بازدید 29265
خوانده می‌شوید

چرا در روزهای درگیری با کرونا در خانه نماندید؟

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در پنجاه روز اخیر، به ویژه از زمان آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نتوانستید در خانه بمانید و بیرون آمدید علتش را با ما در میان بگذارید.
کد خبر: ۹۷۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 07 April 2020

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در پنجاه روز اخیر، به ویژه از زمان آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نتوانستید در خانه بمانید و بیرون آمدید، علتش را با ما در میان بگذارید.

چرا در روزهای درگیری با کرونا در خانه نماندید؟

از روزهای نخست درگیری با کرونا در اسفند ماه، بارها و بارها تاکید شد که تنها راه قطع زنجیره همه‌گیری این بیماری، در خانه ماندن است. بحث طولانی هم بر سر قرنطینه کردن یا نکردن شهرها در میان بود و حتی هنوز هم جریان دارد.

دولت نهایتا به طرحی به نام «فاصله‌گذاری اجتماعی» تن داد که در این هفته آن را به «فاصله‌گذاری هوشمند» تغییر داد. در تمام این پنجاه روز و به ویژه از زمان آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گروهی از مسئولان و همچنین بخشی از مردم انگشت اتهام‌شان را به سمت مردم می‌گرفتند.

آنها می‌گفتند و می‌گویند که مردم با رعایت نکردن اصول توصیه شده، بیرون آمدن از خانه و شلوغ کردن معابر شهر در مسیر قطع زنجیره کرونا خلل ایجاد کرده‌اند. در همین روزهای هفته‌ای که در آن هم قرار داریم، بارها تصاویری از ترافیک اتوبان‌ها، شلوغی مترو و اتوبوس‌ها با تک‌جمله‌هایی در نکوهش رفتار مردم منتشر شده است.

در خوانده می‌شوید امروز تابناک، می‌خواهیم میزبان کسانی باشیم که در این روزها به ویژه از زمان شروع تعطیلات عید و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به هر دلیلی بیرون از خانه بودند. می‌خواهیم بدانیم چه دلایلی شما را وادار به شکستن قرنطینه خودخواسته در منزل کرد؟


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید: چرا در روزهای درگیری با کرونا در خانه نماندید؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۳۲
بی پولی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
تابناک توهم رفتی تو خط آدرس غلط دادن؟ یعنی اگه حکومت درست عمل میکرد، مردم تو خونه نمیموندن؟!
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
انقدر اختلاس و بریز و بپاش کردید که برای این روزهای مبادا پول ندارید
مردم مجبورن پول دربیارن میفهمید مجبورن
یک روزصبح ساعت 6 بیایید مترو ایستگاه آزادگان تا معنی زندگی کارگری و حداقلی رو درک کنید
پشت میزهای 20میلیونی تون نشستید برای همه یک نسخه میپیچید
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
منم اگر مثل وزیر بهداشت دیگر وزرا میلیونی حقوق میگرفتم بخدا قسم تو خانه میموندم
خیالم راحت بود صاحب خانه ام کار با حقوق ثابت بالا دارم با خودرو دولتی اینور انور میرفتم کلی کیف می کردم میامدم تو کوچه و خیابان اه اه پیف پیف میکردم می گفتم چرا رعایت نمیکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
چون به وعده مسئولان اعتماد ندارم و وقتی می گویند در مالیات گرفتن مراعات می کنیم می دانم دروغ می گویند وقتی می گویند اصناف را حمایت می کنیم می دانم دروغ می گویند وقتی می گویند وام حمایتی می دهیم میدانم فقط به خودی ها می دهند و به امثال من نمی رسد



ملت دریافته اند که دولت به فکرشان نیست و فقط خودشان باید به فکر خودشان باشند تا بتوانند شکم شان را سیر کنند تا از گرسنگی نمی رند.من هم مثل هم مردم می گویم دولت فقط به فکر خودشه و سیاست های خارجیش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
مجید جان دلبندم حقوق وزرا که عددی نیست یک جستجو توی ارگانها بکن حقوقها را میبینی سرت گیج میره میگی وزرا دارند مفتی کار میکنند. البته اصلا فکرتو درگیر سطح سواد و معلومات نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
کانادایی جان چجرا حکومت؟ کشور رئیس جمهور دارد و شماها هم بهش رای دادین. نعل وارونه نزن
عمو فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
من حاضر بودم مرخصی بدون حقوق واسه یکی دو ماه بگیرم. اما صاحب کارم حتی توو ایام تعطیلات عید هم یکروز درمیون منو می فرستاد خونه مردم. از اول هفته هم کارمون رو شروع کردیم. چندین مورد کرونای قطعی هم از مشتریان من بودند. کار من سرویسکاری لوازم خانگی هست.
چندین دفعه هم بهش اعتراض کردم که سلامتی از پول بهتره توو این شرایط.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
در اثر بی پولی تمام محورهای خروجی تهران از اواخر اسفند ترافیک سنگین داشتند . فکر کنم با بنزین 3000 تومانی داشتند می رفتند گدایی
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
با نظر همه موافقم .
مخصوصا آقا نعمت.
مسئولین محترم شما به قشر کارگر ، بازنشستگان و حداقلی بگیران توجه ویژه داشته باشید بی شک همه جوره با دولت همکاری میکنند. البته این قشر از مردم تا الان هم همکاری کرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
وقتی نماینده ها ۴۴ روز قوه مقننه را تعطیل میکنند ، یه عده باید کار کنند تا خرج آنها در بیاید یا نه ؟
از شوخی که بگذریم اینکه همه مشاغل بخواهد صد در صد تعطیل شود هم امکان پذیر نیست.
بهتر بود از ادارات و کارخانجات و مشاغل مختلف خواسته میشد تا با همکاری مراکز بهداشتی ،پروتکلهای بهداشتی را برای خودشان تدوین میکردند تا پس از تایید ستاد مقابله با کرونا و یک دست کردن آنها ،همراه با نظارت جدی به اجرا در بیاید.مشاغلی هم که بودشان در این روزها آسیب زا بود توسط دولت تعطیل و به آنها حقوق این دوره پرداخت میشد.
بطور مثال هیچ پروتکل جدی برای نانواییها وجود ندارد و هر نانوایی به صورت سلیقه ای و در حد وسع فکری خودش کاری میکند ،بعضا هم هیچ کاری نمیکنند.یا نحوه حضور مشتری در نانوایی که رعایت کردنی در کار نیست !!!
همچنین است وسایل نقلیه عمومی و دیگر مشاغل
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
بخاطر بی پولی و برعرضگی مسولیین که هیچ کاری برای مردم نمیکنن مجبوریم بیایم بیرون خودتون این کرونا رو آوردین خودتونم حلش کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
من هرسال برای درختکاری و کشاورزی ناچارم به روستا بروم اگر نروم کسی به امورات کشاورزی ملکم رسیدگی نمی کند و درختان یا ابکش می شوند یا خشک می شوند .
وکار درختکاری و حرس انها هم زمین می ماند.
رفتم ولی گیر افتادم نتوانستم برگردم .
ناشناس
| Australia |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
تابی من موندم! ولی فایده ایی هم داشته وقتی بقیه نموندن؟؟؟

از این به بعدش چی؟؟ بازم بمونم قراره فرقی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
از مرگ نمی ترسم چون همیشه سایه جنگ روی سرم بود و با سیاست خارجی تحریم و گشنگی و نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
چون دولتمردان نتونستن یک تصمیم ساده مثل وضع جریمه برای خودروهادرصورت سفر بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
افرادی که بیرون می روند را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد
۱- اندسته که واقعا ندارند و مجبورند نون در بیارند.
۲-اندسته که دارند ولی مجبورند. مثلا شرکت خصوصی یا دولت انها را ملزم کرده سرکار برن.
۳-یکدسته دارند ولی از سر خودخواهی و نفهمی بیرون می روند. خودشان جوانند و مرگ بقیه براشون مهم نیس
به نطر من دسته اول فقط سی درصد افرادی که بیرونند رو تشکیل میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
والله وام قرض الحسنه که اقساظشو گفتن به تعویق بندازن مال از ما بهترونه . ما وام جعاله گرفتیم (وام مسکن ) دو روز دیر شد بانک اس داد که قسطتتون دیر شده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
شتر سواريدولا دولا نميشه
الان آب ميخواي بخوري بايد دست كني تو جيب مبارك پول بدي
دولت و مسولين فقط دورهمي برگزار ميكنند و استند آپ كمدي ميزارن
مطمعن باشيد تمام هزينه هاي اين بيماري لعنتي واسه مردم عادي خواهد بود در آينده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
چون با داشتن ۶۳ سال سن و بیماری و بازنشسته تامین اجتماعی هستم
و تنها ۱۶۰۰ تومن حقوق می گیرم
و خرج خانه و خودم و خانمم و داروها مون ، حتی برای ده روز به زور کفاف میدهد
و با داشتن عروس و داماد و دو تا نوه ، مجبورم بصورت پنهانی با یک پژو قرضه ۱۵ سال پیش
برم مسافر کشی کنم
و روزی هزار بار به باعث و بانیان ، این اوضاع لعنت و نفرین میکنم
پیام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
سلام.ایکاش دولت کمی بفکر مردم بود و از فروش این همه نفت و گاز و عناصد معادن برای دو ماه هم که شده کمک بلاعوض به مردم می کرد از پولی که برای خود مردم هست و بابتش یکسال پروژه های خارجی رو که اصلا بحثشو نمیکنم پروژه های داخلیشون مثل ساخت آزادراه تهران شمال منل سی سال گذشته عقب نیفتاده به جایی بر نمی خورد.البته که مسایل کلان اقتصادی خیلی پی چیزی بده و قابل مقایسه با عرض بنده نیست اما خب همه دنیا اسیر این قضیه هستن و واجب جان و سلامت مردم هست.منم رستوران دار هستم ولی خب بازارم از بین رفت اونم بهترین بازار که همه می دونین شب عید و عیده.بماند چقدر کاسبا مثل من جنس خریدن به امید فروش و الان مونده و برای یه رستوران فاسد پذیر هم هست.سعیم در مشارکت اجتماعی این بود حداق خیلی زودتر از اینکه بگن ببند ببندم و دوم به کارگران روراست بگم علاوه بر حقوق کامل ماهی ه نصفه کار کرن ماه بعدشونم کامل میدم تا لنگ شب عید نمونه ولی بعدش دی
ه شرمندشونم و ندارم که بدم.کاش هر کسی گمی مشارکت اجتماعی داشته باشه کمی هوای همو داشته باشیم تا وضع بهتر بشه.درضمن آدم پولداری نیستم قطعا کلی چک و قسط هم دارم بعلاوه امورات جاری یک خانواده.سعی در قناعت بیشتر داریم و از هفت اسفند کامل بستم و کاملا قرنطینه ایم گاهی خرید مایحتاج میکنیم.به امید سلامتی همه انسان ها از هر قوم و مذهب.یا حق
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
چقدر در قرنطینه و فاصله گذاری بین مردم و مسولان هم تفاوت وجود داره . مسولانی در هر هفته ده ها ساعت جلوی تریبون بودند ولی الان پیدا نیستند . حضور فیزیکی در میادین سیاسی و نشست ها هم ندارند . خرید هم‌نمیروند . ولی به کارمند و کارگر میگویند وطیفه داری سر کار بروی اگر نروی اخراج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
درسته بی پولی و بی تدبیری دولت بسیار مهم است اما تعدادی هم که مسافرت رفتند بسیار و بسیار در مشکلاتی که پیش امده مقصر هستند
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
بخدا اگه خارجیها بشنون که دولت به هر نفر ۶۰ دلار وام میده با بازپرداخت ۱۲ ماهه آبروی هر چی ایران و ایرانیه میره ، سومالی با مردمش این کار رو نمیکنه، خدا کنه به گوش ترامپ نرسه که اگه ببشنوه میفهمه تحریمهاش چه بر سر ایران آورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
وام برای هر خونواده ۶۲ دلار ، چقدر بدبختیم ما ، مسئولیت با کیه؟؟؟؟؟؟؟؟
بله نتونستم توی خونه بمونم چون زندگی خرج داره. قیمت مواد غذایی چند برابر شده، صابخونه از اجارش نمیگذره و بانک هم از اقساطش مجبوریم بیایم بیرون واسه یه لقمه نون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
یعنی یک ماه نمیتونی کمتر خرج کنی شماها هستید با این استدلال دارید مردم رو به کشتن میدید دیگه همین شماها هستید که همیشه توی جاده شمال دیده میشین تو طبیعت آشغال میریزید توی مترو و اتوبوس همه رو هول میدین سوار بشین تف میکنید کف خیابون موقع عطسه جلوتونو نمیگیرید بچتونو ول میکنید تو کوچه بزرگ بشه و صدها بی فرهنگی دیگه ازتون سر میزنه و همیشه برای تمام کارهاتون دلیل دارید که خودتون فکر میکنید موجه و منطقیه شما یک ماه خرج اون شکمت نکن نمیمیری زندگی همه خرج داره زمان جنگ ما نون خالی رو که خشک شده بود با آب خیس میکردیم میخوردیم خیلی هم بهمون مزه میداد اینقدر هم غر نمیزدیم و همیشه شاکر و راضی بودیم شماها ناشکر شدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
والا ما که ندیدیم مواد غذایی چند برابر بشه. ضمنا بانک ها هم اقساط رو مهلت دادن. مگر این که شما از بانک وام نگرفته باشین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
برات متاسفم که مردم برای تووامثال تو که حتی حکومت دستتونه مردم را نمیبینید که دارن ار فقر جون میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس 12:35 انگار خیلی وضع مالیت خوبه برادر. خدا رو شکر. اما ماه اجاره خونه داریم در ضمن بانک هایی مثل بانک مسکن از سر اقساط بانکیشون نگذشتند بهیچوجه. کالاها هم قیمت هاش بالا رفته یکسر به فروشگاه ها بزنید ببینید چه خبر شده
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
نه چجوری یک ماه پول اجاره رو ندم؟؟ صابخونه میدونی چیه شما؟/ چقدر بی درک هستید
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس 12: 35 به شما با این درک پایین آدم جوابی نده سنگین تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس که جواب دادی به ناشناس اصلی، مگه نمیبینی میگه کرایه خونه رو صاحب خونه کنار نمیاد و همچنین مگه خبر نداری چک ها برگشت میخوره و قسطها رو باید بدی؟ مثل اینکه خیلی جای گرم و نرمی نشستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
من کسانی را دیده ام که در نان شب مانده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
شمایی که گفتی "ضمنا بانک ها هم اقساط رو مهلت دادن. مگر این که شما از بانک وام نگرفته باشین"
باید عرض کنم خدمتت ندونسته تهمت نزن و مسخره نکن. الان هر خری میدونه خیلی از بانک ها مهلت ندادن. الان من ناچار شدم قسط بانک ملت رو بدم. این ماه ندادم دیدم چند روزه کلی جریمه هم شدم!
شما که ادعا میکنی، مرد باش با هم بریم بانک اگه شرمنده شدی قسطهای منو پرداخت کن
هادی
| Canada |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
برادر من که میگی کمتر خرج کن، اون بنده خداهایی که میان بیرون اکثرشون اصلا ندارن پولی که بخاد کمتر خرج کنه. وگرنه میدونه که شوخی نیست و جونش رو گذاشته کف دستش که اومده بیرون
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
جنابی که 1225 کامنت گذاشتی فردی که ماشین لیزینگ کرده تا باهاش کار بکنه نون ببره خونه الان بشینه خونه پول رو از کجا بیاره.تو داری همه رو با خودت مقایسه می کنی بعضی ها هر ماه داشتن لب به لب و با سختی زندگی خود را می گذرونن نه تنها پس انداز ندارن بلکه مجبور به قرض و قوله می شدند تا زندگی رو بگذرونن حالا با همه بدبختی هاشون که داشتن این کرونا هم اضافه شد.تو که این حرف رو میزنی یا کارمندی یا از قبل سرمایه داشتی


من دیدم کارگر روز مزد رستوران که بیکار شده و اجاره خونش رو نداره بده صاحب خونه هم کنار نمیاد باهاش و الان گیرنون شبش است به خاطر مشکل مالی با زنش که 8 ماه عروسی کردن به مشکل خورده.
پس همه رو با خودت مقایسه نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
تو از فقر جون می دی؟ خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
وضع جاده ها تا قبل از قرنطینه شهرها چیز دیگری نشان می داد. امیر حسین رستمی یه چیزی گفت و تو هم باورت شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس 12:35 را رها کنید این ناشناس 12:25 را بگیرید مثل اینکه از سوئیس اومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس 12:25 محترم،نظرتون از روی احساس ناراحتیه لحظه ای هست یا واقعا عقیدتون همینه؟ امیدوارم اولی درست باشه،درغیر اینصورت براتون احساس تاسف میکنم.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
بهتره واقع بین باشیم اگر کارمند هستید وحقوق می گیرید دلیل نمیشه بقیه هم مثل شما جیبشون پر باشه
مردم نیاز به پول دارن اگر دولت پول می داد اونوقت میشد طلبکار مردم شد
حق با مردم است
اینایی که اینجا انتقاد کردن خودشون جیبشون پره وحقوق بگیر هستند اونم بدون کار کردن
پولها معلوم نیست چی شده وکجا است که صرف مردم نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس اول 12:25 با بیشتر نظرت موافقم
متاسفانه یکسری از مردم با اینکه اندازه کافی پول دارند اما به دروغ گفتن عادت کردند. پیش خودشون میگن اگر حقیقت رو بگیم چشم میخوریم. وقتی ازشون احوالپرسی میکنی میگن تو بمیری نون شب ندارم. اما دو روز دیگش میبینی خودرو چندصد میلیونی خریده.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس 12:25 یعنی تو توی طبیعت آشغال نمی ریزی؟ توی صف اتوبوس مردم رو هول نمیدی؟ و ...
اتفاقا من دیدم هر کسی راجع به هر چیزی صحبت میکنه خودش شبیه اونه!
شما اگر زمان جنگ یادت میومد انقده خودت رو تافته جدابافته احساس نمیکردی
کجایند مردان بی ادعا
راستی، ما که زمان جنگ رو دیدیم مردم شاید بی توقع بودند، اما کسی نون خیس نمی کرد بخوره. همه چیز کم بود اما بود. چون مردم هنوز مثل جنابعالی نشده بودند و کنار دستی شون رو بالاتر از خودشون میدیدند
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
درود و صد رحمت به این حکومت که فهمیده ایرانی جماعت فقط یه چیز میفهمه چوب تر نه منطق حالیشه نه رحم نه انصاف نه مروت یه شهر برای گشنه هایی که پول اجاره ندارن بدن اینا برن اونجا هر کاری خواستن بکنن اونا آزاد بقیه مردم هم راحت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس ۱۲:۲۵ از آلبانی نشین هاست که مطمئنه خرجشو میدن
اسماعیل مرادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
به خاطر داشثنن گیاه و حیوان
من فقط برای خرید مایحتاج چند روز یکبار اجبارا به سوپر مارکت و میوه فروشی سر زدم.
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
از کجامیاری میخوری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
مردم از لج دولت اومدن تو خیابون!
حاضرن بمیرن اما دولت را مجبور به پرداخت هزینه کنند.
مگر سالهای دیگه ایام عید کار می کردند؟ اما امسال همه ننه من غریبم در آوردند.
واقعیت اینه مردم کرونا رو جدی نگرفتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس 13:24 واقعا حرفات مسخره است البته احتمالا یک تنبل بیکار هستی که تا حالا سرکار نرفتی که بدونی روزهای عید که شما خونت نشستی ، 5روزش روز کاری هست و اکثر افراد سرکار هستند
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
آخه جناب ناشناس، 3 سال پیش همین مردم به این دولت رای دادن. چرا الان باهاش لج کردن؟
چرا فقیریم؟ چرا نباید نگران هزینه های زندگی باشیم؟ چرا مسئولین دروغگویی داریم؟ چرا دیگه از مرگ فراری نیستیم؟ شما به این سوالات جواب بدید، منم توضیح میدم که اگر بیرون اومدم خیلی آدم بیشعوری هستم.
پاسخ ها
نیلوفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
آقای ناشناس 12:03 دقیقا اینا حرف های منم هست. اگر چند روز سرکار نریم پول نداریم زندگی کنیم چون دیگه از حقوق ماهانه خبری نیست ونمیتونم اجاره و .. رو بپردازم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
یعنی الان داری از سرکار این پیام رو میزاری ؟
لعنت به دروغگو
فکر نمیکنم اونی که مجبوره بره سر کار وقت داشته باشه اینجا این وقت روز پیام بزاره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
نادان مگه تو میدونی شغل دیگران چیه که میگی نمیشه از سرکار کامنت گذاشت دکتر ارنست
هادی
| Canada |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
داداش فکر میکنی سرکار آپولو هوا میکنیم که وقت نشه! تا دلت بخواد وقت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
والا بخدا. یه جوری میگه روز مزدم و بدبخت که ادم باور میکنه. بعد میبینی ساعت 12 ظهر لش کرده داره تابناک خبر میخونه. بابا تو که کارفرمات اینقدر باحاله دور کاری کن خب :))))))))))))))))))))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
کار ایشون معلوم هست چیه. دلار سبز می گیره نظرات ضد حکومتی نشر دهد جناب دانا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
خداعمرت بده که مشکل خودت را فهمیدی . بقیه مردم ترافیک جاده ها رو می دیدند و مشکل رو نمی فهمیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس 12:52 تو انگار کلی بدجور لش کردی که همه رو شبیه خودت میبینی قنبر تنبل
چقدر این سوال رو تَکرار می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
چقدر مشمئز کننده ای
چون دولت باید مایحتاج رو تامین کنه که نمی کنه. فتوسنتز که نمی تونیم بکنیم.
یکمی از بقیه دنیا یاد بگیرید. یک میلیون وام توهینی هم پیشکش خودتون. گداپروری هم حدی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
دو ملیون بدن گدا پروری نیست؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
پاسخ به 1238: فکر کنم شما روان پریش هستی از اون بالا تا پایین برای هر کسی یه چرت و پرتی نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
مردم برای تامین مایحتاجشان مجبور بودند در ترافیک جاده ها با بنزین 3000 تومانی به شهرستان هاشون هجوم ببرند چه اوضاعی شده
ناشناس
| Australia |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
۵ ملیون بدن، کرایه خونه ها رو هم عقب بیاندازن، همه می شینن تو خونه
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
دوره پول مفت دادن تموم شده به نظر من دولت این افرادی که فاصله گذاری رعایت نمیکنن شناسایی کنه مشخصاتشون یه جایی وارد کنن درمانگاه ها و بیمارستان ها این افراد پذیرش نکنن نه خودشون ونه خانوادشون که
یه سری مربوط به شعور
یه سری مربوط به شوخی گرفتنه که وقتی مسئولین امر در همون ابتدا شوخی گرفتن مردم هم تا مدت زمان زیادی جدی نگرفته بودن
یه سری هم از سر نداریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
من واقعا مشتاقم بدونم کسانی که می خواهند خانه بنشینند و منتظرند دولت چیزی برای این ایام جلوشون
بندازه واقعا کارشون رو دوست دارن و یا اصلا از کار کردن لذت می برند. یک علتش این هست و علت دیگه این هست که ما اصولا ملت تنبل و خوشگذرانی هستیم
فروردین ماه چن تا چک داشتم. اگه سرکار نمیرفتم چطور چکهامو پاس میکردم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
شهرستان رفتی سرکار؟
خرج زندگی،اجاره،و.....
مالیاتهایی که به زور از ما اخذ میکنید و اگر پرداخت نکنیم ممنوع الخروج و ممنوع المعامله میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
جان ما بیا مالیات هم نده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
معلومه کاسبیت براحه که نگران مسافرت خارجی و مالیات هستی خدا بده برکت
چون بايد بيام سركار
اگر ملزم ميشدن كه تعطيل كنن خوب بود نه دو سوم يك سوم
اصلا كي روي اين نظر نظارت داره بره شركت ها بشمارن ببينن ايا دو سوم نيومدن يا اومدن
شركت هاي خصوصي چي ؟؟؟
اين راهش نيست اقا اگه همون عيد كه همه جا تعطيله تعطيل مي كرديد و ورودي خروجي شهرارو ميبستيد و ادارات تعطيل مي كرديد و اين كه خيلي سخت برخورد مي كرديد كه مردم نيان بيرون الان به نظرم وضع خيلي بهتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
شرکت خصوصی کار می کنم؛ شرکت باز هست؛ باید بیام سر کار
یه سری به مناطق فرودست شهرهای بزرگ مثل اصفهان هم بزنید معنای رعایت نکردن رو می فهمید. انگار نه انگار که ویروسی منتشر شده انگار نه انگار که به در خانه ماندن توصیه شده
حالا در مورد شهرهای کوچکتر و محرومتر که دیگه در بعضی از جاها دارند به زور جلو مراجعه ملت به قبرستانها رو میگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
به نظر میاد تو شهر های کوچکتر وضعیت بهتره.
از نظر رئیس جمهور به عنوان نفر اول اجرایی کشور شرایط از شنبه عادی بود پس این سوال دلیلی نداره که پرسیده بشه.
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی بیرون رفتن از منزل و دور دور و تفرج در جامعه است همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
چرا دروغ می گی ؟
من ماهواره دارم و فقط من و تو و اینتر نشنال و بی بی سی و صدای امریکا می بینم که همگی یک صدا از مردم درخواست می کنند در خانه بمانند
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
این بنده خدا زیر همه چیز همین را مینویسد فرقی نمیکند چی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
تعداد مثبت منفی ها رو ببینی میفهمی مردم نسبت به شماهایی که تو این تفکرات غرقید چه نظری دارند، لابد همش رو از آلبانی زدن
من یکی از کارفرماهایی هستم که همه بهمون فحش میدن که چرا میگید بیاین سر کار.
کار ما آزمایشگاهیه. آزمایشگاه آب و فاضلاب.به دلیل تماس با فاضلاب و احتمال آلودگی نمونه ها، از هفته دوم اسفند به تمام بچه ها گفتم نمیخواد بیاید سر کار. بخض اداری دورکاری کنید. از همون روز هم تو خونه موندم و بیرون نیومدم. به امید اینکه دوبت امکاناتی برای ما در نظر بگیره تا بتونیم این شرایط رو رد کنیم. ولی تنها شغلی که تو شغل های اعلامی دولت به عنوان پر خطراعلام نشد شغل ما بود.
تا 15 فروردین تعطیل بودیم. اما یه حساب سر انگشتی متوجه شدیم نه میتونیم اجاره ملک رو بدیم و نه میتونیم بیمه ماه اسفند رو پرداخت کنیم. شما بگید باید چیکار می کردیم؟ کاری که 10 سال براش جون کندیم و شب و روزمون بوده تعطیل کنیم و مشتری هایی که با زحمت جمع کردیم همه برن با آزمایشگاه های دیگه کار کنن یا برگردیم سر کار طبق روال گذشته ادامه بدیم؟ دولت چه امکاناتی برای ما گذاشته که بتونیم این قضیه رو رد کنیم؟ وام با سود 12 درصد؟ ما خسارت خوردیم. از روی شکم سیری نمیخوایم وام بگیریم. اگه داشتیم که کارو تعطیل می کردیم. نداریم. اسفند حقوق خودمو برنداشتم که حقوق بچه هارو شب عیدی بتونم بدم. شما بگید من باید چیکار کنم؟ حتی بیمه رو هم به ما تخفیف ندادن که دلمون خوش باشه یه جایی بهمون کمک کردن. فقط میگن بمونید خونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
درد دلتون رو شنیدیم و بهتون حق میدیم .
شما به عنوان یه انسان تحصیل کرده چه راهکار به دولت ارائه میدین که مشکل شما رو حل کنه. دولت تا جایی که در اختیاراتش بوده مثل تعویق اقساط بانک اقدام کرده. آیا میتونه تمام هزینه های یک شرکت رو بپردازه؟
قطعا تو بحران ها افراد و شرکت ها ضرر خواهند کرد . اجتناب نا پذیره باید تحمل کرد.
حالا اگه این ویروس وضعیتش از این بحرانی تر بشه این هزینه از جیب کی پرداخت خواهد شد؟
همین دولتی که الان نگران از چرخه اقتصاد کشور هست در جریان آبان ماه با قطع اینترنت مردم هزینه اقتصادی زیادی روی دست خیلی از شهروندان گذاشت که حالا حالاها حتی اگر از آسمان خدا سنگ هم پایین بیاد مجبورند که سر کارشون بروند تا جبران کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
شما فکر نکنم زیاد با جریانات اقتصادی ایران آشنا باشین! اینطوریام نیست برادر من.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس 12:44 مشکلات این مملکت برادر شدن با شماست اصلا مشکل همین برادر و خواهرهای ناتنی و نااهل هستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
برادر جان اگر آبان ماه اینترنت را قطع نمی کردند ، اوباش برای مردم امنیت و آسایش نمی گذاشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
از خروجی های تهران و هجوم به شهرستان هاشون در ایام نوروز معلومه که کاسب ها هنوز نتوانستند جبران کنند
سلام خرید مایحتاج . دارو.
چون فوتوسنتز نمی کنیم احتیاج به مواد غذایی داریم مواد غذایی را هم رایگان نمی دهند البته هر روز با افزایش قیمت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
شماها اگه فتوسنتز هم میکردین فرقی نمیکرد حتما به بهونه گرده افشانی میومدین بیرون
سلام و احترام
من یک شرکت دارم.
من و امسال من اگر شرکت را تعطیل کرده و سرکار نرویم آخر ماه حقوق کارمندان و از همه مهتر بیمه و مالیات -که اگر تاخیر بشه باید جریمه هم بدهیم- را چه کسی پرداخت می کنه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
بی انصاف از محل سودهای کلانی که قبلا بردی بده . مشکل اینه که شماها به سود زیر 50درصد راضی نیستین. شرکتی کار میکردم که رئیسش اول ماهیث خداتومن پول توجیبی بچه ها و زنش رو میداد بعد موقع حقوق کارگر بدبخت که میشد میگفت پول ندارم . از خدا بترس یه کم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ان شالله دولت برای بیمه و مالیات این چند وقته یه فکری بکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
نا شناس 13:37
من هم چنین تجربه ای را داشته ام
در یک شرکت رنگ سازی کار می کردم که کل فک و فامیل مدیر عامل بدن اینکه ساعتی در شرکت کار کرده باشند بیمه بودند و مدام تورهای لاکچری ترکیه و اروپا برایشان مهیا بود
برای دختر و همسرش در هنگام تولد به تعداد سالهای سن سکه خریداری می کرد
پول تو جیبی همسر و دختر و همسر غیر شرعی ایشون که همه کاره ی اون شرکت بود 15 میلیون تومان بود
ولی حقوق کارگر سه ماه یکبار هم پرداخت نمی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
برو سر خیابان دوتا کارگر رابردار ببر برات دوتا میز جابجا کنند ببینم چند بهشون میدی با انصاف! تا اون مردی که زیر بار مسولیت تامین حقوق یکسال جوانهای مملکت را میکند چه منفعت باشد وچه نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
چ۵۰ درصد سووود
خوب اگر همچین کاری سراغ دارید چرا خودتون دست بکار نمیشید
شرکت خصوصی کار میکنم و مجبورم سرکار حاضر باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
بی انصاف شمایید که قدر کار و کارفرما رانمیدانید و فکر می کنید بخش خصوصی دزدی میکند. نه عزیز جان اون بخش دولتی است که پول مفت میخوره و می تونه بگیره و الا کارفرمای بدبخت پول تامین اجتمایی را دوبله سوبله داده تا الان شما چنین اتهامی نزنی ولی شما باز هم بجای مطالبه حقتون از کلاهبردار اصلی سر سفره میزبان نمکدان میشکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
بابا خودتو به موش مردگی نزن. کارفرما مظلوم؟ جوک میگی ا بخش خصوصی ایران نامردتر و پست تر وجود نداره. پدر کارگر و کارمند رو درمیارید چندرغاز میدید بقیش عشق و حال و پول. فکر میکنی یک قرون حقوق زحمت طرف رو میدی شاخ غول شکستی؟ یکسره هم گریه و زاری که مالیات نگیرید ما سود نکردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
اولا کارفرمای عزیز جوابو باید بالا میدادی اینجازیر یه کامنت دیگه دادی . بعد هم خدا نکنه کسی سر سفره شما تازه به دوران رسیده ها بشینه . . ضمنا "‌خودت خوب
میدونی که درست میگم .طی 25 سال سابقه کاری که دارم خداوکیلی یک شرکت رو دیدم که مدیرعاملش با انصاف و آدم درستی بود .
برای خرید نان -برای خرید دارو-برای خرید مایحتاج مثل گوشت و پنیر و چیزایی که تموم میشد توی خونه مجبور بودم حدودا هر هفته یک بار بیرون برم اگر فروشگاه های آنلاین کالا رو تامین میکردن خرید میکردم ولی متاسفانه هیچ کدومشون جنساشون کامل نبود و اگر هم بود تحویل نداشتن و حتی حاضر بودم تحویلم رو سه چهارروز بعد بیارن ولی گزینه بیشتر از دو روز نداشتن و برام جالب بود که مگه تحویل کالا در تهران چند روز زمان میبره احساس میکنم عمدی در کار هست
چون رئیسم گفت یا استعفا بده یا بیا سرکار. ما در ایام عید هم سرکار بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
رئیس شما رو باید دار بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
احتمالا ایشان تک پدیده است چون اوضاع تعطیلی و ترافیک جاده ها در ایام نوروز نشان نمی داد که بقیه رئیس ها چنین کاری کرده باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
یک عده اصرار دارند بقبولونند که هر کاری اومده بیرون رفته
یا سفر .نه ناشناس 13:39همه مثل شما بیکار و حقوق بگیر دولت نیستند
چون پرستارم وشیفتم پسرم هم میاد من با ماشین میبره ومیاره چون نمیخواد ازحمل ونقل عمومی استفاده کنم پس دونفرمون از قرنطینه در اومدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
آفرین برشما!
در حالی که دولت کلید را گم کرده و دنبال بار کردن نردبانی هست ویروس کرونا خودش را داره با آسانسور به بالاترین طبقه سلامت اجتماعی میرسونه.
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
واقعا کلیدی در کار بود؟
چون جد اعلای ما سیاستمدار یا سرمایه دار نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
اوه چقدر جد اعلای سیاست مدار در تهران زیاد است که حتی قبل از شروع تعطیلات هم همه مردم رفتند ددر
چون اداره ما باز بود و حتی وقتی طرح یک سوم دو سوم اومد مدیر ما اونو برای خود شیرینی اجرا نکرد و گفت همه باید بیان سرکار وگرنه اخرااااج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
اینو دیگه دروغ میگی!
کدوم اداره رئیس می تونه افرادش اخراج کنه!
اگر اینطوری باشه هر دوره چپی ها یا راستی ها طرف مقابلشونو اخراج می کنن!
دولت اگه تونست دو ماه از مردم پول آب و برق و گاز رو نگیره ما هم نمیاییم بیرون ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
قبض ها رو گفتن میتونین بعدا پرداخت کنین. قطعی نمیدن.
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
هرروز پیامک اخطار قطع می امد...تا پرداخت کردم..دولت از یک ریال نمی گذره بعد کارفرما باید اجاره بده..بیمه..عیدی..پاداش..با درآمد هیچ..کسی حاضر هست دوماه حقوقش را نصف کند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ولی من هم مثل اکثر مردم حتی با بنزین 3000 تومانی میرم بیرون
چون پولهای ایران برای ایرانیها خرج نمیشه و همه مجبورن کار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
مردم جاهای دیگه دنیا کار نمیکنن مفت میخورن!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
اونها عزیز تر هستند
ما باید از جان مایه بزاریم که اونها به آرمانهای مقدسشون برسند و دل مسئولان ما شاد بشه
ما انتخاب کردیم که اینطور زندگی کنیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس 12:47 مردم جاهای دیگه هم کار میکنند ولی در راس کارشون هم آدمهایی هستند که اتفاقا اونا هم واقعا کار میکنند و مفت نمیخورند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
این دروغ شما چه ربطی به سلامتی شما داره؟
مگر برای دولت شما زنده اید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
فکر کنم کره شمالی رو میگید چون وضع راده ها چیز دیگه ای رو نشون می ده
غم نان دارم
من کارمندم محل کارم هم بخش خصوصیه و همراهی زیادی کرد به صورت دو روز در هفته رفتند همه
برای خرید خونه مثل نان و میوه و گوشت از خونه خارج شدم و لاغیر
خیلی سخته ولی راهش غرغر کردن نیست.
برای اینکه دولت نتوانست قرنطینه کامل اعمال کند
براش هزینه داشت نخواست بپردازد
به قول روحانی باید غذا را پرت می کردیم داخل خانه ها
انگار مردم وسایل پخت و پز ندارند فقط باید آذوقه به مردم تحویل میشد
البته آقای روحانی همیشه غذای آماده دولت را خورده
فکر می کند مردم هم منتظر غذای آماده هستند
تا 28 اسفند سر کار بودم. 29 اسفند تا 15 فروردین قرنطینه در منزل. از 16 فروردین هم دوباره سر کار. چاره ی دیگه ای هم ندارم!
فقط برای خرید از سوپر مارکت و تره بار هفتگی یک بار بیرون آمدیم و روزهای کاری هم باید در محل کار دولتی حاضر شویم. چون در وزارت اقتصاد حتی برای مرخصی استحقاقی سوخت شدنی هم از پاداشمان کم می کنند و به خودشان اختصاص می دهند. اینکه وزارت اقتصاد است خدا به فریاد بقیه جاها برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
برو خداروشکر کن کارمند دولتی
بخش خصوصی پاداش راه به راه خبری نیست که کسی بخواد بابت کم شدنش گله کنه. حقوقم با منت میدن
تابناک جون . ببخشید یعنی شما و مسئولان نمیدونید چرا ما نتونستیم خونه بمونیم عجبا؟!!!!
چون فکر کردیم یکشنبه است!
برای اینکه دولتی نداشتیم که در این بحران درست عمل کند خودش هم بر دامنه بحران افزود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
اتفاقا اگه با بقیه دنیا مقایسه کنید میبینید که دولت ایران خیلی خوب عمل کرده.
البته اگه دیده حق بین داشته باشیم و متعصب نباشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ناشناس 12:49 فکر کنم شما هم از ساکنین همون ایرانی هستی که مسئولین در اون ساکن هستند نه ایرانی که ما ساکنش هستیم. اتفاثا شمایی که داری با تعصب حرف میزنی و انگار نسبت به واقعیت کور هستی!
تعطیل کردید که بتوانیم در خانه بمانیم ؟ روحانی که به کرونا دستور داده بود از شنبه برود و تعطیل نکرد ، خب کرونا گوش نکرد ، روسا هم چون تعطیل نبود ما را مجبور کردند به محل کار برویم .
یعنی واقعا متوجه این همه تناقض در تصمیم گیری و بی دولتی و بی برنامگی نشدید که چنین سوالی میکنید ؟!
یک عده از اول اسفند رعایت کردند و در خانه ماندند عده ای هم به تعطیلات نوروزی رفتند دولت اجازه داد آنها بروند و تفریحشان را بکنند حالا میخواهد آنان را مجاب و وادار بکند که در خانه بمانند و این موجب می شود در حق کسانی که توصیه ها را رعایت می کنند اجحاف شود چراکه تا بخواهی نافرمانان را 15 روز قرنطینه کنی شهروند قانون مدار باید دو ماه در قرنطینه باشد به منظور جلوگیری از این اجحاف دولت یا نباید قرنطینه اعلام کند یا باید از همان اول اسفند سفت و سخت 20 روز قرنطینه اعلام می کرد و همه را وادار به رعایت می کرد البته این در مورد دولتی صادق است که واقعا دولت باشد و اداره امور بلد باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
دولت باورش شده که هیچ قدرتی نداره، تو روانشناسی اصطلاحی هست به نام، درخود ماندگی(درماندگی ، ناتوانی learned helplessness) اموخته شده
برای همین منفعله و نمیدونه چیکار کنه، یکم تکون میخان مثل ماشین تا راه بیفتن
من کارمند کانون سردفتران و دفتریاران هستم، وقتی میگن باید بیای، حتی از دیروز ساعت کاریمون افزایش پیدا کرده و تا ۴ شده مثل قبل، چجوری نیام؟ چند روز نیام؟
محض اطلاع کانون چندین ساله قراردادهای ۱ ساله میبنده
حتی از لحاظ حضور کارمند و تفاوت خاصی نکردیم
من با یکصد نفر در سطح شهر بزرگ تهران در صورت داشتن اجازه قانونی چنان رعب و وحشتی ایجاد میکنم که کسی جرات نفس کشیدن نداشته باشه حتی جرات نکنه بیاد بیرون بره بیمارستان ، مجموعه دولت و حاکمیت به این نتیجه رسیده که در ایران باید ۶۰ تا ۷۰ درصد به تدریج بگیرن تل ایمنی جمعی ایجاد بشه والا اون سرلشکر باقری ۴۵ روز پیش گفت از فردا می افتیم تو مردم و خیابان‌ها رو خلوت میکنیم چرا نشد ایشون بیاد با صداقت دلیل اینکه آنچه گفت و نکرد رو توضیح بده تا مردم هم روشن شوند . حالا که دیگه از این مراحل گذشتیم هر مغازه داری بیش از یک نفر تو مغازه بود رو پلمپ کنید بازم راهکار هست از نیروهای داوطلب هم میشه استفاده کرد تا این تصمیم اشتباه مدیریت هوشمند لااقل درست اجرا بشه ولی من امیدی ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
خودتو به یک روانپزشک مجرب نشون بده
ناشناس
| Singapore |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
نتیجه استفاده از الکل دست ساز و تماشای زیاد فیلم تو ایام قرنطینه میشه تو
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ببخشین طیب خان! شب بود ، کسی سبیلای چخماقی شما را ندید
برای پسرم که با دوندگی های بسیار کار پیدا نکردم ناچار شدم با فروش داشته ها و نداشته ها و قرض با بهره انچنانی مغازه ابزار یراق اجاره کردم و برای اینکه بیمه اش کنم جواز رو به اسم خودم گرفتم. درد اور اینه که بخاطر داشتن جواز کسب و تراکنش های مالی ناشی از تاسیس مغازه یارانه ام رو هم قطع کردن ،حالا اگه شما باشید با چندرغاز حقوق بازنشستگی،اقساط وام،بهره قروض،اجاره مغازه،چک های فراوانی که حتما برگشت میخوره وبدبخت ترم میکنه داشتن دانشجوی ازاد، داشتن دو بیکار چه خاکی به سرتون میریزید. افا دل خوش سیری چند. دولت فقط قرنطینه کامل نکرد تا مثل چین مجبور نباشه زندگی قرنطینه شده ها رو تامین کنه.
اگه استان قدس،بنیاد مستضعفان و سایر بنیاد ،سناد اجرایی فرمان امام،همه تولیت های قم و ری و جمکران ومرقد امام که مولتی تریلیارد دلارن و همین طور تمام مراجع تقلید وجوهات و خمس و زکات روبطور کامل به مردمی که صاحبان اصلی شون هستند اختصاص بدن و به تاسی از عربستان با زور و فشار تمامی اموال رانت خور ها و اقا ها و اقازاده ها رو که از ببت المال به یغما بردن به نفع ملت مصادره کنن عمده مشکلات مردم منجمله افراد مستاصلی چون من حل میشه. عزیز دل مانور ها و افه های تبلیغتی پوپولیستی دادن ماسک به جز بازی با شعور مون و نمک پاشیدن به زخم های ناسورمون نیست. لا اقل از این کارها نکنید بجاش به پیشهادهام عمل کنید ، کیسه مردم روباز کنید و حق شون رو به هشون برگردونید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ایشون تونست مغازه اجاره کند ولابد میلیون ها تومن جنس هم خیده برای پسرش خدارو شکر ولی برخی وبسیاری همین اندک را هم ندارند ولی نه یارانه معیشتی دارند نه یارانه اصلی ولی صداشونم در نمیاد چرا؟ از بس وا دادیم که خدا خواسته من ونوعی های بسیاری تا بدین حد در فشار وبدبختی به سر بریم ومسولین ومدیران همه در عیش وخوشی.بخدا خدا نمی خواسته ونمی خواهد خودمان خواستیم ومی خواهیم گردن خدا نیاندازیم..
من شخصا اجازه ندادم بچه هام از خونه بیرون برن . حتی دیدن مادر پیرم هم نرفتم . ازش عذرخواهی کردم و گفتم به خاطر خودشه که نمیرم دیدنش . خریدامو گرونتر ولی اینترنتی انجام دادم . ولی وقتی رئیسم به کرونا اعتقادی نداره چکار کنم ؟ به زور سه روز مرخصی گرفتم ولی خیلی وقیحانه ایشون فرمودن که از حقوق و اضافه کاری ات کم میکنم . شما بفرمایید با توجه به ایتکه با ورود کرونا هزینه های همه چندبرابر شده آیا انصافه که این کار رو با کارمند بکنن؟‌مجبور شدم از شنبه مثل بچه آدم اومدم سرکار . غیراز خدا پناهی نداریم . فقط از خدا خواستم کمکم کنه مریض نشم که یه خانواده بی سرپرست نشه . تازه کارمند رسمی یک شرکت معتبر هستم وای به حال بقیه .
محل کار من توی طرح قرمزه. اگر طرح ترافیک برگرده من مجبورم با مترو برم.
آخه این چه وضعشه؟
شاغل بخش خصوصی هستم.و کارفرما میگه باید بریم سرکار .وگرنه خوشبینانه ش اینکه حقوق و بیمه ندارم.بدبینانه ش هم اینکه تمدید قرارداد نمیکنه و اخراج میشم...به همین راحتی.یعنی شما جواب این سوالم نمیدونستید؟
شما ادارات دولتی و فروشگاهها رو تعطیل کن تا ما تو خونه بمونیم و مجبور نشیم از شرق تهران تا غرب تهران رو با این وضعیت مترو و اتوبوس بریم
با سلام، از اواخر اسفند تا پایان تعطیلات در قرنطینه ماندیم. پس از پایان تعطیلات به دلیل دستور دولت مبنی بر شروع کار ادارات و شرکت در محل کار حاضر شده ایم.
مسئولان انگشت اتهام را به سمت خود بگیرند، با تصمیم گیریهای این چنینی مردم را به وسط بحران میفرستند و بعد خبرنگاران تشریف می آورند در خیابان و میپرسند چرا در خیابان هستید!
چرا کسی از آقای رئیس جمهور سوال نمیکند که چرا ورود و خروج شهرها را از همان ابتدای شیوع بیماری ممنوع نکرد؟ چرا کسی از ایشون نپرسید دستور دو سوم را الان صادر کرده اند؟ در یک وجب جا، تعداد دو سوم کارمندان هم باز زیاد است، همه تو دهن هم مینشینند.
باید منتظر فاجعه ای بزرگ باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
نمی‌دونم چندبار باید واسه‌ی ما مردم ایران ثابت بشه که رئیس جمهور هیچ کارس.
بابا بی خیالش بشین. اون قبلی که نمی‌تونست وزیر خودش را تعیین کنه این یکی هم که اونقدر بودجه نداره که خرج آسیب 15 روز افراد آسیب دیده کنه که تو خونه بمونن و نیان بیرون.
این مملکت قدرت را یکی دارد مسئولیت را کس دیگه.
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
در پاسخ به ناشناس
اینکه میفرمائید رئیس جمهور هیچ کاره اس، واقعا جمله خنده داریه!!!!
شما باید توجه کنید یکسری از تصمیم گیریها و دستورات در ابتدای شیوع کرونا میتونست از این فاجعه جلوگیری کنه
کسی از جناب رئئیس جمهور طلب نان کرد
شما باید دقت کنید رئیس جمهوری که هفته دوم میگوید از شنبه همه چی به روال عادی برخواهد گشت، ایشان درکی از کرونا نداشتند
اول گفتند آنفلوآنزا خطرناکتره، ببینید کرونا اصلا ترس نداره، نگاه کنید حریرچی کرونا گرفت و تازه لپهاش گل انداخت!!!
جناب ناشناس چنانچه از اول اسفند محدودیتهای ورود و خروج به شهرها را میگذاشتند، از همان ابتدا یک سوم کارمندان اعلام میکردند، هزینه آنچنانی به عمل نمی آمد
الان شما دقت کنید، هزینه درمان 63 هزار بیمار کرونایی چقدر خواهد شد؟ هزینه ای که کشور بخاطر شیوع این ویروس قرار است متحمل شود چقد خواهد بود؟
شما همه چیز رو در هزینه تامین نان ملت میبینید، در حالی که هزینه های درمان و بیکار شدن ملت بخاطر این ابتلا به این ویروس به مراتب خیلی بیشتر خواهد شد.
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
در پاسخ به ناشناس
در ادامه این نکته رو هم ذکر کنم، وقتی شما میگویید چرا هیچکس نمیفهمد رئیس جمهور مملکت هیچ قدرتی ندارد، این را هم پس شما و مسئولین بفهمید مردم ایران ملت نجیب و فهمیده ای هستن، همکاری های لازم رو میکنند، ولی وقتی یه گندی بالا میاد، به جای اینکه همه
تقصیرها را گردن ملت بیندازند، لازم است در مورد کارهایی مفیدی که میتوانستند بکنند و این مشکلات را
ریشه یابی کنند
شما که خبر از بودجه ایشون دارید بفرمائید بودجه ها دقیقا کجاها صرف میشود که همیشه ی خدا بودجه نداریم ؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام
یک کشور بگید که بازار بنندن ولی بانک ها باز باشه. اگه سر رسید چک ها و اقساط عقب مینداختن و به قشر ضعیف 500 تومن پول میدادن کسی بیرون نمیومد. خدا رو شکر جایی داریم زندگی میکنیم که 18 سال شدی دفترچه قسط ها هم باهات بزرگ میشن.
بنده در خانه ماندم و هنوز هم سعی میکنم که بمانم ولی چیزی که مشخص است اینکه ادامه این وضعیت محدود به زمانیست که جیب من اجازه بدهد و زمانی که ماندن در خانه برای من مساوی با مردن از گرسنگی باشد طبیعتا بین مرگ در اثر کرونا یا مرگ در اثر گرسنگی اولی را انتخاب خواهم کرد.درست مثل ظرفیت یک لیوان که زمانی که پر شد لبریز میشود .درست مثل گرانی بنزین که لیوان صبر عده ای را پر کرد و مرگ در خیابان را به سخت تر شدن معیشتشان ترجیح دادند.مردم با توجه به فقر گسترده خیلی خوب رعایت کردند و برای خیلیها بیش از این ماندن در خانه یعنی پایان زندگی.لذا خواهشمندم کسی مردم را متهم نکند.
فقر که نتیجش میشه حماقت
چون مشاور روحانی زینال بندریه
مغازه ام تعطیله نشستم تو خونه فکر چک هام هستم . بانک ها وادارات را تعطیل کنید تا همه با هم بشینیم تو خونه . یه بام و دو هوا نمی شه حسن جون
من یک جوان فوق لیسانس و بیکارم. دو سال به این کشور خدمت کردم و متاسفانه شغلی نیافتم. در این مدت سی سال و اندی اینقدر به لطف دولتهای متفاوت زجر کشیدم که از بیماری و مرگ ناخواسته ترسی ندارم. کسی از مرگ میترسه که لذت خوشی را چشیده باشد نه اینکه هر روز زجر کش شده باشد. من هم اکنون با ماشین مسافرکشی می کنم و همین امروز دو مسافر من مشکوک به کرونا بودند.
رفتیم بیرون عشق و حال کنیم اخه این چه سوال غلطیه شما می کنید بابا هرکی رفته بیرون مجبور بوده شما ماه به ماه پول بریز به حساب ما می شینیم خونمون
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
چقدر بریزیم؟برید فقط وقتی خبرتون بیمار شدید باری روی دوش دولت و سیستم درمان نباشید یه جا بکپین تا یا خوب بشین یا جونتون در بیاد
چون دولت بی عرضه ما ازپس تامین خوراک و مایحتاج 1 ماه مردمش بر نمیاد بعد میخوایم به جهان حکومت کنیم!
خريد مايحتاج
ضعف خدمات دهی

مثلا به شخصه دلم خوش بود به سفارش از اسنپ مارکت اما متاسفانه غالبا اجناسش یا اتمام موجودیه یا ناقص

یا زنگ زدم سفارش کالا بدم به یکی از سایت ها ،میگه نمیتونیم بریم اداره پست ، اگه با پیک هم بفرستیم معلوم نیست کارمون رو درست انجام بدهند .... از بسته بندی غلط تا عدم درج نام محصول در رسید تا زیاد حساب کردن هزینه ارسال ...میگم با باربری ترمینال مسافری انجام بدید میگه نام محصول رو روی رسید نمیزنند و فقط مینویسند یک بسته و خب اگه طوری بشه نمیشه ثابت کرد چی داخل بسته هست ...
چطور اصناف رو در صورت باز بودن جریمه می کنید ولی شرکت های خصوصی خدماتی رو جریمه نمی کنید.
خیلی از این شرکت ها خدماتی می دهند که غیر ضروری است اما باز هستند و کارمندان خود را به سر کار می کشند و کارمندان هم مجبورند با وسیله نقلیه عمومی روی سر و کله هم سوار شوند تا به محل کار برسند
برای خرید اجناس سوپر مارکتی . ضمنا من قسط دارم 4 روز قسط ندادم بانک سپه جریمه دیرکرد را فرستاد که سریعا قسط پرداخت کنید . بانکداری اسلامی
برنامه های کسل کننده تلویزیون
اعتماد کامل به جناب تبریزیان
ماشینم پارک بود یکی تصادف کرد باهاش مصادف شد با ایام کرونا، یکسره مشغول خسارت و بیمه و تعمیر ماشین بودم، وگرنه خریدها رو کلی انجام دادیم که طولانی مدت در نیایم، همچنین خانومم دو سه بار برای دارو و ضدعفونی و ماسک و اینجور چیزا مجبورمون کرده بریم داروخانه، که داخلش کلی آدم چپیده بودن توی هم ، بیرون وایستاده بودیم که خلوت بشه بریم داخل ، یکم که بعد از بیست دقیقه حدودا خلوت شد رفتیم داخل، متصدی داروخانه این قدر لفتش داد که باز کلی آدم پشت سر ما چفت در چفت ، پر شد، در خیابان که میرفتم برای کارهای خودم، بانک ها و پست بانک ها( خدمات دولت الکترونیک) جلو و داخلشون مملو از آدم بود ، یعنی هم داخلشون خیلی آدم وایستاده بودن و هم داخل پیاده رو ، اکثرا هم ماسک و دستکش نداشتن،
خوب اگه قراره جاهایی مثل بانک و داروخانه و پست بانک این قدر شلوغ باشن، خوب پس فایده ی بستن مغازه های دیگه چیه؟
بخاطر عدم تصمیم و اعلام دولت . وقتی دولت مشخصا خودش در این امر جدی نیست و تعطیل نمیکند ما هم مجبوریم بریم سر کار . بانکها وقتی باز هستند یعنی کار ها نیز دائر است. از این طرف ستاد میگوید بیرون نیایید و انطرف رئیس جمهور مبگوید بانکها کار کنند و کار کنید . مردم صرفا تنها مقصر نیستند
با سلام
کارمند هستم و طبق فرمایشات رئیس جمهور محترم باید به اداره می رفتم
چرا در خانه ماندیم ولی مسئولان عرضه مهار کرئنا رو نداشتن! ماندن تا آینده ای نامعلوم در عین حال با شیوع کرونا به چه دردی می خوره!
مسئولان بی غرضه هیچ برنامه زمانی که در آن پایان کرونا مشخص باشد ندارند!
اداره مالیات در این ۳۰ روز ۶ دانگ باز بود و ممیز جهت رسیدگی به من زنگ زده و چون من بهش گفتم بخاطر کرونا یکهفته دیرتر میام غیابی رسیدگی کرد و برگ تشخیص کشید. دیروز برای بار ششم که رفتم میگم اعتراض من را ثبت کنید میگه برو اینترنتی ثبت کن برای چی اومدی مگه نگفتند از خونه بیرون نیایید!!!!!!
به دلیل قیمت کمتر به فروشگاه ها رفتم برای خرید.
مایحتاج را بیشتر خریدم تا کمتر خارج بشوم.
محل کار رفتم .با خودرو شخصی رفتم با اینکه درون طرح بود و هزینه اش را هم دادم.
بعد از عید چون طرح ترافیک نبود. باز هم با خودرو شخصی رفتم. ولی اگر باز طرح برگردد مجبورم با مترو بروم. کارمند هستم و یک روز در میان میروم.
به دلیل اینکه اگر سرکار نمیرفتیم اخراج میشدیم
من سر ماه باید حقوق 25 نفر رو بدم، خیر سرم گفتم خودم رئییس خودم باشم، حتی روم نمیشه بگم کار تعطیل. کل شرکت رو دورکار کردم ، خودم میام شرکت برای هماهنگی ها لازم،

درک میکنم، وضعیت مملکت بده ، ولی اصلا نمیفهمم چکار میکنند، چیزی که بسیار نارارحتم میکنه ، اونهایی هستند که هیچ سابقه کار اجاریی موفقی ندارند و فقط ایراد میگرند و اظهار فضل میکنند. اون بی معرفتهایی که نگذاشتند برجام به جایی برسه ، الان کجان!

چه کار کنم
بی اعتمادی مردم به دولت و حاکمیت . . .
یعنی واقعاً تا حالا حالی تون نشده که بسیاری از نظرها تو تابناک و اعلام مثبت و منفی در این مدت دو ماه کرونایی سازمان دهی شده بود؟!!!!
و متوجه نشدید که صرفاً برای تخریب اقدامات دولت، وزارت بهداشت، تضعیف نظام، ایجاد جو روانی، بی اعتمادی، ناامنی روانی و... اظهار میشه و در واقع به همون ویروسی که آقای ترکان اشاره کرده (ویروس آلبانی) دچار شدید؟!!
هنوز فکر می کنید که دارید افکار ملت و اقدامات اونها را نظر سنجی می کنید؟!!
حتما می خواهید بر روی این نظرها و داده ها، تحلیل میدانی یا کتابخانه ای هم بکنید!!!
یا به عنوان درصد نظرات اجتماعی منعکس کنید!!!
چه خوش خیالید!
قبول حق!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
سرتو از برف در نیار ، سرما میخوری
چون احتمال مرگ در اثر گرسنگی 100 درصد است ولی احتمال مبتلا شدن به کرونا و مرگ با کرونا ، کمتر از 100 درصد است . به همین سادگی
تا زمانی که روحانی کرونا نگیره جدی نمیگیره قضیه رو، روزهای اول که کرونا رو کتمان کردن بعدشم گفتن سرماخوردگی سادست الان هرچی به مردم بگی کرونا میکشه هیشکی باورش نمیشه، هیچ فکری هم بحال مردم نمیکنن، حداقل به صورت کوپنی مایحتاج مردم مثل روغن برنج گوشت رو برای دو ماه بدن بعد هرکی اومد بیرون جریمه کنن، من پدرم دیالیزی هست فقط برا خرید مایحتاج خونه میرم بیرون، دو ماهه نرفته م اسنپ، هیچ درآمدی هم نداریم یکی دو میلیون پس انداز داشتیم که اونم رو به اتمامه. همه مسئولین سهل انگار و افرادی که رفتن مسافرت باید به عنوان قاتل روز قیامت جواب پس بدن
ما اکثرا تو خونه بودیم ولی برای خرید تقریبا هر روز مجبوریم بریم بیرون
در ضمن خیلی از مردم متاسفانه از نظر معیشت دچار مشکلن و دلیل اصلی در خونه نماندن هم همینه
با یگ میلیون هم کار هیچکس راه نمیفته اونم وام
مردم خرج دارن بعد تا کی یه ماه و دو ماه؟
سلام و عرض ادب.
با یک مادر دیالیزی و یک پدر آلزایمری و خرج بالای زندگی و مستاجری... چه باید کرد.من نمیخواهم وضع خانوادم از این وخیم تر بشود چه باید کرد.آیا دولت کمک میکند.آیا وعدهای دولت عملی میشود؟جواب اینها خیر است.پس نمی توان در خانه ماند.
خودتون جواب کامل را میدونید ولی باز تکرار میکنیم :
ساعت 7 صبح میام بیرون تا برم سر کار و گرنه اخراج میشم ، شرکت هم خصوصی است .
آقا جان شتر سواری که دولا دولا نمیشه، فقط متاسف هستم برای اون وزیر بهداشتی که جرات نداره حرف بزنه و مثل شما فقط میگه مردم چرا میان بیرون.
چون 2 میوه فروشی شهرک فجر در بزرگراه نیایش تهران ؛ میوه و سبزی و پیاز و سیب زمینی را 2 برابر میدان تره بار، لیمو ترش کیلویی 45 هزار تومان و سیر بوته کیلویی 50 هزار تومان ؛ پرتقال کیلویی 20 هزار تومان؛ کدو کیلویی 10 هزار تومان
و نانوایی سنگکی یک وجب نان نامرغوب را 2000 تومان می فروشند ؛ در حالیکه اکثر ساکنان شهرک فجر از خانواده های شاهد یا پاسداران بازنشسته هستند
لطفا سوال های ما مردم را هم از مقامات بپرسید:
1- چرا رفت و آمد خطوط هوایی بین ایران و چین را پس از گزارش بیماری در چین متوقف نکردید؟ چرا الان مقامات خاطی خطوط هوایی را مجازات نمی کنید؟
2- چرا مقامات پس از شیوع بیماری در کشور پنهان کاری کردند؟ چرا از بیماران مشکوک از آذر ماه تست گرفته نشد؟
3- چرا علیرغم شیوع بیماری نه تنها مقررات قرنطینه را در کانون های بیماری اجرا نکردید بلکه با انجام مراسم تشییع، تظاهرات و انتخابات موجب گسترش هر چه بیشتر شیوع بیماری شدید؟
4- چرا کادر درمان را در برابر بیماری های عفونی تجهیز نکردید و ایشان را به کشتن دادید؟
5- چرا تست بیماری را تا این حد کم انجام دادید؟
6- چرا عادت دارید که همیشه جوالدوز را به مرم فرو کنید؟
7- چرا وزیر بهداشت پاسخ به سوالالت اساسی را موکول به جلسه غیر علنی مجلس می کند؟
امیدوارم این نظر من را منتشر کنید و از مقامات جواب این سوال ها را بپرسید و به اطلاع مردم برسانید.
سلام
کاش این سامانه رو ستاد مبارزه با کرونا راه انداخته بود.من کارمند م و بالاجبار اومدم حتی بخشنامه دور کاری و یک سوم و دو سوم هم اجرا نشد و مرخصی استحقاقی هم نشد بگیریم.جالباینکه هیچ کاری هم نداریم.
خدایی ماندیم
هیچ جا نرفتیم
از 25 بهمن تا همین امروز اعضای خانواده جایی نرفتن
ولی یک نفر عضو کادر درمان بیمارستان هر روز سر کار می رفت
و یک نفر هم مجبور بود هفته ای یک یا دو بار برای خرید به بیرون برود
بسیاری از مواردی که از درد نون و درد چک، بیکاری و... گفتند، همون هایی هستند که می گفتن چرا قرنطینه نمی کنند؟!
این یعنی چی؟ یعنی فقط می خوان عیب و ایراد بگیرن
قرنطینه بکنن، مردم چه جوری نون در بیارن و کسب و کار و چک و بدهی و... پس چی میشه؟
قرنطینه نکنن، چرا مردم را به کشتن می دید. جون مردم از همه چیز بیشتر ارزش داره. اگر از اول قرنطینه می کردند، این همه بدبختی نمیشد.
شما به امار تأییدهای مثبت در اینجا و اخبار گذشته نگاه کنید!
هر دو نظر متناقض با هم، آمار مثبت بالا داره
این یعنی چی؟
یعنی بعضی ها مآموریت دارن که فقط اعتراض کنن و ناامنی روانی و بی اعتمادی ایجاد کنند.
به خاطر اینکه کارمند هیچ ارگانی نیستیم و درامد ثابت نداریم .
کسایی که حقوقشون کفاف یک ماه زندگی رو داره و پس اندازی هم ندارن به نظرتون با داشتن خانواده تو خونه می مونند . در ضمن مشخص نیست این ویروس تا کی هست و مثل ویروس سرماخوردگی و انفولانزاا برای همیشه هست. فقط باید دعا کنیم واکسنش ساخته بشه.
تمام تعطیلات عید رو به همراه همسرم خونه موندیم و حتی خونه پدر و مادرهامون هم نرفتیم به غیر از یک بار که از دم در با فاصله دیدیمشون. ولی متاسفانه هیچ کار اصولی از طرف ارگانهای حکومتی برای مهار مردم بی ملاحظه نشد در صورتی که میشد با کمی عقل و تدبیر واقعی و غیر شعاری به خوبی مهارش کرد! حالا هم که من کارمند از شنبه 16 فروردبن مجبور شدم علیرغم میلم به سر کار برم! سوال اینجاست که در کشور ثروتمند ایران پولی که باید هزینه بشه و به عنوان دستمزد کارگر و کارمند دولتی و خصوصی از طرف دولت پرداخت بشه تا حتی شرکتهای خصوصی هم اجازه تعطیلی بدن و پولی که میتونه هزینه بشه تا افراد با مشاغل آزاد هم بتونند بی دغدغه و بدون مشکل خونه بشینند کجاست؟!
به جای پخش خبرهای توهین آمیز از صدا و سیمای میلی که فقط مردم رو مقصر نشون میدن بهتره بپرسیم آقایون تصمیم گیر و صاحب امکانات، شما چه کاری کردید جز بیان حرفهای متناقض و شعارهای بدون عمل و گفتن یک مشت دروغ؟!
من معلم هستم . از اول اسفند که تعطیل شدیم خودم و فرزندم فقط دوبار از خانه بیرون رفتیم. آن هم اوایل اسفند بود برای دیدن مادربزرگ ها و پدر بزرگها. وقتی قضیه جدی تر شد دیگر نرفتیم.
ولی همسرم کارمند دولت است و از 16 فروردین سرکار میرود. قانون یک سوم اجرا میشود ولی چون همکار دیگرش بیماری زمینه ای دارد داوطلب شده که خودش سرکار برود و همکارش در مرخصی باشد.
قطعا حضور حداقلی افراد اجتناب ناپذیر است ولی برای خرید لباس و تفریح و ... معقول نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
کاش ما هم معلم بودیم یا کارمند دولت که خونه بودیم و حقوق میگرفتیم
کارمند سازمان بورس هستم و باید بریم طبق بخش نامه دولت
مادرم شیمی درمانی می شود و برای درمان و کنارشان بودن از خانه خارج شویم.
برتی اینکه باید توی اسنپ کار کنم تا خرج زندگیم در بیاد، جالب اینجاست به من یارانه معیشتی ندادن توی سایت نوشته بود تز با یک پراید مدل 84 از 80 درصد مردم ثروتمندتری!!!! اردبیل هستم و با روزی 10 ساعت کار در اسنپ درآمدی حدود 2 میلیون در ماه دارم، ماشین هم مدل پایینه همش تعمیرگاهم، حالا بمونم خونه چیکار کنم؟ چی به خورد زن و بچه بدم؟ در ضمن فوق لیسانس مهندسی دارم
چون دولت اعلام نکرده اجباریه

من هیچ کاری هم ندارم ولی تا وقتی اعلام نکنند نمی مونم من اعتماد دارم به ریس جمهور
ساکن یکی از شهرهای کوچک حاشیه اصفهان هستم که اکثر مردم آن کارگر و کارمند هستند . هر هفته بازار میوه و تره بار و خواروبار هفتگی داشتیم و با قیمت مناسب مایحتاج خود را بصورت هفتگی از وانت بارهایی که به این بازار هفتگی می آمدند خریداری می کردیم. قیمت اجناس در این بازارچه هفتگی کمتر از نصف تا یک سوم قیمت مغازه ها بود که برای قشر ضعیف کارمند و کارگر بسیار به صرفه بود . متاسفانه الان نزدیک به دو ماه است که شهرداری به بهانه کرونا این بازارچه هفتگی را تعطیل کرده است و مردم مجبور هستند مایحتاج خود را با قیمت های نجومی از مغازه دارها خریداری کنند. مغازه دارها هم مشغول تلافی کردن هستند و در غیاب وانت بارهای بارفروش منصف این بازارچه هفتگی ، مایحتاج مردم را به 3 برابر قیمت این بازارچه به مردم می فروشند و متاسفانه شهرداری و تعزیرات هم هیچ فکری به حال مردم نمی کند.

چطور توقع دارید در این شرایط مردم در خانه بنشینند و از گرسنگی بمیرند تا مبادا با بالارفتن آمار کشته های کرونا ، خاطر مبارک مسوولین مشوش شود ؟؟؟؟
عزیز من حتی جاهای دولتی که اصلا لازم نیست باز باشه بازه. مثلا دانشگاه‌ها با اینکه تعطیله و هیچ دانشجویی نداره، بخش اداریش فعاله و کارمندان باید بیان سرکار. البته خوب یک سوم نیروها که اخیرا شد دو سوم. من خودم کارمند دانشگاه شریف هستم.
در یک شهردوازده میلیون نفری که تازه جمعیت کارمندان از کرج و شهریار را هم باید اضافه کرد. به نظر شما با دو سوم یا یک سوم بازم چند میلیون نفر باید جابه‌جا بشن؟ به نظر شما ویروس کرونا فقط تا 16 ام فعال بود و بعدش گفت بابا مردم دیگه کار دارن، گناه دارن بذار کاریشون نداشته باشم!!
امیدوارم افرادی که تصمیمگیری می‌کنند بدانند دارند چه می‌کنند و با محاسبات دقیق تصمیم بگیرند. کوچکترین اشتباه به قیمت جان صدها انسان تمام می‌شود. البته اگر برایشان مهم باشد.
بخاطر بی مسئولیتی دولت...
ماهی 30 میلیون حقوق پرسنل رت باید بدیم یا اخراجشان کنیم؟؟؟؟
قسط بانک که هر روز پیامک میکنه و دارن هر روز سود مرکب حساب میکنند رو چکار کنیم؟؟؟
پیامک جناب مالیات ارزش افزوده و قبض ها رو چکار کنیم؟؟؟

نه پول میخوایم نه سود جونمون هم بادمجون نیست به خدا... تعطیل کنید به شرطی که حقوق تامین اجتماعی توسط بیمه بکاری پرداخت شود و کلیه اقساط مردم (نه فقط شرکتهای بزرگ و خصولتی) تا دو ماه بعد از پایان قرنطینه بدون گرفتن بهره مرکب اسلامی . به همین راحتی. اجاره و خورد و خوارک هم از جیب میخوریم فدای سرتان مهم نیست.
خودمان را گول نزنیم. چند درصد واقعا به خاطر درآمد بیرون بودند؟ چرا سالهای قبل تا 20 فروردین کاسبی تعطیل بود و همه پی خوشگذرانی و مسافرت!! چند درصد جامعه به نان روزشان محتاج هستند؟ چرا همش دنبال مقصر هستیم.؟ دلیل اصلی اینه که خطر را باور نکردیم.به نظر ما مرگ مال همسایه هست و من که مریض میشم!
شتر سواري كه دولا دولا نيمشه....
يا بايد قرنطينه كنن و از نيروهاي نظامي هم براي كنترلش استفاده كنند و براي كساني كه شغل هاي حياتي دارن برگه تردد صادر كنن . ما شايد به ظاهر حدود 2.5 ميليون كارمند دولتي داشته باشيم ولي چندين ميليون هم كارمند شركت هاي خصولتي داريم كه توسط دولت اداره ميشه و در اين آمار نمياد و به اجبار سركار ميرن..... در ضمن علت عقب افتادگي ما در هر زمينه اي دروغ است كه اين موضع باعث عدم اطمينان مردم نسبت به دولت مردان شده... سياسيون صداقت رو سرلوحه كار قرار بدن مطئمن باشيد كه تمامي بلاها از اين مملكت ميره.... وقتي در زلزله مردم به جاي واريز وجه به حساب هاي هلال احمر و كميته امداد و... پول به حساب سلبريتي ها ميرزن يعني عدم اعتماد مردم به صداقت متوليان
کارمند بخش خصوصی هستم. یا باید سر کاربروم یا از کار بی کار می شم. هزینه های زندگی هم که به خاطر کرونا قطع نمی شود. شکم گرسنه هم کرونا نمی فهمد.
تا همین الانشم کلی از روزای خوبمون از دست رفته ، بمونم تو خونه چی بشه ؟
من بیرون نرفتم. در پنجاه روز فقط یک بار برای خرید هدیه تولد دختر پنج ساله ام. باید فکری هم به حال بهداشت روانی بچه ها کرد. بچه ها ای که قبلاً هر روز در جمع هم سالانش بازی می کرده. بالاخره این ها نسل آینده ایران هستند باید بدانیم الان خیلی تحت فشار هستند.
خانواده ما که از 1 اسفند تا امروز نوزدهم فروردین خونه بودند فقط دیروز بردمشون بیرون و خودم هم برای خرید مایحتاج هر چند روز در میان برای حداکثر یک ساعت میرفتم بیرون برای خرید . ولی یه تعداد ادم بی مسئولیت با اینکه ما رعایت میکردیم کرونا و مردم را به مسخره گرفته بودند برای مسافرت و گشت و گذار رفته بودن .

که واقعا برای اینگونه ادم ها باید متاسف بود البته این گونه ادم ها اینقدر بیخیال اوضاع مملکت هستند که خبری تو اینترنت نمیخونند یا نظرات مردم را نمیخونند که چیزی بفهمند .
با سلام من مدیر منابع انسانی یکی از شرکتهای دولتی و به دلیل عدم تعطیلی ادارات مجبور به حضور هستم و علیرغم اینکه حضور کارکنان را بصورت شیفتی برنامه ریزی کرده ایم، خودم هر روزه در محل کار حاضر شده ام. بهتر بود اداراتی که ارباب رجوع کمتری داشته و برای گذران زندگی روزانه مردم به دایر بودنشان نیازی نیست تعطیل می شدند تا رفت و آمدها کمتر باشد
کل تعطیلات فقط برای خرید مایحتاج بیرون می اومدم، از شنبه مجبورم برم کارخونه سرکار، درحالیکه نیمه تعطیله و کارها با سرعت یک دهم پیش میره و احتمال شیوع بالاست بدلیل اینکه حین کار دقت ادم روی ایمنی و حفظ فاصله کم میشه الکی فقط ما رو اوردن واسه جهش تولید اونم بدون خروجی بدلیل وضعیت روانی کارگرا قربانی کنن
مردن از بیکاری بدتر هست ؟ ادم بیکار هر روز میمره و زنده میشه.
سلام
این سوال شما منو یاد شعرهای قدیم میندازه
زمانی که فقر زیاد بشود تقابل دین و ایمان با فقر و اقتصاد در می گیرد. قدیم به اینگونه تفکر و شعر می گفتند کمونیستی هست.
طرف از خدا میخواد گره از کارش بگشاید و گاو شیر ده اش فوت می کند و کلی مناظره و مجادله به خدا
آقای روحانی آقای دولت آقای ستاد آقای .... طرف چقدر می تواند خونه بماند و چی بخورد
چه کار کردید با این مردم
99 درصد اينايي كه پيام گذاشتن الان محل كارن و اخبار رو مرور ميكن و پيام گذاشتن
این کامنت ها شامل همه نمی شود فقط توجیح کردن است چون در خانه نماندیم بی ........................ هستیم همه چی را به بازی گرفتیم...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
بله چون زندگی کردن در این مملکت مسخره است
چون بی پولم چون پس اندازی ندارم چون بازار خرابه چون تورم غوغا میکنه . خرج خورد و خوراک یک نفر با این گرانی در ماه اگر کاملا صرفه جویی کنه حداقل 1/5 ملیونه دولت بیاد به ازای هر نفر 1/5 ملیون بده من بهتون قول میدم تا آخر عمر میشینم توی خونه . البته نه به عنوان وام + نزول . بلکه کمک بلاعوض باشه
برای یه تکه نان...

پیشنهاد می شود به خاطر همکاری احاد ملت؛ دولت محترم چشم را ببندد و مبالغی را به حساب همه مردم (بدون احتساب فقیر و غنی) واریز کند. مگه چی میشه؟؟؟
من در خانه نماندم چون کارگر و مستضعف هستم باید برم دنبال خرجی بچه ها
پاسخ ها
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
مستضعف اینترنت از کجا گیر اوردی؟؟؟؟؟ تو که معطل یک نانی؟؟؟؟؟؟؟
سلام
چند تا سوال می پرسم هرکی جواب داد مخصوصا رئیس جمهور و دار و دسته کرونا یعنی در سطح متوسط جامعه است و توی ایران زندگی می کنه و کارمند دولت نیست که نون خور اضافی برای مملکت باشه
1- برای کسی که نه یارانه می گیره و نه طرح معیشتی شاملش می شه با دو تا بچه نوزاد که جمعا خانواده 4 نفری رو تشکیل میده و صاحب شغل آزاد ( فروشگاه پوشاک) هست خرجی ماه اردیبهشت رو از کجا دربیاره وقتی بزور فروشگاه رو بستن؟
2- اجاره فروشگاه رو نبخشیدند و رفت روی ماه بعدی که فروش توی ماه رمضان کمه باید از کجا بیاره بده؟
3- چک ها رو با کدوم درآمد پاس کنه وقتی فروش شب عید رو از دست داده و رفته برای پاییز چون لباس بهاره رو میشه فقط توی پاییز فروخت؟
4- اکثر تولیدی ها دارن تو فصل جدید نقد کار می کنند چون می دونن چک ها برگشت می خوره؟
5- خدا رو شکر من مستاجر نیستم (بیچاره اونایی که هستند) ولی قسط بانکم رو از کجا بیارم بدم بانک مسکن هم قسط رو عقب نمیندازه؟
6- با اجازه شما دوستا شاکی و دارو دسته تصمیم گیری کرونا تقریبا 9 ماهه گوشت نخوردیم و بوقلمون و مرغ رو جایگزین کردیم. میوه ماهی یکبار و کلا هیچ تفریحی نداریم و باید از صبح تا ساعت 10 شب سرکار باشم تا بتونم از اجاره گذشته و تامین جنس فروشگاه که هر ماه تقریبا گرونه میشه پول کنار بذارم و از گشنگی نمیریم. که می خوام راه حل بدید اونایی که اعتراض می کنن
7- اگر عدالت برقرار بود از رئیس جمهور تا ریز دولت هم نباید حقوق می گرفتن تا مساوی بشیم. من نمی گم باید بیام بیرون ولی وقتی عدالت مرده باید بیایم بیرون.
8- تازه بیمه هم نیستم که فرقی هم نمی کنه هر بار که مریض می شیم با دوتا بچه از ترس دکتر که هیچ داروخونه هم نمی ریم چون از هزینه ها وحشت می کنیم.
باز همن هست ولی میذارم به عهده اونایی که نفسشون از جای گرم بلند میشه موفق باشید یه مقدار هم بیان زیرپوست شهر زندگی کنید
عدالت عدالت عدالت چیزی که نصیب ما دهه 60 ها نشد
مشکل مالی نذاشت که تو خونه بمونم باید می آمدم سرکار چون اگه نیام حقوقی هم ندارم ضمن اینکه ممکنه تعدیل هم بشم
من شش ماهه كه بيكار شدم و خيلي وقته توي قرنطينه خانگي هستم . ماه چهارم بيكاريم ارزو كردم خدايا يا منو مثل بقيه كن يا بقيه رو مثل من ! ديگي كه سر سگ توش ميجوشه ميخوام برا من نجوشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
دقیقاً یعنی چی؟؟؟؟
با این تدبیر و مدیریت باید 2 سال در خانه ماند!
مقصر اصلی در این قضیه شخص رئیس جمهوره که از همون اول اصرار داشت و هنوز هم اصرار داره که شرایط عادیه
این کار فقط از عهده دولت بر نمیاد. مردم باید از نظر مالی کمک کنند. مثل شرایط جنگ. به کار گر هایی که می شناسیم باید هر ماه از همه فامیل هر نفر بیست بیا ده هزار تومن جمع کنیم کمک کنیم.
با سلام
مراجعه به اداره محترم دارایی- مالیات ، برای ابلاغ هر جه سریعتر برگ تشخیص مالیات
خشت اول چون نهد ، معمار کج ؛ تا کرونا می رود ، دیوار کج!
بنده علیرغم خیلی از کارهایی که بر زمین مانده و موجب ضرر مالی میشد در خانه ماندم ولی میدانستم که هیچ فایده ای ندارد و فقط مبتلا شدنم را به تاخیر می اندازم زیرا که با این روش ها که عده ای بمانند و عده ای نمانندهرگز این ویروس ریشه کن نمیشه فقط مردم را از کار و زندگی می اندازند و به اقتصاد ضرر می زنند. و فوقش پیک را به تاخیر می اندازند. تصمیمهای بچه گانه و عملکردهای نصفه نیمه و وصله پینه ای در طول سالهای متمادی کار را بجایی رسانده که هرجا میخوان دست بزنند یا وصله هست یا پینه . جای سالم پیدا نمی کنند تا از آنجا ببرند و به جای دیگه وصله بزنند و یه جورایی -اگه به تون بر نخوره- بن بست شده . در قضیه کرونا هم نه می توانند همه را در خانه بنشانند چون آنوقت باید مثل دیگر کشورها آذوقه و خورد و خوراک را در درب خانه و بصورت کاملا بهداشتی تحویل دهند که کشور ما نه امکان مالیشو ونه سیستم توزیعشو داره. نه از قوه قهریه برای اجبار عده ای نفهم ویا متمرد اجتماعی می توانند استفاده کنند چون از شورش می ترسند. نه میشود رها کرد چون این ویروس شوخی بردار نیست و کشتار میلیونی راه می اندازه.چرا کار بجایی میرسد که هر جا دست میزنیم نمیشود؟ (واقعا آه از نهاد انسان بلند میشود) علتش وجود اشخاص بی مسئولیت و کار نا بلد و غیر متخصص بوده که در طول سالها منشائ تصمیمات غلط بوده اند. حال چاره این است که خطر را درست بازگو کنند و به جد از مردم بخواهند و وادار کنندبه هر ترتیبی شده به مدت یک ماه در خانه بمانند و بیشترطولش ندهند ومردم را خسته نکنند . برای این سیستم توزیع فاسدچاره ای بکنند برای مردم ماسک و دستکش و ضد عفونی کننده برسانندو بایک حرکت جهادی بلکه ریشه کن کنند. آرزو عیب نیست.
در خانه ماندن بیشتر یگ ژست است تا واقعیت. مثل بقیه شعارهائی که در این سالها دادن و محقق نشده.
در خانه بمانید، اما هزینه آب و برق را باید بدهید، دیر تر بدهید اما باید بدهید.
در خانه بمانید، اما هزینه خورد و خوراک را خودتان باید بدهید، حالا شاید بعدا یک وام ۲۴ ماه بهتون دادیم، من الان در آمد ندارم تو بعدا می‌خوای به من پول بدی؟!
در خانه بمانید ما وام‌های قرض‌الحسنه را تا اردیبهشت نمی‌گیریم، وام قرالحسنه کجا بود. چند درصد وام‌ها قرضالحسنه است
متاسفانه دولت بازهم از مرددم هزینه می‌کند. و خودش هیچ کاری نمی‌کند. و در مقابل ساده ترین جواب را می‌دهد. اگر مردم در خانه می‌ماندند.....
تنها برای ورزش بیرون رفتم اونم اول صب که هیچ کس نبود.
ببینید ، به نظر من این سوال باید طور دیگه‌ای مطرح می‌شد و سوال میکردی : اگه برا درآمد حداقلی و بسیار ضروری تهیه مایحتاج ضروری زندگی بیرون اومدی ، دلیلشو بگید؟
والا این دلایل که دیگه گفتن نداره، مگه میشه بدون اینا تو خونه موند؟!!!
طرف سوال باید افرای باشه که با وجود امکانات مورد نیاز و نداشتن مشکل مالی به مسأله توجه نمیکردن و مثلا سفر کردند، در حال گشت و گذار بودند و هستند و یا به فکر سود بیشتر و از دست ندادن کسب درآمد بیشتر تو این روزا هنوز بیرون منزل بکار مشغولند
اگر همینطور ادامه پیدا میکرد از کورونا نمی مردیم ولی از گرسنگی می مردیم یا زیر بار قسط و کرایه سقط می شدیم
من کارمند هستم
مدیر اداره ما که دولتی هم هست از پذیرش انجام امور به صورت دور کاری ممانعت میکند - درصورتیکه امکان انجام امور به صورت دور کاری فراهم هست - وای به حال سایرین
به نظر بنده دولت نمی تواند کرونا را کنترل کند و ما در آینده با بحران مواجه می شویم
نتونستم توو خونه بمونم چون کارمند بانک هستم !
به جرات میتونم بگم من و همکارام داریم پر استرس ترین روزامونو میگذرونیم !
استرس کاریمون کم بود این هم صدها برابر بیشترش کرد !
زندگی پرفشارتر از قبل شده با این ویروس !
---
استرس استرس استرس -- نابود میکنه آدمو
حالا میخواد استرس ویروس باشه
استرس از دست دادن کار
استرس چک برگشتی و بدهی
استرس انتقال این بیماری به عزیزان و دوروبری های خودت
استرس ....
پاسخ ها
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
شما اونوموقع که حقوق نجومی میگرفتین و وام های میلیاردی برای خودتون میدادین باید فکر این روزا رو میکردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
استعفا بده بیا کارگری تابهت بگم استرس چیه،مگه مجبوری وایسی بانک خداروشکرکارمندا بانک زندگی لاکچری دارید واندازه هفت پشتتون ملک واملاک
روزی که دولت دلارها را بین کشورهای دوست خرج می کرد باید فکر امروز را هم می کرد ،
کارمندم و مجبورم چون اداره ها باز است
بی پولی دستور صاحب کار که بریم سر کار وگرنه اخراج / دروغ گوهای بزرگ که من هر روز اخبار رو نگاه کردم فقط گفتن انقدر پول گزاشتیم بدیم بهتون / بعد بهتون وام میدیم / کمکتون میکنیم / ما که ندیدیم
وقتی شرکت های خصوصی تعطیل نمی شه، چجوری تو خونه بمونیم. وقتی اخراج شدیم بعد از کرونا کی دلش واسه کارو خرج و مخارج زندگی ما می سوزه. کی میاد اجاره خونه و خرج بچه ها رو بده... از رو دل خوشی می گین تو خونه بمونین ای بابا.
به خاطر پول باید خرجمون در بیاد تو این سن و سال نمیشه از خونه پول گرفت .البته سعی میکنیم نکات بهداشتیو رعایت کنیم
چون دنبال شاه کلید می گشتیم .
چرا دولت قرار بود 2میلیون بده همه بمونن خونه نکرد؟ چرا رئیس جمهور گفت همه چی عادیه؟ما باید دستور بدیم؟مردم پول اجاره خونه قبضاشونو از هوا بیارن؟ نه بانک همکاری میکنه نه دولت همه طلبکارن گیردادین به مردم
افرادی که بیرون می روند را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد
۱- اندسته که واقعا ندارند و مجبورند نون در بیارند.
۲-اندسته که دارند ولی مجبورند. مثلا شرکت خصوصی یا دولت انها را ملزم کرده سرکار برن.
۳-یکدسته دارند ولی از سر خودخواهی و نفهمی بیرون می روند. خودشان جوانند و مرگ بقیه براشون مهم نیس
به نطر من دسته اول فقط سی درصد افرادی که بیرونند رو تشکیل میدن
اول اینکه تیترتون اشتباه باید بگید چرا در خانه نمیتوان ماند
دلیلش هم همه میدون اقصاد پرازفساد مسولین و بی پولی مردم سوال کردن نمی خواست خودتونو به انراه نزنید دولت یا نظام اگر می خواست میتونست کل فروردین تعطیل اعلام کنه و تمام هزینه هارو تقبل کنه ولی بدلیل فساد گسترده در سیستم نمیتونه اینکار انجام بده چون سرمایه برای سلامت مردم نداره ولی برای..........
با سلام و خسته نباشید
اینجا چند نکته هست که خدمت شما میخواهم عرض کنم اول اینکه به علت عدم شفافیت در درامد فرد و دخل و خرجش و اینکه چقدر در سال و ماه طرف درامد داره و فی الواقع کسب و کارها در یک هرج و مرج به سر میبرند و یک بی نظمی برقراره که باید دولت محترم با یک سامانه قوی و خود اظهاری و حتی برای اطمینان بیشتر کمک گرفتن از اشتشهاد محلی و معتمدین محل و ضروری کردن استفاده از کارت عابر برای تمام تراکنشهای مالی تمام افراد در ایران و مبدا و مقصد تراکنش ها که کاری بسیار بزرگ هست و صبر و دقت و استفاده از تجربیات افراد متخصص مالی و بانکی و مالیاتی و اصناف و ... را میخواهد ؛ تمامی کسب و کارها را شفاف با درامد با ضریب اطمینان بالای ۸۰ درصد شناسایی کرده تا سره از ناسره و پردرامد از کم درامد و ... مشخص بشه.
دوم اینکه باید صنایع دولتی و خصوصی دسته بندی بشوند بر اساس منابع و درآمدشان و نوع شغل و اینکه تماس ایا برای سلامتی و بیماری مانند کوید ۱۹ مضر هست یا خیر. و چقدر فاصله گذاری میتونه در جلوگیری از شیوع ان موثر باشه؟
سوم اینکه باید دولت یک حساب و کتاب کنه ببینه از این صنایع که درامد بسیار زیادی مثل معادن طلا و سنگ های قیمتی و مس و روی و سرب و ...دارند در این شرایط اضطرار چقدر میتونه پول ازشون بگیره و به کم درامدها بده و در واقع
باید در این شرایط سخت دولت جرات گرفتن پول از این گردن کلفتان دولتی را داشته و فشار را روی اینها بیاورد که در دوران خوبی و خوشی غارت کردند و بردند و هر جا دلشان خواست سرمایه گذاری کردند و ملک و ماشین و سرمایه گذاری در اروپا و امریکا و ... کردند و درامدشان الان به چندین هزار میلیارد تومن رسیده است. در واقع این حضرات بیشتر از صندوق توسعه ملی پول در آستین دارند و الان باید برای ملتی خرج کنند که بیکار و بیمار و ... هستند و اینجا دولت با احکام ثانویه می تواند یه کم درس آزاد مردی و انسانیت به اینها یاد بدهد و وجدان خفته و به خواب رفته یا به خواب زده ایشان را ولو با زور آدم کنند.
چهارم مردم را قانع کنند که صاحبخانه‌ها اگر اجاره را کم کنند و یا وقت بدهند و یا امهال در چک های های را رواج دهند البته برای خوش حسابها و بر اساس توان واقعی فرد در پرداخت اقساط. در واقع باید مردم قانع باشند که در روزهای سخت که بنی ادم اعضی یکدیگرند چه عضوی به درد اورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار. و بر همین اساس همدیگر را در نظر گرفته و رحم کنند تا خدا هم انها را در فلاکت رحم نماید‌.
پنجم ،ماسک و اقلام بهداشتی را به کسانی که واقعا ندارند رایگان و به بقیه بر اساس درامد رایانه ماسک و ... بدهند و همه افراد جامعه را ملزم به استفاده اصولی از اقلام بهداشتی نمایند تا این ویروس منحوس از حالت اپیدمی خارج شود. و اوضاع به روال عادی برگردد.
ششم، به کارفرمایانی که درامد فراوان و سود سرشار دارند دستور داده شود که با حداقل ظرفیت و نیرو و به صورت گردشی کار کنند و یا حتی اگر لازم به تعطیلی واحد تولیدی و یا خدماتی و ..‌ هست با توجه به درامد کافی برای حفظ سلامتی نیرو حقوق حداقلی با کارکرد بیمه را برای کارکنانش و کارگرانش رد کند چراکه وی سالها از این نیروها به اندازه کافی برده برداری کرده و در سایه نیروی کار ارزان به درامد سرشار رسیده پس حالا وقتشه که ارزش ادمها هم مشخص بشه و کارگران هم بهره ای از آرامش و اسایش داشته و از نظر روانی راحت و اسوده باشند چراکه کارگران با دغدغه ای که در زندگی داشته اند مشغول فعالیت و کارگری بوده و جیب این حضرات را در روزهای خوشی پر کرده اند و حالا که کارفرمایان و سهامداراران روز خوش دارند و درامد کافی که چندین سال و یا حتی قرن می توانند بدون دغدغه بخورند و بیاشامند ایا روا نیست که کارگران با حداقل ها چند ماهی را سپری کنند و با بخور و نمیر روزگار گذرانند تا خداوند متعال دردها و بلاها را دور کند و چه بسا انسان دوستی افراد سبب ترحم خداوند و توجه حضرت بقیه الله قرار گیرد و بلاها زودتر رفع گردد؟
من نمیدونم دولت بجای هزینه دربیمارستان چرا مواد ضد عفونی وماسک رو یا قیمت مناسب در اختیارمردم نمی گذاره این بهترین راه قیمنها بالاست مردم توان خرید ماسک رو ندارن
برای من قابل فهم نیست که ادارات وبانکها باز باشه بعد بگن از خونه بیرون نیایین مثل این که سفره رو پهن بکنند ولی هیشکی غذا نخوره من عید رفتم شهر خودم چون کارم تو بانکه سخت میشه مرخصی گرفت باید خواهش والتماس کنی اونا هم کلی اذیت میکنند خب غیر از تعطیلات عید دیگه کدوم یکی از ایام سال تعطیلات پشت سرهم داره که برم شهرخودم اگه حکومت یه تعطیلاتی دیگه مصوب میکرد قطعا نمیرفتم
غم نان! سؤال پرسیدن داره؟ نانی که از سفره‌مون برداشتن. دزدیدن!
با سلام
واقعا نمیدونم چرا باید اینقدر دروغ به مردم گفته بشه شما مدیران این مملک هستید یا نه اگر واقعا مدیران این مملکت هستید پس چرا برای اینجا و مردم شریف ایران کار نمیکنید و اگر نیستید لطفا برید تا مردان و زنانی بیایند که مانند زمان جنگ کار کنند
به خاطر تهیه پول
من فقط از اول عید تا به حال برای مراجعه به پزشک بیرون رفتم و برای یه کار بانکی. اما قبل از عید چندین بار برای فیش حج و ثبت نام کاروان مجبور شدم برم و بیام و خیلی گله دارم از سازمان حج و زیارت که با این وضعیت نتونست برنامه رو برای سلامتی مردم چند ماه اینور اونور کنه! در ضمن من خرج خونه در نمیارم! مرد خونه ما برای کار از شنبه این هفته هرروز بیرون بوده. به قول دوستان زندگی خرج داره. تا وقتی همه جا تعطیل نباشه و کار در جریان باشه نمیشه از مردم توقع داشت تو‌خونه بمونن. تازه محل کار ما خصوصی هست و حداقل ارتباط با دیگران رو داریم. اونهایی که باید برن شرکت و ... وایستن پای کار بنده خداها در خطر هستن. :(
خوب پرواضحه همه کارمند نیستند و یا حقوق ثابت و یا ذخیره مالی مناسب ندارند. در نتیجه محتاج به کار جهت تامین هزینند. اوناییکه از ترس کرونا به زادگاهاشون فرار میکنند و از شهرای شلوغ فرار میکنند روستا زادگانی هستند ساکن شهرهای بزرگ، میرند جاییکه فکر میکنند امن تره و امنیت روستاییای بیچاره رو هم بهم میریزن
درخانه ماندن دوطرف دارد1-سهم من -درخانه می مانم 2-حاکمیت -بایدباایجادزیرساخت(40سال فرصت داشت -40سال پول داشت)به خانه ماندن کمک کند این زیرساخت خیلی ضعیف است وعملا کسی نمی توانددرخانه بماند
مطیع ترین افراد همانند ساده لوح ترین افراد تلقی شدند چهار نوبت ۱۴ روزه در منزل مانداند ولی از انجایکه عزمی از طرف مسولین برای در خانه نگه داشتن همه وجود نداشت ای زمان از دست رفت
تعطیل نشدن کارخانه های وابسته به ایران خودرو به بهانه تولید قالب و مجبور شدن به کار
ولله من دیدم خیلی خلوت بود ها! چرا دارید به مردم به زور می قبولونید که رفتند بیرون؟
کسی هم رفته باشه حتما مجبور بوده وگرنه سر شکم سیری که نرفته که!
من کارمندم . شیفت یک سوم تا حالا مجبور بودم برم. از هفته دیگه هم باید کامل برویم . امکان مرخصی هم نداریم . خانمم هم کارمنده و اون هم همینطور . از شرکتم ممنونم که همین ایام را همکاری کرد و شیفتهای یک سوم را اعلام کرد . حتی اگه لازم باشه حاضرم حقوق فروردین ماه رو نگیرم و فقط بیمه ام رد بشه تا به شرکتم کمک کرده باشم.
اگر نهادهای قدرتمند مالی مثل آستان قدس - ستاد اجرایی امام - بنیاد مستضعفان - کمیته امداد و ... فقط یک ماه برای مردم کشور هزینه می کردن ، دولت به اسانی می توانست قرنطینه کامل را اجرا کند . اما الان در این بحران این اسامی پر طمطراق کجا هستند و چه تلاشی برای مردم ایران کردند؟؟؟
از شروع کرونا من، همسر و دختر کوچکم در خانه ماندیم! چنان با مشکلات روحی روانی دست و پنجه نرم میکنیم که نمونه چنین استرس مخربی را ندیده بودیم! بی تدبیری و سو استفاده از عنوان و مدیریت جهادی مردم را بیچاره کرده! عدم شروع و شیوع کرونا غیرممکن بود اما چنین حجم دستپاچگی و بی عرضگی واقعا دور از تصور بود! خدا رو شکر هیچ مقامی نه پاسخگوست و نه پشتیبان! انجام وظائف هم شده چکش من منت و هر روز بر فرق سر این مردم فرود می آید! لعنت خدا بر گمراهان
سلام،
به عنوان یه زیر مجموعه از ادارات دولتی، وقتی ادارات باز می شوند کارها دوباره شروع می شوند و وقتی جایگزین شما وجود نداشته باشد مجبورتان می کنند که در سر کار حضور پیدا کنید هر چند بگوید من پول نمی خوام، می خوام خانه بمانم و ...
چون حرف مسئولین کشور با عملشان یکی نیست. اونا با مردم صادق و یکدل نیستند. از طرفی میگن در خانه بمانید و از طرق دیگر میگن بروید سر کار! دیگر هیچ دیوار اعتمادی حتی خراب شده هم بین مسئولین و مردم باقی نمانده است. این مسئولین دین، باورها و اعتقادات مردم را به سخره گرفته اند و فقط به فکر قدرت و ثروت برای خود، خانواده و هم گروه خود هستند.
کارمندم روزای تعطیل خیلی خوب بود ولی از وقتی کار شروع شد رییسمون که گرفته بوده پاشده اومده سر کار شیفتی هم نمیکنه
سازمان بنادریم و بدتر داره میشه اینروزا قشنگ شبه علایم میبینم بدترم شده هفته بعد بدتر میشه به رییس جمهور بگویید نمیفهمی چه میکنی
چون زندگی خرج داره
متاسفانه دولت بی تدبیر با اتخاذ تصمیمات غیر عقلانی ومنطقی ازاول شروع کرونا مسیی وضعیت فعلی است اگر قم قرنطینه میشد اینهمه کشته نمیدادیم
ی کارگر روزمزد باید چیکار کنه ب نظرتون؟
سرباز جماعت هیچ اختیاری از خودش نداره بدون پول بدون حقوق تو بدترین شرایط توی بهترین زمان عمرمون باید ۲ سال خدمت کنیم. حتی کرونا هم باعث نمیشه که به ما اجازه بدهند توی خونه بمونیم.
سلام من کارمند هستم تا اخر ۲۰ به صورت حداقلی رفتم سرکار از هفته بعدم به صورت حداکثری همه با هم می ریم سرکار تو یه اتاق ۹ نفر هستیم بتظرتون چیکار کنم چقدر می شه مرخصی گرفت دولت تدبیر دیگه راهکار بهتر از این نداشته
نهادهای قدرتمند مالی مثل آستان قدس - ستاد اجرایی امام - بنیاد مستضعفان - کمیته امداد و ... فقط یک ماه برای مردم کشور هزینه می کردن ، دولت به اسانی می توانست قرنطینه کامل را اجرا کند .
اداره جات . بانک ها را تعطیل کنید . یه نون هم بدید مردم بوخورن ببینید کسی باز بیرون میاد ؟؟؟!!!؟!
چرا آقای روحانی ادارات را تعطیل نکرد؟!
چرا دانشگاهی که بسته است باید کارمندش برود سرکار؟!
چرا با وجودی که ادارات را تعطیل نکردند، قطارها و اتوبوس ها را کاهش دادند؟ که تراکم جمعیت بیشتر بشود یا چی؟

شما وقتی ادارات را تعطیل نکردید و با اصناف متخلف برخورد نکردید و مثل کشورهای دیگر با سختگیری قرنطینه نکردید دیگر چه انتظاری دارید؟!
درضمن این آمارهای ارائه شده را بچه هم باور نمی کند؟!
چون بد آید ، هر چه آید بد شود ؛ یک بلا ده گردد و ده ، صد شود .
گرمی از آتش فتد ، مهر از فروغ ؛ فلسفه باطل شود ، منطق دروغ .
چرا از مردها نمی پرسید حالا که با زن نشسته شده اید چقدر در کارهای خانه مشارکت می کنید؟ آیا یک تلفن به بستگان و دوستان بیمار یا نیازمند خود زده اید؟ چقدر خطاها و سهل انگاریهایتان را در نظر گرفته و به خودتان قول جبران اشتباهات گذشته و تلاش برای مفید و موثر بودن برای خانواده و جامعه را داده اید؟
خب معلومه دیگه ، از سر اجبار و تأمین معاش خانواده. وگرنه چه کسی حاضره بی دلیل جون خودش و خانواده شو به خطر بندازه؟
برادران گرامی بی پولی نمیشه خونه ماند با این تورم پولی به این مردم نمیدم فردا در خبرها میشنوی فلان مدیر چند میلیارد دلار اختلاس کرده.
فن تهویه حماممان سوخت. نان میخواستیم بخوریم. برای بعضی ها هم باید نان جور می کردیم.
بازگشايي غير معقولانه ادارات و اجبار سيستم اداري مبني بر حضور در شركت
استفاده از ماسک و دستکش را در بیرون از منزل بایستی اجباری کنند.
چون دولت و حکومت خودش اعتقادی به این امر نداشتند و خودشان رعایت نکردند و بسیاری از مردم هم از حکومت الگو گرفتند و رعایت کردن من نوعی اثر چندانی در قضیه نداشت
از خونه بیرون اومدم چون نه تنها ترسی از مرگ ندارم، بلکه با آغوش باز از اون استقبال میکنم، چون زندگی نکردم، فقط جون کندم تا زنده بمونم، تو این دنیا که جامون ته موتورخونه بود ، بذا ببینیم شاید اون دنیا جامون بهتر باشه ....
از طرف یک فارغ التحصیل صنعتی شریف بدون پارتی و سهمیه و ژن خوب و آقازادگی و رانت و .....
خب چرا از کرونا نمی پرسید چرا شنبه نرفت؟
تابناک کیف می کنی با این تیترهایت!!!

مردم جون هم انداختی
بیرون رفتم اما فقط برای سربازی. بیخیالمون نمیشن تو این وضعیت !!!!
پانزده روز از ماه اسفند و ده روز فروردین را تا حالا بیرون از خانه بودم آنهم مدام درحال راندگی داخل خیابانها و داخل خانه مردم در کانون بیماران کرونایی اوایل بدون تجهیزات حفاظتی و الان بهتر شده شاید هم بیماری گرفتم ولی با چند روز تب بهتر شدم الان هم بیرون از خانه ام
آری من پنجاه متر جلوتر از خط مقدم بوده‌ام و هستم
کارشناس فوریتهای پزشکی اورژانس هستم
من بیرون هستم با هزار دغدغه که شما در خانه آسوده خاطر باشید
من و همسرم دانشجوی دکتری و کارمند بخش خصوصی هستیم. اگر سر کار نرویم درآمدی نداریم. فرزند و قسط هم داریم.
من درآمد ساعتی دارم و بیمه هم بر طبق ساعات حضور در کار که اکثراً نیاز به حضور فیزیکی دارند دریافت میکنم. هنوز حقوق اسفند ماه را هم دریافت نکرده ام. شرکتی هم که در آن مشغولم بدون حضور حداقل دوسوم از پرسنل قادر به فعالیت نیست و زیان ده میشود.
چگونه می شود در خانه ماند و در همان حال در اداره و مغازه و کارخانه بود؟!
عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با مقایسه عملکرد حکومت ایران و چین در مواجهه با کرونا گفت: «چین به مردم گفت باید در خانه‌های خود بمانند ولی برای آنان آذوقه برد.» او گفت: «ما به مردم می‌گوییم در خانه بمانید، ولی تدبیری برای معیشت آنان نداریم.»
من همیشه دعا میکنم به سرعت روش حکومت ما جهان را فرا بگیره تا مردم جهان معنای واقعی عدالت، درستکاری و همنوع دوستی را متوجه بشن و همه اونها به همراه ما بتونن در اون دنیا وارد بهشت بشن.
سلام بر همه عزیزان تابناک
عوامل مختلفی وجود دارن لطفا نظراتم رو بگذارید
مورد اول در خصوص کارمندان دولته که اکثریت در منزل بودن من خودم شمالی هستم و مطلعم که اکثریت در منزل بودن مگر برای تامین مایحتاج چون بودن در منزل بواسطه حقوق کم مقرون به صرفه بوده
بازاریان که اکثریت همیشه معترض مثل پدر من که وقتی دارن هم معترضن
اجناس رو به چند برابر میفروشن الان نه دو ماه دیگه کل پول رو درمیارن الکی کاسبها ننالن من پدرم کاسبه و میدونم
برخی عزیزان کاسب جزیی هم زندگیشان به سختی میگذشت الان هم کمی بدتر شد ولی مسافرت رو رفتن در این شک نکنید
امار بگیرید اکثریت ویلاها در شمال از ضعیفترین تا قوی ترین دست بازاریهاست
من چن بار بخاطر مایحتاج رفتم کلام موندیم خونه متاسفانه دولت دو هفته عجله کرد ...
سلام من شغلم لوازم التحریر فروشیه.از آخرهای آذر که بحث آنفولانزا بود که مدارس رو تعطیل کردن تا بعدش امتحانات و برف و کرونا- تقریبا 4 ماهه مدارس ا تق لق ان یا تعطیل. منم از اسفند تا الان خونه ام با چندین چک برگشتی و اقساط معوقه و تموم شدن پس اندازم. اجاره خونه و مغازه و انباری هم بماند. دردم اینه که با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه چرا این به اصطلاح ستاد کرونا صنف من رو مشمول معوقه جریمه و اقساط بانکی قرار نداده و هفتگی داره برام پیام جریمه و اقساط میاد.
من موندم در خانه ولی مردم نموندن الان هم که همه جا باز شده کسی هم در خانه نمیماند چرا باید در خانه بمانیم
حرف خیلی زیاده ولی من چند خط تجربه خودم رو مینویسم. منم مثل خیلی ها کارمند هستم و توی تهران با شغل دوم زندگی رو به سر میکنم. یک مقدار پول پس انداز کرده بودم برای مسافرت نوروزی و عدم خرید شب عید خودش خیلی کمک کرد به مدیریت هزینه ها ولی از انجا که حس کردم این قضیه ممکن است ماه ها طول بکشه بیکار نموندم و از همون روزهای اول سال شروع کردم کسب و کارم دوم رو به صورت دورکاری از منزل انجام دادم و استفاده از تکنولوژی خیلی تونست کمک بکنه.شوربختانه خیلی از حرفهایی که اینجا نوشته شده حرف آدم های ناامید هستش به نظر من کسانی که حتی اگر در استخر پول هم باشن بازم چیزی دارن برای نالیدن. من شغل دومم ساعتی بود با اعتمادی که قبلا برای مشتری ها ایجاد کرده بودم و یکمی فکر الان همون کارهارو از خونه انجام میدم.
توی خونه روزی نیم ساعت ورزش کنید، به اخبار زیاد گوش ندید و قبول کنید فرصت خوبی هست سبک زندگی رو بهبود بدید. من خودم چقدر هزینه بنزین و استهلاک خودرو رو در سال دور میریختم به علاوه هزینه های گردشهای کادب و خوردن فست فودهای بی کیفیت در اخر هفته هاو ... الان از خودرو فقط برای کارهای ضروری استفاده میشه کاری که خیلی از مردم دنیا انجام میدن ولی تا مجبور نشدم نفهمیدم که چقدر توی زندگی میتونه مفید باشه.
بک چیز هم برام جالب بود که برخی حرف شبکه های ماهواره ای یا مطالب فضای مجازی رو عینا کپی کردن که نشون میده چقدر محیط های خیالی روی آدمها میتونه اثر داشته باشه که حرف های الکی رو جوری به خورد ادم میدن که تو فکر میکنی حرف خودته. مگه هر سال ما 15 روز عید تعطیل نبودیم با کلی خرید عید و مسافرت و دید و بازدید و ... چطور شده که امسال بدون اون هزینه ها اصرار داریم که بی پولیم و از روز اول هم بریم سر کار نمیدونم؟
محمود آقایی که ادعا می کند شرکت داره و باید حقوق چند کارمند را بدهد نوشته من و امسال من ....؟! یکی نیست بگه اول املای امثال من را یاد بگیر ؛ تا برای
کارمندانت سوژه خنده نشی ، داداچ!
مجبور بودم برم داروخانه سر شیفتم!
کارمند دولت هستم باید سرکار میرفتم
یه شرکت تولیدی کار میکنم اجبارا باید میرفتم سرکار
باسلام
بنده و همسرم هر دو کارمندیم. و متاسفانه به خاطر ابلاغ دولت و عدم تعطیلی حتی در ایام تعطیل سال نو که در صورت تعطیلی اتفاق خاصی نمی‌افتاد، مجبور به بیرون رفتن از خانه به قصد محل کار بودیم، بااینکه خانواده هردوی ما در شهرستان بودند ولی بخاطر پرهیز از مشکلات انتشار ویروس، به دیدار پدر ومادرمان نرفتیم ولی بخاطر عدم درک شرایط توسط دولت، مجبور به رفتن سر کارمون بودیم.
من شکر خدا خیلی گیر مالی ندارم. بیرون هم نیامدم. ولیکن بیشترین چیزی که منو اذیت میکرد این یک بام و دو هوا بودن دولت بود.
هر کدومشون ساز خودشون رو میزنن. نامیدم از اینکه اینها بتونن کاری بکنن. مگر اینکه با دستکاری آمار فریب بدن.
روحانی قبل از عید گفته از پیک عبور کردیم و خیلی از مردم دلخوش به این حرف از خونه ها زدن بیرون. شب تلویزیون گزارش نشون میده که اوضاع خطرناکه و کسی نیاد بیرون.
سخنگوی وزارت بهداشت حرفش با وزیر بهداشت متفاوت و وزیر هم با روحانی متفاوت. فقط مستکبرین عالم(!!؟؟) هر چه زودتر واکسن یا داروش رو بسازن و ما نجات پیدا کنیم.
والا اینجا که فقط رمل و اسطرلاب بلدیم و بس.
شرکت ... به هیچ عنوان به بحث فاصله گذاری اجتماعی و دور کاری اعتقادی ندارد و بهانه خصولتی بودن از اجرای طرح دولت اجتناب میکند.
قطع ارتباط بادنیاتاکی؟دیگه همه داریم زجرکش میشویم.چرابایدوضع کشورایران باداشتن ذخایرفراوان ملت اینقدرعذاب بکشند؟
هیچ مردمی، چه در ایران، یا چین یا ممالک غربی، تا زمانی که مجبور نباشند، حاضر نیستند از منافع شخصی برای منافع جمعی دست بکشند
اگر در ایران هم مثل فرانسه جریمه حداقل 135 یورویی وضع میشد، بسیاری از کسانی که بیرون رفتند، نمی رفتند!
اگر تمام ادارات و بانک ها تعطیل میشد،
اگر کسانی که چک دارند، بر اساس قانون مجبور نبودند که در موعد مقرر آنرا پاس کنند
اگر کسانی که قسط بانکی دارند، چه قرض الحسنه و چه وام های معمول بانکی، مجبور به باز پرداخت به موقع آن نبودند
و خیلی اگر های دیگر، بیشتر مردم در خانه می ماندند
من خودم بعلت کار در بیمارستان مجبور به ترک خانه بودم
نتونستم تو خونه بمونم
چون اجاره خانه و مخارج زندگی و هزار کوفت و زهرمار را داریم
نتونستم بمونم چون باید درد بکشم
نتوستم بمونم چون دارم با گوشت و پوستم درد اختلاس های کلان که دریغ از برگشت پول آنها داره از درون ما را میسوزنه
چرا باید مثل کبک بود
چرا دو ساله همش حرف میزنن
باید بیام بیرون که شرمنده خانواده ام نباشم
برا دلخوشی نیامدم بیرون ..........
اصحاب كهف كه نيستيم بريم غار 300سال بخوابيم درخانه ماندن مگر خرج خورد خوراك واجاره خانه ندارد
برای کار مجبور بودم برم شرکت
حقیر اومدم تو استانی که کارخونه هست و راهها بسته شد و موندگار شدم تو اطاق و کارخونه/فرایند ما ویروس نمی تونه زندگی کنه و خوشبختانه کارگرها از هم دور هستند و ماسک می زنند/روستایی که کارگرها می آن به اجبار راهش رو بستم و تک تک خانواده ها رو بررسی کردم و خانواده هایی که مشکل دارند مرخصی با حقوق دادم و دستگاه تو کارگاه ساختم و شروع کردم به ضدعفونی اداری /نگهبانی هم اطاق ضد عفونی ساخنم و تب سنج و .. تنها مشکل ندیدن خانواده بالای یک و نیم ماه هست ولی از طرفی خوشحالم که بهشون امگان انتقال ندارم /قربونی کشتم و به کارگرها گوشت کافی و میوه دادم و قرص ویتامین زوری می دم / من ضد عفونی با الکل رو وقتی چین درگیر بود شروع کردم که مسخره می کردند اعتقاد داشتم ویروس مرز نمی شناسه /ورود سهامدران و کارمندان دواتی حتی بهداشت رو ممنوع کردم و خوشحالم موضوع رو درک کردند و برگشتند
بعضی ها میان لودگی میکنن و نداری و فقر مردم رو زیر سئوال میبرن
انگار که براشون قابل تصور نیست ، جمعیت زیادی توی همین تهران(توی شهرستانها خیلی بیشتر) وجود دارند که واقعا برای نون شبشون کار میکنند . یعنی اگر کار نکنن شب نون ندارن بخورن!
دوست عاقل من! همه مثل تو نیستن. ممکنه واقعا پس اندازی نداشته باشند و کلی هم بدهکار باشن
کل روزهای غیر تعطیل عید رو اومدم اداره
9 صبح اومدم ساعت 20 رفتم خونه
یک جمعه هم گفتن بیایین
الانم 8 میاییم سرکار و ساعت 19 میریم خونه
همش الکل به دستمون زدیم . من که فنی هستم و کارگر بودم دوران دانشگاه دستام پوست پوست و سرخ شده
اینجوری کرونا کنترل نخواهد شد
با تشکر از نظرسنجی تابناککه توانست نقطه نظرات مردم را در یک جامعه آماری نسبتا قابل قبول در ایران گردآوری کند و این کار علمی را پایه گذاری نمود ، ما همگی مسافران یک کشتی هستیم و خوب است به پند سعدی اندیشمند بزرگ ایران و جهان گوش جان فرا دهیم : بنی آدم اعضای یک پیکرند ، این سخن ناب را سعدی در گلستان بیان نموده و هر چند به زبان می آوریم ولی یکبار با گوش جان بشنویم و به آن عمل کنیم
من گیاهخوار هستم و به هیچوجه بیمار نمی شم .
کسانی کرونا میگیرن که از قبل با خوردن لبنیات و گوشت بدنشان را عفونی کرده باشند . ویروس و میکروب عامل بیماری نیست .
بلکه غیر گیاهخواران با خوردن همه چیز از جمله مواردی که دربالا ذکر شد و بسیار مواد غذایی مضر دیگر ایمنی بدنشان را ضعیف میکنند و آنرا در برابر ویروس ها و میکروب های بسیار ضعیف مثل کرونا آسیب پذیر . اینجانب حتی یکبار دستانم را ضد عفونی نکرده ام و همه جا میرم و با همه معاشرت می کنم . در ضمن ما گیاهخوارها طب سنتی و افرادی مثل آقایان روا زاده و تبریزیان را قبول نداریم .
باید به جای اینکه از این مردم هزینه کنید و تمام تقصیرها و ناکارآمدیها را به مردم نسبت دهید بهتر است سوالاتتان را از مسولینی بپرسید که اصلا هیچ توجهی به شرایط و اوضاع جامعه ندارند ... چطور ممکن است ادارات و بانکها و شراکتها باز باشند اماکارمندان در خانه بمانند ...بطور نمونه موسسه علمی فرهنگی در ایام عید دایر بود و تازه تو این شرایط کارمندان هم مجبور تا ساعتها سر کار باشند....همچنین تو این اوضاع و احوال اقتصادی مدیر جوان این موسسه تصمیم به تعدیل نیرو گرفته و حدود 30 نفر را اخراج کرده است...حالا شما بخوان حدیث مفصل از این مجمل.... خیلی مدیران هستند که اصلا توجهی به این شرایط ندارند و کارمندان را مجبور میکنند در محل کار حاضر باشند... مسئله دیگر اینکه دولت اصلا قدرت کنترل و مدیریت این بحران را ندارد و هیچ ارگانی از این دولت حرف شنوی ندارد نمونه اش را در بالا مثال زدم .... ینابر این مردم مجبورند که برای امرار معاش بالاجبار در خانه نمانند...
سلام بازنشسته هستم توانستم کار چند ساعت در ماهم را نیز تعطیل کنم لکن برای سرکشی و دادن داروهای والدین و خرید ضروری بیرون میروم حداقل یکروز در میان
شخصا مشکلی در تحمل قرنطینه ندارم ولی ضروری است دولت به افراد کارگر و کاسب های کم بضاعت و بویژه کارگران روزمزد کمکهای سریع و خارج از بروکراسی موقتا پرداخت کند و آنها را به کارفرماها حواله ننماید
سلام بازنشسته هستم توانستم کار چند ساعت در ماهم را نیز تعطیل کنم لکن برای سرکشی و دادن داروهای والدین و خرید ضروری بیرون میروم حداقل یکروز در میان
شخصا مشکلی در تحمل قرنطینه ندارم ولی ضروری است دولت به افراد کارگر و کاسب های کم بضاعت و بویژه کارگران روزمزد کمکهای سریع و خارج از بروکراسی موقتا پرداخت کند و آنها را به کارفرماها حواله ننماید
سلام بازنشسته هستم توانستم کار چند ساعت در ماهم را نیز تعطیل کنم لکن برای سرکشی و دادن داروهای والدین و خرید ضروری بیرون میروم حداقل یکروز در میان
شخصا مشکلی در تحمل قرنطینه ندارم ولی ضروری است دولت به افراد کارگر و کاسب های کم بضاعت و بویژه کارگران روزمزد کمکهای سریع و خارج از بروکراسی موقتا پرداخت کند و آنها را به کارفرماها حواله ننماید
سلام بازنشسته هستم توانستم کار چند ساعت در ماهم را نیز تعطیل کنم لکن برای سرکشی و دادن داروهای والدین و خرید ضروری بیرون میروم حداقل یکروز در میان
شخصا مشکلی در تحمل قرنطینه ندارم ولی ضروری است دولت به افراد کارگر و کاسب های کم بضاعت و بویژه کارگران روزمزد کمکهای سریع و خارج از بروکراسی موقتا پرداخت کند و آنها را به کارفرماها حواله ننماید
سلام بازنشسته هستم توانستم کار چند ساعت در ماهم را نیز تعطیل کنم لکن برای سرکشی و دادن داروهای والدین و خرید ضروری بیرون میروم حداقل یکروز در میان
شخصا مشکلی در تحمل قرنطینه ندارم ولی ضروری است دولت به افراد کارگر و کاسب های کم بضاعت و بویژه کارگران روزمزد کمکهای سریع و خارج از بروکراسی موقتا پرداخت کند و آنها را به کارفرماها حواله ننماید
سلام بازنشسته هستم توانستم کار چند ساعت در ماهم را نیز تعطیل کنم لکن برای سرکشی و دادن داروهای والدین و خرید ضروری بیرون میروم حداقل یکروز در میان
شخصا مشکلی در تحمل قرنطینه ندارم ولی ضروری است دولت به افراد کارگر و کاسب های کم بضاعت و بویژه کارگران روزمزد کمکهای سریع و خارج از بروکراسی موقتا پرداخت کند و آنها را به کارفرماها حواله ننماید
خیلی کامنتا نوشتن که ما خرج داشتیمو ازین صحبتا... که در نگاه اول همه حق میدیم و منم خودم خرج دارم باید برم سر کار
ولی بیاین یه ذره افق دید بلندترو آینده نگری بیشتری داشته باشیم فعلا وضعیت دولتو مملکت ما یجوریه که مشکل زیاد هست و مسئولین هم بی فکر که نمیتونن دو ماه مردمو تامین کنن که بشینن تو خونه هاشون
حالا با این وضعیت ما مردم باید به فکر خودمون باشیم چون اگر الان هرکس بجای قرنطینه بخواد بره سرکار مسلما انتشار ویروس بیشتر، تعداد آدمای مریض بیشتر، بیمارستانا شلوغتر و در نتیجه خدمات دهی کمتر و مرگ و میر بیشتر میشه، از اونطرفم اگر کار به اینجا برسه دولت قرنطینه اجباری انجام میده با اینکه خیلی مقاومت کرده که اینکارو نکنه
نتیجه اینکه مدت زمان بوجود آمدن حالت عادی خیلی بیشتر میشه و کسایی که به بهانه کارو ... رفتن بیرون باید چندین برابر ضرر اینکارو پس بدن و هر چی تا الان در آوردن بزارن روش ضرر بدن دوباره پس بهترین کار اینه که برای دو ماه تحمل کرد هر جور هست بشینیم تو خونه شر این ویروس کنده شه بره پی کارش
با بیرون رفتن به هر دلیل فقط داریم مدت زمان عادی شدن زندگی رو بیشتر می کنیم و ضرری که در آینده ممکنه به همه بخوره چندین برابر این دو ماهه ست
کارمتد بودم وتابع دستورات کشوری وبناچار ازخانه زدن بیرون بقصد کار اداری و گره از مشکلات خلق بازکردن !!!!!
با سلام تابناکیان محترم شما از طرح اینگونه پرسش چه سودی می برید یا دنبال چه چیزی هستید. اگر نظر شما از طرح سوال یک نوع نظر سنجی بود ه که افرادی از خانه بیرون امدند برای چه بوده است .و نظرتان این بود انهایی که بیرون امدند جواب بدهند و شما بایددقت کنید انهایی که ازطرف خودشان حرف زدند انتشار دهید . شخصی میگوید چون اختلاس شده مردم بیرون امدند و دیگری میگوید چون وزرا حقوق میگیرند مردم بیرون امدند . من میدانم که این کامنت پخش نمی شود ولی باید بگویم بیشتر این کامنت ها استفاده شده از کارهای تیرانا نشین است . چرا شما دوست دارید افراد معلوم الحال در سایت شما تمام ارکان نظام را زیر سوال ببرند؟ مگر میشود صدای تیرانا از خبرگزاری تسنیم پخش شود. اگر نظر شما این بود که یه نظر سنجی کنید که چه افرادی رعایت دستور العمل را نکردند. انکس که ادعا دارد و ازقول مردم حرف زد می باید الان مثل یک کارگر سرکار باشند نه اینکه بنشینند تمام سایتها را ببینند و بمحض انتشار هر مطلب کامنت بزنند.و همه مسئولین را زیر سوال ببرند. اینها افرادی هستند که هنوز ویروس را درک نکردند
آن بنده خداهایی که بخاطر فقر مالی از خانه بیرون رفتند اینهایی نیستند که کامنت گذاشتند اینها ..... هستند که بیرون می روند بدون هیچ دلیل عقلانی
من شغلم کشاورزی است، مقداری از زمین هایم در مرحله ی برداشتند، مقداری در مرحله کاشت ، درختان میوه در زمان شکوفه دهی مراقبت ویژه نیاز دارند.
اگر این چند وقت کار نکنم مقدار زیادی از کاشت و محصولم را از دست میدهم.به هرحال قسمتی از نیاز مردم به خوارکی از این طریق تامین میشود و به سببب آن منفعتی برای من کشاورز.
در ضمن در زمین های من نزدیک به 100 کارگر مشغول به کار هستند که تقریبا 3 ماه گذشته و در زمستان درآمدی نداشته اند و امیدشان به این 9 ماه هست، نه پس اندازی برایشان مانده نه امید به کار در جایی دیگر پس نمیتوانستم از کار بیکارشان کنم.

چاره ای که اندیشدم این بود که کارگرانی که مجبور به طی مسیر طولانی با وسایل عمومی بودند ، برایشان جای اسکان نزدیک مزرعه اجاره شد و این افراد هر روز صبح مسیول پخس ماسک و مواد ضد عفونی کننده بین تمام کارگران شدند و فاصله ی کاری هر کارگر را 10 متر یا 3 کرت کردیم. کار کمی کند تر پیش خواهد رفت و هزینه ی تولید افزایش خواهد داشت اما با امکاناتمان از این بهتر میسر نبود.
برای کارگرانی که علایم سرماخوردگی داشته باشند استراحت در منزل اجباری کردیم و نصف حقوق شان در زمان استراحت پرداخت میشود و یک بسته ی مواد غذایی نسبت به تعداد خانواده برای 2 هفته ارسال میکنیم تا در زمان درمان نیاز به خروج از منزل نداشته باشند و خطر برای دیگران نداشته باشند و از طرفی نگرانی برایشان کم باشد.
واقعا قشر کشاورزان فصلی در کشور ما بسیار بی محبتی می ببینند در صورتی که دارند با تلاششان برای جامعه مواد غذایی تولید میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
داستان علمی تخیلی
اگه بخاییم هم میتونیم قرنطینه کنیم هم به مردم پول بدیم
مردم هر یک به دلیل مهمی از منزل خارج می شوند. راهکار اصلی در برون رفت از بحران کرونا صرفا تاکید بر ماندن در منزل نیست. راهکار اصلی فرهنگ سازی است. فرهنگ سازی نحوه رفتار در خارج از منزل در شرایط همه گیری یک بیماری.

اگر به صف های تشکیل شده توسط مردم در نانوایی ها و سوپرمارکت ها و بانکها و ادارات و ... نگاهی بیاندازید و آن را با نحوه صف ایستادن مردم دیگر کشورها مقایسه کنید، متوجه می شوید که مردم به هیچ وجه حداقل فاصله را رعایت نمی کنند، در حالی که در دیگر کشورها، فارغ از تاکید بر ماندن در خانه، مسائلی همچون صف ایستادن در این شرایط را به مردم آموزش می دهند.

(این در حالی است که در کشور ما اگر هم به کسی تذکر می دهیم که فاصله اش را با ما رعایت کند، با واکنش منفی و خشم افراد مواجه می شویم و این جای تاسف دارد)
ما اگه تعطیل کنیم و تو خونه بمونیم و حتی اگه اخراج از محل کار و گرسنگی خود و خانوادمون رو بپذیریم دولت عدم ارتزاق از جیب مردم رو نمیپذیره
یه نگاهی به برداشت اقساط از حساب بدون هماهنگی با مشتری،قبوض آب و برق وگاز بندازید همه چی گویا هست
بنده کارمند بوده وفقط در روزهای شیفت کاری بیرون آمده وموقع مراجعت به منزل نیز کلیه مایحتاج ضروری را خرید میکردم و چون فقط بنده بیرون میروم کلیه امورات بیرون از منزل را بنده انجام میدهم و نگذاشته ایم پدرومادر ازاسفند ماه لغایت امروز اصلا از درب منزل خارج نشده اند.
90 درصد به خاطر کار کردن تو شرکتی که استخدام شدم ،و 10 درصد هم برای خرید مایحتاج بیرون بودم
یه مطلب من نوشتم که پیغام دادید « غیرقابل انتشار است ». مگر به چه کسی توهین کرده بودم . جز این که نوشته بودم در این نظرات منتشر شده اتحاد و همدلی وجود ندارد .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی