بازدید 22961
۹

صدور حکم حبس درازمدت برای محمد علی نجفی

با گذشت یک هفته از آخرین محاکمه محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران به اتهام قتل همسر دومش برخی شنیده ها حاکی از این است که وی از سوی دادگاه به اشد مجازات یعنی حبس طولانی مدت محکوم شده است. این در حالی است که هنوز سخنگوی قوه قضائیه این خبر را تأیید نکرده است.
کد خبر: ۹۷۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 10 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، این حکم در حالی از سوی قضات شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران صادر شده است که وی در آخرین حکمش که آذر سال گذشته صادر شده بود از جنبه عمومی جرم به 7 و نیم سال حبس برای قتل عمد محکوم شده بود که با اعتراض وکیل متهم و نقض حکم از سوی دیوانعالی کشور پرونده به شعبه هم عرض ارجاع داده شد و هفته گذشته آخرین جلسه دادگاه او برگزار شد. روز گذشته خبر صدور حکم اشد مجازات برای نجفی از سوی شعبه 10 دادگاه کیفری نشان می دهد که قضات این شعبه دادگاه معتقد هستند ارتکاب قتل از سوی متهم عمدی بوده است.

حمیدرضا گودرزی، وکیل نجفی که کماکان معتقد است «تشخیص و ادله ما بر غیر عمدی بودن قتل است» و دادگاه با «نگاه به قتل عمد، حکم داده است» به خبرنگار «ایران» گفت: هر چند هنوز حکم به من ابلاغ نشده و تا زمانی هم که حکم به دست من نرسد نمی‌توانم راجع به محتویات آن اظهارنظر کنم اما اگر حکم ابلاغی اشد مجازات باشد باید ببینم که بر چه اساسی حکم صادر شده به طور قطع اگر ابهامات برطرف نشده باشد اعتراض خواهیم کرد اما همه اظهارنظرها منوط به ابلاغ رسمی و رؤیت حکم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹
قتل غیرعمد؟!!
ایشون با اختلاف پررو ترین وکیل تاریخ هستند.
انسان هست و اشتباه. چرا صبح تا شب مساله یه فرد رو میکنید سوژه
اقدام به تهدید و اسلحه کشیدن و تهدید که برای دادگاه مبرهن است حالا بحث عمئ و غیر عمد بودن بسیار تشخیصش دشوار است لذا از حیث جنبه عمومی جرم حتما و حتما باید نجفی حبس طولانی را تجربه کند تا برای سایرین درس عبرتی بشود ..این آقا یکنفر را کشته است و بدون حضور ان بیچاره هزار و یک تهمت و ناروا و افترا بر او بست اویی که زیر خروارها خاک توان دفاع از خود را ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
این پرونده از همان اول بسیار پیچیده وبا زوایای تاریک فراوانی بود همه انهایی که با نجفی سرو کار داشته اند اعم از استاد.دانشجو .همکاران او در شهرداری .دولت وووبرایشان غیر قابل باور بود...دیوار را نباید از یک طرف گل کرد باید دید نجفی نخبه دانشگاهی ومدیر ارشد دولتی با سابقه وزارت ناگهان در چه شرایطی قرار گرفته ویا خداینا کرده در چه دامی افتاده ...بنظر مت هیات منصفه در این نوع دادگاه ها میتواند خیلی کارگشا باشد
استاد ریاضی را بگذارید به علم برگردد
یک حادثه جنون‌امیز با ابهامات فراوان چگونه یک نخبه علمی را گرفتار کرده!!!
البته در ژاپن هم نخبه ها بعضی اوقات کارهایی میکنند که همه را به تعجب می اندازد.
سوابق وزارت و نمایندگی شورای شهر و سازمان مدیریت به راحتی به دست نیامده و از تجربه های ایشان استفاده گردد
این نشون میده که همیشه باید طلبکار و پررو و امیدوار بود ! با بالشت و تفنگ پر رفته تو حمام ، میگه غیر عمد بوده ! مس خواستی سوسک ها رو بکشی ؟؟
حکم کاملا سیاسی .این قتل هم مانند قتلهای دیگر است که با رضایت ولی دم قاتل آزاد می شود.اگر چه با این رفتارهای سیاسی اصلا معلوم نیست نجفی قاتل واقعی است یا خیر.
جای نگرانی نیست ، پول همه کار می کند. اگر هم حبس طولانی مدت بگیرد ، مرخصی های طولانی مدت هم خواهد گرفت . زیاد سخت نمی گذرد. حالا اگر آدم بی پول و بی کس و بی اعتباری به لحاظ امروزی بود باید قصاص می شد گرچه قصاص هم مشکلی را حل نمی کند. قصاص هرگز نتوانسته میزان جرم و جنایت و ... کم کند.
دادستان در مورد از كجا آوردي اين شخص هم ورود كند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان