بازدید 18409
۲

مرز شوشمی کجاست؟

مرز شوشمی یکی از مرز‌های غربی ایران است که نام خود را از نام روستایی به نام شوشمی که یکی از روستا‌های منطقه هورامان لهون و اکنون خالی از سکنه است، اخذ کرده است.
کد خبر: ۹۷۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 29 April 2020

مرز شوشمی کجاست؟

به گزارش «تابناک»، مرز شوشمی مرز رسمی تجارت ایران و عراق در منطقه است که در استان کرمانشاه، در نزدیکی شهر پاوه و منطقه نوسود قرار دارد.

همچنین در منطقه شوشمی یک بازارچه مرزی فعال وجود دارد که اهالی منطقه از آن استفاده می‌کنند. از مهمترین محصولات این منطقه از کشور می‌توان به انار و گردو و توت اشاره کرد؛ منطقه‌ای زیبا که در فصول بهار و پاییز بازدیدکنندگان زیادی دارد.

در پی شیوع ویروس کرونا و در تاریخ  ۰۶ اسفند ۱۳۹۸  خبر رسید که این مرز تجاری توسط عراق بسته شده است. در این باره  و در همین تاریخ پرویز ایده پور فرماندار پاوه گفت:  صبح امروز کارکنان طرف عراقی مرز شوشمی به منظور انجام مبادلات مرزی در پایانه این بازارچه حاضر نشدند.

او افزود: مدیران مرز شوشمی در مکاتبات خود با گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا این بازارچه مرزی را تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌کنند.

با این وجود و پس از گذشت دو ماه و سه روز در تاریخ ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹  لطیفی، سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد که این مرز تجاری در روز سه شنبه مورد ۹ اردیبهشت بازگشایی می‌شود.

مرز شوشمی کجاست؟

گفتنی است با فعال شدن این مرز  امکان تردد روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ کامیون کالا به عراق دوباره ایجاد خواهد شد. البته قرار بر این است که با هدف کاستن از نگرانی های ایمنی و بهداشتی طرف عراقی، این بازار مرزی به صورت پیوسته ضدعفونی شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
قاعدتا شهرهای مرزی باید بسیار پر رونق باشند
چرا در این شهرهای مرزی نسبت به شهرهای دیگر محروم ترند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست