بازدید 11744

آغاز پیک جدید کرونا در کرمانشاه

بنابر اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، کرمانشاه وارد پیک جدید شیوع ویروس کرونا شده است. پیش از این تصور می شد که با گرم شدن هوا، شیوع این ویروس کاهش پیدا می کند.
کد خبر: ۹۷۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 05 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس ، براساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته درباره بیماری کووید ۱۹ در کشور تا روز ۱۴ اردیبهشت که از سوی کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت منتشر شد، هرچند روند کشوری کرونا در چند روز اخیر نزولی بوده، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که روند صعودی یا شروع پیک در ۱۵ استان کشور مشاهده می‌شود.

بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روند صعودی یا شروع پیک در ۱۵ استان (قم، لرستان، ایلام، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه) مشاهده می‌شود.

آغاز پیک جدید کرونا در کرمانشاه

 

پیش از این تصور می شد که در ایام تابستان، شیوع این ویروس کاهش پیدا می‌کند. دکتر «دکتر وزیری» رییس بیمارستان گلستان کرمانشاه در این باره به فارس، گفت: گرم شدن دمای هوا به طور معمول فراوانی عفونت‌های تنفسی حاد و ویروسی را کاهش می‌دهد؛ ولی در مدل سازی‌هایی که انجام شده دیده‌اند که این ویروس کووید ۱۹ حتی در درجه حرارت ۴۷ درجه سانتیگراد هم می‌تواند از یک فرد بیمار به فرد مستعد انتقال پیدا کند!

وی افزود: بنابراین نوسانات ناشی از گرم شدن هوا را خواهیم داشت؛ یعنی احتمالا در یک دوره‌ای امکان دارد در ابتدای امر کمتر شدن این بیماری را بر اثر گرمای هوا شاهد باشیم و ببینیم که به یک حد ثابتی رسیده ولی اگر این گرم شدن منجر به حضور در مناطق محدود جغرافیایی شود و ایجاد اجتماع و ازدحام کند طبیعتا ویروس هیچ مانعی برای ابتلای افراد به واسطه صرفا گرم شدن ندارد.

رئیس بیمارستان گلستان با بیان اینکه این ویروس مقاومت زیادی دارد، اضافه کرد: نباید این خوشبینی را داشت که گرم شدن دمای هوا منجر به متوقف شدن زنجیره انتقال شود و می‌تواند حتی برعکس هم عمل کند؛ یعنی افراد در محیط‌های گرم در کنار هم قرار بگیرند و به دلایل متعددی فاصله امن ۱.۵ تا ۲ متر را رعایت نکنند و از انتقال ویروس آزرده شوند و طبیعتا بیماری را منتقل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل