بازدید 8916
۳

نظر مهاجرین افغانستانی درباره عملکرد ایران دربرابر کرونا

کد خبر: ۹۷۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵ 18 May 2020
به گزارش تابناک، یافته‌های یک نظرسنجی انجام گرفته از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران نشان می‌دهدکه ۶۱ درصد پاسخ دهندگان از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مهاجران افغانستانی رضایت کامل داشته اند و در مقابل ۱۰.۵ درصد عملکرد دولت ایران را در این خصوص ضعیف ارزیابی کرده اند.
 
همچنین، ۷۵ درصد از پرسش‌شوندگان انسجام اجتماعی مردم ایران در مقابله با بحران کرونا را بسیار خوب و درحد قابل قبول دانسته اند. پاسخ دهندگان معتقد بودند به ترتیب عملکرد دولت‌های ایران، چین و آلمان، در مقابله با بحران کرونا مطلوب و عملکرد دولت‌های ترکیه، سوئد و ایالات‌متحده نامطلوب بوده است.

۶۷ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی که ۴۰۰ دانشجوی افغانستانی مقیم ایران در شهر‌های تهران، شیراز، بیرجند، کرج و قم بوده اند از عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و خدمات دهی این مراکز به دانشجویان افغانستانی مقیم ایران در دوره کرونا رضایت داشته اند و در مقابل ۲۳ درصد نسبت به نحوه خدمات رسانی نظام آموزشی کشور انتقاد داشته اند.

نتایج دقیق این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران انجام گرفته است به شرح زیر می‌باشد:
 
 

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مهاجران افغانستانی مقیم ایران

بسیارمطلوب

35

خوب

36

رضایت نسبی

18.5

عدم رضایت

10.5

 

انسجام اجتماعی مردم ایران در مقابله با بحران کرونا

بسیارمطلوب

49

خوب

26

نسبی

18

ضعیف

7

 

عملکرد دانشگاه‌ها در قبال دانشجویان خارجی مقیم ایران در دوران اپیدمی کرونا

بسیارمطلوب

13

خوب

27.5

رضایت نسبی

26.5

عدم رضایت

33

 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
فکر نمی کنید این کار رو دادن زیادی به بیگانه ها باشد؟ شما باید اول نظر ایرانی ها را می پرسیدید. این حضرات همه چیز برایشان رایگان بوده، در حالی که برای خود ایرانی ها هم اینگونه نبوده است. مطمئن باشید خدماتی را که در ایران دریاف می کنند، در افغانستان حتی به خواب هم نمی بینند، و باز هم خیلی هایشان طلبکارند. مثلا انتظار داشتند دانشگاه ها چکار کنند؟ در خانه های ایشان برایشان کلاس خصوصی با استاد و دفتر و دستک برپا کنند؟
چقدر این نظر سنجی اشناست
چه عجب یبار هم مهاجرین رو ادم حساب کردیم! تا خارج از وطن نباشی نمیدونی چی میگم. با هم مهربان باشیم عمر کوتاه هست فرصتی برای دشمنی نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان