بازدید 13411

فراخوان معلمان برای ضبط تدریس خلاقانه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تهیه و تدوین "بسته خوانا" خبر داد و گفت: برنامه عملیاتی این بسته برای اجرا در پنج درصد از مدارس دوران ابتدایی سراسر کشور آماده است.
کد خبر: ۹۷۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶ 04 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده با بیان اینکه معلمان تاثیر بسزایی در ساختن انسان‌ها دارند، به ویژه معلمان مقطع ابتدایی که آغازگر زندگی انسانها هستند،‌ گفت: روز و هفته معلم فرصتی است تا از عظمت انسان‌های بزرگی که قلب‌های ما را به سمت نور هدایت کردند و نقش بزرگی در شرایط خوب جامعه انسانی ایفا می‌کنند، یادی کنیم.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با توجه به شرایط خاص امسال تلاش کرده تا این بزرگداشت را متناسب با شرایط تعطیلی مدارس و به شیوه‌های دیگری پیگیری کند.

حکیم زاده درخصوص نوع آموزش‌ها در شرایط کنونی و نقش پررنگ معلمان در این خصوص گفت: معلمان در این شرایط ویژه و تعطیلی مدارس واقعاً همت به خرج داده و اجازه ندادند که جریان آموزش تعطیل شود که از جمله اقدامات وزارتخانه با همکاری صدا و سیما می‌توان به تلویزیون آموزشی اشاره کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: صدای جمهوری اسلامی ایران نیز نقش قابل توجهی در آموزش از راه دور به دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری که دسترسی به تلویزیون نداشتند، ایفا کرد.

وی بستر فناوری را ظرفیت و بستر مناسبی برای دانش‌افزایی مداوم معلمان در زمینه آموزش‌های مجازی خواند و ادامه داد: تدریس در فضای مجازی، متفاوت از کلاس حقیقی است و مختصات خودش را دارد، از این رو ما هم دستورالعمل‌های تدریس در این نوع از کلاس را تدوین کردیم.

حکیم زاده از اعلام فراخوان شرکت داوطلبانه معلمان سراسر کشور در ضبط تدریس خلاقانه خود و ارسال آن به معاونت برای بارگذاری در "شبکه شاد" سخن گفت و افزود: این کار باعث می‌شود همه دانش‌آموزان و همکاران از تجربه‌های خلاق معلمان استفاده کنند.

وی راه‌اندازی تلویزیون آموزشی در کمتر از سه روز را اتفاقی مثبت و بزرگ خواند و ادامه داد: به هم ریختن کنداکتور و برنامه‌های یک شبکه ظرف سه روز و اختصاص دادن آن به برنامه‌های آموزشی و از سوی دیگر آماده کردن معلمان کار بسیار دشوار و جهادی بود که جز با ایثار و فدارکاری قابل تحقق نبود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه ایجاد بستری منسجم و هماهنگ با قابلیت نظارت مدیران (شبکه شاد) امری اجتناب‌ناپذیر بود، تصریح کرد: این یک حرکت بسیار بزرگ و ملی و با نگاه به آینده است و قطعاً هم مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع آن‌ها هستیم.

حکیم زاده همچنین در رابطه با بسته تحولی معاونت آموزش ابتدایی عنوان کرد: ما در معاونت ابتدایی نیاز به یادگیری مهارت‌های پایه در دانش‌آموزان مانند مهارت خواندن و نوشتن و آداب زندگی را شناسایی کردیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تهیه "بسته خوانا" ترکیبی از مهارت خواندن، نوشتن و آداب زندگی خبر داد و گفت: برنامه عملیاتی این بسته برای اجرا در پنج درصد از مدارس دوران ابتدایی سراسر کشور اعم از شهری، روستایی، عشایری، دخترانه و پسرانه آماده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار