بازدید 6189

گوترش: موضع ما درقبال مسأله فلسطین تغییری نکرده

"آنتونیو گوترش"دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه شب در تماس تلفنی با "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر بر موضع ثابت این سازمان در مورد مسأله فلسطین که مبتنی بر حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های بین‌المللی است، تأکید کرد.
کد خبر: ۹۷۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰ 21 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری "وفا" فلسطین، در این تماس تلفنی، گوترش همچنین خاطرنشان کرد که وی خواستار تشکیل نشست چهارجانبه بین‌المللی در سطح نمایندگان شده است تا در مورد برگزاری یک جلسه موفقیت‌امیز در سطح وزیران برای بحث در مورد مسأله فلسطین گفتگو کنند.

در این تماس تلفنی، عباس نیز دبیرکل سازمان ملل متحد را در جریان تصمیماتی قرار داد که برای مقابله با با اقدام رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری و دیگر مناطق اشغالی اتخاذ شده است.

این درحالی است که یک مسئول فلسطینی روز گذشته به تلویزیون دولتی رژیم صهیونیستی گفته بود که عباس دستور توقف فوری هماهنگی با اسرائیل را به فرماندهان دستگاه‌های امنیتی فلسطین داده است.

تصمیم وی در این باره به معنای توقف تمامی تفاهمنامه‌ها و موافقنامه‌های امضا شده با رژیم اسرائیل به ویژه پیمان اوسلو است که بر اساس آن تشکیلات خودگردان فلسطین تاسیس شد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود درآورده به قلمروه خاکی خود ضمیمه کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم نامشروع صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار