بازدید 7909
احتمال وقوع سیلاب وجود دارد

مدیریت بحران کرمان حالت آماده باش کامل اعلام کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به ورود سامانه بارشی به کرمان گفت: از زمان شروع بارش‌ها تا روزی که سامانه بارشی از استان خارج شود در کرمان آماده‌باش کامل اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۹۷۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 15 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مجید سعیدی عصر چهارشنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان بیان داشت: طی هفته جاری قریب به ۳۰ میلیمتر بارش در شهر کرمان به ثبت رسیده همچنین به فاصله چندین کیلومتری از شهر کرمان ۴۵ میلیمتر بارش داشتیم.

وی افزود: طبق پیش‌بینی اداره هواشناسی در دو روز آینده شاهد بارندگی در استان خواهیم بود لذا فرمانداران باید توجه داشته باشند، زیرا بارش‌ها در ارتفاعات ممکن است زیاد باشند و به طرف شهر‌ها سرازیر شوند بنابراین باید آمادگی داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان گفت: از زمان شروع بارش‌ها تا روزی که سامانه بارشی از استان خارج شود در استان ۱۰۰ در صد اعلام آماده‌باش می‌کنیم.

سعیدی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم ماشین‌آلات مورد نیاز در مناطقی که بحرانی است و احتمال خسارت در آنجا وجود دارد مستقر شوند تا در صورت بروز حادثه مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی یادآور شد: به شهرستان‌های جنوبی استان کرمان حدود ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار تنها در راستای ایمن‌سازی در مقابل سیل تعلق گرفته که بخشی از آن پرداخت شده است.

سعیدی اظهار داشت: تاکنون در زمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتاد پوشش آنتن دهی موبایل در استان دچار مشکل می‌شد، اما در حال حاضر با هماهنگی‌های انجام شده قرار شد که سیستم رادیوترانک بر روی اپراتور ایرانسل فعال شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان یادآور شد: به فرمانداران تاکید می‌کنیم که از امروز سیستم رادیوترانک را روشن و فعال نگه‌دارند تا اگر در اثر بارش‌ها ارتباط قطع شد بتوانیم با آن‌ها از این طریق تماس برقرار کنیم.

وی ادامه داد: طی سیل اخیر در زهکلوت اگر ارتباط قطع نشده بود زودتر می‌توانستیم به کمک مردم برسیم.

سعیدی گفت: از طریق رادیوترانک فرمانداران می‌توانند در صورت بروز حادثه با مرکز کشیک هشدار سریع ستاد مدیریت بحران استان ارتباط برقرار کنند و یا در صورت نیاز فراخوان امدادرسانی از شهرستان‌های مجاور داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر