بازدید 10255

درخواست واتیکان از آمریکا برای لغو تحریم‌‌ها علیه ایران

وزیر خارجه واتیکان ضمن ابراز همدردی با ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد با نماینده آمریکا در خصوص لغو تحریم‌ها علیه تهران صحبت کرده است.
کد خبر: ۹۷۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 12 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از پرس تی وی، پیتر پارولین، وزیر خارجه واتیکان در تماس تلفنی با کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل خواهان لغو تحریم‌ها علیه ایران شد.

واتیکان ضمن ابراز همدردی با مردم ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا با مقامات آمریکا در خصوص لغو تحریم های یکجانبه این کشور علیه تهران گفت‌و‌گو کرد. گفت‌و‌گو با نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از نامه آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه ایران به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان صورت گرفت.

چندی پیش آیت الله اعرافی در نامه ای به رهبر کاتولیک های جهان با ابراز همدردی ایران بخاطر جان باختگان ناشی از ویروس کرونا، خواستار همکاری تمامی مراکز مذهبی در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا شد.

وزیر خارجه واتیکان در پاسخ نوشت پاپ پس از اطلاع از جزئیات نامه از او خواسته تا ابراز همدردی معنوی خود با مردم ایران را اعلام کند.

پارولین همچنین اعلام کرد با توجه به درخواست آیت الله اعرافی از پاپ فرانسیس برای اعلام موضع در برابر تحریم‌های آمریکا در بحبوحه شیوع کرونا، که مردم ایران را هدف قرار داده، واتیکان از واشنگتن خواست تا این موضوع را در دست بررسی قرار دهد.

در پی همه گیری ویروس کرونا، بسیاری از مقامات، گروه ها و چهره های بین المللی با محکوم کردن تحریم های واشنگتن علیه تهران در این برهه زمانی حساس خواستار لغو آنها شدند.

همزمان با درخواست‌های جهانی برای لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران در پی شیوع ویروس کرونا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در ادعا‌هایی بی اساس گفت: تحریم‌های ما مانع از رسیدن کمک‌های بشر دوستانه به ایران نمی‌شود.

ادعاهای پمپئو درباره تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران در حالی مطرح می شود که پیشتر چند تن از سناتورها و قانونگذاران آمریکایی به تاثیرات این تحریم ها بر مردم ایران همزمان با شیوع ویروس کرونا اذعان کردند و خواستار برداشته شدن تحریم های کاخ سفید علیه ایران شدند.

آمریکا از زمان خروج از توافق هسته‌ای، سنگین‌ترین تحریم‌های خود را علیه ایران اعمال کرده است. اتحادیه اروپا نیز با وجود وعده‌هایی که پس از خروج واشنگتن از برجام داده بود، عملاً به هیچ یک از تعهداتش درباره ایران عمل نکرده است. همین امر منجر به کاهش تدریجی تعهدات تهران شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار