بازدید 6995
۲

چین: جهان در برابر کرونا اختلافات را کنار بگذارد

وزیر خارجه چین از همه کشورهای جهان خواست با کنار گذاشتن اختلافات و مناقشات، با تمام تلاش با شیوع کرونا مقابله کنند و ضمن توسعه همکاری های بین المللی و نجات جان مردم، از نگرانی و ترس از این بیماری همه گیر رها شوند.
کد خبر: ۹۷۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵ 14 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا "وانگ یی" که چهارشنبه شب در کنفرانس ویدئویی وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از پکن سخن می گفت همچنین از رسانه های بین المللی خواست ضمن پایبندی بر اخلاق حرفه ای از عقلانیت علمی، حقیقت عینی، انصاف و تعادل پیروی کنند.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین ‌المللی است که در ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شهر «شانگهای» تاسیس شد.

چین، روسیه، هند، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان از اعضای اصلی این سازمان و جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس نیز از اعضای ناظر این سازمان هستند.

وزیر خارجه چین با اشاره به تداوم شیوع کرونا در جهان اظهار کرد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید بر پایه «روحیه شانگهای» و پایبندی بر ایده «جامعه بشری با سرنوشت مشترک»، ضمن تقویت همبستگی و همکاری با اقدامات فعالانه برای کمک به جامعه منطقه ای و بین المللی در غلبه به همه گیری کرونا و احیا توسعه اقتصادی و اجتماعی، «نیروی شانگهای» را به نمایش بگذارند.

وانگ یی خاطر نشان کرد: چین مایل است کمک های خود را در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر ارائه دهد و اطلاعات مربوطه را به اشتراک بگذارد در عین حال ضمن همکاری با کشورهای جامعه جهانی در تحقیقات و ساخت واکسن برای ساختن یک جامعه مشترک بشری بهداشتی تلاش کند.

در این نشست «بیانیه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا» تصویب شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
فرمایش دیگه ای ندارید؟! کشور و دولت مطبوع شما باید بابت این افتضاح و جنایت بین المللی محاکمه و محکوم بشه.
شما باید تمام هزینه هایی که در سطح جهان بابت غفلت انجام شده در کشور شما بوجود آمده رو تمام و کمال پرداخت کنه.
چین دنیارو ورشکیته کرد باید خسارت بده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان