بازدید 35401

آخرین وضعیت سحر تبر در زندان

وکیل مدافع «فاطمه خویشوند» معروف به «سحر تبر» دختر ۱۸ ساله‌ای که به دلیل فعالیت‌های اینستاگرامی و به اتهام افساد فی الارض دستگیر شده است، گفت: بنا به گفته سخنگوی دستگاه قضا قرار شد تیم‌های تخصصی، رسیدگی به پرونده‌ آن دسته از زندانیان را که هنوز به مرخصی نرفته‌اند، بررسی کنند.
کد خبر: ۹۷۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 02 May 2020


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیام درفشان ادامه داد: آن طور که بنده متوجه شده‌ام، گزارشی از پرونده موکلم از سوی معاونت قضایی دادگاه انقلاب به حوزه ریاست ارسال شده است.

درفشان درباره ابلاغ نظر تیم‌های کارشناسی در راستای اعطای مرخصی به سحر تبر گفت: این موضوع از طریق زندان به موکل بنده ابلاغ می‌شود، البته منتظریم تا نظر تیم‌های کارشناسی ابلاغ شود و وضعیت موکل بنده مشخص شود.

قرار بود جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سحر تبر یکم اردیبهشت در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب برگزار شود اما با توجه به اینکه وی به کرونا مبتلا شد، طبق مقررات سازمان زندان ها به دادگاه اعزام نشد. اواخر فروردین بود که خبر ابتلای سحر تبر به ویروس کرونا منتشر شد و این متهم به بخش قرنطینه زندان زنان شهرری منتقل شد. با شدت گرفتن علائم کرونا در وی، او و چند نفر دیگر از زندانیان به بیمارستان سینا و در آنجا بستری شدند. وی بیش از ۸ ماه است که در بازداشت موقت به سر می برد و طبق قانون چون هنوز محکومیتش صادر نشده، به او برای خروج از زندان مرخصی داده نشد.

اما سعید دهقان، وکیل دادگستری همان زمان با ابراز نگرانی از وضعیت بازداشتی‌ها، در گفتگو ا ایرنا اظهار کرد: «همه زندانیان حق زندگی دارند و وقتی راه حلی با عنوان «آزادی موقت» وجود دارد، دلیلی ندارد که به نوعی این افراد در وضعیت پرریسک قرار گیرند. البته در این روزها با تشکیل هیات های قضایی اقدامات خوبی از سوی قوه قضائیه در حال انجام است اما امیدواریم که به قدر کافی عمل شود و در حد شرط لازم باقی نماند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۷
جالب است اختلاس گران را به مرخصی می فرستند، و تازه کسی جرات ندارد نام آنها را بیاورد، اما این بچه بیمار را به جرم درست کردن چند تصویر فتوشاپی زندانی کرده اند، بچه ای که باید او را نزد یک روانپزشک می بردند.
بابا تو رو خدا ول کنید این بیچاره رو اگه قدرتشو دارید دزدها و اختلاس گران و مسئولان نالایق و آقا زاده ها و دریافت کنندگان حقوق های نجومی و کسانی که در داخل قسم خوردن خاک این مملکت رو به توبره بکشند رو این جوری بگیرید و آبروشو ببرید.
این واقعا عدالت هست که یک نفر را بدون حکم ۸ ماه در بازداشت نگه داشت؟!
سحر تبر هم کرونا رو شکست داد! عجب کشکی بود این کرونا...
دیروز خونه ما رو دزد زد رفتم کالانتری گفت این دزد همین هفته قبل سرقت کرده ولی ازادشده حالا این دخترجوان یه اشباهی کرده خدارو خوش میاد زندان باشه فوقش بره کلاس تادیب ادم که نگشته
طرف سرقت مسلحانه میکنه شش ماه بعد ازاد میشه این دختر بدبخت که هیچکاری نکرده و فقط مسخره بازی در اینستاگرام درآورده چرا باید این همه مدت توی زندان باشه؟
چند وقت پیش رئیس یک باند مواد مخدر را در سیما نشان میدادند و یک سرهنگ نیروی انتظامی با قاطعیت میگفت که چون رئیس این باند خیلی خطرناک است با قرار موقت به زندان میرود تا نتواند حالاحالاها بیرون بیاید ....آیا این قاچاقچی خطرناک در همان محل این دخترک در سلول بغلی نگهداری میشود؟ آیا جرم هر دو به یک اندازه بوده که این دخترک را هم با قرار بازداشت موقت به زندان انداخته اند ؟ پایه های نظام با امثال این دخترک لرزان شده است؟
این دختر قربانی خانواده ازهم پاشیده اش است چرا مثل مجرم باهاش رفتارمیشه .ادم تعجب میکنه با اختلاسگران ودزدهاچقدرلطیف برخورد میشه اون وقت بااین بچه چه برخورد سختگیرانه ودور از مروتی میشه
این خانم سحر تبر قبل از جراحی ویران کننده واقعا زیبا بوده
خود غلط بود انچه ميپنداشتيم
بيچاره را ول كنيد
شوهرم من الان 8ماهه ک بدون حکم
شوهرمنم الان ۸ماهه ک بخاطرموادمخدر زندانه ولی نه بهش حکم میدن ن مرخصی،با۲تا بچه کوچیک نمیدونم باید چیکارکنم ولی قاضی حرف خودشو میزنه و کاری ب حرفای آقای رئیسی نداره
پس عدالت کجاست ؟ این بچه است یه کاری کرده . فساد فی الارض کجا بود؟ فساد رو اختلاسگرای بی ایمان میکنند که پول مردم رو میدزدند . از خدا و ناله مظلوم بترسید .
لطفا برای اگاهی مردم هم که شده مصادیق فساد فی الارض رو بگین
مفسدین فی الرض اصلی امثال ساشا شبحانیها هستند که با پول ملت بدبخت چه فسادها که در روی زمین انجام نمیدهند...
8 ماه بازداشت منسفانه نیست لطفا رییس قوه قضاییه بررسی کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر