بازدید 13839
۴

چه تعدادی از بیکاران مدرک دانشگاهی دارند؟

از ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار نفر جمعیت رسمی بیکار حدود یک میلیون و ۶۸۹ هزار نفر فاقد آموزش عالی و حدود یک میلیون و ۲۰۴ هزار نفر دارای تحصیلات عالی هستند.
کد خبر: ۹۸۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 26 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مطابق آمار اطلاعات شاخص‌های عمده بازار کار در سال ۹۸، از ۸۳ میلیون و ۱۵۸ هزار نفر حدود ۶۱ میلیون و ۶۶۶ هزار نفر در سن کار و حدود ۲۱ میلیون و ۴۹۲ هزار نفر جمعیت کمتر از ۱۵ سال هستند. همچنین از ۶۱ میلیون و ۶۶۶ هزار نفر جمعیت در سن کار حدود ۲۷ میلیون و ۱۶۷ هزار نفر را جمعیت فعال و ۳۴ هزار و ۴۹۹ هزار نفر را جمعیت غیرفعال تشکیل می‌دهد. بر اساس این گزارش از ۲۷ میلیون و و ۱۶۷ هزار نفر جمعیت فعال حدود ۲۴ میلیون و ۲۷۳ هزار نفر شاغل و ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار نفر بیکار هستند.

به علاوه از جمعیت ۲۴ میلیون و ۲۷۳ هزار نفر شاغل حدود ۵ میلیون و ۹۸۹ هزار نفر دارای تحصیلات عالی و ۱۸ میلیون و ۲۸۴ هزار نفر فاقد آموزش عالی هستند که از جمعیت ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار نفر بیکار (۷/ ۱۰ درصد) حدود یک میلیون و ۲۰۴ هزار نفر دارای تحصیلات عالی (۸ /۱۶ درصد) و یک میلیون و ۶۸۹ هزار نفر فاقدآموزش عالی (۵/ ۸ درصد) هستند.

البته این آمارها، میزان آمارهای رسمی است. در حالی که آمارهای رسمی حکایت از بیکاری ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار نفری دارد که آمارهای غیررسمی میزان این آمار را بسیار بیشتر می‌داند و کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که میزان آمارهای بیکاری به روز نیست؛ چراکه بخش زیادی از کارگرانی که بیکار هستند در لیست بیمه و هیچ سازمان و نهاد مشخصی دادهای شناسایی ارائه نکرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
حاکمیت بخاطر ضعف در راه اندازی تولید وایجاد اشتغال مولد ومفید وپایدار بخاطر اتخاذ سیاست های روزمرگی وتاخیری احمقانه ،دیپلم هارا در موسسات من دراوردی قلابی تبدیل به لیسانس ،لیسانسهارا به ارشد ،وارشدهارا به دکتراهای فاقد تجربه ومهارت نموده بعدا به ناکجا اباد ول کرده است ،حالا دارد گندش درمی اید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
!خجالت بکش
مشخص است که از کجا دارید تغذیه
میشوید
مهندسان و دکترهای ما جزو نخبه ترین اقشار تحصیلکرده در جهان هستند
اینجا محل طرح بروز عقده ها و حقارت های امثال شما نیست
همان ممالک غربی که در آنجا ساکنید می دانند با امثال
...شما چگونه رفتار کنند
سطح کیفی بخصوص جنبه های عملی در دانشگاههای کشور افتضاح است و فارغ التحصلان در هر سطحی در صنعت و کارهای عملی لنگ می زنند.
سالها پیش فرزند خودم از دانشگاه صنعتی شریف رشته مکانیک فارغ التحصیل شد. یک سوال چهار کلمه ای ازش کردم: (فرزندم احساس مهندسی می کنی) و ایشان هم یک جواب دو حرفی بمن داد: ( ن ه =نه) بعد از شش ماه ادامه تحصیل در دانشگاه چالمرز سوئد همان سوال را ازش پرسیدم جوابش بود: (احساس استادی می کنم). حال شما تصور کنید وضعیت سایر دانشگاههای گلابی چیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
چرت نگو ... نه پسر تو شریف بوده نه تو چالمرز.... جون کسی که در جهارسال نتونسته مهندس بشه... در شش ماه کار تحقیقاتی هم نمیشه یه دفعه استاد بشه... البته اینجا هم بد نبوده انگار... جون ادمی ترتیت کرده فاصله مهندسی تا استادی رو ۶ ماه طی کرده..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان