بازدید 68687

آماده باش نظامی در آستانه ورود نفتکش‌های ایران به سواحل ونزوئلا / آخرین بروز رسانی از موقعیت کشتی‌های ایران+ نقشه

پنج نفتکش ایرانی در حال نزدیک شدن به سواحل و دریای سرزمینی ونزوئلا هستند و در همین رابطه، بسیاری از ناظران در انتظار واکنش احتمالی آمریکا علیه این نفتکش‌ها هستند؛ مساله‌ای که منجر به آماده باش نظامی ونزوئلا برای مقابله با هر گونه اقدام آمریکا شده است.
کد خبر: ۹۸۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 23 May 2020

آماده باش نظامی در آستانه ورود نفتکش های ایران به سواحل ونزوئلا

بین الملل تابناک: پنج نفتکش ایرانی در حال نزدیک شدن به سواحل و دریای سرزمینی ونزوئلا هستند و در همین رابطه، بسیاری از ناظران در انتظار واکنش احتمالی آمریکا علیه این نفتکش‌ها هستند؛ مساله‌ای که منجر به آماده باش نظامی ونزوئلا برای مقابله با هر گونه اقدام آمریکا شده است.

بر اساس اعلام مسئولان شرکت ملی نفتکش ایران، فردا اولین نفتکش از پنج نفتکش ایرانی با محموله بنزین به ونزئلا می‌رسد. به گفته مسئولان صنعت نفت ایران حجم محموله پنج نفتکش ۱.۵۳ میلیون بشکه فراورده نفتی یعنی معادل ۱۸۲ میلیون لیتر است که ارزش محموله حدود ۵۰ میلیون دلار بدون احتساب هزینه حمل برآورد می‌شود.

طبق تازه‌ترین نقشه دریایی منتشر شده، کشتی‌های نفتکش ایرانی حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا کمتر از ۱۰ ساعت آینده (اوایل بامداد یکشنبه به وقت تهران) به حریم آبی این کشور خواهند رسید.

آخرین بروز رسانی از موقعیت کشتی های ایران

آماده باش نظامی در آستانه ورود نفتکش های ایران به سواحل ونزوئلا

 هشدار ونزوئلا

نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل درباره تهدید واشنگتن علیه نفتکش‌های ایرانی که به سمت این کشور آمریکای جنوبی می‌روند، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، او روز جمعه در توییتی اعلام کرد، ونزوئلا شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل آن، «آنتونیو گوترش» را درباره «تهدید استفاده قریب‌الوقوع نیروهای نظامی آمریکا علیه کشتی‌های ایرانی که حامل بنزین به سمت ونزوئلا هستند»، آگاه کرده است.

در طول چند هفته ای که نفتکش های ایرانی خارک را به مقصد ونزوئلا ترک کرده اند آمریکایی ها اعلام کردند با 5 کشتی جنگی اجازه ورود این نفتکش ها را به حوزه کارائیب نخواهیم داد و به همین منظور کشتی های جنگی خود را در اطراف بنادر ونزوئلا مستقر کرده اند و همواره اعلام کرده اند اجازه ورود این نفتکش ها را نمی دهیم زیرا ایران و ونزوئلا دو کشوری که تحت تحریم های آمریکا هستند اجازه داد و ستد ندارند.

در توییتی دیگر، مونکادا تاکید کرد، حمله مسلحانه علیه تانکرهایی که در حال انجام تجارت آزاد بین کشورهای مستقل هستند، تجاوز است. وی افزود، محاصره دریایی با توجه به این واقعیت که هدف آن محروم کردن یک ملت از ابزار حیاتی امرار معاش است، ارتکاب جرم به قصد نابودی آنهاست.

صحبت‌های این مقام ونزوئلایی بعد از آن منتشر شد که روزنامه «وال استریت ژورنال» روز چهارشنبه گزارش داد، دولت ترامپ تحریم‌های جدید و سایر اقدامات قانونی را برای مختل کردن صادرات نفتی ایران به ونزوئلا در نظر دارد. آمریکا مدعی است ایران با انجام چنین اقداماتی به دنبال نفوذ در آمریکای لاتین است.

استقرار سامانه های موشکی ونزوئلا

با نزدیک شدن نفتکش های ایران به آب های ونزوئلا، از کشورهای دوست ایران در آمریکای جنوبی یک وبگاه نظامی از استقرار انواع سامانه های دفاع موشکی نیروهای مسلح ونزوئلا برای مقابله با هرگونه اقدام نابخردانه آمریکا خبر داد.

وبگاه «بالگرین میلیتری» روز شنبه به نقل از خبرگزاری روسی «آویا پرو» نوشت، ساعاتی قبل انواع سامانه‌های دفاع موشکی ارتش ونزوئلا در جزیره «لااورچیل» مستقر شدند.

گفته می شود، سامانه‌های موشکی «بوک ام-۲» «اس-۱۲۵ پکورتا» در ایالت «فالکون» مستقر شده و پدافند هوایی و نیروی هوایی این کشور در آماده باش کامل هستند. «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا نیز در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که ارتش ونزوئلا با همراهی نفتکش‌های حامل بنزین ایران از آن‌ها استقبال کرده و از مردم ایران برای همبستگی و همکاری با ونزوئلا قدردانی می‌شود.

هشدار ایران

از سوی دیگر، همزمان با افزایش تهدیدات آمریکا، حسن روحانی، رییس جمهوری ایران در تماس تلفنی امیر قطر با تاکید بر اینکه اگر نفتکش‌های ما در دریای کارائیب یا هر کجای جهان از سوی آمریکایی‌ها دچار مشکل شوند برای آن‌ها مشکل به وجود خواهد آمد، گفت: همواره حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی‌­ها خطا نکنند.

واکنش جان بولتون

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در پیامی توییتری ارسال محموله نفتی ایران برای ونزوئلا را خطری برای واشنگتن و تمام کشور‌های منطقه آمریکایی جنوبی توصیف کرد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد، نسبت به کمک نفتی ایران به ونزوئلا ابزار نگرانی کرد.

بولتون در پیام خود نوشت: همه ما از مداخله مجدد چین، روسیه، کوبا و ایران در ونزوئلا دچار مشکل می‌شویم. محموله گازی ایران برای کمک مالی به دولت شکست خورده مادورو، هم برای آمریکا و هم برای کشور‌های آمریکایی جنوبی خطرناک است. ما در مخالفت با نفوذ ایران در کنار گوایدو ایستاده ایم.

در پی اوج گرفتن تنش میان واشنگتن و کاراکاس، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، اعلام کرد کشورش که در انتظار ورود تانکر‌های نفتکش ایران برای تامین سوخت مورد نیازش است، روز پنجشنبه آزمایش موشکی را در جزیره اورشیلا این کشور انجام داده است.

تحریم‌های آمریکا مانع از آن شده است، کشور‌ها و شرکت‌های نفتی با ونزوئلا وارد تعامل تجاری شوند. این وضع به کاهش بنزین، در ونزوئلا منجر شده، به گونه‌ای که بنزین برای خودرو‌های پلیس و آمبولانس‌ها جیره‌بندی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۳۹
هیچ اتفاقی نمی افته. امریکا دیوانه نیست که خودش را در براب مقرارات بین المللی قرار بده. ولی عوضش هفته دیگه چند تا تحریم جدید می گزاره که اندازه چند ده تا نتفتکش به افتصاد ایران ضرر می رسونه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
دوستان شاید ندانند ولی هنوز چند شرکت از بزرگترین شرکتهای نفتی امریکایی مانند اکسون در صنعت نفت ونزویلا فعالیت دارند و وزارت خارجه امریکا تازیه به انها اولتیماتوم داده که تا پایان سال 2020 باید فعالیت خود را متوقف کنند ولی انها مخالفت کردند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
مطالعه بیشتر لطفا
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
اکنون عده ای نابعه پیدا شده اند. که دیگران را به مطالعه بیشتر و بیسوادی متهم می کنند!
برای نظر دادن کافیست که معقول مسایل را دنبال کرد.
در ضمن گفته نمیشود که چگونه باید مطالعه کرد!
مواظب این سفسطه گران باید بود!
مصطفی قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
تو شرکت ما یه آدم عوضی هست که دائم پشت سر این و اون حرف میزنه و جنگ روانی راه میندازه و زیراب این و اون رو میزنه پیش هم و بدگشیی میکنه. هر کی که باهاش نباشه و حرفش رو گوش نکنه رو کلی اذیت میکنه.تازه حرفشم گش کنی اینقدر خوار و حقیرت میکنه که حد نداره و باید نوکر صفت باشی که زیر دستش دووم بیاری.من جلوی همچین فردی ایمیستم.اما نوکر صفت تو مملکت ما کم نیست.
خیلی جالبه. ما را به جایی رساندند که رساندن نفت مجانی خود به سوریه و ونزویلا را پیروزی بزرگ بنامیم! همانطور که سفیر ایران در ونزویلا اعلام کرده ونزویلا بابت این نفت حتی یک گرم طلا به ایران نداده. اگر طلا و ارز داشت که کارش به اینجا نمی رسید. ان طلایی هم که اعلام شده را رسانه بلومبرگ اعلام کرده. روسیه و چین دهها میلیارد دلار طلب از ونزویلا دارند. اگر مادورو پول و طلایی داشت خود روسیه و چین الان گرفته بودند. در ثانی قطع بدانید که هزینه و پول تو جیبی اقازادگان ونزویلایی که در اسپانیا زندگی شاهانه دارند خیلی خیلی واجب تر از پس دادن بدهی ونزویلا به کشورهای دیگر از جمله ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
داری می سوزی نه؟
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
مطالعه بیشتر لطفا
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
حالا برخی از دوستان ممکن است ناراحت بشوند و سر ما اوار شوند که شما از اینکه بنزین ایران به ونزویلا رسیده ناراحت هستید. با تشکر از سایت تابناک که تا انجا که ممکن است تلاش می کند نظرات همه خوانندگانش را پوشش دهد باید به این دوستان در این روز عید صادقانه بگویم که بله. من از اینکار و دادن بنزین به ونزویلا ناراحت هستم و به قول دوستان می سوزم!. از نظر من که دهها سال است با امریکایی و اروپایی حتی صهونیست مقیم این کشورها و روسیه و چین سر و کله زدم نه امریکا نه اسراییل نه انگلیس و نه روسیه و نه چین و....... هیچکدام دشمن اصلی هیچ کشوری نیستند. انها فقط زمانی دشمن و رقیب هستند که فرصت دشمنی و رقابت پیدا کنند. هیچ کشوری در دنیا برادر کشور دیگر نیست. بزرگترین دشمن ایرانی یا ونزویلایی یا کره شمالی فقط و فقط فقر و مدیریت ناکارامدی است که باعث شده این فقر ریشه بیاندازد و ما نباید به امریکا یا اسراییل اجازه دهیم با درگیر کردن ما در این بازیها توجه خود ار از ریشه کنی فقر منحرف سازند. اگر ما در داخل کشورمان بر فقر پیروز شویم هیچ دشمن و رقیبی حتی اگر بخواهد هم نمی تواند دشمنی و رقابت کند. نمونه ان چین است که در سی سال کذشته فقط تلاش کرد تا فقر را از کشورش ریشه کن کند. نتیجه ان شد که الان امریکا و اروپا حتی اگر بخواهند هم نمی توانند چین را تحریم کنند یا با ان دشمنی اساسی کنند و دشمنی انها فایده هم ندارد. بزرگترین دشمن کشورم فقط فقر است که با تبعیض و بی انظباطی مالی و..... قویتر هم می شود و ما نباید دچار اشتباه محاسبه شویم.
ماشاالله...دمتون گرم.خیلی هیجان داره،برو جلو،بررروووو.
امریکا باز قمار می کند در قبال ایران تا ایران را مجبور به واکنش کند تا با این خودزنی با سرعت بیشتری به افول ابر قدرتیش ادامه دهد و تسری دهد؟
چه اندازه خوش به حال قاجاقچیان بنزین در مرز کلمبیا و ونزویلا می باشد. دولت ونزویلا که با مدیریتش ثروتمند ترین کشور امریکای لاتین با ظرفیت پالایشی 1.5 میلیون بشکه در روز و قدمت صد سال را به جایی رسانده که کل تولید فراوارده پالایشگاهها ان حتی بدون جنگ به زیر صد هزرا بشکه در روز رسیده شایستگی حمایت نداره. اسب بازنده است. حتی اگر یک میلیون بار برای خوشایند ما از اتحاد و همراهی با ایران صحبت کند. همیشه با برنده ها ببندید نه با بازنده ها
دو ماه پیش در کنفرانس خبری ترامپ به همراه وزیر دفاع شخصا از تصمیم به عملیات و اعزام نیرو به دریای کارائیت برای مقابله با باندها و کارتل های قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان به امریکا خبر داده بود و وزیر دفاع امریکا هم همین لیست کشتی های جنگی و هوایی ار اعلام کرد. هیچ ارتباطی به مراودات بازرگانی و کشتی های نفتکش نداشت و ندارد. برخی دوست دارند همه چیز ار به نوعی به خودشان مرتبط کنند. ولی فقط باعث تحریم بیشتر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
اینقدر پیام نفرت پراکنی پشت سر هم نفرست
حالا اینهمه زحمت کشیدیم اینها رو فرستادیم، ونزوئلا بهمون پول و طلا میده یا رایگان فرستادیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
اونقدر طلا میده که همه ایرانیان داندان طلایی میشوند!
مرگ بر آمریکا
فقط برای زور آزمایی است. و آمریکا هم هیچ واکنشی نشان نخواهد داد. شلوغش نکنید
نصف جمعیت جهان و یک سوم دولت ها تحت تحریم های آمریکا هستند.
متاسفانه خود این کشورها هم دو به دو از رابطه ی تجاری با هم واهمه دارند. اگر این اتفاق بیفتد به دومینوی نابودی استکبار جهانی منجر خواهد شد
آمریکا هرگز دست بچنین خطایی نخواهد زد، زیرا افولش را بیشتر از گذشته تسریع خواهد کرد.
البته جان بولتون و هوک هردو بعنوان نماینده کنزرواتیو های آمریکایی حق دارند که تحویل این بنزین به ونزوئلا برای آمریکا بسیار درد آور و خورد کننده است. ولی آنچه مسلم است، هرنوع دست زدن به حمله به کشتی های ایرانی خسارت بسیار بالاتری برای آنها در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد.
اکنون آمریکا در مرحله سبک کردن خود از افرادی که برایش خیلی خرج دارند و شرکت های بیمه (بانک های وال استریت) باید برای آنها پول درمان و هزینه نگهداری به پردازند بوده و بشدت توسط قشر فوقانی گذشته که اکنون به سنین ۷۵ به بالا رسیده اند و خوانواده های نوه نتیجه ای شان مورد نفرت قرار گرفته اند و چوی که بوجود آمده بسیار وضعیت بانکهاس آمریکایی را شکننده کرده است.
البته بعضی ها هم بدشان نمی آید خودکشی نمایند! ولی بعید بنظر میرسد. یکی از علل آنهم وتوی ترامپ برای محدود کردن استفاده وی از قدرت بوده است که برای کنگره و طبقه حاکمه آمریکا، بخصوص پنتاگون کاملا روشن است که ترامپ به تنهایی چنین تصمیمی نمیتواند بگیرد و جنگی جهانی را شروع نماید.
بولتون کیلو چند؟!!
همراهش پراید هم صادر می کردید خب ... بنزین ایرانی با ماشین ایرانی
اگر قدرتی هم هست صدقه سری احمدی نژاد بخاطر دوران چاوزه
الکی جو ندین هیچ اتفاقی نمی افته. بیخودی می خواین هر چیزی رو‌ داغش کنین. دو‌ لیتر بنزین که این حرف هارو نداره
الکی جو ندین هیچ اتفاقی نمی افته. بیخودی می خواین هر چیزی رو‌ داغش کنین. دو‌ لیتر بنزین که این حرف هارو نداره
جوسازی نکنید هیچ اتفاقی نمی افتد واز طرفی هیچ چیزی هم عاید مردم نمی شود
آخه تو کدوم دین و آیین و قانون مملکتی که مردمش گرفتاره سرمایه هاشو میده کشورهای دیگه بابا بسه دیگه
موشک هامون کی مستقر میکنیم بزنیم امریکا رو
لاحول و لا قوه الا به الله العلی العظیم
ان الله علی کل شی قدیر
والله خیر حافظ و هو ارحم الراحمین
این همه نفت تازه میشه پنجاه میلیون دلار !؟؟؟؟ بعد این پول و فدراسیون لاشیه فوتبال حیف و میل میکنه!!
آمریکا دهنش زیادی دیگه میچاد.
خدایا هوای دریا دلامون داشته باش
این قلدر دم به ساعت آزار و اذیت می کنه.
یعنی میشه تو خلیج فارس این دفعه حسابی از خجالتش در بیاییم؟
یه بار هم شده حسابی شاخ و شونه این قلدر را بشکنیم تا دست از سر آزار و اذیت این ملت برای همیشه برداره
آقایان مسولیین یا هشدارندید یامیدید
اگر امریکا نگاه چپ کرد به نفت کش ها
باید باموشک بزنیدش
حالابعدها تلافی میکنیم
واگذارمکنیم شون به خدا
ازاين حرفها نداریم
فقط بایدباموشک نیروهاش رادرخلیح فارس بزنید
حجم کل تقسیم برقیمت و هزینه احتمالی حمل میشه لیتری ۵ دلار .واقعا تو ونزوئلا بنزین لیتری ۵ دلاره
پاسخ ها
مصطفی قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
ظرفیت کلی نفتکش ها بالغ بر 270 میلیون لیتره.و قیمت کل محموله چیزی در حدود 50 میلیون دلار.داداش چطور حساب کردی؟؟
آمریکاهیچ غلطی‌نمیتواند بکند.
کل مسله این است که بحرانی ایجاد شود و اعلام شرایط ویژه و بقیه قضایا.....نفت این سرمایه مردم گرسنه ایران رایگان حتی با پردا خت هزینه حمل و بیمه و هزینه پرسنل
به اون سر دنیا که با ماهیچ سنخیتی ندارد. نه فرهنگ نه دین نه زبان ایران بر تو چه میگذرد
بعضیها اینقد شوق نوکری بیگانه رو دارن ک حاضر نیستن یک درصد قدرت و پیشرفت نظام رو ببینن و همیشه با دستمال یزدی گرد خاک دشمن رو پاک میکنن اینها مئه تنگ هستن کبودی چشم خود و اربابان آمریکای ذلیل حرکت از ایران تا ونزوئلا با پرچم برافراشته ایران
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر