بازدید 10681
۱

وضعیت تبعه زن استرالیایی زندانی در ایران

پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر می‌گوید، کایلی مور گیلبرت، در زندان مانند سایر زندانیان از خدمات درمانی بهره‌مند است و امکانات لازم نیز در اختیار او هست و به صورت مداوم با خانواده خود تماس تلفنی دارد.
کد خبر: ۹۷۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 20 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، خودکشی یک محکوم تبعه استرالیا در ایران؛ ادعایی بود که چندی پیش در رسانه‌های وابسته به کشور‌های بیگانه مطرح شد؛ خبری از خودکشی زنی که به حکم دادنامه صادره از تهران به اتهام همکاری با رژیم غاصب اسرائیل علیه نظام جمهوری اسلامی به ده سال زندان محکوم شده است.

اما ادعای خودکشی این تبعه استرالیایی- بریتانیایی حتی چند روز هم طول نکشید؛ خانواده‌ی وی با صدور بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های غربی منتشر شد، اعلام کردند حال او خوب است و نه تنها خودکشی نکرده، بلکه حتی با خانواده و سفارت خود نیز در ارتباط است.

رسانه‌های وابسته به دولت‌های غربی ادعا می‌کردند «کایلی مور گیلبرت» سه بار در زندان خودکشی کرده و وضعیت بسیار نامناسبی دارد و بیم آن می‌ورد که جان خود را به زودی از دست بدهد؛ اما خانواده‌اش اذعان داشتند در هفته‌های اخیر با وی صحبت کرده‌اند و او ادعا‌های مطرح شده در خصوص خودکشی یا شکنجه خود را به شدت انکار کرده و از سلامتی خوبی برخوردار است.

خانم گیلبرت پس از آن که قضات دادگاه تجدید نظر در دادرسی عادلانه به این قطعیت رسیدند که ایراد و اعتراض موجه و مستدلی که موجبات فسخ دادنامه تجدیر نظر خواسته را فراهم نماید، احراز نشده، برای تحمل محکومیت خود که حبسی ده ساله است، به زندان رفت.

پیگری‌های خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر نیز نشان می‌دهد وی در زندان مانند سایر زندانیان از خدمات درمانی بهره‌مند است و امکانات لازم نیز در اختیار او هست؛ برای مثال کتب جهت مطالعه در اختیار دارد و هر زمان که درخواست کند، کتب مورد نیاز او تامین و به او ارائه خواهد شد.

او در حال حاضر سالم است و در بند خود در حال گذراندن محکومیت حبس است و به صورت مداوم با خانواده خود تماس تلفنی دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
چرا مدارک ومستندات این گونه افراد و مستندات جاسوسی اونها بعد گذر زمان منتشر نمیشه تا مردم هم در این خصوص مطمئن بشن
واقعیت اینه که مردم بعضا به این احکام با دیده تردید می نگرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان