بازدید 16404
۵

بسته تشویقی سفر در راه است؟

معاون گردشگری گفت: قول اختصاص یک خط اعتباری برای سفر خانواده‌ها بعد از کرونا را از معاون اقتصادی رییس‌جمهور گرفته‌ام.
کد خبر: ۹۷۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 13 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به دنبال لغو سفرها در تعطیلات نوروز با شیوع ویروس کرونا، بسته تشویقی سفر به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شد که تداوم ابتلا در ایران، نتیجه آن را فعلا مسکوت نگه داشته است. وزارت بهداشت همچنان نسبت به راه‌افتادن موج سفر بعد از سه ماه محدودیت، نگران است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مرحله که برخی محدودیت‌ها برطرف شده، طرح سفر هوشمند را با تاکید بر سفرهای ضروری و تجاری، ‌به جریان انداخته است، هرچند که سفرها به شکل گروهی و خانوادگی پس از رفع محدودیت تردد بین استانی، تا حدی راه افتاده است.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه هم‌اندیشی با فعالان بخش خصوصی که سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار شد، درباره بسته تشویقی سفر که یکی از راه‌حل‌های جبران بخشی از خسارات تاسیسات گردشگری نیز محسوب می‌شود، گفت: دنبال این بسته تشویقی هستم و به شکل شفاهی از دکتر نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس‌جمهور قول گرفتیم تا یک خط اعتباری سفر بعد از کرونا در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

او در عین حال یادآور شد: این بسته تشویقی هنوز مصوب نشده است. اما به محض فروکش کردن تب کرونا تلاش می‌کنیم این خط اعتباری سفر به خانواده‌ها اختصاص یابد تا به صورت غیرمستقیم از فعالان گردشگری حمایت شود.

معاون گردشگری این پیش‌بینی را دارد که سفرها با فروکش کردن تب ویروس کرونا در ایران به سوی سفرهای خانوادگی پیش رود.

جزئیات بسته تشویقی سفر معلوم نیست، اما پیشنهادهایی درباره تخصیص تسهیلات به شکل وام سفر و یا کارت‌های اعتباری سفر مشابه «سفرکارت» از سوی برخی کارشناسان و فعالان گردشگری مطرح شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قبلا طرحی را با عنوان فرصت یا مرخصی سفر به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده بود و از دولت خواست که بعد از کرونا، با ایجاد تعطیلات فرصت سفر برای مردم فراهم کند. این طرح در ابتدا از سوی وزیر بهداشت با عنوان «کوپن سفر» معرفی شده بود که منظور، ایجاد زمینه‌ای برای مرخصی سفر بود.

معاون گردشگری همچنین گفته که کماکان پیگیر بازگرداندن سهمیه بنزین سفر است که برای تعطیلات نوروز ۹۹ مصوب شده بود اما با شیوع ویروس کرونا، متوقف شد. او گفته که تلاش می‌کند این سهمیه را برای سفرهای بعد از کرونا، دریافت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
با کدوم پول این همه از هم وطن هامون فوت کردن آخه حالی هم برای مسافرت میمونه
بسته تشویقی شامل:60لیتربنزین لیتری 1500تومنی...بهتون خوش بگذره..خخخخخخخخخخ
یعنی این 60 لیتری 1500 تومانی در تصمیم افراد برای مسافرت نقش بزرگی ایفا می کنه، رفتن یا نرفتن منوط به همین است فقط، شاد باشند مسئولین از این زندگی که برای ملت ساختند!!!!!!!!!!!!!!!
آخ مردیم از خوشی ، بازهم دولت تدبیرو امید آستین مبارک را بالا زدن که فرو بفرمایند در جیب راست ملت وامانده و واریز کنند به جیب چپ اهالی کاسبان کرونای همه کاره . وله کن بابا .
به جای این کارها حقوق کارگران را زیاد کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر