدام!
متاسفم! ايشان نه تنها پدر خانواده نمي تواند باشد بلكه تهديدي براي امنيت آن خانه و اين جامعه است!
با وجود چنين افرادي هرگز در فكر احساس آرامش نخواهيم كرد چه برسد به واقعيت! جرم ايشان اقدام عليه امنيت ملي به سبب بدآموزي و رفتاري ديوانه وار است! مگر نوح پسرش كنعان كافر را سر بريد كه پدر دختر سركشش را سر ببرد!!!!
(ايشان پدري نكردند بلكه از دست رفتن حس تملك نسبت به فرزند ايشان را ديوانه وار با رفتاري سرشار از حسادت و جنون آميخته كرده است) اگر قانون نتواند با اين گونه مسائل برخورد قاطع كند پس از اين به بعد هر پدر مجنوني به بهانه واهي نيز مي تواند دختر خود را به قربانگاه حس مالكيت و جنون ببرد. در جامعه انسان هاي كمي نيستند كه به سبب بدبيني هاي رفتاري شديد كه در غالب موارد كذب است آمادگي دارند تا دست به رفتارهاي خشن و غيرمنطقي بزنند. حال آنكه پشت اين داستان چيزي جز وهم حامي اين رفتارها و عكس العمل ها نيست.
نه حداقل من و امثال من در چنين جامعه اي هرگز احساس امنيت نخواهيم كرد!!!!!!!
و اين مصداق اقدام عليه امنيت ملي است!!
لطفا فكر پريشان را از مردم دور كنيد تا مردم به سبب اينگونه مسائل نيرويي را در درون احساس نكنند كه گويا به مرور زمان درون آنها را مي خورد و نابود مي كند.
عقل ملت را در بدن سالمش نگه داريد. اين نامرد تنها يك ويروس است از جنس نامردمي!!
والسلام.
براي حفظ سلامت بدنه اجتماع و جامعه گاهي تصميماتي هر چند دشوار لازم است.
خداوند به اين ملت و اين دستگاه قضا و اين كشور قدر و منزلت درست و عظيم عنايت بفرمايد و همواره اين كشور را موارد الطاف و حمايت خويش قراردهد انشاءا....
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
جمع کن برو الکی حرف نزن
چراکامنت هارامنتشرنمیکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
رفته نهار
لعنت بر این ....................
خداوکیلی اگردخترخودتون هم همین کاروانجام بده بازهم میگین اشکالی نداره یابراناموس خودتون مشکل داره ولی برا مردم اشکالی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
من اشتباهی مثبت دادم. میخواستم بگم یعنی تو هم سر دخترت رو با داس از تنش جدا میکردی؟
YAs
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
به خاطر یه اشتباه بچگونه باید سر بچه رو برید؟؟؟اگه تو خونه
بچه به اندازه کافی مهر و محبت ببینه که از خونه فرار نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
مگر قرار است بچه های ما هیچ وقت اشتباه نکنند. نقش پدر و مادر در این دنیا این است که بارها و بارها و در تمام مقاطع سنی هر جا بچه شان اشتباه کرد با مهربانی خودشان را به بچه شان برسانند و به او بفهمانند که هر چند تو اشتباه کردی ولی تنها نیستی و اگر کارت اشتباه بوده دلیل نمیشود که دیگر دوستت نداشته باشیم و دستمان را برای همدلی به سمتش دراز کنیم او را در آغوش بگیریم که در دامان ما گریه هایش را بکند و بعد با عشق به او بگوییم که زندگی هنوز ادامه دارد، بلند شو و قویتر به راهت ادامه بده که ما پشت سرت و مراقبت هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
استدلال شما بر گرفته از فکر داعشی هست که دارید
ناشناس
| France |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
نمی گیم اشکال نداره ولی نمی کشیمش. عقل و تجربه یک نوجوان ۱۴ ساله کجا؟ و‌یک پدر ۴۰ ساله کجا؟ هر کسی صلاحیت بچه دار شدن را ندارد . این دختر نتیجه تربیت همین پدر متعصب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دختر من اجازه داره هر اشتباهی دلش خواست انجام بده و من همیشه ازش حمایت می کنم چون وظیفه من این است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
البته که میگوییم اشکال دارد ولی بچه مان را نمی کشیم و تلاش می کنیم با کمک یک مشاور خوب راه درست را پیدا کند. البته ما آنقدر روشنفکر هستیم که فرزندمان نیز به فرار پیدا نمی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
خدا لعنت کنه اول از همه مردمی که با فرهنگ غلظ شون فشار روانی ایجاد میکنند و پدر دختر رو تحت تاثیر قرار دادند همه شون در قتل شریکند و عذاب الهی منتظرشون هست
خدا پدر این دختر رو لعنت کنه
خدا اون قاضی رو لعنت کنه

همه و همه منتظر عذاب الهی باشند

باید از آسمان سنگ بباره

تا کی یک خط کشی باشه که دختران و زنان سرزمین من اونطرف خط تبعیض باشند؟
از تعدد زوجات و کودک همسری و تجاوز و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
انسان با خطا کردن بزرگ میشه بساط این
این تفکرات احمقانه باید جمع بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
مگه همه آدمها حتی شما آقا محمد تو زندگیت هیچ اشتباهی مرتکب نشدی . فقط چون دختر بوده سزاوار مرگ هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
خوب اولا باید عوامل رو بررسی کرد ثانیا مقصر پدرش هست هم اینکه فضای مجازی موبایلش کنترل نکرده وهم قساوت به خرج داده .راهکارش زندانی کردن وتوبه دادن دختر وزن هست نه کشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
اشتباه مثبت دادم دستم خورد. خداوکیلی جز از پرس جوی علت آن رفتار دیگری با او نمیکنم.پیشنهاد میکنم خدایت را بهتر بشناس زیرا در روز قیامت باید به او جواب دهی نه به مردم نادان
ر
واقعا باید تاسف خورد به حال جامعه ای که پدرش با داس سر کودکش را از تن اش جدا کند.این طرز جنایت مجازات هم هد اش را میخواهد
فقط اعدام
پدر مالک جان نسیت
آخه بیشعور
نهایتا دخترت رو طرد میکردی و از خونواده بیرونش میکردی تا بره با عشقش خوش باشه.
واسه چی کشتی این طفل معصوم رو. یعنی علاقه مند شدن به پسره و فرار از خونه مجازاتش مرگه؟؟؟
خاک بر سر تو وحشی
چطور میخوای با این جنایت شب رو راحت بخوابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
طرد میکرد که با عشقش خوش باشه؟؟؟
یا محدودش میکرد آدم بشه
وای وای وای. من خودم وقتی خبر رو خوندم داغون شدم. شوهرم که دیگه هیچی. فقط حرص خورد. من دهه هفتادی ام شوهرم دهه شصتی. یک دختر 3ساله هم داریم. شوهرم. میگه. تا جایی که بتونم به دخترم. میگم بد چیه خوب چیه ولی قبول نکرد به ازدواجش رضایت میدم تهش طلاق. ولی فکر اینکه ی روز نفس و از دست بدم کلافه ام می‌کنه. داغونم می‌کنه بیچاره مادر بیچاره خواهر و برادر رومینا. این پدر حقش اعدام اعدام اعدام. اعدام. از دیشب. شوهرم. دخترمونمو. بغل کرده. گریه می‌کنه میگه خدا هیچ آدمی رو از آدمیت دور نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
من هم دختر نوجوان دارم
نزدیکترین دوست او هستم
اگر برای دختر من چنین ارتباط عاطفی پیش بیاد به راحتی با پسر مذاکره می کنم و دوستانه تعادل را طوری که کسی صدمه نبینه مدیریت می کنم
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
با نظرتون موافقم. پدر و مادر میتونن تمام راهنمایی های لازم رو بکنن. نهایتن اگر ازدواج اشتباهی صورت گرفت تهش میتونه به طلاق منجر بشه و اون فرزند هم به درستی حرف پدر و مادرش میرسه و درس میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
با حرفتون موافقم ازدواج میکرد در نهایت کارش به طلاق می رسید و سزاوار مرگ نبود که حتی چه بسا زندگی شیرینی را هم تا آخر با هم داشتن
من نمیدونم چرا انقدر فقر فرهنگی وجود داره که ادم پاذه تنش رو اینجورب اونم با داس به طور فجیعی بکشه.خدا از پدرش نگذره.بازم به مادرش تسلیت میگم وارزوی صبر برای خانودش و ارزوی مرگ و اعدام که حیف به دلیل قانون نمیشه کاری کرد رو برای پدرش دارم
ماموری که این دختر رو گرفته نباید اونو تحویل خانواده میداد اینا باید روانشناسی روستایی رو بشناسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
اینهم نتیجه بی حد و حصر آزادی موبایل برای زیر۱۸سال که حتی در اروپا محدودیت دارند اینجا کشور اسلامی فمنیستی شده
این همه اظهار نظر ها ی سر بریدن، اسید ریختن، غیره شد. آیا غیر از خبر منتشر شده اطلاع بیشتری در مورد این قتل دارید؟ فلسفه دادگاه ها برای فهمیدن جزئیات است و بعد تصمیم گیری
تا کی قتل و کشتار و ظلم علیه دختران سرزمینم به اسم اسلام و غیرت ادامه داره مردم کمی فکر کنید این دختر چه گناهی مرتکب شده بود مگه یه دختر با افکار نوجوانانه چی کار کرده بود تا کی می خوایم عشق رو سرکوب کنیم به اسم هوس تا کی می خوایم قتل انجام بدیم و بگیم این هوسه نه عشق پس عشق چیه این عشق نیست که به خاطر طرف هرکاری کنید به این افکار داعش گونه پایان بدید به خدا اس مه این کار ها غیرت نیست و جزای همچین فرد روانی چیزی جز مرگ نیست
اینجور خبرارو که میخونم یاد شیرهای آفریقایی می افتم که توله های خودشونو میکشن .. واقعا نمیشه به این جور افراد گفت انسان . اینها انسان نما هستند. البته قوانین و فرهنگ ما هم مشکل دارن. دختری که از خونه فرار میکنه حتما خونه براش جهنم بوده که فرار کرده . قانون نباید دوباره اون دختر را برگردونه توی جهنم. بیشتر از این پدر انسان نما ، قانون مقصره . دادگاه و مسوولی مقصره که بر خلاف خواست این دختر ، دوباره این دختر مظلوم را به یک آدم دیوانه و روانی و جانی تحویل داده . از ایرانی بودن خودم خجالت میکشم
آخه آدم... این دختر فقط عاشق شده بود. کار به بقیه فاکتورهای دیگه ندارم. فقط اینو خوب میدونم که حقش جداشدن گردنش با داس تو نبود.... هیچ قضاوت دیگه‌ای نمیکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
اخخخه عاشق
پدری که دختر خردسال را شوهر میدهد نیز مثل این پدر است. والدین باید حامی بچه های خود باشند حتی اگر اشتباه کنند. دست به قتل زدن به هر دلیل فقط از کسانی بر می آید که قلبی سیاه دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
وقتی بیکار و معتاد و فقیر بطور گاه ای بچه میارن همین اوضاع پیش میاد
ننگ بر این قانون شرم آور که اجازه ذبح اطفال را می دهد.
عجیب یاد داعش افتادم
وقتی با تعصبات کور کورانه و چرت بزرگ شی همین میشه دیگ
یه دختر که تازه اول زندگیشه درست یا غلط دل میبنده
اینکه بزاری به اشتباه خودش پی ببره بهتره یا اینکه سرشو ببری؟؟
لعنت بهت چجوری دلت اومد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
تعصبات قبیيلهوهمچنین ولنگاری مجازی بیش از حد
قانونی که هیچوقت حامی حقوق زن نیست
مرد صد بار خیانت و صیغه کنه هیچ کاری باهاش ندارند
بچه اشو بکشه کاری باهاش ندارند
دیه اش یک انسان کامله و زن نصفش
ارثیه دو برابر زن میگیره
وااای خدا از وقتی شنیدم این خبرر رو واقعا اعصابم خورده
بهتر است نگاهی به سرنوشت دخترانی بیندازیم که به حرفهای پدرشان گوش نکرده اند و عمری است با فلاکت و بدبختی در دنیا روزگار سپری می کنند و بعضا تفاله ای برای جامعه بیش نیستند که برای گذران نکبت بار روزانه دست به هر عمل کثیفی می زنند. البته پدر خانواده بهتر ازاین می توانست موضوع را مدیریت کند و دخترش را زودتر شوهر بدهد چون دخترهای این دوره زمانه بدلیل عدم آموزشهای لازمه و فقر فرهنگی براحتی فریب می خورند. به هر حال اگر قرار بود ناچاراً سر کسی بریده میشد بهتر بود سر اون پسر هوسران لاابالی می بود که به اغفال کودکان پرداخته بود.
باید در قانون آورده شود دختری که به حرف پدرش گوش نکرد زندانی شود چون صلاح دختر را پدرش بهتر می فهمد از خود دختر.
سوال اینجاست در این شرایط باید به چه کسی تسلیت گفت؟
پاسخ ها
انیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
و بهتر است به سرنوشت دخترانی که به حرف پدر گوش مردند و تن به ازدواج اجباری دادن و مثل یک مرده ی متحرک زندگی میکنن هم نگاهی بیاندازید. صفحه حوادث روزنامه ها پر است از داستان طلاق و قتل و خودکشی همسر به خاطر همین ازدواجهای اجباری
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
بهتره فکر مریضت رو یه جا دیگه خالی کنی خیلی از دختران سرزمینم هستن که به خاطر ازدواج اجباری و اشتباهات ابلهانه پدر دارن تاوان پس میدن یا طلاق گرفتن یا خودکشی بهتره بهتره افکار داعش رو نداشته باشی یه دختر 13 ساله رو زندانی کنن به خاطر اینکه عاشق شده بود این کار رو کجای دنیا انجام میدن آدم عاقل ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
داستان طلاق، داستان ازدواج و داستان قتل در شرایطی که ادامه زندگی یا عدم آن به صلاح نیست امری لازم و ضروری است اما داستان خودکشی فقط تافته و بافته ی دختران و زنان لاابالی و بی فرهنگی است که مدام فکر عوض می کنند و به هیچ چیزی جز خوشگذرانی نمی اندیشند.
البته اگر پدر با مال حلال جسم و جان دختر خویش را پرورش دهد احتمال هر گونه فسادی به حداقل کاهش خواهد یافت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
وقتی قانون مسخره اجازه میدهد دختر نه ساله ازدواج کند با این توجیه که به بلوغ رسیده پس پدر غلط میکند از تصمیم او راضی نباشد ...........البته این برای کسانی است که مغزشون در هزار سال پیش فریز شده ....روی دیگر سکه این است که گناه این قتل ها بیشتر برگردن مسئولینی است که قانون منع ازدواج دختران زیر هجده سال را قبول نکردند به بهانه های واهی وبی منطق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
جنابی که گفتی خودکشی مال که رنگ عوض میکنن بهتر بدونی خودکشی مال آدم افسردست وقتی یه آدم افسردست کس ازت حمایت نکنه راه پیشرفت نداشته باشی نتونی طلاق بگیری بهت بگن بسوز و بساز و هزار تا مساله دیگه که با فکر کوچیکت نمیتونی بفهمی ممکنه به خودکشی برسه.هیچ کس نمیگه خودکشی مال ذهن سالمه اما ذهن سالم تو جامعه سالم به وجود میاد نه کسی که اختیار نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
آدم های افسرده باید به پزشک و روانشناس مراجعه کنند و راهکار پیدا کنند نه اینکه خودشان را بکشند. در جامعه هم کسی طرفدار قاتل و بیسواد و هرزه نیست که مدام بخواهند برای حفاظت از افراد لاابالی قانون بگذارند و از آنان حمایت کنند.
هر کسی موظف است با تلاش و پشتکار خودش در این دنیا دست به اعمال صالح و نیک بزند و سخت مطالعه کند تا بتواند مشکلاتش را به نحوی حل کند.
به هر حال آن خانم محترمی که فکر می کند به آخر خط رسیده و کسی ازش حمایت نمی کند و میخواهد خودکشی کند سخت در اشتباه است چون اگر واقعا حق با اون باشد خداوند کمکش می کند و با رساندن مرگ برای طرف مقابلش و یا هر روش دیگری که خداوند صلاح بداند به کمک مظلومین می شتابد. فقط باید از خدا خواست که کمک کند. البته این ربطی به این ندارد که بگوییم بیا طرفدار فلان فردی که از اسلام سواستفاده می کند باش ، بلکه می گوییم فقط بیا با خدا حرف بزن و از خدا کمک بخواه و بس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
آدم های افسرده باید به پزشک و روانشناس امین مراجعه کنند نه اینکه خودکشی کنند. اگر کسی در این دنیا مورد تعدی و شکنجه قرار گرفت اگر توان داشت باید از خودش دفاع کند اگر نداشت باید تسلیم شود وبه عبادت خداوند روی آورد و موضوع را به خداوند واگذار کند که خودش به بهترین شکلی درست خواهد کرد.
جامعه نمی تواند به افراد قاتل و بیسواد و هرزه کمک کند و قوانین حمایتی برای آنان تدوین کندو هرکسی باید با تلاش و پشتکار و سخت مطالعه کردن مشکلات خودش را حل کند. در این دنیای به این بزرگی و با این عمرهای کوتاه بهتر است بیشتر به فکر انجام کارهای نیک باشیم تا انجام دعوا و درگیری و داستان درست کردن برای خودمان.
به هرحال دیگر به راحتی نمیتوان سر کسی کلاه گذاشت و از آن بهره کشی کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
اولا از کجا به این زودی قضاوت میکنی که فکرم کوچیکه؟
ثانیا چگونه باید به آدم افسرده کمک کرد؟
ثالثا خودکشی مگه باعث نجات است؟ در ضمن باید در اون دنیا جواب خداوند را داد.
رابعا این همه دادگاه و دادسرا وجود دارند که نگذارند به کسی ظلم شود. باید به مراجع ذیربط قانونی مراجعه شود و در صورت پایمال شدن حق و حقوق فقط باید به خداوند توسل جست.
خامسا برای هر مشکلی راهکاری وجود دارد باید دنبال پیداکردن راه حل باشیم نه خودکشی.
به هر حال اگر باز هم فکر میکنی خودکشی بهترین راه است انجام بده ولی قبلش حتما با یک روانپزشک، ویا یک فرد سالم مشورت کن.
ملت هایی که در قرن بیست و یکم دچار اشتباهات اساسی در رفتار و افکار خود هستند، در واقع دیگر زمانی برای جبران نخواهند داشت و مانند یک کشتی قدیمی پوسیده در امواج سهمگین پیشرفت سایر ملل غرق خواهند شد.
چه چیزی ارزش اینو داره که آدم با دخترش با کسی که از پوست و گوش و خون خودشه همچین کاری کنه؟!!! آبرو؟غیرت؟ناموس؟این کلمه هارو دیگه به لجن کشیدن با این خوی حیوونی خودشون.امیدوارم جلو چشم دخترای روستا اعدام بشه که حداقل یکم توهم امنیت واسه دخترا ایجاد بشه.تا یکم نشون بدن دختر اهمیت داره و جونش بازیچه دست پدر نیست.این کارا اگه جهالت نیست پس چیه؟؟؟؟؟؟؟
لعنت بر هر کی که این رفتار های روانی و دیوانه وار و به عنوان تعصب در کشور جا انداخته لعنت لعنت خدا بر همه کسانی که این چیزها را ترویج کردند
اون مرد عوضی که دختر بچه ای رو گول زده که دو برابر سنش رو داشته باید حتما پیدا بشه و رسوا و مجازات بشه تا درس عبرتی باشه برای بقیه هوسبازان که دنبال بچه ها نیفتند و پدرشون رو روانی نکنند این عامل نکبت خانواده ای رو از هم پاشید نباید راحت بزا خودش بچرخه چون معلوم نیست چند نفر دیگه رو گول بزنه حتما حتما باید مجازات بشه
این آقای به اصطلاح پدر... میشه سوابقش و تو نوجوانی و جوانی به بعدشون بررسی کنید.. ببنید تو خفا و پنهان چیکار بودند!! مردک تو سن ات بالا رفته شدی برای من معیار درست و غلط.. بیشعور روانی..
کدام پدر باید گفت جنایتکار اگه پدر پود که این کار را نمیکرد میتونست با موافقتت ازدواجش کاری کنه که بهش آفرین مگفتن نه اینکه بخاطر ابرو در هردو دنیا رسوا بشه باید سر اونم از تنش جداشه تاشاید عبرتی بشه برای عقب مونده ها
این دختر به قاضی گفته که اگر برگردد توسط پدر کشته میشود و قاضی هم بدون در نظر گرفتن گفته های این دختر او را به دست پدرش میدهد...

قاضی مقصر است...میتوانست این دختر را به یکی از نزدیکانش بسپارد.
خیلی از این قاضی ها یا وکلا هستند که نان خودو خانواده خود رابا خون دیگران میخورند و راحت میخوابند...

پدر این دختر هم که قصاص نمیشود و فقط دیه و حبس تعزیری که دادگاه محلی بیشتر از 3 سال حبس نمیدهد...

با اینکه حبس ببین 3 تا 10سال است.

در هر صورت یک دختر دیگر مثل دختر آبی یا دیگر دختران این سرزمین بدست فراموشی سپرده شد...

البته فرار دختر درست نبوده ولی این طرز رفتار هم درست نیست...

باید پدرش قصاص شود با اینکه در قانون ما هر کس دزدتر و وحشی تر باشد جایگاه بالاتری دارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
متاسفانه سیستم قضاوت به سمتی رفته است که حق و باطل به هم آمیخته شده و اکثزا مظلوم به حق خود نمیرسد. یامهدی ادرکنا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
قاضی اگر سر سوزنی وجدان داشت حتما استعفا می داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
قاضی اگر سواد وعاطفه داشت این نمیشد
چی داره میشه.. وقتش نیست یک بار ... این فرهنگ و طرز فکر به دور از سیاست کوفت و زهر مار بازنگری کنیم... بسه به خدا بسه
به عنوان یک فرد مطلع از جزئیات پرونده باید خدمتتون عرض کنم این خانم با دوستشان رابطه داشتند و موضوع فقط یک دوستی بچه‌گانه نبوده ، جزئیات پرونده خیلی زیاده و باید ابعاد مختلفش معلوم بشود ، پس یک طرفه به قاضی نرویم و بگذاریم روند رسیدگی تکمیل شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
چرا چرت میگی،اگه رابطه میداشت خود قانون عقدشون
میکنه،لطفا به دروغ نگین من فرد مطلعم هیچ توجیهی برای قتل پذیرفته نیس،موضوع قتل نفسه اونم به عمد اونم با داس اونم سربریده شدن توسط پدر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
حتی اگر رابطه جنسی هم داشته هیچ قانون حقوق بشری اجازه چنین جنایتی را نمی ذهد.د
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
پس تا جزئیات معلوم شه بیا سر طفل معصوم رو توی خواب.ببریم. مرد مومن مسجد ندیده جمله تو ناقض خودشه!! تناسب جرم و جزا از اصول حقوق است. این طفلک که صغیر هم بوده؛ خداوند کریم وجدان که بهت اعطا نکرده ای کاش نیمچه عقلی بهت اعطا میفرمود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
خب رابطه داشته باشه
حکمش اعدامه؟
چتونه واقعا؟ موقعی که بخاطر عشق و حالش پدر و خانوادشو زیر پا گذاشت کسی گف کارت بده؟ اینهمه زحمت میکشن واسه ما نفهما که مث ادم زندگی کنیم که که یه هرزه فراری بشیم ؟بیخود حامی حقوق یه فراری نشید بچه های خودتونم اینکارو کنن همینقد ریلکسین؟
پاسخ ها
هانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
شما چ جور ادمی هستید واقعا
بله من کار دختر رو اصلا تایید نمی کنم
ولی این دختر اگر محبت می دید اگه ازش حمایت می شد نیازی به یه غریبه نمی دید و با این وجود که می دونست اگه بگیرنش می کشنش فرار نمی کرد از کجا معلوم که این بنده خدا برای فرار از این حجم از رفتار بد خانوادش فرار نکرده
بعدم گیرم اصلا مشکل خانواده نبوده و خوشی زده زیر دلش اون پدر چ حقی داره که به اسم غیرت سر دخترشو ببره شما داعشی هستید که جنایتو نمی بینید ولی اشتباه یه دختر نوجوانو گناه میدونید وجود شماها باعث شده این اوضاع به وجود بیاد متاسفم از درک کمتون واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
هرزه مفاهیم دیگه ای داره نه به عشق نوجونی زودگذر یه دختر چهارده ساله که میشه مدیریت کرد
یعنی از فردا همه سر نوجونها رو با داس بزنن که چرا در دوران بلوع عاشق شدی؟
تو خودتم از کامتت برمیاد در محیط پر عشقی بزرگ نشدی
ناشناس
| Bosnia and Herzegovina |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
عجب تو نمی فهمی یا خودت رو به نفهمی زدی؟؟؟ ریلکس نبودن یعنی سر بریرن؟؟؟؟ مطمئنا هر کسی تو موقعیت قرار بگیره به قول شما ریلکس نیست ولی دیگه لازم هم نیست سر یارو رو ببره هر کدوم از ما اگر قرار بود برای هر اشتباه که می کنیم این طوری مجازات بشیم که الان جمعیت جهان یک دهم این هم نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
خوبه میگی بچه
ایشالله بچت هرزه فراری نشه اگه شد تو برو بکشش
حتما باید اون قاضی بیفکر رو هم مجازات کرد هرچند جون یه دختر بینوا گرفته شد... لعنت به این قانون که کشتن یه انسان توش مجازات نداره..هزاران لعنت!!!!
خانه پدری......
درود بر شرفش باید دوست پسرشم اعدام کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
بروباداعش همکاری کن استعدادشوداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
کدوم شرف عوضی بیمار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
اون قطعا یه بی شرف بی عیرته کلمات مقدس لایق این انسان نما نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
قرصات به موقع بخور
اقدام دختر در فرار از خانه تصمیم درستی بوده است اما قانون از وی حمایت نکرد.
این دخترک 14ساله قربانی نقص قانون شد. اگر قانون را اصلاح نکنید خون هر دختر بیگناه دیگری بگردن شماست. همانطور که خون این دخترک بگردن اخلاف شماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
هم دختر وهم پدر وهم دولت مقصر هست .
دولت فمنیست رو داره با ولنگاری مجازی توسعه میده اروپا هم موبایل دست زیر ۱۸سال بدون کنترل نمیدن
در این کشور اگه عاشق بشی یا توسط پدر کشته یا طرد می شی یا بهت میگن هوس باز یا بهت میگن دیوانه یا بهت میگن منحرف یا بهت میگن بدبخت یا بهت می گن گرفتار یا بهت میگن رفیق باز یا .... خدایا تو خصلت عاشق شدن رو در وجود انسان قرار دادی ولی اینا بهش میگن کفر ...؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
بچه 9 ساله عشق چی حالیشه
تو آمریکا با دختر 17 ساله بگرین چوب تو آستینت میکنن بعد اینجا ...
عشق
آدم تا 22 سالگی مغزش درست کار نمیکنه
پدرش بد و خوانوادش بد بودن حرفی نیست
ولی فرار و دوستی با مرد 30 ساله تو 9 سالگی
این دختر رو باید دولت از پدر مادرش میگرفت تا 18 سالگی تو اصلاح تربیت نگه میداشتن بعد میگفتن برو با هر کی میخوای ازدواج کن نه ا
جناب آقای رئیسی، من دختر ندارم با شنیدن این سبعیت قلبم صد پاره شد شما اگر دختر دارید به حرمت دخترتان، لطفا کاری کنید.
این آدم روانیه و آزاد گذاشتنش در جامعه خطرناکه. چطور یه آدم نرمال میتونه سر یک انسان دیگه رو با داس قطع کنه، اونم فرزند دلبندش رو؟؟
واقعا که ...
در کشور های خارجی دختر و پسر بدون هیچ مشکلی با هم رابطه دارند حتی والدین طرفین به دوست فرزند خود به شکل فرزند خود می نگرند آنوقت در ایران والدین به بهانه رابطه فرزند خود را می کشند . چندی پیش در آذربایجان و یا پارسال در شیراز هم دختران قربانی بازی های عاطفی خود با پسران شدند ، در ایران بار ها مشاهده شده است که خانواده با فرزند خود به خاطر چنین رابطه هایی قطع ارتباط کرده اند و آنها را از خانه بیرون انداخته اند .
روانشناسان نیز می گویند یکی از نیاز های نوجوانان در دوران ۱۳ تا ۱۸ سالگی داشتن رابطه عاطفی با طرفی دیگر است
به نظر شما آیا داشتن رابطه عاطفی جرم است ؟ آیا نوجوانان حق داشتن چنین رابطه ای ندارند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
کدوم کشور خارجی قبله گاه شما دختر و پسر به این آسانی زیر ۱۸سال آزادانه وارد مجازی میشن؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
دانشمندان ما عالمان دینی ، روانشناسان ، جامعه شناسان و پزشکان بخصوص روانپزشک و سایر تخصص ها بنشیند و نظرات محکم و قانونی داشته باشند و به مراجع بالاتر ارجاع دهند. مجموع همین نظرات اینجا و سایر را جمع آوری کنند در اسرع وقت به نتیجه برسند. ضمنا عالمان دینی بخصوص شیعه تعصب خاصی ندارند و حتما" راه حل دارند. دین ما و فرهنگ ما بن بست ندارد.
فقط باید تاسف خورد.مفهوم غیرت با این قبیل وحشی گری ها متفاوت است.از قوه محترم قضائیه برخورد جدی و اشد مجازات را برای این انسان نما میخواهم.
چقد دردناک بود این خبر
متاسفم واسه همچنین آدمی چطور دلش اومد آخه
اینجا تحویل دادن این دختر مظلوم به خانواده ای که لابد سبقه ی رفتاری آن سبب فرار او شده است هیچ توجیهی ندارد. باید گفت که قوانین هیچ گاه مطلق و کامل نیستند و همیشه دینامیک و در حال تغییرند بنا بر این اتکای صرف به قانون و رفع مسؤولیت به هیچ عنوان قابل قبول نیست و کسانی که در این گیرودار نقش داشته اند دست کم باید به اشتباه خود اعتراف کنند. در چنین مواردی باید روان شناسان مداخله کنند و با دختر و پدر او صحبت کنند و اگر اوضاع را مناسب دیدند اجازه دهند دختر به خانواده اش ملحق شود. بدون تردید اگر دختر می دانست که پدرش با ازدواج او موافقت خواهد کرد به هیچ عنوان دست به چنین کاری نمی زد و پس از آن که قرار بوده به خانواده اش تحویل داده شود مخالفت کرده ولی کسی به علت آن توجه نکرده و جان دختر در این گیرودار از طرف هیچ کسی در نظر گرفته نشده است. به این ترتیب در اثر بیماری روانی پدری مریض، ندانم کاری پلیس فاقد تجربه و دانش دختر معصومی مثل دسته ی گل قربانی شد و اکنون در میان ما نیست.
واقعا متاسفم برای این چنین ناپدری که دختراش رو بزرگ کرده ولی به خاطر خطایی که می توان با حل کردن مشکل دختر و حرف زدن با او می تونست همچین کار ناپسندی نکند به هر حال باید مسؤلان مربوطه کاری کنن که دیگه این چنین کاری پیش نیاید.باید حتما رسیدگی کنن که خون دیگر از دختران سرزمینم پایمال نشود.
خدایا خودت بزرگی خودت عزیزی و الرحمن الرحیمی به همه ی ما همه ی مردم جهان رحم کن و مارو به راه راست و درست راهنمایی کن و ما را بیامرز
پدری که دختر ۷ ساله را به مرد ۶۰ ساله شوهر می دهد غیرتش نمی جنبد!!!!! ولی اگر دختر ۱۴ ساله عاشق پسری هم سن و سال خودش بشود چنان غیرتی می شود که سر می برد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
البته هم سن هم نبوده 30 سالش بوده
ازدواحش درست نبوده ولی خب بچه بوده باید کمکش کرد تا بهتر فکر کنه نه اعدام
مانیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
هرکی یک جوره دوست عزیز.
باعث تاسف هست؛ اگر اموزش و پرورش در یاد دادن تعلیمات اجتماعی موضوع حاکم شرع(رای دادگاه برای ازدواج بدون اذن پدر) را اموزش داده بود شاید الان دختر خانم زنده بود ؛ معمولا در فرار یا دزدیدن دختر؛ اهالی همکاری میکنند تا دختر و پسر چند روز گیر نیافتد و موضوع فیصله یابد ولی اگر در همان روز اول گیر بیافتند احتمال اسیب دیدن دختر یا پسر و یا هر دو هست؛ و اغلب این اتفاق وقتی بروز میکند که دختر به دروغ یا راست ادعا میکند که راه بازگشت ندارد و از پسر حامله شده(البته در جوامع ایران معمولا به دختر تا جاری شدن صیغه عقد؛ دست هم نمیزنند و پیش خانم و یا زنی معتمد به امانت(پنهان یا مخفی ) میگذارند تا زنگی شان با پلیدی بنیان نهاده نشود)یا از قبل ارتباط جنسی داشته؛ که ایم امر موجب بروز رفتارهایی میشود که قابل پیش بینی نیست ؛ و بدتر اینکه در جامعه دارند جوی میسازند که ازدواج دختر بعد 22 سالگی در حالیکه برخی از دختران ایرانی از 11 سالگی نیاز عاطفی پیدا میکنند یا تمایل شدید به پسری خاص؛ من با فردی مباحثه میکردم که خانمی بود مجرد و استاد ؛ معتقد بود ازدواج تا 28 سالگی برای دختر؛ میتواند آلوده به احساسات زود گذر باشد و ...؛ باید روانشناسان و جامعه شناسان کشور یک راه کاری دا کنند که مطابق فرهنگ ما و جوامع ما باشد نه اینکه هی از زبان انگلیسی ترجمه کنند و به خورد م بدهند
جامعه بیمار
مسولان بیمار
قوانین بیمار
به نظرم باید اون مرتیکه 35 ساله که دختر بچه رو گول زذه بکشن. خااااااااااااااااااااااااک تو سر هوس بازش کنن که بچه مردمو به کشتن داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
صد در صد موافقم
بريد اون قوانين تون رو درست كنيد جلوي اين فجايع رو بگيريد و قلب تون جريحه دار نشه
"تنها در گورستان است که خونخواران و دژخیمان از بیدادگری خود دست می کشند."
(صادق هدایت)
آیا واژه دژخیم و خونخوار برای شرح جانوری که سر دختر بچه خود را در خواب از بدن جدا می کند کافی است؟ شاید زبان پارسی واژه مناسبی برای چنین درجه از قساوت نداشته باشد، یا شاید آن را ابلهان "ناموس" و "غیرت" می خوانند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
همه چی رو به همه چی ربط میدی؟
قضاوت خیلی سخته.از یه طرف دختر نوجوان با احساسات و بلوغ جوانی و از یه طرف حس پدرانگی که دخترش چند روز با یه مردی با اختلاف سنی ۲۰سال .واقعا انسان خودش جای هر کدوم قرار میده وجدانش رازی نمیشه.جامعه ما متاسفانه از بعد اخلاقی رو به انحطاط میره .چقد زنان با انچنان وضعیت که به هیچ چیز پایبند نیستند در جامعه دیده میشند. کشورهای اوروپایی حتی در بین روابطشون به یکسری قوانینی که دارند پایبند هستند و فرد متخلف و مجرم را به سزای اعمالشون میرسونند.موضوع روابط جنسی تو کشور ما تبدیل به ولنگاری و ناهنجاری شده و هیچ حد و مرزی برای ان قایل نیستند.این تن فروشی ها و هرزگی ها و ولنگاری ها باعث ایجاد همچین داستانهای غمنگیزی شده .چرا که دختر معصوم و پاک با احساس عاشقانه با دیدن این ناهنجاری ها کم کم به طرف بی بندو باری میره و براش عادی میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اتفاقاً قضاوت اصلاً هم سخت نیست. قتل دختربچه در هر شرایطی مردود و نفرت انگیز است و قاتل باید به خاطر امنیت جامعه و بازداری دیگران مورد اشد مجازات قرار بگیره و
واقعا خیلی دردناکه کار پدر را تاییدنمیکنم ولی خدا نکنه همچین مشکلی تو شهرهای کوچک یا روستا برای کسی پیش بیاد!تواین کشوراگه کرونا بگیری ازت فرارمیکنید حالا اگه تویه محیط کوچک همچین مشکلی برات پیش بیاد وتوانایی مهاجرت وشرایطشونداشته باشی...
سلام جنبه عمومی جرم خیلی ناگوار است خیلی ناراحت شدم
دختر بی گناه رفت
پدر گناه کار دیر یا زود آزاد میشه
کاش کسی حال اون پسر رو بپرسه . که در نوجوانی چه درست و چه غلط در گودال هیجانات عشق نا خواسته باعث از بین رفتن عشقش شد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
عشق تو نوجوانی هیچ معنی نداره! یادمه نوجوان که بودم عاشق کل دخترای محله خودمون بودم! بلا استثنا!‌
بعضی‌ها معنی غیرت رو اشتباهی فهمیدن.
غیرت یعنی خوب کار کردن..
غیرت یعنی جوری مملکتت رو آباد کنی که زن و بچت، ناموست، ناموس هموطنت تو شرایط مطلوب زندگی و رشد کنن،
غیرت یعنی سعی کنی با تلاش و کوشش بهترین زندگی رو برای فرزندان خودت و هموطنت ایجاد کنی،،
غیرت یعنی اینکه هیچ کودک ونوجوانی تو مملکتت از تحصیل و آینده روشن محروم نباشه..
غیرت این نیست که زورتو به یه ضعیف تر از خودت که حتی قانون ازش حمایت نمیکنه برسونی.
من که به تو میگم بیغیرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
من هم فکر میکنم دقیقا همین تعریف و البته برداشت اشتباه از کلمه غیرت هست که باعث به وجود اومدن چنین حوادثی میشه. غیرت دقیقا همون احساس ذاتی و درونی برای محافظت از زن هست (که البته در جامعه نسبتا مدرن و قانونمند امروزی کارایی سابق رو نداره) نه اینکه به خیال باطل عده ای برگ سبز برای قتل باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
حالا به نظرت اگه پدر یا شوهر همه ی ثروت و رفاه رو برای خانم فراهم کنند آخر غیرت هستند و دیگه خانم مجاز هست هر کاری خواست بکنه؟
نمیدانم دلم برای رومینای پرپر شده بسوزد
یا حال الان پدرش بعد از بیدار شدن از کابوس خشمش.
چه حالی میشود

خدا بفریادشان برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اگر دل شما تفاوت ظالم و مظلوم را نمی داند، وای!
قاضی این پرونده حتما باید مورد بازخواست و پیگرد قضایی قرار بگیره.
باید یه جوری این لکه ننگ رو از خانواده پاک میکرد چرا کسی این پدرو درک نمیکنه
لطفا قضاوت نکنید باید در اون شرایط قرار بگیرید و از خودتان سوال کنید چون در خانواده مانند همین برای دونفر اتفاق افتاد و هردو ۱۴ و ۱۵ ساله بودند و بعد از ۶ ماه منجر به طلاق شدند یکی از آنها آبروی ایل و تبار رو برد بنظر شما باید چکار کرد
نوجوانی ۱۴ ساله کشته شده . لطفا دیگه بعضی مغزهای زنگ زده سعی نکن عمل حیوان صفتی رو ( با اینکه هیچ حیوانی هم جگر گوشه خودش رو نمیکشه) توجیه وشرعی توجیه کنند
بعضی نظرات رو ادم میخونه از همه چی منزجر میشه،این دختر اگه فرار کرد چون در خونه بی مهری دید،جایی که پدر باید پدری میکرد ومحبت پدرانه اشو به دخترش ابراز میکرد جز خشم و تعصب چیزی نبود و متاسفانه این فرزندمیخواست محبتو در جایی غیر خونه و خونواده به دست بیاره،ایا حق این بچه بریده شدن سر با داس بود؟پیامهایی که از پدر دفاع میکنن و اونو محق بر همچین عمل شنیعی میدونن تاسف باره،پدر و مادر اینقدر باید به فرزندشون محبت کنن تا دیگه نگران ابروی خودشون نباشن که تهش فرزند کشی کنن،عملا این پدر با داعش چه فرقی میکنه؟
شاید ندونید ولی پسری که رومینای بیچاره رو گول زده 35 سال سن داره به نظرم من این مرد باید سر بریده میشد نه این دختره طفل معصوم یه دختر نوجوون بود یه بچه بود
خیلی مسخره است . آخه بنظر من یه نفر که قتل کرده محکوم نباید بمیره یه نفر که آبرو ریزی کرده باید بمیره واقعااااا؟ اگه خودم باباش را ببینم خودم سرش را می برم!
دراین که کار دختر بیچاره اشتباه بوده شکی نیست ولی دختر معصوم فقط ۱۳سال داشته هنوز به قدرت عقلی کامل نرسیده بوده.این کار یک جنایت هست باید قانونی در مجلس وضع بشه که جلوی اینحورجنایتهاروبگیره باید اشد مجازات داشته بشه تا هر پدری به خودش اجازه همچین کاری را ندهد آیا واقعا اینهمه خشونت لازم بود ؟ چه کسی مدعی العموم این طفل معصوم هاست.خداتقاصشو از پدرش تو همین دنیا بگیره انشالله واقعا دلم سوخت
باید قانون اون پسر نامرد رو که اومده یه دختر 13 ساله رو که هنوزم بچه هست رو اغفال کرده اخه مگه وجدان نداری که اینکارو کردی بی شعور نامرد...اخه تو هم سن این بچه بودی گولش زدی هر چی شده از تو قبر تو در اومده...نامرد عوضی
...چرا اقا پسرا یکم وجدان ندارید اخه چرا دخترا رو گول میزنین..چرا کشورمون انقد هردم بیله ...
قانون مجازات باید تغییر کند و پدری که فرزندش را میکشد باید قصاص و یا اعدام شود.
سلام
کاشکی یکم حکم ها واقعا با قرآن بود!!! نه چندان میشه گفت با قرآن هست نه با عقل جور درمیاد آخه حکم این پدر نامرد قصاصه اگه راست میگین چرا برای مادر ها این حکم رو نذاشتین!!
خدایا کی از این همه تحجر و عقب موندگی و وحشیگری نجات پیدا می کنیم؟
این همه روان شناس تو این کشور هست.. چرا تو پلیس نباید یک روان شناس باشه!! چرا چرا چرا آخه .. اگر روان شناس هست نقش مجسمه داره! که بیاد بگه این پدر صلاحیت نداره ... بچه نباید پیشش باشه.. چرا همه چی تو این کشور نقش نماد و مجسمه داره چرا
مشکلش چی بود؟ جرمش عاشق شدن بود؟ منم این سن عاشق شدم، ولی خانوادم عشقمو ازم گرفتن. بدترین ضربش ، کتک خوردن بود. ولی من موندمو غمش. بازی ای که با اعصابم شد. اذیتهایی که شدم، چک شدنها،گرفتن گوشیم و... الان ۳۰سالمه. چیزی به اسم اعصاب ندارم. امیدی به زندگی ندارم. جرمی نداشتم‌ .فقط کسی رو دوست داشتم که فقط یه بار از نزدیک دیدمش. من فرار نکردم. دلم خیلی گرفت. ولی میدونم دیگه این دختر درد الان منو نداره . افسوس ازدواجو نمیخوره. دیگه ازادی. خوشحالم که ازادی. امیدوارم عشقت خوشبخت بشه، مثل‌ عشق من .
اون بهمن سی ساله هم یک تقصیرهایی داره و باید مجازات بشه و گرنه آدم حسابی زندگی با همسری که 15 سال اختلاف سنی داره باهات چجوری تحمل می کنی . . . زشته به خدا اینقدر دختر و فرزندان مردم را اذیت نکنید.
یا ابلفضل !
بعدش چجوری با عذاب وجدان زندگی می کنه!‌
کسانی با کودک نامیدن جوانان زیر 18 سال مانع از ازدواج شرعی و اعتبار حقوقی آنها شدند عامل قتل این دختر هستند. اگر این دختر که با رسیدن به بلوغ و زیر فشار جنسی نیاز مبرم به شوهر داشت این حق طبیعی او به رسمیت شناخته شده و از راه صحیح شرعی ارضا می شد و یا اگر به عنوان زن بالغ رشید حرف او را در مورد خطر جانی داشتن پدرش برایش می شنیدند و نمی گفتند او کودک است، الان این دختر نه به راه خطا کشیده می شد و نه جانش را از دست می داد.اما اسلام از همان ابتدای بروز نشانه های بلوغ دحتران آن را یک انسان کامل می داند و برایشان حق ازدواج و شخصیت حقوقی قایل است.
چه پدر خوبی دخترک هرزه باید همین بلا سرش می آمد
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
شما برو با داعش همکاری کن استعداده شو داری ادمی که نمی تونم بهت بگم انسان اون یه بچه 13 ساله بود فقط یه بچه چطوری می تونی به یه بچه بگی هرزه بی رحم
هم اش ناشی از بی ایمانی، بی عقلی و بی فکری، حماقت محض و دیوانگی است. انسان با ایمان هرگز دست به قتل عمد نمی زند. این پدر بی عقل اکنون چه مشکلی را حل کرده است جز این که دخترش را به دست خود نابود کرده، خودش را جهنمی کرده و باید منتظر طناب دار باشد؟
چرا هیچکس از منظر پدر به ماجرا نگاه نکرده؟ فرارهای احمقانه ای که بعدا کلیپ و عکسش در میاد، یک نسل خانواده رو میسوزونه، اول باید گردن پسره رو میزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
الان دیگه اون زمان نیست که با یه عکس و اینجور چیزا دخترها رو تهدید کنند و ازشون باج بگیرند. احتمالا شما اطلاع ندارید الان سیستم قضایی به شدت از همین خانم هایی که بعضی ها به هر دلیل میخوان ازشون باج گیری کنند حمایت میکنه. مشکل این بچه محیط نامساعد خانه پدری بوده و عوارض روحی روانی ناشی از اون باعث شده با این سن سراغ عشق و عاشقی باشه. این در اصل عشق نبوده بلکه به اشتباه به عشق تعبیر میشه دختره در واقع دنبال راه نجاتی برای فرار از فشارهای روانی حاکم بر جو خانه پدری بوده. پدر هم کاملا مجزا در یک بحران روحی و روانی حاصل از پارادوکس غیرت و مردانگی و جو فرهنگی حاکم در یک محیط بسته روستایی از یک طرف و عشق و عاطفه پدری از طرف دیگر بوده و ماهیت بحران طوری نبوده که بتونه با کسی مشورت کنه یا کمکی بخواد. از طرف دیگه تحریک برادرش که اون رو به قتل تشویق میکرد و ....
ملت همیشه احساساتی هستند.
یا افراط یا تفریط. همین هایی که میگن عشق مگر جرم هست و در کشورهای غربی فلان و بهمان هست کسانی هستند که ازدواج زیر ۱۸ سال رو جرم می دونن.
چند ساله همین مسئولان با پشتیبانی فعالان در حال دخالت در زندگی خصوصی مردم و بازداشت شهروندانی هست که جرمشان این هست که چرا در نوجوانی ازدواج کردند.
طرف این خانم ۲۰ سال ازش بزرگ تر بوده یعنی یک سوژه ی خوب برای رسانه های زرد و کامنت گذارهای همیشه در صحنه.
کسانی که خواهان اشد مجازات برای این پدر هستند همان هایی هستند که اصلا به اشد مجازات اعتقادی ندارند و اون رو توحش و عقب ماندگی می دونن.
خدا عاقبت ما رو ختم به خیر کنه. تکلیف ملت با خودشان هم مشخص نیست.
واقعا مسخره هست جنایت هست یعنی چی چون والدین هستن می تونن بچه خودشونو بکشن این چه قانونی هست اصلا این چه غیرتی هست این دیوانگی هست
باید هرکسی با هر وابستگی فامیلی به قصاص محکوک شود تا جلوی این جنایات گرفته شود قصاصی که امکان بخشش هم نداشته باشد
جواب دوست داشتنم
مرگ نبود
تو رو بخدا بوووووود
(حسین پناهی)
من میخواهم بدانم آن قاضیی که رومینا را به دست پدرش داد چه حالی دارد؟
دخترک میگفت که امنیت ندارد و راست هم میگفت و آن قاضی با اشتباه خود جان دخترک را گرفت
قوه قضائیه با آن قاضی چه خواهد کرد؟
در هر جامعه ای افراد مریض احوال و دیوانه و ویرانگر و دزد پیدا میشه اگر قوانین محکمی برای برخورد با این افراد وضع بشه ،قطعا این جرایم کمتر خواهد شد،تازگی ها هر کی هر غلطی می کنه ،میره یه مدت زندان با وثیقه میاد بیرون .
پلیس هم درمرگ این نوجوان شریک است.
البته که کار دختر مورد پسند نبوده، ولی پدر بایستی با ملایمت برخورد می کرد. چند روزی قهر یا صحبت دوستانه پدردختری کفایت میکرد.
این دیگه خون به مغزش نرسیده
کسی که با داس سر فرزندش را از تن جدا می کند بویی از پدر بودن نبرده و پدر نمی باشد چه برسد به پدر بودن برای این دختر مظلوم اگر از نظر ژنتیکی پدر باشد از نظر روحی و روانی و عقلی به هیچ عنوان لیاقت عنوان پدر را ندارد پس او باید به مانند یک غریبه محاکمه و به اشد مجازات محکوم شود بعضی از این جنایات رعشه بر اندام هر انسانی می اندازد.
درضمن در زمینه بخشش قاتل فرزند حق مادر به طور کلی پایمال شده است.
انسان مخلوق خداست. کسانی که احساس می کنند قیم دیگران هستند. سخت در اشتباه اند. مشکل جامعه ما این است که چیزی به نام فلسفه زندگی وجود ندارد.
به نظر من اون کسی که گفته خودتون جای خونواده دختر بزارید با آبروشون بازی شده طرز تفکر بسیار پایینی داره ...آیا اگه پدر اجازه میداد نامزد باشن بهتر بود آبروش پابرجا بود ،،یا دختر بیچاره رو توخواب اونم باداس به طرز وحشیانه سر ببره اینجوری نه تنها آبروشون تو کل ایران حتی توکشورای خارجی رفته واین پدر روننگ فرض میکنن آیا چیز دیگه ای هم ملاحضه میشه .نفرین خدا برهمچین پدرای که جز صفت حیوان چیز دیگه ای نمیشه بهشون چسپوند .
با سلام م احترام، واقعا از شنیدن این خبر ها دل همه به درد می آید. و جای بس تاسف است که در قرن حاضر هنوز افراد عقب افتاده و مریض روانی خود را از امت پیامبر می دانند و دست به جنایاتی میزنند که از حیوانات وحشی هم دیده نمی شود. گیرم این دختر معصوم کاری خلاف شرع انجام داده باشد یک پدر یا برادر چه حقی دارد که این گونه دختر معصوم را به قتل برساند. این افراد جانی باید قصاص شوند و نگوییم که پدر حق کشتن و قتل فرزند را دارد. واقعا این افراد دارند نامحسوس با آبروی اسلام و نظام بازی می کنند. مسوولین باید این حروم زاده روانی را قصاص کنند تا درس عبرتی شود برای دیگران که این گونه آبروی نظام را در اذهان مردم داخل و خارج از کشور خدشه دار نکنند. خواهشا قصاص کنید این ملعون را. از محضر جناب آقای دکتر رئیسی تقاضای اشد مجازات را می نمایم. با تشکر از شما.
پناه بر خدا - چی بگه آدم
اون پدر با این کارش فقط درهای جهنم رو برای خودش باز کرد
من وقتی این خبر را شنیدم نا خودآگاه اشک ریختم به حال اون دخترک معصوم وهم چنین به حال زار اون پدری که تحت چه شرایطی مجبور به این کار شده.مطمئناً تا آخر عمر این عذاب را با خودش یدک میکشه که چطور آدم جگر گوشه خودشو به بدترین شکل بکشه.باید واقعا بنیان خانواده تربیت بچه ها واکاوی بشه .ارتباطات زود هنگام خارج از عرف وفرهنگ که با نسل گذشته شکاف عمیق ایجاد کرده یکی از علل این حوادث تاسف بار هست.بی در و پیکر بودن فضای مجازی و ارتباطات زودهنگام وخیلی مسائل دیگه که شاید بعضی جاها عادی شده باشه .ولی یادمون نره ایران فقط مرکز نشینها نیستن. جاهایی هست که این باور ها براشون تابو هست.ونتیجش این اخبار تاسف بار میشه
حالا الان یه عده روشنفکر میان میگن به زندگی شخصی مردم کاری نداشته باشید
ریشه این مساله جایی هست که هیچ کس یا مسولی جرات نمیکنه در جهت درمان و بهبودش قدم برداره. من برعکس اصلا اعتقاد ندارم که پدر باید اعدام بشه و یا هر گونه اقدام خشونت امیز دیگه ای باهاش بشه. اون هم یک انسان هست و همه انسانها مستعد این هستند که تحت شرایط خاصی ممکنه دست به اشتباهات هولناک بزنند. شما تصور کنید محیط زندگی روستایی و فرهنگ و ذهنیت مسموم نسبت به کلمه ابرو و غیرت پدر رو در یک شرایط روحی هولناکی قرار داده که خارج از بازه تحملش بوده و نهایتا منجر به این فاجعه هولناک شده. پدر هم دخترشو به قتل رسوند هم خودش هم فرزند 6 ساله و هم همسرش و هم بستگان درجه یک اش رو از نظر روحی و روانی به قتل رسوند. بسیار تصورش سخت هست که این خانواده بتونه مجددا به شرایط عادی زندگی برگرده مگر اینکه فرزند 6 ساله اونم با هزینه های هنگفت و سالهای متمادی زیر نظر روانپزشک بتونه از این تراژدی غمبار عبور کنه. ما فرهنگمون مسموم هست. خیلی ها فکر میکنند غیرت یعنی اینکه یه برگ سبز هست تا به محض یک اشتباه از همسر دختر یا حتی خواهر اونو به قتل برسونند و بعد با افتخار ژست با غیرتی بگیرند یا فکر میکنند اگر دخترشون با یکی رابطه داشته باشه ابروشون رفته و فقط با قتل میتونن این ابروی رفته رو برگردونند. یکی از فرهنگهای مسموم و البته مشابه هم ریشه در فیلم های تولید زمان قبل انقلاب داره حرف زدن با لحجه و طرز لاتی که دقیقا از اون فیلما وارد جامعه شد فیلمهایی که در اون نقش اول به یک فرد لات که دست بزن هم داره داده میشد و بعد مثلا زیباترین شخصیت زن در فیلم عاشق اون میشد و بعد از ماجراهای پر پیچ و خم فیلم نهایتا ازدواج میکردند. حال تصور کنید بچه هایی که این فیلمها رو میبینند شخصیت اینده خودشون رو چطور از نظر ذهنی طرح ریزی میکنند. سخن اخر اینکه اگر این فرهنگ و نگرشهای مسموم و غیر واقعی به مسائل اصلاح نشه امید به عدم تکرار چنین حوادثی بسیار پایین هست.
[۵/۲۷،‏ ۵:۰۲] f: دوست عزیز دوست دارم نظرتو در مورد قتل رومینا بدونم. دوست دارم بدونم توام مثل من از این خبر و اخبار مشابه برای زنان درد احساس میکنی؟ توام مثل من فک میکنی که آخه چرا زنان حقوق ماقبل اولیشون در حال له شدنه و کسی عین خیالش نیست. من با تمام سلول های بدنم دارم اشک می‌ریزم که چرا این همه داعشی تو خود خود ایران داریم. کسایی که خودشونو به شدت محق می دونن که هر بلایی حتی سر بچه ی خودشون بیارن بعد اسمشو بزارن غیرت. من هر چی قرآن خوندم آیه ای پیدا نکردم که اگه یه دختری خلاف میل پدرش عاشق شد باید با داس کشته بشه و از اون بدتر سکوت مرگ آور دیگران که عجب مرد. مهم نیست زیاد. من میدونم تو قرآن میخونی. به من بگو که کدوم آیه گفت زنان مایملک مردان هستند؟ و اگه مطابق میل اونا رفتار نکردن باید داعشی وار کشته بشن؟ ایکاش که به سزای دختر بودن یک بار و برای همیشه زنده به گور می شدیم تا پس از آن شاهد این همه زنده به گور شدن استعداد ها احساسات و عشق ها و حقوق ماقبل اولیه نبودیم که ما به ظاهر زنده ها هزار بار مرده تریم.
[۵/۲۷،‏ ۵:۰۴] f: دوست عزیز ما را چه شده؟
[۵/۲۷،‏ ۵:۰۸] f: به کدامین گناه کشته شدید و به کدامین گناه کشته میشوید
[۵/۲۷،‏ ۵:۱۱] f: صدای شما را کسی نمی شنود نه صدای شما را کسی نمیشنود
[۵/۲۷،‏ ۵:۱۹] f: یک بار یک فیلم مستند می دیدم در مورد خرس پاندا. می خواستند که خرس پاندای ماده بچه دار شود و یک خرس پاندای نر رو حاضر کردن که به نتیجه برسند. هر کاری کردند خرس ماده حاضر نشد با کسی که دوست ندارد مزدوج شود.
[۵/۲۷،‏ ۵:۲۰] f: آخر ما را چه شده که اندازه ی یک حیوان حق انتخاب نداریم؟
[۵/۲۷،‏ ۵:۲۲] f: آخر ما را چه شده که از هم هیچ دفاعی نمیکنیم؟
[۵/۲۷،‏ ۵:۳۴] f: آخر ما را چه شده که بسیاری از دختران ما را به عقد حتی پیرمردانی بیربط به سن و سال انها در می آورند و کسی حق باطل کردن عقد اجباری را به رسمیت نمی شناسند و اگر دختر ک خدای نکرده بخواهد روزی با پسر دلخواهش فرار کند پیدایش کرده و به جرم لکه دار کردن این همه عفت پاک عمومی می کشندش.
[۵/۲۷،‏ ۵:۳۷] f: ای کاش که داعشی ها فقط بیرون از ایران بودند
[۵/۲۷،‏ ۵:۴۴] f: و ما مسلمانان پاکدست یک صدا با هر آنچه داعشی خارجیست راحت می جنگیدیم و خیالمان راحت بود که بعد از آن کسی در میان خودمان داس به دست به جان خودمان نمی افتد
واقعا من اول از این ناراحت میشم که همجنس هام اسم توهمات و خلع های روحیشون رو میزارن عشق و دوم از اینک کسایی ک معنی اسم پدر و نمیفهمن پدر هستن رومینا اولین دختر نیس واخریشم نخواهد بود دختر های زیادی در گیر مشکلات وحشتناکی با پدرشون هستن
ای کاش میتونستیم خشممون کنترل کنیم و عاقلانه تصمیم بگیریم ،تصمیم گیری در عصبانیت برابر است با پشیمانی ،کاش یه قانون درست و حسابی داشتیم توی این مواقع دخالت میکرد و‌ باری از روی دوش یه آدم بیچاره برمیداشت ، نه وقتی که کار از کار گذشت بخواد قصاص کنه ،خدا خودش به داد این مردم برسه و کلام آخر :این خانه از پای بست ویران است
یک حیوان بیشعور
والا از نظر بنده قتل که خیلی دیگه وحشی بازی بود ولی راه و روش های دیگه ای هم است واسه ادب کردن بچه بچه بوده بچگی کرده دیگه خدا رحمتش کنه ایشاالله تو اون دنیا بیشتر بهش خوش بگذره
دوستان از هر دو جبهه برسی کنید و اسلام رو وسط نکشید دوران طاغوت همین نامسلون ها گردن می‌بریدند. من پدره رو نمی بخشم اما دختره هم مقصر بوده اگه عکس هاش رو جست و جو کرده باشید دختره بی حجاب بوده شاید دلیل عشقش بر طرف کردن نیاز های جسمی بوده . حرفم اینه لطفا خدا و اسلام رو مقصر ندانید این پدر اگه وارد زندگی معمولی بشه دیگه کسی این شخص رو آدم نمیدونه این دردش خیلی سنگین تره واقعا سنگین تره..اسلام چیزی رو ازتون می خواد که بهش عمل کنید به نفعتونه اما بعضیا با عمل نکردن و تنبلی هی دم از پوچی اسلام میزنن اسلام هرچی می خواد به نفع ماست نه به ضرر ما ،، تنبلی از ماست ... خدا این دختره رو رحمت کنه اما ازدواج با شخص با ۱۶ سال اختلاف سنی اصلا آینده خوشایندی ندارد . قطعا پدره هم دلیلی داشته بنظرتون اگه پدره هدفی نداشته چرا وقتی دختره رفته سراغ پسره فرار کردن ، پدره پیگیری می‌کنه که دخترش رو پیدا کنه.........خواه‍ش می کنم از دو طرف بسنجیم و برسی کنیم. .. گول رسانه های معاند رو نخورید حتی در آمریکا که نژاد پرستی که وجود داره کشتن سیاه پوست هارو که شنیدید..قتل با اسلحه .. خانواده کشی و ۵۰ هزار دختر در سال توسط اعضای خانواده کشته میشن .. اگر دیدید خیلی داره گسترده میشه مطمعن باشید .......... انشالله جاش تو بهشت باشه نمی دونم چطور آدمی بود
ان
اینجا روزی یه سر تقدیم می کنیم چی میگید چرا به پای اسلام میزارید . عرضه دارید برید نماینده بشید برید قوه قضائیه قانون بگذارید . دور و برتون رو ببینین داعش می‌کشه ویبره هیچ آمریکا نژاد پرست و آدم کشه هیچ ترور می کنه هیچ مغز شما رو هم داره شست و شو میده
غیرت داشته باشین پای اسلام نزارید شما یا گول خوردید یا بارید بقیه رو گول می زنید. شما فکر نمی کنید این پدر دیگه تو جامعه یک بی ارزشه این دردش سنگین تره یا قصاص
پدر در جایگاه ولی دم در قتل فرزند قصاص نمی شود بلکه قصاص تبدیل به دیه و تعزیر می شود.
عجب قانونی یعنی اینجا هم مسولین کشور برای پول مردم کیسه دوخته اند.
این یارو باید اعدام شود.
و پلیسی که این دختر را به دست خانواده داده تا اینچنین از بین برود باید محاکمه شوند. یک دختر 14 ساله پر از شور و شوق زندگی هست و مسلمن به طور طبیعی و خدادی عاشق می شود و دوست دارد به عشقش برسد. باید او را راهنمایی کرد نه سرش را برید.
سلام
درسته که کار پدر کاملا اشتباه بوده و حتما باید مجازات بشه ولی به نظرم چون دختره سنی نداشته و محیط خانواده خوبی هم نداشته باعث‌تحت تاثیر قرار گرفتن دوست پسرش شده تقصیره دوست پسرش به اندازه پدرش هست چون دوبرابر سن دختره سن داره باید بجای اینکه کمک میکرد تا فرار کنه میرفت خواستگاری و اگه واقعا راست میگفت و عاشق بود چرا بخاطر دختره شیعه نشد آخه پسر احمق تو باعث مرگ این دختر شدی میتونستی از راه رسمی و درست وارد بشی نه اینکه فراریش بدی اصلا یکبار رفتی خواستگاری که جواب نه بشنوی کثافت ؟؟؟
خواهش میکنم توی کامنت ها حتما بگین که چرا تا حالا دوست پسرش یکبار هم بصورت رسمی نرفت خواستگاری اگه واقعا خواستگار و نیت خوبی داشته چرا بجای فراری دادن دختر از راه رسمی تلاش نکرد چرا ؟؟؟؟؟ اون که دوبرابر سن دختر سن داره باید با توجه به شرایط خانوادگی دختره خیلی عاقلانه تر رفتار میکرد و رومینا رو بجای فرار به آرامش دعوت میکرد و حتی در صورت مخالفت شیعه میشد یا چند نفر رو واسط میکرد تا با پدرش حرف بزنن یا صد مرتبه میرفت خواستگاری نه اینکه با شناختی که از خانواده داشت از راه اشتباه وارد بشه .
سلام دوستان بعضی مواقع خودمان را در جایگاه خدا و قانون قرار داده و حکم صادر میکنیم اگر دختر یا خواهر شما بود و با شخصی ا وقات میگذراند چکار میکر دید ایا میتوانستید در این جامعه زندگی کنید حرکت پدر بسیار وحشتناک است ولی با این فشار جای عقل و احساس عوض شده و خود پدر از دختر زودتر مرده است
به نظر من بايد پسره مي اومد ثابت ميكرد كه دختره رو دوست داره شايد الان زنده بود ولي اين نامرديه به قران الان با يه بغض دارم اين پيام رو مي نويسم اخه فقط ي سال ازمن كوچيك تره
این روشنفکری بازی ها را کنار بگذارید .

جامعه ما و منطقه خاورمیانه مختصات خاص خود را دارد . فرهنگ ما خیانت و هرزگی و ..... را نمی پذیرد . و پذیرش برخورد تساهلی و صرفا منطبق با قانون زمانبر است . تطبیق فرهنگی با برخی مظاهر که در غرب عادی سازی شده به سرعت امکانپذیر نیست . در مغز ناحیه ای وجود دارد به نام مغز میانی و مغز قدیم که در بروز رفتارهای ذاتی و غریضی اثر گذار است و به سرعت قابل پاک سازی نیست .

لطفا به خاطر علم و به خاطر حقیقت به تربیت سنتی برگردید . شبکه های جتماعی داخل و اخلاقگرا و کنترل شده داشته باشید . و شبکه های ماهواره ای را ترویج نکنید .

محال است یک انسان ایرانی یا شرقی یا خاورمیانه بتواند مثل یک غربی زندگی کند . سخت ترین قسمت موضوع اینست که غربی ها هم نتوانسته اند مشکلات اینچنینی فرهنگشان را حل کنند و بر خلاف تصور روشنفکر نما ها در غرب نیز همین مشکلات به مراتب بیشتر وجود دارد .
تنها به دلیل سانسور ان ما دچار توهم شده ایم .

به تربیت سنتی و جامعه سنتی بر گردید .
حرف حق که نمیشه زد تو ایجا چرا که اگر لحظه ای خودتون رو جای اون پدر زحمت کش نمیزارید که اگر میزاشتید ویا توی اون موقعیت بودید چه بسا وحشتناکتر عمل میکردید مثلا جسدشو آتش میزدید آخه چرا یه الف بچه هم سن این خدا بیامرز باید بجای نشستن سر درس ومشق وبازی گرگم به هوا رفته به کارآدم ۲۰ساله رو کرده خب مسلمه که گناه دختره نابخشودنی تز از پدره هست شهرکوچیک مثل تهران ودیگر جاهای بزرگ نیست اگه توخونت عطسه کنی یه خیابون بعدش اونورشهر میگن عافیت باشه خواهشا واقع بین باشید نه احساسی
لطفا قضاوت بیخود نکنین خودتون میگین الف بچه و کوچیک و نمیدونم چی چی آدمایی مث ما که بیشتر از بیست سال سن داریم اشتباه های برگشت ناپذیر می کنیم چه بمونه یه دختر ۱۳ ساله بی تجربه که اشتباه نکنه واقعا جای تاسف داره خوندن بعضی از نظر هایی که میبینی نوشتن پدره حق داشت و عفت و ابرو و غیره لطفا یکم منطقی باشین دختری که محبت خانواده و پدرش رو بچشه هیچ وقت فکر پسر و شوهر نمیکنه خودش هم تو این سن پایین .بجای فکر کردن به حرف مردم و مهم بودن نظر بقیه یکم به خانواده ی خودمون و نظر خودمون احترام بذاریم همچین اشتباهاتی رخ نمیده به امید روز های خوب برای مادر رومینای عزیز و داغ دیده.
اعدامشششششششششششششششششششش کنید
من اگر بودم خودشو پسر به فجیع ترین شکل ممکن آتش میزدم سپس سریع خاموشش میکردم تا از درد سوختگی از درون نابود بشن سپس اجساد را مثله و جلوی سگ مینداختم از تمام مراحل هم فیلم تهیه میکردم و در شبکه های مجازی قرار میدادم
هر عذر و بهانه ای میخواید بیارید بیارید هر چرت پرتی میخواید بهم ببافید ببافید ولی هیچی دلیل نمیشه یک پدر دختر خودشو بکشه انسان جایز الخطاست خدا که خداست ستار العیوب و بخشنده ست اونم یه دختربچه ای که تازه به بلوغ رسیده و دخترا تو این سن احساساتشون شدیده و این طبیعیه مشکل از اون مادر و پدریه که بهشون تعلیم نمیدن حتی زحمت یه کتاب خوندن و مشاوره بخودشون نمیدن تا کار به اینجاها برسه از اونم بگذریم این قانون مشکل داره و باید درست بشه
خدا هیچ کس و به چنین مشکلی دچار نکند. این حادثه باید توسط جامعه شناسان و روان شناسان بررسی گردد و راه حل های بلند مدت برای آن در نظر گرفته شود و دولت نیز اجرا کند . از تهمت زدن ها و توهین به آسیب زدگان خودداری گردد واقعیت اینه این مسایل همیشه بوده ولی الان رسانه تر شده و باید خودمان را آماده ورود به جهالن قضای مجازی بکنیم که این فضای جدید مسایل جدید را بوجود آورده که در هیچ دوره ای وجود نداشته باید فتار با نوجوانان دوباره بازنویسی گردد و در مدارس به معلملن و توسط سریال ها به مردم آموزش داده شود دیگکر نشان دادن زندگی بیست سال قبل و اینکه همه چیز خوبه عملی نیست
چه نظارت جالبی فقط پدر دختر مقصره

اون جوانک هوسپاز که از 9 سالگی با این دختر معصوم که نصف سن اون رو داره دوست بوده هیچ تقصیری نداره؟
غیرت
حد و حدود غیرت برای مردان تا کجاست.
برای حل هر مشکلی در هر جامعه روشنفکری آسیب شناسی انجام می شود . برای مشکل پیش آمده سه راهکار اساسی پیشنهاد می گردد . اول اصلاح قانون اساسی چه از لحاظ حمایت از کودکان ، نوجوانان و بانوان و چه از لحاظ قصاص فرزند کشی و دوم اصلاح قانون فرزند آوری و سلامت فکر و عقل سنجیده گردد و سوم مددکار اجتماعی و روانشناس خانواده برای هر خانواده ایرانی در نظر گرفته شود تا آسیب های اجتماعی را در نطفه از بین ببرد و تا جایی نرساند که در رسانه های دنیا به خاطر بی فرهنگی و عقب افتادگی مضحکه خاص و عام شویم و ایرانی اصیل به عنوان ایرانی روان پریش شناخته گردد.
بی عدالتی محض
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی