بازدید 11168

ترامپ در رویای توقف خرید نفت از عربستان

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: با توجه به اینکه ایالات متحده هم‌اکنون از تولیدکنندگان بزرگ نفت به شمار می‌آید، ما در حال بررسی توقف واردات نفت از عربستان هستیم.
کد خبر: ۹۷۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 21 April 2020

 

به گزارش تابناک  به نقل از ایلنا، دونالد ترامپ، روز دوشنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که واشینگتن به‌عنوان اقدامی برای حمایت از صنعت حفاری داخلی تضعیف‌شده این کشور، در حال بررسی احتمال توقف ورود محموله‌های نفت خام از عربستان سعودی است.

وی در کنفرانس خبری روزانه خود، در پاسخ به پرسشی درباره درخواست برخی سناتورهای جمهوریخواه برای مسدود کردن محموله‌های تحت اختیارات اجرایی وی گفت: این موضوع را بررسی می‌کنم.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: بدون شک ما نفت زیادی داریم و من این اقدام را بررسی خواهم کرد.

قیمت شاخص نفت خام آمریکا روز دوشنبه (یکم اردیبهشت‌ماه)، برای نخستین بار در طول تاریخ منفی شد، قیمت این شاخص برای لحظاتی، در بحبوحه مازاد عرضه ناشی از ویروس کرونا و در تلاش معامله‌گران برای رهایی از این نوع نفت، به قیمت منفی ۳۷ دلار و ۶۳ سنت ارائه شد.

این سقوط قیمت، سبب تهدید شاخص نفت خام آمریکا که زمانی رو به رشد بود، شده‌ است.

ترامپ این کاهش را کوتاه‌مدت و ناشی از «فشار مالی» توصیف و اعلام کرد صنعت نفت در حال آسیب دیدن از کمبود تقاضاست.

وی افزود: مشکل این است که تقریباً هیچ‌کس در جهان رانندگی نمی‌کند، کارخانه‌ها بسته و مشاغل تعطیل شده‌اند. واقعاً انرژی زیادی برای آغاز کار داشتیم، به‌ویژه نفت و ناگهان آنها ۴۰ تا ۵۰ درصد بازار خود را از دست دادند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده با بیان اینکه تولیدکنندگان جهانی نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس توافق کردند تولید خود را روزانه ۱۵ میلیون بشکه کاهش دهند، افزود: قیمت‌های پایین می‌تواند به دلایل اقتصادی به کاهش بیشتر تولید بینجامد.

ترامپ گفت: آنها باید کارهای بیشتری در بازار انجام دهند، اینجا هم همین‌طور است. اگر بازار به همین شکل باقی بماند، کُند یا متوقف خواهد شد. این روند به‌صورت خودکار اتفاق خواهد افتاد و هم‌اکنون در حال رخ دادن است.

وی تأکید کرد که دولت آمریکا با کاهش قیمت‌ها، قصد دارد ذخیره‌سازی راهبردی نفت خام این کشور را بیشتر کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار