بازدید 10235

سنای آمریکا طرحی دیگر علیه چین تصویب کرد

مجلس سنای آمریکا پنجشنبه طرح دیگری را با هدف اعمال فشار بر چین، این بار به بهانه حمایت از اویغورها به تصویب رساند.
کد خبر: ۹۷۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 15 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، در ادامه تلاش‌های آمریکا برای اعمال فشار بر چین در خصوص مسائل مختلف مجلس سنای این کشور روز پنجشنبه طرحی را به تصویب رساند که خواستار اعمال فشار بر پکن به دلیل رفتارهای این کشور با گروه اقلیتی اویغورها است.

سنای آمریکا که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار نمایندگان جمهوری‌خواه قرار دارد این طرح را به اتفاق آرا به تصویب رساند. این طرح قبلاً در مجلس نمایندگان آمریکا هم به تصویب رسیده و اکنون برای تبدیل شدن به قانون باید به امضای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برسد. مجلس نمایندگان آمریکا در طرح خود خواستار اعمال تحریم علیه چین شده بود.

چین پیش از این ادعاهای آمریکا و اقدامات حاکمیت این کشور برای اعمال فشار بر چین با طرح ادعاهایی درباره اویغورها رد کرده است. «هوا چانینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین شهریورماه سال گذشته در پاسخ به سوالی درباره مصوبه مشابهی از سنای آمریکا در خصوص اویغورها‌ گفت: «چین شدیدا با تصویب چنین طرحی در سنای آمریکا مخالف است. این طرح با قلب واقعیت به انتقاد از اوضاع حقوق بشری در سین کیانگ و سیاست‌های دولت چین در این استان پرداخته است.»

وی در ادامه اضافه کرد: «این دخالت وقیحانه در امور داخلی چین مردم چین را از [آمریکا] متنفرتر می‌کند. از آمریکا می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، به عقلانیت بازگردد و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد. همچنین از آمریکا می‌خواهیم از مطرح کردن موضوعات مرتبط با استان سین کیانگ به عنوان بهانه ای برای دخالت در امور داخلی چین بپرهیزد و از قانون تبدیل کردن مصوبه سنا خودداری تا کلیت روابط میان چین و آمریکا آسیب نبیند.»

آمریکا به بهانه‌های مختلف از جمله اوضاع هنگ کنگ، تایوان، وضعیت استان سین کیانگ و شیوع ویروس کرونا سعی در مداخله در امور داخلی چین و متهم کردن این کشور دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۳
قابل توجه مسلمین ایران که فقط فلسطینی ها رو مسلمان و سوریه رو مستحق حمایت میدونند، اما حرفی از اویغورهای چین نمی زنند چرا چون چین کشور دوست و برادره.
حداقل کمی از ومریکا یاد می گرفتیم حمایت از مسلمان را بد نبود
ایغورها هم مسلمان هستند و سکوت مسئولان را درک نمی کنم
چین باید به دنبال بارارهایه جدید باشه تا اگه یه زمانی تحریمات سنگین شد بتونه اجناس خودش و به بازارهای دیگه بفروشه برای این کار میتونه به خاورمیانه بیاد و با کمک به ارام کردن منطقه بازار امنی و رو هم برای خودش هم برای کشورهای منطقه ایجاد کنه از انجاییکه کشورهایه منطقه هم دل خودشی از امریکا ندارن و فقط از ترس تحریمات یا از ترس حملات نروریستی که توسط امریکا سازمان دهی میشه تا اگه کشوری از امریکا تبعیت نکنه ، مورد هدف قرار بده با امدن چین و روسیه و شاید وضعیت خوب بشه ولی باید قوی با امریکا جنگید
بازهم به همت اینها که به چین بفهمونن نباید به مسلمان ها و دیگر ادیان زور بگن
فراموش نکنید که اویغورها مسلمان هستند و حکومت چین اونها رو به کار اجباری میکشه و از فعالیت های مذهبی منع میکنه.
اگر مسلمان نیستید، آزاده باشید.
اقلیت مسلمان ایغور
باز دست آمریکا درد نکنه، مدعی دفاع از جهان اسلام هستیم در حالیکه یک بار هم به چین بابت شکنجه و کشتار مردم مسلمان ایغورها اعتراض نکردیم!
چرا تابناك نظرشو در خصوص ظلم چين به مسلمانا نميگه
چرا ایران از مسلمانان ایغور حمایت نمیکند؟؟؟؟
چین خیلی گستاخ شده باید باهاش مقابله کرد
باید علیه چین متحد شد
مرگ بر ایغورها که مخالف چین عزیز اند
چین باید از اعمال فشار علیه اویغورهای مسلمان دست بردارد
اگر طرفدار مسلمانان هستیم وآرمانهای اسلام را می بینیم اویغورها مسلمان هستند ولی چون اینجا توش نونی نیست دخالت نمی کنیم واقعا عاشق آرمانهای اسلامی کشورمان هستم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی