بازدید 21511
۱

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه 26 اسفند 98/ برنامه بازارساز برای از بین‌بردن آربیتراژ

بازار ارز در حالی سومین روز هفته را آغاز کرده است که با افزایش چشمگیر نرخ دلار و یورو دار صرافی های بانکی مواجه شده است. هرچند رشد شاخص ارزی در بازار امروز، راهکاری بوده است که رئیس کل بانک مرکزی پیرامون آن امروز توضیح داده است.
کد خبر: ۹۶۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 16 March 2020

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه 26 اسفند 98/ برنامه بازارساز برای از بین‌بردن آربیتراژ

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه 26 اسفند 98/ برنامه بازارساز برای از بین‌بردن آربیتراژبازار ارز در حالی سومین روز هفته را آغاز کرده است که با افزایش چشمگیر نرخ دلار و یورو دار صرافی های بانکی مواجه شده است. هرچند رشد شاخص ارزی در بازار امروز، راهکاری بوده است که رئیس کل بانک مرکزی پیرامون آن امروز توضیح داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه بیست و ششم اسفندماه 98) بازار ارز، شاهد رشد نرخ دلار و یورو هستیم. به گونه ای که در حال حاضر در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 14800 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 15650 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود. این رقم نسبت به روز قبل، 850 تومان گران تر می باشد.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 16700 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 17350 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز یکشنبه، 650 تومان رشد داشته است.

در خصوص جهش امروز نرخ دلار، همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت:

خالی فروشان و سفته بازان که از مدت ها پیش، با امید زیاد برای بالا رفتن نرخ ارز در بازار، معاملاتی داشته‌اند، تلاش می کنند با عملیات روانی و اعلام نرخ های بالا، در کانال های خود در فضای مجازی، معاملات فردایی خود را سودآور نمایند و یک گروه دیگر نیز تلاش می کنند از فرصت آربیتراژ، به خاطر اختلاف قیمت واقعی و فردایی، بهره مند بشوند.صرافی های بانکی که تاکنون در کنار و همراه بانک مرکزی بوده و وظیفه بازارسازی را به عهده دارند، امروز به درستی تصمیم گرفتند بدون تغییر قابل توجه نرخ خرید ارز، برای از بین‌بردن آربیتراژ، نرخ فروش خود را افزایش داده و به تدریج آن را به نرخ تعادلی برگردانند.

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «دوشنبه بیست و ششم اسفند ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۲۷۶ ریال افزایش به قیمت ۵۱ هزار و ۸۲۲ ریال و هر یورو نیز با ۲۵ ریال رشد به نرخ ۴۶ هزار و ۷۰۰ ریال ارزش‌گذاری شده است.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۲۲۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۱۸ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۱۲۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۴۹ ریال، روپیه هند ۵۶۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۲۷۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۶۷۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۲۰۱ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۰۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۳۲۷ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۵ هزار و ۴۲۴ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۵۷۲ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۶۵۰ ریال، روبل روسیه ۵۷۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۰۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۵ هزار و ۹۲۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۲۹ هزار و ۶۱۵ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۳۱۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۶۷ ریال، کیات میانمار ۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۲۳۷ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۵۹۰ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۳۳ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱ هزار و ۶۴۱ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۷۶۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۴۱۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۳۱۱ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۵۵ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۱۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۹۰۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۱۸۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۹۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سکه امروزبه رکوردباورنکردی ۶۳۰۰۰۰۰ تومان دست پیداکرد ودلار ۱۶۰۰۰ تومان رارد کرد دلار حواله ایه هم ۱۶۵۵۰ تومان بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار