بازدید 55726
هزار و نهصد و هفتاد و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

هشدار موحدی کرمانی درباره بازگشایی عجولانه مدارس و ادارات / واکنش نماینده قم به ازدحام جمعیت در بانک‌ها / هشدار توئیتری بانوی اصلاح‌طلب به آقای رئیس جمهور

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: افشاگری آقای سخنگو از شغل جدید «وزیر نفرت» آمریکا / طرح سه فوریتی نمایندگان برای تعطیلی و قرنطینه کامل کشور / انتقاد شدید عطاءالله مهاجرانی از اقدام ۵۳ رجاله علیه ایران و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 04 April 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
تصور عبور از شرایط فعلی بدون هزینه غیرممکن است

جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری گفت: همان گونه که مردم در این شرایط دچار مشکلاتی شده‌اند و هزینه می‌دهند، بخش خصوصی، دولت و سایر بخش‌ها نیز هزینه‌هایی را پرداخت خواهند کرد تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم. پیش‌بینی‌های مهمی درخصوص تبعات اقتصادی شیوع این ویروس در سراسر جهان انجام شده و طبیعتاً همه بخش‌ها و ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور ما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. موضوع سلامت و درمان مردم اصلی‌ترین و مهمترین اولویت دولت است. شاهد کاهش بیش از ۹۰ درصد سفر‌های تفریحی و نوروزی هستیم که نقش مهمی در کاهش درآمد فعالان بخش گردشگری دارد که امیدوارم با فعال شدن بسته حمایتی دولت، مانع از آسیب رسیدن به اشتغال این بخش‌ها باشیم. / ایرنا

دولت کمک نکند، صنعت گردشگری ورشکسته می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای جذب هرچه بیشتر گردشگر خارجی به کشور تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم که از آن جمله، می‌توان به عدم درج مهم روی پاسپورت گردشگران ورودی اشاره کرد. همچنین لغو روادید با کشور‌هایی مانند چین و عمان و نیز برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای جذب گردشگر از کشور‌های هدف منطقه از دیگر برنامه‌هایی است که انجام‌ شده است، حال آنکه موضوع لغو روادید با هند و روسیه و افزایش جذب گردشگر از این کشور‌ها نیز در دستور کار است. در حال حاضر ۳۴ هزار اثر ثبت ملی و ۲۴ اثر ثبت جهانی داریم که البته در مجموع ملموس و ناملموس ۳۸ اثر ثبت جهانی داریم. اعتقاد ما بر این است که میراث فرهنگی هویت تاریخی ماست و هیچ‌چیز با این هویت تاریخی قابل‌جایگزینی نیست. از این‌ روی، از تلاش‌های دولت و حمایت‌های تمام بخش‌های دولت از این حوزه قدردانی می‌کنم. اعتقاد ما بر این است که در نوروز امسال بیش از ۹۰ درصد کاهش سفر داشتیم و غالب سفر‌هایی که انجام شد سفر‌های تفریحی و نوروزی نبود.

تحریم‌های آمریکا جنگ ایران با کرونا را فلج کرده است

پیروز حناچی در یادداشتی در روزنامه گاردین تاکید نمود، تحریم‌های آمریکا روند مبارزه ایران با ویروس کرونا را مختل کرده است. در بخشی از این یادداشت آمده است: من به عنوان شهردار تهران روزنامه مشاهده می‌کنم که جان‌های مردم به دلیل کمبود اقلام پزشکی و دارو از دست می‌رود. اکنون زمان سیاست‌های انتقامجویانه نیست. در ایران مدیران شهری با یک بحران بی‌سابقه در حوزه بهداشت عمومی مواجه هستند. تا دوم آوریل ۳۱۶۰ نفر به خاطر ویروس کرونا فوت کرده و بیش از ۵۰ هزار تن مبتلا شده‌اند. سرعت ابتلا هنوز کند نشده و بیشتر آن‌ها نیز در تهران هستند؛ شهری که من شهردار آن هستم. ما داریم در شرایط تحمیل بدترین تحریم‌های تاریخ عمل می‌کنیم. تحریم‌های ایالات متحده نه تنها افراد و شرکت‌های آمریکایی را از تجارت قانونی با ایران منع می‌کند، بلکه دیگر کشور‌ها و شرکت‌ها را نیز از انجام تجارت مشروع با ایران بازداشته است؛ حتی فروش اقلام دارویی و پزشکی.

۵۰ میلیون لیتر مصرف بنزین کم شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: میزان مصرف بنزین در تهران نسبت به قبل از فروردین ۵۰ درصد کاهش یافته است. به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم توسلی در خصوص آخرین وضعیت میزان مصرف بنزین در تهران، اظهار کرد: در حال حاضر میزان مصرف بنزین در تهران زیر ۱۰ میلیون لیتر در روز است که این عدد نسبت به گذشته کاهش محسوسی نشان می‌دهد. وی در خصوص میزان مصرف سی ان جی در تهران نیز اظهار کرد: میزان مصرف این فراورده نفتی در تهران حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به قبل از فروردین کاهش یافته است که علت این مساله می‌تواند کاهش تردد خودرو‌ها در سطح شهر باشد.

تست کرونای ۴۰ راننده اتوبوس مثبت است

ترفع، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: حدود چهل راننده متاسفانه تست کرونای آن‌ها مثبت بوده و دو نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند که البته صرفا نمی‌توانیم تایید کنیم که این افراد کجا مبتلا به کرونا شده‌اند و ممکن است در محیط کار و یا منزل درگیری این بیماری شده باشند. /فارس

بازار خودرو در سال ۹۹ به کدام سمت می‌رود؟

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره وضعیت بازار خودرو در سال ۹۹ اظهار داشت: به نظرم بازار سال ۹۹ به دو قسمت تقسیم خواهد شد؛ قسمت اول مربوط به دورانی است که کرونا سایه‌اش در بازار هست؛ در این دوران شاهد رکود خواهیم بود و معاملات رونقی نخواهد داشت و احتمالا زودتر از خرداد نشانه‌های رونق در بازار دیده نمی‌شود. به شرط مهار بیماری و بازگشت به شرایط عادی، معاملات باید از خرداد کم‌کم در بازار افزایش پیدا کند. در عین حال، تاثیرات منفی کرونا بر اقتصاد و بی‌پولی مضاعف دولت در تزریق نقدینگی باعث می‌شود کل سال ۹۹ بازار کم‌رمق باشد.

چرا لیگ ایران از ابتدای اردیبهشت شروع نمی‌شود؟

در شرایطی که مربیان و بازیکنان در سردرگمی ناشی از نامشخص بودن سرنوشت مسابقات به سر می‌برند، مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند که برای شروع مجدد فصل جاری، تابع نظرات ستاد مقابله با کرونا هستند و هیچ برنامه‌ای را با نظر شخصی خود انجام نخواهند داد. در همین رابطه مسعود سلطانی فر، عالی‌ترین فرد ورزشی کشور نیز اعلام کرده که هنوز ادامه برگزاری مسابقات مشخص نیست و البته نمی‌توان درباره نیمه تمام ماندن مسابقات هم نظری ارائه کرد. این موضوع ناشی از اعلام نشدن زمان جدید از سوی ستاد مقابله با کرونا برای شروع فعالیت‌ها و برگزاری رویداد‌هاست. /خبر ورزشی

ضرر ۱۷ میلیارد تومانی سینما‌ها در نوروز

محمدرضا صابری، دبیر انجمن سینماداران گفت: ️سینما‌ها در نوروز ۹۸ بیش از ۱۷ میلیارد تومان در ۱۵ روز ابتدایی فروردین درآمد کسب کرده بودند که این درآمد در نوروز ۹۹ صفر شده و از سوی دیگر از چهارم اسفند نیز سینما‌ها تعطیل بود. این اتفاق در حالی رخ داده که در اسفندماه مدیر‌های سالن سینما بر اساس وظیفه‌ای که داشتند، حقوق، سنوات، عیدی و پاداش کارکنان را کامل پرداخت کرده است، اما درآمدی نداشتند. /ایلنا
 
ثبت احوال، همکاری اش با وزارت بهداشت متوقف کرد

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از قطع همکاری این سازمان با وزارت بهداشت به دلیل بارگذاری اطلاعات افراد در سامانه غربالگری ویروس کرونا خبر داد و گفت: این کار غیر حرفه‌ای و نادرست بوده است. سیف‌الله ابوترابی با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر افشای اطلاعات شهروندان ایرانی از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال اظهار کرد: سازمان ثبت احوال با بیش از دویست دستگاه و سازمان همکاری و ارتباط برخط دارد و با توجه به تفاهمنامه‌های صورت گرفته با همه دستگاه‌ها تأکید شده که هر اطلاعاتی درباره اشخاص باید از طریق سامانه برخط انجام گیرد. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل پیش آمده تا اطلاع ثانوی همکاری وزارت بهداشت و ثبت احوال و ارائه اطلاعات افراد به این وزارتخانه متوقف شده، چرا که بارگذاری اطلاعات افراد روی سامانه غربالگری غیر حرفه‌ای و نادرست بوده است.

طرح «فاصله گذاری اجتماعی» به «فاصله‌گذاری هوشمند» تبدیل شد

رئیس جمهور صبح شنبه در جلسه‌ای با رؤسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا، میزان تاثیر اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی را برای اجرای مرحله سوم این طرح با عنوان "فاصله گذاری هوشمند اجتماعی" مورد ارزیابی و بررسی قرار داد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه با تاکید بر اینکه رؤسای کمیته‌های گوناگون ستاد ملی مبارزه با کرونا موظفند ارزیابی دقیقی از میزان تاثیر تشدید برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی انجام بدهند، گفت: باید برای دوره بازگشایی پس از اطمینان از ایجاد وضعیت تثبیت شده در مدیریت مقابله با کرونا پروتکل‌های متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامی حوزه‌ها طراحی و متناسب با هر کسب و کار اجرا شود. رئیس جمهور با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، افزود: ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده و موفقیت‌های خوبی داشته ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است، قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد.
 
الزرفی: با سردار قاآنی دیدار نکردم

نخست وزیر مکلف عراق تاکید کرد: هیچ دیداری با فرمانده کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نداشته است. عدنان الزرفی، نخست وزیر مکلف عراق امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: هیچ گونه دیداری با سردار قاآنی، فرمانده کل نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نداشتم و هیچ گونه موضع مخالفتی از سوی او در رابطه با نخست وزیری من به دست من نرسیده است. نخست وزیر مکلف عراق خاطرنشان کرد: یک پیام از سوی یک طرف صاحب نفوذ ایرانی به من رسیده و در این پیام تاکید شده که ایران به عدم دخالت در گفت‌وگو‌های اطراف عراقی برای تشکیل دولت پایبند است.

روایت صادقی از واکنش عده‌ای خاص به خبر کرونایش

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: روزی که گفتم کرونا گرفته ام بعضی اصولگرایان گفتند چرا موضوع را بزرگ می‌کنی. محمود صادقی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه شرق گفت: شخصا چند روز قبل از انتخابات مجلس علائمی مانند سرفه و تب را در خود احساس کردم. بعد از آنکه از ابتلا به ویروس کرونا اطمینان یافتم، توییتی منتشر کردم تا مردم را در جریان حال خودم قرار دهم. به محض آنکه آن توییت را منتشر کردم، عده‌ای خاص شروع کردند به واکنش‌های تند که چرا در این مقطع حساس به چنین شائبه‌هایی دامن می‌زنی شاید کرونا باعث شود که از شتاب مجلس یازدهم در مخالف با دولت بکاهد، زیرا به‌هرحال عقلای جریان اصولگرا می‌دانند که مردم قضاوت می‌کنند و به دلیل همین قضاوت، نمی‌خواهند مشکلات موجود به دلیل سنگ‌اندازی مجلس در پیش پای دولت تلقی شود. از این‌ روی، تصور می‌کنم طیف معتدل اصولگرا ترمز تندرو‌ها را بکشند تا با افکار عمومی منفی مواجه نشوند، زیرا آن‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ هم برنامه‌هایی دارند.
 
اظهارنظر یک اصلاح طلب در مورد مشارکت پایین مردم در انتخابات

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی نشاط در انتخابات نباشد یا انتخاب‌شوندگان نتوانند خواسته‌های مردم را محقق کنند، عملاً می‌توان گفت: ما فاصله جدی با آرمان‌های انقلابیون دهه ۴۰ و ۵۰ گرفته‌ایم. محمدجواد حق‌شناس درخصوص تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب به معنای زیر و رو شدن همه بنیان‌های سیاسی کشور است؛ مردم با انقلاب تلاش کردند به آزادی و استقلال برسند یعنی خواسته مردم این بود که حکومتی ضداستبدادی داشته باشند و بتوانند خودشان تعیین‌کننده سرنوشت خود باشند. وی گفت: طبق شعار‌های مردم و سخنان رهبر انقلاب در سال ۱۳۵۷، به چند عنصر برمی‌خوریم که مهمترین آن‌ها استقلال و آزادی است؛ این عناصر به ساختار حاکمیتی بازمی‌گردد که در آن مقطع، کشور را اداره می‌کرد؛ به عبارتی نظام شاهنشاهی فاقد دو ویژگی اصلی یعنی استقلال و آزادی بود که مردم در بدو شروع حرکتشان، خواهان اصلاح و تحقق خواسته‌هایشان بودند و این دو پایه اصلی انقلاب بود که مردم آن را به عنوان گمشده‌های اصلی خود می‌دانستند.رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: نظام شاهنشاهی اساساً برای تصمیم‌گیری‌های کلان نمی‌توانست مستقل رفتار کند، چون خود را مدیون دخالت خارجی می‌دانست و الزامی در مشارکت و دخالت دادن مردم در سرنوشت کشور نمی‌دید. انتخابات و قوه‌ مقننه اساساً مفهومی نداشت؛ نمایندگان مجلس، سخنان مردم را بیان نمی‌کردندT بلکه خود را با نهادی که اجازه ورود به آن‌ها داده بود تنظیم می‌کردند. همچنین مطبوعات از آزادی برخوردار نبودند که بتوانند بیا‌ن‌کننده خواسته‌های مردم باشند. حق‌شناس ادامه داد: همه این موضوعات دست به دست هم داد تا رابطه بین نظام حاکم و مردم به حداقل برسد؛ اعتماد مردم به حکومت در پایین‌ترین سطح خود قرار بگیرد و نظام حاکم به جای اینکه به مردم که صاحبان اصلی قدرت هستند، توجه کند، خود را با دولت‌های قدرتمند دنیا هماهنگ می‌کرد. در نهایت بی توجهی به مردم و آزادی ندادن به رسانه و مطبوعات، موجب شد نارضایتی عمومی سالیان سال روی هم انباشته شود و در سال ۵۷ فوران کند.

نماینده مجلس: فکری برای ویروس‌های اخلاقی جامعه بکنیم

نماینده محلات در مجلس گفت: کرونای فکری گرفته‌ایم و خود را در قرنطینه قرار داده و از ارزش‌ها فاصله گرفتیم.حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، گفت: این روز‌ها بنا بر تصمیم مسئولان و کارشناسان جهت جلوگیری از رشد سریع بیماری کرونا طرح فاصله گذاری انجام شد. وی افزود: فراوان بودند افرادی که با رعایت این دسور شب و روز در خانه ماندند. این در حالی است که برخی از جانبازان قطع نخاعی۳۴سال یا حتی بیشتر از این مدت از روی تخت بیمارستان نتوانسته‌اند از بستر و تخت خود بلند شوند.
 
منتخب مردم محلات در مجلس یازدهم تصریح کرد: این جانبازان روزی نبوده که برای ایران اسلامی آرامش خود را فدا نکرده باشند، ولی امروز تنها و آرام گوشه‌ای با خدا نجوا می‌کنند. سلیمی اظهار داشت: آیا فکر کرده‌ایم چگونه شب و روز به این جانبازان گذشت؟! ما مدیون آن‌ها هستیم و حتی بسیاری از اوقات از مرام آن‌ها فاصله گرفتیم، ولی این فاصله ما را به کجا رساند؟! اگر از آن‌ها فاصله نگرفته بودیم سرطان ریا، ریه اجتماع را مسدود نمی‌کرد. وی خاطرنشان کرد: ما کرونای فکری گرفتیم و خود را در قرنطینه قرار دادیم و به همین دلیل از ارزش‌ها فاصله گرفتیم.نماینده محلات در مجلس دهم گفت: می‌دانید چرا سکته اعتقادی پیدا کردیم، چون یادمان رفت برای چه جهاد می‌کردیم.

سکانس پایانی فرار از زندان در سقز

روابط عمومی زندان شهرستان سقز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اکثر زندانیانی که از زندان سقز متواری شده بودند، خود معرف و یا با تلاش نیرو‌های امنیتی و انتظامی استان دستگیر شدند و به زندان بازگشتند. در این اطلاعیه با اشاره بر مراقبت از سلامت زندانیان در تمام زندان‌های استان آمده است: این زندانیان با سوء استفاده از شرایط خاص زندان به علت کنترل شیوع ویروس کرونا و اجرای برنامه‌های سلامت محور از زندان سقز متواری شده بودند که با تلاش‌های شبانه روزی اکثر آنان به زندان بازگشتند. در پایان این اطلاعیه بر ادامه تلاش‌ها برای دستگیری سایر زندانیان فراری تاکید شده است.

نماینده نجف آباد هم کرونایی شد

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم و منتخب مردم این شهر در مجلس یازدهم در گفتگو با فارس گفت: بعد از انجام تست کرونا در اداره بهداشت، کارشناسان این مرکز اعلام کردند که به کرونا مبتلا شده ام. وی افزود: هم اکنون در قرنطینه به سر می‌برم و در صورت برگزاری جلسات مجازی مجلس و با استفاده از امکانات فراهم شده از سوی هیات رئیسه در این نشست‌های شرکت خواهم کرد. نماینده مردم نجف آباد در مجلس درباره آخرین وضعیت ابتلای نمایندگان به کرونا تصریح کرد: پیش از آغاز سال جدید تست کرونا از ۱۰۰ نماینده مجلس گرفته شد که مشخص شد که بیش از ۴۰ نفر مشکوک به کرونا هستند، ولی ۲۳ نماینده هم کرونا دارند. وی افزود: ظرف چند روز اخیر هم هیات رئیسه مجلس به نمایندگان اعلام کرده که باید همه نمایندگان باقی مانده یعنی ۱۹۰ نفر دیگر هم تست بدهند و پاسخ‌ها را اعلام کنند تا در مورد به حد نصاب رسیدن جلسات علنی مجلس تصمیم‌گیری شود، زیرا ممکن است تعداد بالایی از نمایندگان کرونا داشته باشند و عملا حدنصاب لازم برای برپایی جلسات علنی فراهم نشود.

تحلیل فعال اصلاح طلب در مورد وضعیت اصولگرایان

ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در مجموع جریان اصولگرایی یک واقعیت عینی کشور است و نباید آن را نادیده گرفت، امید می‌رود که این جریان اندیشیده‌تر، متکی بر تجارب گذشته و متکی بر داده‌هایی که از جامعه می‌گیرد، عمل کند به ویژه با توجه به انتخابات اخیر که پیام‌های جدی و روشنی برای همه جناح‌های سیاسی و حتی حاکمیت پیرامون مساله تاب آوری مردم در عرصه انتخابات و حضور جدی‌شان در انتخابات داشت. به گزارش جماران؛ یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تجربه تاریخی نشان می‌دهد مرزبندی‌های مهمی در جریان اصولگرایی وجود دارد که مانع از وفاق میان آن‌ها خواهد شد. غلامرضا ظریفیان استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص مجلس یازدهم و اختلاف‌نظر‌های موجود میان گروه‌های مختلف جریان اصولگرا، گفت: در خصوص مجلس از همان ابتدای برخوردی که شورای نگهبان با داوطلبان نمایندگی داشتند تا جایی که در نهایت نتیجه انتخابات تعیین تکلیف شد، همه رفتار‌ها گواه بر این می‌دادند که آن چه در مجلس آینده رخ خواهد داد، ترکیب واقعی از جریان‌های حاکم بر کشور نیست و با گستره حضور حداکثری یک جریان که در واقع این جریان همانند اصلاح‌طلبان یک جریان واحد نیست و یک طیف متشکل از گروه‌های متنوع است و با اتفاقاتی که به خصوص در دوره آقای احمدی‌نژاد رخ داد، تفاوت سلیقه میان این طیف روشن‌تر و واضح‌تر شد. وی ادامه داد: دسته‌بندی‌های اصولگرایان در این دوران پررنگ شد، اصولگرا‌های سنتی‌تر و در عین حال معتدل‌تر به یک گروه تبدیل شدند و گروه دیگر اصولگرایان رادیکال بودند که به شکل خاصی بروز و ظهور داشتند، این جریان در ابتدا با احمدی‌نژاد متولد و بعد در ادامه راه از احمدی‌نژاد جدا شد.
 
ظرفیان در ادامه اظهار داشت: جریان‌های بینابینی هم در این طیف بودند که از آن‌ها به عنوان نواصولگرایی تعبیر شد، اما ادبیات جدی برای این طیف تولید نشد، همچنین خرده جریان‌های دیگری در این طیف بودند که در مجموع توانستند با فرصتی که ایجاد شد، اکثریت مجلس را برعهده گیرند. این استاد دانشگاه در بخش دیگر این گفتگو درخصوص احتمال یک دست شدن حاکمیت و معایبی که در این مساله وجود دارد، ابراز داشت: ما در دوره‌ی احمدی‌نژاد تجربه یک‌دست شدن حاکمیت را داریم و امیدوارم که این تجربه فراروی فعالیت این جریان قرار گیرد، چراکه آن تجربه تنها به جریان اصولگرایی آسیب نزد، بلکه به مسائل مهمی مانند؛ توان ملی و اعتماد اجتماعی آسیب زد که حتی بعد‌ها مورد نقد بخش‌هایی از این جریان قرار گرفت.

تکذیب فایل صوتی منتسب به فاطمه رهبر

خانواده فاطمه رهبر منتخب فقید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اخیراً بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت، انتساب یک فایل صوتی به آن مرحومه را که در فضای مجازی منتشر شده تکذیب کرد. متن تکذیبیه خانواده مرحومه فاطمه رهبر به شرح ذیل است: احتراما بدین وسیله به استحضار می‌رسانیم فایل صوتی منتسب به مرحومه دکتر فاطمه رهبر نماینده منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی انتشار یافته است، متعلق به ایشان نمی‌باشد و از طرف خانواده آن مرحومه تکذیب می‌گردد، لذا خواهشمندیم جهت تسلی خاطر آن مرحومه از انتشار آن در فضای مجازی خودداری شود.
التماس دعا
خانواده مرحوم دکتر فاطمه رهبر، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
 
واکنش نماینده قم به ازدحام جمعیت در بانک‌ها

نماینده مردم قم در مجلس نوشت: امروز بانک‌ها به دلیل رعایت بخشنامه یک سوم با ازدحام مراجعین مواجه شدند که این با طرح فاصله گذاری اجتماعی مغایرت دارد. احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ازدحام بانک‌ها در ایام شیوع ویروس کرونا در کشور نوشت: امروز بانک‌ها به دلیل رعایت بخشنامه یک سوم با ازدحام مراجعین مواجه شدند که این با طرح فاصله گذاری اجتماعی مغایرت دارد. وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: یا بانک‌ها را تعطیل کنید یا شعب را افزایش دهید؛ وقتی بانک‌ها فعالیت می‌کنند و چک کسبه را می‌پذیرند، کسبه هم مغازه را تعطیل نمی‌کنند.
 
هشدار توئیتری بانوی اصلاح‌طلب به آقای رئیس جمهور

قائم مقام حزب اتحاد ملت در توئیتی از بی توجهی به تذکر‌های وزیر بهداشت انتقاد کرد. آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در توئیتی نوشت: آقای رئیس جمهور؛ چند تصویر از مترو تهران و بزرگراه‌ها در ۱۶فروردین ببینید، چرا به تذکر‌های وزیر و مسئولان وزارت بهداشت توجهی نشد؟ ایتالیا و اسپانیا را ببینید، اگر می‌خواهید نظام سلامت و کادر درمانی ایران هم سقوط کند و شاهد اوج مجدد اپیدمی مانند این کشور‌ها باشیم به این روند ادامه دهید.
 
انتقاد تاجرنیا از قوانین دست و پاگیر در ادارات و نهاد‌ها

فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید: متاسفانه در بسیاری از ادارات و نهاد‌های مختلف قوانین دست و پاگیری وجود دارد، به طور مثال اگر کسی بخواهد یک جنسی را وارد کند، این اتفاق به راحتی می‌افتد، اما برای تولید کردن باید از هفت خوان رستم رد شود. علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره الزامات تلاش برای بهبود وضعیت تولید در سال ۹۹ و تحقق شعار «جهش تولید» به خبرآنلاین گفت: در وهله اول باید فرصت رقابت برای بخش خصوصی ایجاد کرد. لازمه این امر این است که بنگاه‌های اقتصادی که به صورت دولتی، خصوصی یا وابسته به نهاد‌های حکومتی هستند، بخش عمده‌ای از فعالیت خودشان را واگذار کرده یا حداقل در قوانین مرتبط مانند بحث مالیات‌ها یا تخصیص اعتبارات و یا مسائلی شبیه به این، یک برابری با بخش خصوصی داشته باشند.
 
انتقاد شدید عطاءالله مهاجرانی از اقدام ۵۳ رجاله علیه ایران

وزیر ارشاد در دولت اصلاحات در توئیتی نوشت: در اخذ وام از صندوق دولت‌ها هستند که بایست سازوکار تضمین و تامین و زمان بازپرداخت را انجام بدهند. سید عطاءالله مهاجرانی در توئیتی نوشت: ۵۳ رجاله‌ای که به صندوق بین المللی پول نامه نوشته‌اند که صندوق وام پنج میلیاردی را در اختیار دولت ایران قرار ندهد، به دلیل بی سوادی و بی استعدادی نمی‌دانند که وام با کمک متفاوت است. در اخذ وام از صندوق دولت‌ها هستند که بایست سازوکار تضمین و تامین و زمان بازپرداخت را انجام بدهند.
 
حضور بیش از ۶۰۰ هزار بسیجی برای مقابله با کرونا

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: تفاهم‌نامه خوبی از اولین روز تشکیل ستاد ملی مقابله به کرونا منعقد شد و امروز بیش از ۶۰۰ هزار بسیجی در سراسر کشور در عرصه خدمت‌رسانی برای حمایت از دستگاه‌های مختلف حضور پیدا کرده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج؛ سردار محمدحسین سپهر روز شنبه در نشست خبری «چالش کرونا؛ نهضت مردمی حل مسأله» اظهار داشت: شرایط امروز کشور در مقابله با ویروس کرونا و تبعات آن در حوزه‌های مختلف، بسیج بر اساس رسالت و تکالیفی که بر عهده دارد موظف است در کمک به دستگاه‌های نظام، اقدام و پشتیبانی کند. جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: در چهل سال گذشته همواره بسیجیان و ساختار‌های مردمی نقش زیادی در کمک به دستگاه‌های مختلف داشته‌اند و هرگاه مردم در سازوکار بسیج در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کرده‌اند، ظرفیت‌های بزرگی را به وجود آورده‌اند. سردار سپهر با بیان اینکه امروز جهان درگیر مساله کروناست و الحمدالله کشور ما جزو کشور‌هایی است که در برابر این بیماری موفقیت‌های خوبی داشته، گفت: با حضور ۵۰ هزار تیم متخصص بسیج در سراسر کشور، توانستیم حدود ۷۰ میلیون از مردم‌مان را غربالگری کنیم.
 
هم‌بندی نجفی به کرونا مبتلا شد

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع اعطای مرخصی به موکل خود اظهار کرد: چندین مرتبه تقاضای مرخصی برای موکل خود را از مقامات قضایی درخواست کردیم، اما هنوز جوابی به آن داده نشده است. وی ادامه داد: موکل بنده در کنار ۱۱ نفر دیگر در زندان حضور دارد که یکی از همبندی‌های او به بیماری کرونا مبتلا شد و مدتی در بیمارستان طالقانی بستری بود. گودرزی با اشاره به سابقه بیماری موکل خود بیان کرد: نجفی سابقه سکته دارد و چندین مرتبه تحت عمل جراحی قرار گرفته و حدود ۷۰ سال دارد، از همین رو خطر مرگ تهدیدی جدی برای اوست. وکیل محمد علی نجفی ادامه داد: وثیقه برای موکل من موجود است و سند بازداشت شده، اما هنوز با اعطای مرخصی به موکل بنده موافقت نکرده‌اند. من حتی به آقای اژه‌ای معاون رئیس قوه قضاییه هم نامه نوشتم و درخواست اعطای مرخصی به موکل خود را ارائه دادم و ایشان هم دستور بررسی را به دادستان تهران دادند. وی با بیان اینکه البته رأی پرونده موکل بنده در دیوان عالی کشور نقض شده است، تصریح کرد: از آنجایی که رأی صادره برای نجفی توسط دیوان عالی کشور نقض شده است، هم اکنون پرونده موکل بنده به شعبه هم عرض ارجاع شده و جلسه رسیدگی دوباره به پرونده برگزار خواهد شد.
 
هشدار موحدی کرمانی درباره بازگشایی عجولانه مدارس و ادارات

رئیس جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر در بازگشایی مدارس و ادارات تصمیم عجولانه اتخاذ شود، ممکن است جهش در آمار مبتلایان به کرونا داشته باشیم. آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با فارس، ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و با اشاره به موفقیت قابل توجه این طرح گفت: لازم است از همه مسئولین به ویژه مسئولین وزارت بهداشت و درمان که با دقت کامل توانستند آمار مبتلایان به بیماری و تلفات را کنترل کنند تشکر کنیم و همچنین از همکاری سایر اقشار مردم که دستورات و تذکرات را رعایت کردند. وی افزود:، اما آنچه این روز‌ها مطرح شده و من به طور خاص لازم است ابراز نگرانی جدی در باب آن داشته باشم این است که در مورد بازگشایی مدارس و شروع به کار ادارات و نهاد‌های دولتی و برپایی اجتماعات قرار است تصمیم‌گیری شود. درست است که این نگرانی وجود دارد اگر این تعطیلی‌ها ادامه داشته باشد خساراتی در پی خواهد داشت، اما باید توجه کرد مهمترین مسئله جان مردم و صیانت از زندگی آن‌هاست. رییس جامعه روحانیت مبارز در ادامه تاکید کرد: از منظر دینی، اگر جان آدمی به خطر بیفتد حتی واجبات الهی نیز ساقط می‌شوند. در فریضه‌هایی مثل حج، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و امثال این‌ها اگر خطر جانی وجود داشته باشد انسان مومن لازم نیست این فریضه‌های واجب دینی را انجام دهد و در واقع از گردن او ساقط می‌شوند.
 
طرح سه فوریتی نمایندگان برای تعطیلی و قرنطینه کامل کشور

رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور تقدیم هیات رییسه مجلس شده است. عبدالکریم حسین‌زاده در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: یکشنبه هفته گذشته که جلسه مجلس قرار بود به صورت مجازی برگزار شود، من در محل صحن مجلس حاضر شدم و ضمن رایزنی با رییس مجلس، طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور را در یک ماده و ۱۱ تبصره و با امضای ۱۶ نفر از نمایندگان تحویل آقای قاضی زاده هاشمی کردم. ایشان نیز این طرح را به اداره قوانین ارجاع کردند. وی افزود: این طرح که حدود یک ماه پیش تهیه شده بر مبنای تعطیلی یک ماه کشور و براساس اصل ٧٩ قانون اساسی پیش‌بینی شده بود که با توجه به اینکه مجلس جلسه علنی نداشت، امکان مطرح کردن آن نیز نبود لذا بنا داریم این طرح را در اولین جلسه علنی مجلس برای اتخاذ راهکار‌هایی جهت مقابله با کرونا مطرح کنیم. نایب رییس فراکسیون امید با اعلام آمادگی در خصوص دریافت پیشنهادات نمایندگان در جزییات این طرح، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در چند ماه گذشته، کشور نیمه تعطیل درآمده است، لذا به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس باید حداقل به مدت یک ماه کمترین تردد و تماس وجود داشته باشد.
 
افشاگری آقای سخنگو از شغل جدید «وزیر نفرت» آمریکا
 
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مایک پمپئو و اربابانش کار را به سطح کاملاً جدیدی به نام تروریسم پزشکی رسانده‌اند، به همین دلیل او دارای وجدانی پر از گناه است. سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد: این یک واقعیت انکارناپذیر است که دیپلمات‌های آمریکایی مدت‌هاست درگیر کودتاها، مسلح کردن تروریست‌ها، دامن زدن به خشونت‌های فرقه‌ای، حمایت از کارتل‌های مواد مخدر، قلدری دولت‌ها و شرکت‌ها، جاسوسی حتی متحدان ایالات متحده، معاشرت با دیکتاتورها، قصاب‌ها، تروریست‌ها و ... هستند. وی در پاسخ به توئیت مایک پمپئو که دیپلمات‌های ایرانی را متهم به ترور کرده، افزود: اما مایک پمپئو (افسر سازمان سیا که وزیر نفرت است) و اربابانش کار را به سطح کاملاً جدیدی به نام تروریسم پزشکی رسانده‌اند، به همین دلیل او دارای وجدانی پر از گناه است که به چنین جنگ‌های روانی متوسل می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۲۹
انتشار یافته: ۱۰۵
باز هم مهاجرانی؟؟؟؟؟؟خدایا نجاتم بده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
در جنوب کشور کار میکردم و همزمان در نحل کارم رادیو روشن بود و مجلس وقت در حال برکناری مهاجرانی وزیر فرهنگ دولت اصلاحات بودند و بصورت مستقیم از رادیو پخش میشد . جواب ایشان در حوزه حجاب که مد نطر مجلس یک دست بود این بود که چرا با حجاب اجباری موافقت نمیکنید . ایشان جواب داد نه حجاب اجباری شما را قبول دارم نه کشف حجاب دوره رضا شاه را قبول ندارم که چادر بزور از سر زنان برمیداشت و حالا هم شما انتطار دارید بزور بر سر زنان کنید . هیچ فرقی بین این دو نیست .
امیر
| Turkey |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
ما نفهمیدیم بالاخره تحریم فرصت،نعمت،کاغذ پاره است یا فلج کننده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
ظاهرا مهاجرانی شدیدا به پول احتیاج دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
هم از توبره میخوره هم از اخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
با این رشد روزانه 5 درصدی بورس دیگه پول تو بانک گذاشتن معنی نداره. سود دو روز بورس بیشتر از یک سال سود کوتاه مدت بانکی است. دیگه تولید هم معنی نداره و کارخانجات وسایلشونو میفروشن میزارن تو بورس پشت کامپیوتر میشنن روزی 5 درصد سود میکنن چرا؟ چون دولت میخواد سرمایه ها رو تو بورس جمع کنه تا تورم به تعویق بیوفته و به دولت بعدی منتقل بشه ولی غافل از اینکه همین سودهای روزانه 5 درصدی بورس خودش تورم شدیدتری ایجاد میکنه. دلال های بورس هم که مالیات نمیدن (البته یک درصد از سود مالیات میدن که میشه تقریبا پنج هزارم سود روزانشون) پس کلا همه چیز به نفع دلال های گردن کلفت بورسیه که میدونن کی از بورس خارج بشن چون رانت دارن.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
آلان من دارم اخبار را پیگیری میکنم میبینم تلویزیون و خبرنگار از مردم سوال میکند و مردم جواب میدهند که چهل روز در خانه بودم و مجبور هستم بیرون بروم . ....یعنی مردم مقصر هستند . در انتخابات مردم مقصر هستند . همه تقصیرها مردم هستند . در گرانی مردم مقصر هستند ودر کرونا مردم مقصر هستند یا امریکا مقصر هست .؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
این اقا هنوز فرقش نمی داند که حجاب را از مردمی که اکثرا معتقد هستند برداری مقابله می کنند ولی حجاب زورکی برای همان مردم که اکثرا اعتقاد به حجاب کامل دارند راه غلطی نیست
هر چند همان رضا شاه اگر با جریمه کارش را به پیش می برد و نه با قلدری می توانست به خواسته اش برسد تا حدودی
تو کی هزینه میدهی جهانگیری؟ یا تو فقط هزینه دریافت میکنی؟
من نمیفهمم چرا قم را قرنطینه نکردید که مملکت و مردم را دچار این وضع نابسامان و بحران کنید که پایانش معلوم نیست ! جریانه سنگ و دیوانه و چاه است !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
شدت تکثیر ویروس کرونا در استان گیلان بخصوص شهر انزلی در اوایل از قم خیلی بیشتر بود (بخاطر وجود ورزشکاران چینی که جهت شرکت در مسابقات بین المللی حضور داشتند)
از اون طرف هموطنانی که به گیلان و انزلی و بعد مازندران مسافرت کردند نیز باعث شدت تکثیر بیماری شد.
و در نهایت ویروس مثل شرکتهای هرمی در کل مملکت پخش شد.
آقای حریرچی چرا استعفا نمیدی،؟؟؟تو دروبین به میلیونها ایرانی گفتی اگر این باشد اون من استعفا میدم،
چرا وقت کشی میکنی مرد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
لطفا شایعه نساز
آنزمان که نماینده قم ادعای 50 فوتی را داشت چنین گفت
حال اگر آن ادعا درست بود جلوتر از شما نماینده قم یقه اش را می گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
۲۲:۰۳
لطفاً برچسب نزنید،
یعنی چی بلاخره نماینده قم راست میگفت یا دروغ یا ایشان راست میگفتند یا دروغ بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
لایق جواب نیستی
چون اهل فکر کردن نیستی
زنده باد داروی فاوی پیرا احیا کننده پیرمرد 90 ساله کرونایی
ایران تمام صنعت هاش ورشکسته است اصلا تک تک ایرانی ها ورشکسته اند
در ایران هر چیز بدی یک بدیل بدنری دارد
برای کرونا ماسک نمی دهند می گویند از هم فاصله بگیرید
قرنطینه نمی کنند اسمش را می گذارند فاصله گذاری اجتماعی تا به مردم پول ندهند
به جای غذای ساده هم می گویند مردم اشکنه بخورید
همیشه انتخاب های این ملت بین بد و بدتر بود
برای همین هیچوقت اتفاق خوبی نمی افتد
تابناک شدی تریبون اصلاح طلب
بسه دیگه
گند زدن به مملکت
فقط حرف های شیک میزنن
پاسخ ها
کوروش
| United States of America |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
دوست گرامی . ساختار ادارات در دست هم فکری و هم حزبی خودتان هست . چندین میلیون کارمند و کارگر صنایع دولتی و ادارات از هم فکری جناح اصولگرا با طیف های خودی هستند یعنی انها در گزینش ها بیشترین دقت ها انجام گرفته و خیلی سخت گیری کردند تا همین افرادی که با علامت و نشانه خاصی و رفتار سیاسی مد نظر در ادارات استخدام شدند . حالا سوال این هست چرا کار ادارات پیش نمیره ؟ چرا اقتصاد حرکت نداره . مگر مدیریت همین ارزشی ها نیستند . ؟ اصلا ربطی به اصلاحات و میانه رو نداره . اشکال این هست که میخواهید جامعه هم خودی در همه امور باشند . این شکل خودی بودن خودش باعث رانت و تبعیض شده است .
ناشناس
| Italy |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
چطوره اول از علم الهدی
بعد حسن عباسی
رائفی
شریعتمداری
کریمی قدوسی
و......
بزاره تا تو این اوضاع کرونایی امپر مردم بره بالا؟هر چند اونا خودشون ترجیح میدن قایم بشن از اجتماعات چون به بهشت اعتقاد دارن ولی تعجیل در رفتنشو برای من و شما مناسب میدونن نه خودشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
پرچم امریکا حالت خوب نیست و چیزهای بی سر و ته سر هم کردی که خیلی از انها اشتباه است جناب ارزشی!
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
من نظر بی سرو ته ندادم . بابت این سخنت باید ثابت میکردی . یک نگاهی به استخدام‌محلات و شهرت در ادرات و اماکن داشته باش بعد قصاوت کن . کارمندان بانک ها و نیروخای نطامی . اموزش و پرورش . دانشگاها . ادارات دولتی . مخابرات ......نگاهی بکن ببین چه کسانی هستند .‌چرا کارها گره خورده . اشکالش از چیست . جز این هست که همه از دایره خودی هستند ولی طلب کتر هم هستند و همیشه گلایه دارند .؟
میخواستید مثل بقیه کشورها باشید تا تحریم نشید
چرا تاجیکستان و ارمنستان و پاکستان تحریم نیستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
و دهها کشور مستقل و ازاد دیگر !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
چون قدرت داریم می توانیم مقابله می کنیم و حرف زور قبول نمی کنیم
این اقا هم برای رد گم کنی و خودش را از مقصر ها شانه خالی کند حرف می زند مانند بقیه اشون مثل وزیر خارجه
به هر حال آلان تکلیف چیست . اینکه نه روش غربی و نه روش شرقی در مبارزه با کرونا را قبول ندارید . آیا برای همیشه در خانه بمانیم یا نمانیم . ؟ یعنی با این تشریحات ظاهرا کرونا تا سالها در ایران باقی خواهد ماند . آبا واقعا این یک سیاست جهت فشار به غرب هست ؟
خیلی خبرهاتون بد بود بخصوص صحبت های این اصلاح طلب های شکست خورده را نباید منتشر کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
حال صحبت های اصولگراهای پیروز شده بهتر است!
با این سطح خفقان و سانسور کامنت گذاشتن کار بیهوده ای هست تابناک هر موقع این خفقان و سانسور از بین رفت بهم ایمیل بزن تا دوباره از سایتت بازدید کنم و کامنت بگذارم فعلا علی الحساب اون جمله سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است را عوض کن بگذار تابناک از چاپ نظراتی که سانسورچی خوشش نیاد معذور است به امید نابودی کرونا و واردکنندگان کرونا و عاملان انتشار کرونا در سطح کشور . یاحق
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
عزیزم اگر یک سایت دیگه در حد تابناک سراغ داری بمن معرفی کن دعاگوت بشم.انگار محدودیتها و خط قرمزها رو نمیدونی یا اینجا رو با سوییس اشتباه گرفتی؟
هدف مسولین و دولت روحانی این هست که با ادامه دار شدن کرونا اهداف سیاسی و اقتصادی محقق بشه . اهداف سیاسی شامل رفع تحریم و وردات و ورود پول و ارز هست و نفع اقتصادی آن این هست که مردم بنزین و سوخت کمتر استفاده کردند . معازه ها بسته شد برق کمتری استفاده شد و درامد دولت هم کمتر شد . بنابرابن با این دو موضوع در حال شکستن قرنطینه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
کمی انصاف
جامعه مالامال از دروغ شده
نماینده مجلسی که دو بار تست کرونا داده هر دو بار منفی بوده و باز اصرار دارد که من کرونا داشتم
نماینده و مسئولی که با ماسک در ویدیو کنفرانس شرکت می کند و بعد اعلام می کند کرونا گرفته ام برای اینکه تعطیلات تمام شده و بعد مسئولین احوال او را جویا میشوند....
منظور صادقی از عده ای خاص فالورهای خودش در توییتر هستند
چه میکنه بورس. تو سه روز گذشته بیشتر از سود یک ساله بانکی تو بورس سود بود. امروزم 4 درصد سود کرد. دلیلش چیه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
دلیلش نورچشمی بودن وعددسازیه که البته زیاددوام نخواهدداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
چرا شما داری می سوزی ؟
دوست من توی کارگزاری کار می کنه و می گه افراد با سرمایه های کم میان تا کد بورس بگیرن تا درامدی در کنار حقوق اندکشون داشته باشند
ولی شما دلال سکه و دلار خون مردم را در شیشه کرده بودی و الان داری از ناراحتی می میری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
شما چرا سکه ها و دلارهاتو نمی فروشی و نمای توی بورس که این همه از حسودی نمیری
هر شب داری خودتو می کشی از شدت حسادت
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
دلیلش چاپ اسکناس بدون پشتوانه است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
دستکاری سامانه و پشت پرده ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
بانک سالی 15 درصد سود میده ولی بورس روزی 5 درصد سود داره. یعنی تو سه روز بیشتر از بانک میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
عزیزدل برادر من زمانیکه شمانمیدونستی بورس روباذکدوم سین مینویسن کل سرمایموتبدیل به دلار کردم والان سرمایه من که بیشتراز ۶ برابر شده وهنوز خیلی جا برای رشد داره تابه جایگاه واقعیش برسه همش بصورت نقد پیش خودمه وهروقت اراده کنم میتونم به هرچیزی از خونه توتهران گرفته تا ویلاتوی استانبول تبدیلش کنم ولی توچی تودستت داری جز چندبرگ کاغذ پاره که اگرجنگ بشه باهاش صدگرم پنیرهم نمیتونی بخری دلیل ضدیت من بابورس نورچشمی بودنشه نه هیچ چیزدیگه (:
خواسته هاى انقلابيون ٤٠ و ٥٠ چى بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
استقلال. آزادی . پیشرفت و عدالت . ودمکراسی بود بعدا شعارها به فراخور روز عوض کردند .
اقای محقق در مورد عدم اقبال مردم از انتخابات گفت ............دو سطر اول درست ! یعنی بقیه ۸ سطر نوشته چه ربطی به انتخابات اخیر داشت . مشکلات دوره شاه چه ربطی به مشکلات فعلی دارد . ایا منطورش این هست که همان مسایل در بعد از انقلاب حل نشده بلکه پیچیده تر شده است ؟ استقلال و ازادی . عدالت ...... دمکراسی . حقوق شهروندی ....
نماینده محلات مردم را به کرونای فکری متهم کرده ، البته باید اساره می نمود که منشأ این نوع کرونا خود آقایون هستند
آقای مهاجرانی درست میگویند که بدون هزینه نمیتوان به راحتی از این شرایط عبور کرد. مطمئنا آقای مهاجرانی در جریان هستند که رادیو و تلویزیون دولتی ما مدام از جریمه کشورهای خارجی برای بیرون رفتگان صحبت میکنند، اما تا حالا حتی یک گزارش از مقدار پول یا آذوقه ای که کشورهای خارجی و همسایه به مردمشون میدهند تا آنها را به ماندن در خانه تشویق کنند، تهیه نکرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
به گمانم منظورت آقای جهانگیری است
چرا از خریداران سکه ها با آنکه گفته شده بود از مالیات معافند مالیات گرفته شد ولی از دلالان بورس که این روزها به صورت روزانه 3 تا 10 درصد سود میکنند مالیاتی گرفته نمیشود؟ (البته مالیات یک درصد از میزان سود میگیرند که تقریبا هیچ است)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
چون خرید و انبار کردن دلار و سکه و مسکن اقتصاد مملکت را فلج می کنه
ولی سرمایه گزاری در بورس باعث رونق تولید می شه
افرادی که محتکر دلار و سکه هستند از افراد شکم سیر و سرمایه دار هستند
ولی بورس موفق شده سرمایه های اندک خانواده ها را جمع کنه
گرفتن مالیات از بورس باعث فرار سرمایه از بورس میشه که به ضرر تولید و مملکته ولی گرفتن مالیات از دلال ارز و دلار باعث می شه انگیزه ی آنها در خصوص ضربه زدن به زندگی و معاش مردم کمتر بشه
سرمایه گزاری در بورس باعث منافع جمعی مردم و ایجاد اشتغال و رونق تولید می شه در حالی که ریشه ی دلال سکه و ارز و مسکن باید کنده بشه تا مردم نجات پیدا کنند از دست این افراد زالو صفت
باز هم بگم داداش ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
از طبابت روآوردی به دلالی
مبادا با داغ شدن کرونا موضوع فرار مالیاتی پزشکان فراموش شود. تو این روزهای کرونایی که همه کسب و کارها تعطیله کاسبی برخی پزشکان حسابی پر و پیمونه.
"افشاگری آقای سخنگو از شغل جدید «وزیر نفرت» آمریکا"
چرا مقابله به مثل نمی کنید ، چزا از موقعیت تنگه هرمز استفاده نمیکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه
با توجه به بحران هایی مثل کرونا باید تعداد پزشکان کشور افزایش یابد. در کنکور آینده میزان پذیرش پزشک باید سه برابر شود تا تازه شاید در آینده نزدیک به کشورهای درجه دوم از حیث ضریب نسبت پزشک به جمعیت نزدیک شویم.
یک دست شدن مجلس معایب زیادی دارد . ....شاید مسولان سیاست گذاری انتخابات و شورای نگهبان فکر میکنند که مجلس یکدست بهتر هست و بهتر جواب میدهد و بهتر حرف گوش میکند . .....در صورتی در دمکراسی چنین تعریف شده که مجلس حرف مردم را گوش کند....این مجلس فعلی هم که میخواهد در اینده شکل بگیرد بین همین اصولگرایان هم اختلاف هست . اختلاف بین اصولگرایی سنتی و نو اصولگرایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
در کل نبودنشان بهتر از بودنشان است , هم اصولگرا و هم اصلاح طلب و هم نو اصولگرا فکر جیبشونن , وزیر ها هم همینطور
من تا بیماری کاملا کنترل نشود محاله بچه ام را به مدرسه بفرستم
این بیماری دارو و درمان مشخص نداره
امکانات بهداشت و درمان ما هم برای بچه هایی گه درگیر می شن قطعا کافی نیست
اقای روحانی رییس جمهور محترم امروز ترافیک وشلوغی خیابانها ومترو ومراکز خرید را ملاحظه فرمودید ؟!!
بدانید واگاه باشید که مسوولیت فاجعه انسانی که بزودی بخاطر سهل انگاری و عدم تصمیم گیری صحیح وقاطع شما ودولتمردانتان اتفاق خواهدافتادباشخص شماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
وهمچنین کشته های ایتالیا،اسپانیا و امریکا .... اگر دادگاهی تشکیل ما حاظریم شهادت بدیم
۶۰۰ هزار نفر با امکانات خودرویی با ماسک و مواد پاک کننده در غالب پر کردن پرسشنامه سلامت تب دارید و ندارید . سرف میکنید یا نمیکنید . با این پول و با این امکانات میشد یک بیمارستان مجهز هزار تختخوابی درست کرد که بتواند بعدا هم کارایی داشته باشد که اگر مواقعی سیل و زمین لرزه اتفاق افتاد هم به مردم کمک کند . این روش هم مثل شکست خوردن قرنطینه هست . مراجعه حضوری درب منازل مردم باعث پراکندن بیشنر ویروس برای اشخاصی میشود که واقعا به دلایل سلامت و سن زیاد در قرنطینه هستند . حتی شاسی زنگ را فشار میدهند باعث اشاعه بیشتر ویروس میشوند
جناب صادقی چه خبر از بیماری کرونایی خودتان که حس امید به زندگی نداشتید ولی بعدا معلوم شد که اساسا نادرست بوده ان خبرت!
اون خلوتی دو هفته قبل رو دولت بحساب خودش نذاره، بخاطر عید بود.
ایتالیا از پیک عبور کرده و کم ا کم اوضاع ان خوب میشود ایران با وضعیت موجود تا ماهها در گیر هستیم و زیادتر هم میشود چون دولت پولی ندارد که به مردم بدهد در خانه بمانند روی این وضعیت باید کار کرد تا امریکا مجبور شود تحریمهایی را بردارد تا پولی گیر مردم بیاید
جناب اقای حناچی در 200 کشور دیگر که تحریم نیستند و درگیری با کرونا هستند و مشکلات مختلف با ان چه بهانه ای دارند برای عدم کارایی خودشان؟!
با خالی شدن جیب چند میلیون کارگر و کاسب و دستفروش و جدی نگرفتن روحانی از فرمول قرنطینه و متفاوت عمل کردن علنا قرنطینه شکست خورده است
موحدی کرمانی:بازگشایی مدارس!!!!!
جناب روحانی فقط با حرف زدن نمیشه کرونا رو شکست داد ، بیمارستهای کشور در فلاکت به سر میبرند ، کادر درمان ما انگیزه ای برای خدمت ندارن ؟ ففط نمیونی برای سلامت جامعه از صندوق توسعه ملی هزینه کنی ، ولله بلله تا الله استفعا بده سنگین تره ،
قرنطینه به همه فهماند ده سال حصر خانگی واقعا سخته ؟؟ واقعا ادم میفهمه چرا میر حسین به اندازه ۳۰ سال شکسته شده ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
هنوز هم ایشان هستند که میتونند کشور را از بحران بیرون بیاورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
یا حسین میر حسین
همسایه شکم سیر،شکم گنده من
داشتم ازسرکاربرمیگشتم خانه
من راصداکرده ومیگه اگرمردم چندماه ازخانه بیرون نروندودرخانه بمانند کروناراشکست میدهیم
بقیه کامنت رانمینویسم چون غیرقابل انتشارمیشه
جناب عطا الله خان نکنه درصدی از وام بهت میرسه ؟؟ شما که هم انگلیسی هم ال سعودی بی معرفت دلال بزرگی شدی برا خودت ؟.
اقای رئیس جمهور تا اخر فروردین کاش ادامه می دادیم معمولا در کشور تا ۱۵ هر ساله تعطیل بود به احترام مردم ۱۵ روز هم ادامه می دادین بخدا جان انسانها از اقتصاد بارزش است اقتصاد با وجود انسان ارزش دارد
قرنطینه را قبول نداریم . بلکه اعتقاد هم بهش نداریم . اقتصاد غربی یعنی خصوصی سازی را هم قبول نداریم چون باعث تشکیل تراست ها و کارتل های بزرگ اقتصادی میشود .دمکراسی غرب را هم قبول نداریم چون با این چنین دمکراسی قدرت سیاسی و اقتصادی و سیاست گداری دست مردم‌میفتد . احزاب سیاسی مسقل را هم قبول نداریم چون باعث میشود که مردم را گول بزنند و گمراه کنند . خودمان را قبول دتریم . میخواهیم خودمان باشیم . پس خودمان انتخاب کردیم . گلایه نکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
از کامنتهای تخصصی پزشکی روآوردی به سیاست علی خان
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
خوب الان بگزارید که همه پرسی اینترنتی در مورد قرنطینه آزاد صورت بگیره ،تا مردم نطرشون را بدهند،فکر نکنم با ادعای شما تطبیق کند!
تابناک ممنون که درد ودلهای این ملت مظلوم رابدون سانسورمنتشرمیکنی
به یه نکته ریز توجه کردین که تابناک احتمالا مثبت منفی ها رو هم در انتظار تایید میزاره؟! الان شما مثبت بده، صفحه رو رفرش کن، اگه ثبت شد!
بخش سلامت جامعه را نمیشود با روش انقلابی عمل کرد و سیاسیش کرد . بخش سلامت راهکار علمی و تجربی نیاز دارد . اتاق فکر اطبا در مورد قرنطینه چیست . اگر چهل روز پیش تا حالا دولت قرنطینه را جدی میگرفت مشکل حل بود ولی از زمانی که حسام الدین اشنا توییت کرد که اگر تحریم ها لغو نشود کرونا تا چند سال وجود خواهد داشت واقعا پرسش این هست فکر کن بعد از یک ماه تحریم لغو شد و کرونا تمام شد اختلافات ایران و امریکا حل خواهد شد . اول بروید اختلافات را حل کنید
چرا دولت فکری به حال قیمت ها نمی کند؟
دلار به 17 هزار و 18 هزار تومان رسید
سکه 7 میلیون تومان
همه قیمت ها به زودی افزایش خواهد یافت
خودشان از قرص فاویپیرا استفاده می کنند. به مردم می گویند روغن بنفشه استعمال کنید.
دنیا فهمید چین عدد سازی کرده .
این ویروس چینی بشریت را علیه چین و فرهنگ مسخره غذاخوردنشان آگاه کرد
خدا لعنتت کنه ای چین ملعون .
بورس بازان عزیز قدر حسن روحانی رو بدونید ، سود روزانه ۱۰ درصد در دنیا بی سابقه است ، تا ۱۴۰۰ با حسن اقا خوش باشید ؟؟ ولی بی معرفتها مالیات هم بدین ؟ کارمند از حقوق حقه خودش ماهی تا ۲۵ درصد مالیات میده شما زورتون میاد ۵ درصد بدین ؟؟؟ بورس در دوره حسن روحانی حدود ۲۰ برابر جهش کرد یعنی از ۳۰ هزار واحد سال ۹۲ به حدود ۶۰۰ هزار رسیده و ارز از ۴۰۰۰ به ۱۶۰۰۰ هزار ؟؟!! یعنی ۴ برابر ؟؟ لطفا زیاد طمع نکنید وقتش تور ماهیگیری رو سریع جمع کنید که خدایی نکرده کوسه شکار نکنید؟؟
تابناک تنها سایتی هست که توانسته همه نظرلت مردم با تفاوت دیدگاهای سیاسی و اختلاف سیاسی درج دهد متشکرم از این که انتقاد سازنده و بدون توهیین و افترای کاربرانت را در حوزه سیاسی . اقتصادی . فرهنگی و بین المللی را انعکاس میدهید . خسته نباشید .
دیگه ببین دولت روحانی چقدر داره گند می زنه که موحدی کرمانی هم می گه عجله نکنید . فکر کنم این دولت تا نصف مردم رو نابود نکنه خیالش راحت نمی شه .
ساعت کار بانک رو کم کردن مساوی با تجمع مردم .پول نگرفتن بانکها مساوی با تردد بیشتر مردم.من امروز از ساعت 9 تا 12/30 دنبال بانکی بودم که پول بگیره تا چک برگشت نخوره چون لوازم تعمیر ماشین رو چکی خریدم.آخرشم موفق نشدم.ببینم حضرات فقط بلدن دستور بدن.میگن وام میدیم با حساب یارانه .بنده که یارانه نمیگیرم . یک ماهه کارم تعطیله مشمول دریافت هم هستم باید چه کار کنم .باید راه بیفتم تو اداره هادنبال کارم.این همه دستور و حرف ضد و نقیض .من بشینم تو خونه یک عدد نون مجانی کسی به من میده.تمام افرادی که حقوق از دولت میگیرن دارن برای کل مملکت نسخه میپیچن و گزارش تهیه میکنن.
ولی من هنوز به فکر موتور سواری رحمت هزارجریبی و عاطی در جاده های شمال هستم. یادآوری خاطره های خوب از فیلمفارسی. عشق سال های کرونا. همه چیزهای خوب. آدم هایی که زیبایی آفرین بودند.
امریکا به دول غربی و اروپایی چراغ زرد نشان داده که برای رفع تحریم‌موقت ایران . اول بپرسید اف ای تی اف و سی اف تی را امضا میکنند یا نه . اگر موافقت کردند بصورت محدود و مشخص کمی دارای ارزی را آزاد کنید تا بعد از کرونا روش فکر میکنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
دول غربی؟
تنها راه نجات مردم ایران و پیشرفت انها ، الگو قراردادن کشور اسلامی مالزی ، و دوستی با کلیه کشورها (بر اساس احترام متقایل )و توکل به خدا و محرم دانستن مردم در امور کشور .و مبارزه با فساد و تندروی
با رعایت این نکات ،ایران در مدت کوتاهی به ابرقدرت اقتصادی و سیاسی تبدیل خواهد شد البته در سایه و کمک خدا و خون شهیدان .
اتفاقا روحانی می خواد کرونا یک سال دیگه بمونه
چون نه کسی از قیمت دلار حرف می زنه
نه قیمت طلا
نه تورم
و گرانی
نه قیمت نفت
نه سوالی نه اعتراضی
چرا بخواد این ویروس از بین بره
از شنبه
همه باید برند دانشگاه مدرسه و اداره
نهایتا مدارس و اداره ها یه ساعت زودتر تعطیل می شند
حالا شما اگر دولت بودید قرنطینه اعلام می کردید؟
آقای حناچی می‌گویند: من به عنوان شهردار تهران روزانه مشاهده می‌کنم که جان‌های مردم به دلیل کمبود اقلام پزشکی و دارو از دست می‌رود.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری حسن روحانی هم گفته است که ایران نیازی به واردات تجهیزات مقابله با ویروس کرونا ندارد.
کدامش را باور کنیم؟
باید مثل مارتین لوتر رهبر سیاهان آمریکا فریاد بزنیم
من رویایی دارم
اگر اروپا و امریکا و کره جنوبی کرونا گرفتند در انجا تورم بالا و بیکاری و گرانی و رکود نداشتند . الان با جدی نگرفتن کرونا باعث میشود کادر درمانی خسته و کمبود دارو درمان و بیمارستانها و تجهیزات همه الوده شدند . هر چه زودتر کشور را تا یو ماه بطور کلی قرنطینه کنند بهتر از این هست که کرونا فراگیر و عیر قابل درمان شود چون التن در فصل بهار با این شرایط کشاورز هم جرات بیرون رفتن به باغ کشاورزی را ندارد با کمبود مواد غذایی دچار میشویم . مثل امریکا که بزرگترین صنعت دنیا بود تولیدات صنعتی را خوابنده و مردم را قرنطینه کرده . چون سلامت مهم تر از اقتصاد هست
تابناک سانسور نمی کند. انصافا حرف مردم را میتوان اینجا شنید ولی نمی دانم چرا نسبت به چند کلمه فوق العاده حساس است. مثلا امکان ندارد این دو کلمه را منتشر کند شاه و پهلوی.
در بین رسانه های ایرانی تابناک به نوعی بهترین است. مثلا سایت های خارجی بعضی ها که اصلاح طلبان خرابشان کردند مثل رادیو فردا. بی بی سی فارسی که اصلا جوهره ضد ایرانی دارد. سایت های داخلی هم سانسور می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
در سایت های خارجی مثل رادیو فردا و بی بی سی کاربران بشدت به همدیگر توهین‌میکنند . و همان توهین ها هم نوشته میشود . عمق چالش و اختلاف سیاسی بین چند گروه حزبی و مذهبی و افراطی و پوپولیست و توده ای و منافقین و چپی و راستی هست . اینقدر بهم توهین میکنند که ادم چندش پیدا میکنه که ماهی یکبار نطرات مخالف را بخواند . اینقدر اخنلاف عقیده سیاسی و حزبی دارند که واقعا نمیدانند برای چی بحث میکنند .
من موندم مسولیت چنین کار خطیری را به کسی سپردن که 6_7سال هیچ کاری برای کشور نکرده.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
۲ سال دیگه باهامون کار داره
عاقااااااا برنامه چیه؟؟؟ دوباره جنب و جوش برگشت به جامعه!!!آقای رئیس جمهور چیکار کنیم؟؟؟؟؟ تا ۱۴۰۰ میخوای نسل ما منقرض بشه عاییییا ؟ بگو عزیز ما هم وصیت خودمنو آماده کنیم غافلگیر نشیم فدات شم
اظهار نظرهای رنگارنگ مهاجرانی تهوع آور است اما پوشش گسترده و همه جانبه ی آنها از طرف تابناک تهوع آورتر است .....
کرونا در کنار بیماری برای همه بیداری بود
بیداری از اینکه پول به تنهایی خوب نبست
بیداری از اینکه با تمام قدرت در برابر یک ویروس میتوان به زانو دراییم
بیداری از اینکه قدر هم رو بدونیم
بیداری از اینکه به هم ظلم نکنبم
بیداری از اینکه خداپرست باشیم
بیداری از اینکه چوب خدا صدا نداره
بیداری اینکه به فکر مردم گرسنه باشیم و با هم و در کنار هم از زندگی لذت
بیداری از اینکه ۲ میلیون با ۲۰ میلیون و با ۲۰۰ میلیون خیلی فزق میکنه ؟؟
بیداری از اینکه .....
یک ماه و. نیمه بیکارم
فرم مخصوص بیکاری غیرمترقبه اداره کار رو هم پر کردم و ثبت شد اما هنوز ریالی پرداخت نشده....
مسوولان به جای تعریف کردن هر روزه از اقدامات مشعشعشان و عشق کردن برای خودشان فکری به حال من و امثال من بکنند...کارگران و کارمندان شرکتی، زنان سرپرست خانوار ، افراد از کار افتاده به حال خود رها شده اند....
هر روز وعده های الکی...‌‌‌‌‌‌این چه جور کشورداریه اخه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی