بازدید 12839
۲

کرونا تا اطلاع ثانوی با ماست

معاون کل وزیر بهداشت گفت: افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های اهواز از بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی حکایت دارد.
کد خبر: ۹۷۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲ 23 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت در ارتباط اینترنتی با برنامه تیتر امشب با اعلام اینکه فعلا تا اطلاع ثانوی ویروس کرونا با ماست،گفت: با تغییر روش زندگی و رفتار غیرمسالمت آمیز با این ویروس می‌توان بر آن غلبه کرد.

او افزود: با اهمیت دادن به فاصله گذاری اجتماعی با اثرات منفی اقتصادی، اجتماعی این ویروس می‌توان مقابله کرد.
معاون کل وزیر بهداشت افزود: افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده دربیمارستان‌های اهواز از بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی حکایت دارد.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه روند مراجعه مردم به علت شیوع کرونا به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و برای واکسینه کردن کودکان، مراقبت‌های دوران بارداری، فشار خون، دیابت و سرطان بدون ترس به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دکتر مردانی متخصص بیماری‌های عفونی هم در تیتر امشب با اعلام اینکه به شایعات و سوالات کرونایی هموطنان با شماره پیامک ۱۰۰۰۶۰۱ پاسخ داده می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد برای پاییز امسال ۵ برابر سال‌های قبل واکسن آنفلوآنزا باید وارد کنیم.

او افزود: این میزان واکسن برای پیشگیری از سردرگمی بیماران و پزشکان است تا با یک درمان نسبی بر روی بیماران تنفسی از تداخل بیماری‌های مشابه با کرونا اجتناب شود.
بنابراین درصدد تهیه واکسن آنفلوانزا هستیم و خانم های باردار حتما این واکسن را تهیه کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اعلام اینکه پیکر بیماران کرونایی ناقل ویروس خواهد بود، گفت: با از بین بردن عوامل بیماری زا از این عزیزان متوفی، بدون شستشو و بجا اوردن آئین‌های دینی دفن می‌شوند و فقط داخل قبر آنها، آهک ریخته می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا کشیدن سیگار، قلیان و معتادان از بیماری کرونا پیشگیری می کند ؟ گفت : این موارد مجاری تنفسی را مختل می کند و هیچ کمکی به درمان یا مقابله کرونا نمیکند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان، گفت: این ویروس مشترک بین انسان و حیوان بوده و گزارش انتقال آن از برخی حیوانات و پرندگان منتشر شده است.

دکتر مردانی ادامه داد: البته انتقال ویروس از راه مواد غذایی شایع نیست؛ اما ممکن است دست الوده در تماس با میوه‌ها و سایر مواد خوراکی باعث الودگی آن‌ها شود.

این پزشک متخصص به سوال آیا فردی که بیماری کرونا گرفته و بهبود می یابد، احتمال دارد مجددا مبتلا شود؟ گفت پاسخ سوال سخت است اما در این مدت سه چهار ماهه کسی که مبتلا شده دوباره مبتلا نشده اما معلوم نیست تا پایان عمر مبتلا نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
از محل منابع جمع آوري شده در بنيادهاي خاص-آستان قدس و ... به مردم بيکار و کارگر بيکار و مستمند که همه اش نتيجه سوء مديريت و بي تخصصي شماهاست بدهيد تا بيرون نيايند به روباه ميگويند بدو به تازي مي گويند بگير حکايت تصميمات فرافکنانه شماست
بله مردم رعایت نمیکنند مقصر مردم هستند مثل همیشه
دو ماه و چند روز همه کاره شما بودید اعلام کنید چکار کردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار