بازدید 11037

حمله ترامپ به بازرس وزارت بهداشت آمریکا

رییس جمهوری آمریکا بازرس وزارت بهداشت این کشور را به دلیل گزارش کمبود امکانات بهداشتی در بیمارستان‌ها به باد انتقاد گرفت.
کد خبر: ۹۷۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶ 08 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه (به وقت واشنگتن) در پیامی توییتری بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور را با بار دیگر به خاطر گزارشی درباره کمبود امکانات بهداشتی در بیمارستان‌های ایالات متحده به باد انتقاد گرفت.

ترامپ در این پیام با اشاره به اینکه این بازرس کل هشت سال از خدمت خود را در دوران «باراک اوباما» رییس جمهوری پیشین آمریکا گذرانده است، پرسید که آیا او درباره کشته شدن ۱۷ هزار نفر در اثر آنفلوانزای اچ۱ان۱ در آن دوره گزارشی ارایه داد؟

انتقاد ترامپ از بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی دولت خود در حالی است که به گفته شخص ترامپ در سال ۲۰۱۹ دست کم ۳۶ هزار نفر در آمریکا به خاطر ابتلا به آنفلوانزا جان باخته‌اند.

رییس جمهوری آمریکا همچنین افزود: چرا بازرس کل پیش از آنکه گزارش خود را ارایه کند، می‌خواست با مقام‌های نظامی، معاون رییس جمهوری و دیگر مقام‌ها گفت‌وگو کند؟ یک پرونده‌سازی جعلی دیگر!

یک بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا روز دوشنبه گزارشی از بیمارستان‌های این کشور ارایه داد که حاصل تحقیق از بیش از ۳۰۰ مدیر بیمارستان در چهار روز آخر ماه مارس بود. این گزارش حاکی از «کمبود شدید و گسترده» امکانات بهداشتی کلیدی در بیمارستان‌های آمریکا است که با آنچه دولت ترامپ جلوه می‌دهد فاصله بسیار دارد.

گزارش بازرس کل این وزارتخانه همچنین تاکید کرده است که بیمارستان‌های آمریکا به شدت با کمبود امکانات محافظتی برای کادر درمان مواجه است.

در کنفرانس خبری روزانه ترامپ در روز دوشنبه، خبرنگار فاکس‌نیوز درباره این گزارش از وی پرسید که با انتقاد شدید رییس جمهوری آمریکا مواجه شد. ترامپ این بازرس را متهم به سیاسی‌کاری کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه در گزارشی نوشت که دولت ترامپ از زمان آغاز شیوع کرونا در چین، ۲ ماه زمان در اختیار داشت که می‌توانست صرف مقابله با کرونا کند، اما ترجیح داد آن را با کتمان خطر کووید-۱۹ هدر دهد.

بررسی قراردادهای خرید فدرال توسط «آسوشیتدپرس» نشان می‌دهد که آژانس‌های فدرال تا حد زیادی تا اواسط ماه مارس (اسفند ماه) صبر کرده‌اند و سپس سفارش ماسک‌های تنفسی N۹۵، دستگاه‌های تنفسی و سایر تجهیزات مورد نیاز کارکنان خط مقدم نبرد با کرونا را آغاز کرده‌اند.

در حالی که ترامپ می‌توانست ماه‌های ژانویه و فوریه را برای تجهیز و آمادگی صرف کند، تلاش کرد ویروس کرونا را بی‌اهمیت جلوه دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر