بازدید 25854
۳

درگذشت یک هنرمند بر اثر ابتلا به کرونا

«پاتریشیا بوسورث» بازیگر و نویسنده آمریکایی که نگارش زندگی نامه چند سینماگر سرشناس از جمله «مارلون براندو» را در کارنامه داشت در سن ۸۶ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.
کد خبر: ۹۷۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 05 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ددلاین، «پاتریشیا بوسورث» در ابتدا کار خود را به عنوان بازیگر آغاز کرد و در ادامه به نگارش زندگی نامه چهره های سینمایی روی آورد و زندگی «مونتگومری کلیفت»، «جین فوندا» و «مارلون براندو» را تبدیل به کتاب های پرفروشی کرد.

او در دهه ۱۹۵۰ میلادی وارد اکترز استودیو نیویورک شد و در کنار چهره هایی چون «مارلون براندو» و «مریلین مونرو» بازیگری آموخت و در ادامه در تیاتر برادوی و چندین اثر تلویزیونی نقش آفرینی کرد.

«بوسورث» در دهه ۱۰۷۰ میلادی وارد عرصه ژورنالیسم شد و با مجله نیویورک و ونیتی فر و روزنامه نیویورک تایمز همکاری کرد اما در سال ۱۹۷۸ بود که با انتشار کتاب «مونتگومری کلیفت: بیوگرافی» به شهرت رسید و در سال ۲۰۰۰ نیز کتاب زندگی نامه «مارلون براندو» را منتشر کرد و در سال ۲۰۱۱ هم کتاب «جین فوندا: زندگی خصوصی یک زن مردمی» را نوشت.

او همچنین در سال ۱۹۷۷ کتاب خاطرات خود را با عنوان «داستان یک خانواده آمریکایی» را نوشت و در سال ۲۰۱۷ نیز دومین کتاب خاطراتش را با نام «مردان زندگی من: خاطراتی از عشق و هنر در دهه ۱۹۵۰» را روانه بازار کرد. او در در دانشکده ژورنالیسم دانشگاه کلمیبا به تدریس ادبیات غیرداستانی می پرداخت.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
یعنی ما الان باید برا مرده های کشورهای دیگه هم فکر کنیم بابا تو این شرایط اخبار خودمان برایمان بسه لطفا چیزهای شادتر بذارید
روحش شاد و یادش گرامی باد
روانش شاد و یادش گرامی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر