بازدید 21192

قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه 27 اسفند 98/ همتی: نرخ ارز واقعی نیست؛ ذخایر ارزی بانک مرکزی فوق‌العاده است

بازار ارز در حالی چهارمین روز هفته را آغاز کرده است که در چند روز اخیر شاهد رشد قیمت ها در بازار آزاد هستیم و از روز گذشته نیز صرافی های بانکی، افزایش قابل توجه نرخ دلار و یورو را در دستور کار خود قرار داده اند تا جلوی ورود تقاضای کاذب را بگیرند.
کد خبر: ۹۶۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 17 March 2020

قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه 27 اسفند 98/ همتی: نرخ ارز واقعی نیست؛ ذخایر ارزی بانک مرکزی فوق‌العاده است

قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه 27 اسفند 98/ همتی: نرخ ارز واقعی نیست؛ ذخایر ارزی بانک مرکزی فوق‌العاده استبازار ارز در حالی چهارمین روز هفته را آغاز کرده است که در چند روز اخیر شاهد رشد قیمت ها در بازار آزاد هستیم و از روز گذشته نیز صرافی های بانکی، افزایش قابل توجه نرخ دلار و یورو را در دستور کار خود قرار داده اند تا جلوی ورود تقاضای کاذب را بگیرند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه بیست و هفتم اسفندماه 98) بازار ارز، شاهد رشد نرخ دلار و یورو هستیم. روندی که روز گذشته نیز با افزایش 850 تومانی دلار همراه شده بود.

حال بر اساس جدیدترین گزارش ها از بازار ارز، در صرافی های بانکی هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 14900 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 15750 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز دوشنبه، 100 تومان افزایش داشته است.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 16800 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 17450 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 100 تومان گران تر شده است.

عبدالناصر همتی: دلار ۱۵ درصد گران شد

عبدالناصر همتی شب گذشته در برنامه تیتر امشب، گفت: قیمت ارز از ابتدای سال ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود که در ادامه پایین‌تر رفت و به دلیل شوک‌هایی که از آبان ماه اتفاق افتاد، جهش‌هایی داشت و الان رقم امروز بازار آزاد از ابتدای سال ۱۵ درصد رشد داشته که رقم قابل توجهی نیست.

همتی با تاکید بر اینکه زمانی که ۳۵ درصد تورم داریم، ۱۵ درصد رشد نرخ ارز در بازار رقم زیادی نیست، افزود: اما با این حال معتقدم با جوی که ایجاد شده نرخ ارز واقعی نیست و با شاخص‌های اقتصادی همخوانی ندارد.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: علت آن این است که برخی پیش‌بینی‌هایی که برای افزایش نرخ ارز در بازار کرده بودند در آخر سال داشتند و خالی فروشی کرده و قیمت‌های فردایی تعیین کرده بودند و اینها با یک اتفاقی مواجه شده‌اند که اونس طلا یکباره از ۱۷۰۰ دلار به زیر ۱۶۰۰ دلار رسید بنابراین تلاش می‌کنند که نرخ ارز را بالا ببرند تا این موضوع را جبران کنند.

رییس شورای پول و اعتبار ادامه داد: مورد دوم این است که به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرزها صادرات انجام نمی‌شود و کالاها در مرزها گیر کرده است که مشکلاتی را در بازگشت ارز حاصل از صادرات ایجاد کرده است.

قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه 27 اسفند 98/ همتی: نرخ ارز واقعی نیست؛ ذخایر ارزی بانک مرکزی فوق‌العاده است

وی تاکید کرد: ذخایر ارزی بانک مرکزی در بخش اسکناس فوق‌العاده است اما وارد این نوسان‌ها و بازی‌هایی که در بازار ارز می‌شود نخواهیم شد و سعی می‌کنیم که به تدریج، آرامش و ثبات را در بازار ارز ایجاد کنیم که این از همه مهمتر است و انشاالله با آغاز سال جدید سیاست‌های جدید ارزی را اجرایی می‌کنیم و سعی می‌کنیم ثبات را ایجاد کنیم.

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۶ ارز مانند یورو افزایش و قیمت ۲۴ واحد پولی دیگر مانند پوند کاهش یافت. نرخ دلار و ۶ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «سه شنبه بیست و هفتم اسفند ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۳۴۱ ریال کاهش به قیمت ۵۱ هزار و ۴۸۱ ریال و هر یورو نیز با ۲۶۸ ریال رشد به نرخ ۴۶ هزار و ۹۶۸ ریال ارزش‌گذاری شده است.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۳۱۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۱۷ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۱۱۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۸۷ ریال، روپیه هند ۵۶۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۵ هزار و ۷۸۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۴۸۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۴۲۷ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۰۸ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۴۸ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۵ هزار و ۴۴۷ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۵۳۶ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۵۳۵ ریال، روبل روسیه ۵۶۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۳ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۵ هزار و ۷۱۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۲۹ هزار و ۵۸۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۱۶ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۷۴ ریال، کیات میانمار ۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۳۱۳ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۵۹۷ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۲۲۹ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۰ هزار و ۷۶۴ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۶۹۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۳ هزار و ۷۹۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۳۳۱ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۴۹ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۷۹۰  ریال، افغانی افغانستان ۵۵۴  ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۷۸۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۶ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۱  هزار و ۵۸۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
وقتی بازار سرمایه رو میبری تو کما همین میشه. اگر بورس رو محدود کنید، پول بیاد تو بازار دلار و طلا، تورم دهشتناک همه چی رو نابود میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
عجب وضعی شده ماشین گران میشود بورسی ها فوری میفرمایند ما که گفتیم بووووورس
مسکن گران‌میشود مجددا بورسی ها می ایند
طلا جهانی گران میشود بورسی ها پیدا شون میشود و .....اقایون بورس واقع بین باشید رشد اقتصادی امسال منفی بوده ان وقت
بورس چگونه ۵۰۰ درصد رشد داشته؟؟؟؟؟؟؟؟
به قول اقای همتی ارز ۱۵ درصد گران نشده و در بین حرفهای اشتباهشان این یک حرف درسته
اه بابا از دلار 4 هزار هی گفتی واقعی نیست واقعی نیست واقعی نیست ....وقتی در توان تان نیست حداقل خاکی باشید استعفا بدید مردم بدبخت شدند
همتی: قیمت فعلی دلار واقعی نیست !!!!
اززمانیکه دلار یک شبه از ۱۰۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان رسید همین حرف هارامیزدید وتا امروزکه دلاراز۱۶۰۰۰ تومان هم عبورکرده بازهم همین حرف هارا تکرار میکنید گوشمان ازاین حرف های شما ومسوولین قبل ازشما پراست جناب همتی!!!
سه شنبه ۲۷ اسفند ساعت ۱۱
دلار(اسکناس) ۱۶۱۵۰
دلار(حواله) ۱۶۶۵۰
سکه ۶۲۰۰۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
تقصیر خالی فروش ها است
چندروزی هست که دیگر نرخ دلار ازاد رااعلام نمیکنید وفقط قیمت صرافی های بانکی را درج میکنید
فکرمیکنید بااعلام نکردن نرخ دلارازاد مردم درجریان ان قرارنمیگیرند؟!!!!
در حالي كه طلا جهاني افت شديد كرده ولي تو ايران داره ميره بالا
دولت و بانك مركزي نميتونن جلو بالا رفتن بگيرن
همش شعار
از ١١٠٠٠ تومان از ٣ ماه قبل رسيده به ١٦٠٠٠ تومان
....توي ايران اهن و ماشين و مسكن و زمين و طلا و هرچي گرون بشه ميدانن و اصلا به فكر مردم نيستن كه له ميشن
زشعارکم کن وبرعمل بیافزای!
سلام لطفاازاقای همتی فقط بپرسید به چه طریقی پول ملی را نزدیک 40درصد ضایع شد .....
آقای همتی تا حالا هر چی گفتی برعکسش شده
ارزوی دلار ۱۰-۱۱ هزار تومانی برجوانان عیب نیست جناب همتی !!!!
آقای همتی ما هم می دونیم نرخ دلار واقعی نیست.

شما را گذاشتند که واقعیش کنی، نه اینکه بیای و چیزی را که همه میدونند تکرار کنی،
نرخ ارز واقعی نیست یعنی چی؟ یعنی ارز گرانتر از آنچه که باید باشد است یا ارزانتر؟
اقای همتی : قیمت فعلی دلار واقعی نیست !
دلار یک شبه از ۱۰۰۰ تومان به۲۰۰۰ تومان رسید اقایان فرمودند واقعی نیست
دلار ۵۰۰۰ تومان شد اقایان فرمودند واقعی نیست
دلار ۸۰۰۰ تومان شد اقایان فرمودند واقعی نیست
دلار ۱۰۰۰۰ تومان شد اقایان فرمودند واقعی نیست
دلار ۱۳۰۰۰ تومان شد اقایان فرمودند واقعی نیست
دلار ۱۵۰۰۰ تومان شد اقایان فرمودند واقعی نیست
امذوزهم که دلار ۱۶۰۰۰ تومان را رد کرده باز هماقایان میفرمایند واقعی نیست
وداستان همچنان ادامه دارد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
خوب چرا ناراحتی؟ دروغ که نگفته اند نرخ دلار واقعی نبوده و الان هم واقعی نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
خوب چه جوری باید بگوید قیمت بالاتر از این است؟
برای شما قابل توجه نیست
به فکر مردم نیستین تو این گرفتاری و بیماری حداقل دلار رو کنترل کنید قیمت اجناس بالاتر رفته به خدا حقوق و پولمون فقط به خوراک میرسه نمیشه پول تعمیر ماشینم رو ندارم از گرانی قطعات.تعمیر لوازم منزل در صورت خرابی و بگیر برو تا اخر.چه گناهی کردیم امثال من که یک دلار هم خرید فروش نکردیم ولی باید تاوان گرانیش رو بدیم؟؟
پس آقای همتی قبول کردن دلار ۱۵۰۰۰ تومان است نه ادعای که داشتند که کمتر است و نخرید ارزان میشود.....
وقتی رئیس بانک مرکزی که متولی حفظ ارزش ریال هست این حرف را میزند جدا از بهانه های بی پایه، وای به حال مردم
داری تورم ریال رو با دلار قیاس میکنید؟این تورم اعلامی هم دروغ هست؟حقوق ها رو به دلار بدید تا هرجا میخواهید با دولتی که از این بالا بردن دلار سود میبره بکنید 100 هزار تومن.شما فکر می کنید مردم نمی فهمند؟
همتی جون کدوم حرف شما رو باور کنیم. اینکه افزایش دلار 15 درصد در مقایسه با تورم 30 درصد چیزی نیست یا اینکه امروز میفرمایید قیمت ها واقعی نیست. برادر می دونی مردم دارند چی می کشند؟ .....
اقای همتی بنظرشما قیمت واقعی دلارچقدربایدباشد و کی این اتفاق می افتد؟؟!! هربارکه نرخ دلار جهش کرد شما گفتید واقعی نیست وتوصیه کردید دربارار ارز سرمایه گذاری نکنید متاسفانه هرکس به توصیه شماعمل کرد شدیدا متضررشد
متهم و مقصر ردیف یک کسانی هستند که جریان سرمایه را از بازار مولد بورس به سمت بازار های موازی سوق دادند. رشد بورس حتی اگر در برخی سهم ها نیز حبابی شود به تامین مالی و رشد شرکت های داخلی منجر خواهد شد. در شرایطی که طرح های پر بازده معطل تامین سرمایه از راه های گران است راحت ترین و بهترین راهکار استفاده از قابلیت های بازار سهام در زمینه تامین مالی است.
عجیبه چرا دلار را کسانی دیگری بغیر بانک مرکزی تعیین می کنند .....سلطان دلار را که قبلا گرفتید....!
کاری نداره. اقای همتی یا بانک مرکزی قیمت دلار رو برای چند روز در شروع سال به سی هزار تومن برسونن که اخر سال 99 قیمت دلار شد 35000 تومن حرف برا گفتن داشته باشند و بگن که قیمتش زیاد بالا نرفته که. فقط 15 درصد افزایش داشته . علی برکت اله
واقعیت موجود فشار و سختی بر قشر وسیعی از جامعه است
قول داده بودی قیمت دلارو زیر یازده هزار تومن برسونی، چی شد پس رییس؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
تحریم تحریم تحریم
رشد اقتصادی منفی بوده میخواهی دلار ارزان شود؟
آقای رئیس کل دقیقا دو ساله داره همینو میگه
من خیلی از مصاحبه هاشو دیدم
دلار 11تومنی شده 16 هنوزم میگه غیر واقعیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
نخیر !دلار 20000 تومان شده بود 11000 تومان و الان هم شده 16000 تومان . بقیه داستان هم خود بخوان
اقای همتی در عمل و آنجه ملموس برای مردم است گرانی دلار و به بهانه آن گرانی اجناس است...
یعنی چی ؟ من متوجه نشدم الان که نرخ واقعی نیست یعنی ارزونه یا گرونه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
یعنی خیلی ارزون است . طبق گفته خودش تورم 35 درصد بوده و دلار 15 درصد رشد کرده پس دلار 20 درصد دیگه جا دارد. بخر ضرر نمیکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
دلار اسکناس ۱۶۱۵۰
دلار حواله ای ۱۶۶۰۰
آره واقعي نيست نقتم از 60 اومده 30!
باشه شما درست میگی. نرخ واقعی رو اعلام کن لطفا.
تو این مملکت هیچی واقعی نیست.
فقط فقیر و فقیرتر شدن مستضعفان واقعیه.
تابی جان لطفا کامنت هارومنتشرکن
دست از عددسازی بردارید
بورس چگونه ۵۰۰ درصد ارزشش افزوده شد در سال رشد منفی و ان وقت قیمت دلار میفرمایی ۱۵ درصد گران شده؟؟؟؟؟؟
کاهش قیمت نفت
تورو‌خدا‌ولش‌کنین‌واقعی‌بشه‌مرگ‌یک‌بار‌شیون‌م‌یکبار
همش میگه واقعی نیست....پس چی واقعی هست؟ چیزی واقعی نیست که تو اوهام باشه‌..الان برو ببین هیچ کسی دلار رو با نرخ پایین تر میده بهت؟؟ پس کاملا واقعی هست
از ابتدای سال 1398 تاکنون:
شاخص 170 هزار بوده شده500هزار
اتومبیل 110 میلیونی شده 380 میلیون
سکه4500 شده 6100
خب دلار 13500 باید چند بشه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار