بازدید 5613

اعلام وضعیت اضطرار ملی در آمریکا

رئیس جمهور آمریکا بالاخره پس از بالا گرفتن انتقاد‌ها از نحوه عملکرد دولتش درخصوص شیوع کرونا در آمریکا، وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ 14 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور، وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد. وی گفت مردم آمریکا در هفته‌های آینده باید برای دستاورد درازمدت، فداکاری کنند و هشت، هفته آینده برای مبارزه با ویروس کرونا حیاتی است.

ترامپ افزود از بیمارستان‌ها می‌خواهد برنامه‌های آمادگی اضطراری خود را فعال کنند و دسترسی ایالت‌های آمریکا و مراکز محلی را به مبلغی تا ۵۰ میلیارد دلار برای مبارزه با ویروس کرونا فراهم می‌کند.

ترامپ افزود به وزیر بهداشت آمریکا اختیار گسترده می‌دهد تا برخی قوانین و مقررات را برای دادن انعطاف بیشتر به بخش بهداشت تسهیل کند. انتظار دارد ۵۰۰ هزار کیت آزمایش کرونای دیگر، اوایل هفته آینده میلادی در دسترس قرار گیرد. مقامات آمریکا نمی‌خواهند مردم این کشور در صورت عدم نیاز، آزمایش کرونا بدهند.

رئیس جمهور آمریکا گفت شرکت گوگل، وب‌سایتی را برای کمک به تشخیص اصالت کیت کرونا و کمک به تسهیل آزمایش ابتلا به آن تاسیس می‌کند.

دونالد ترامپ افزود از وزارت انرژی این کشور خواسته است برای ذخیره استراتژیک آمریکا، نفت خریداری کند. آمریکا در حال به اشتراک گذاشتن داده‌های کرونا با چین است.

وی همچنین گفت بعد از آماده شدن اطلاعات مربوطه، محدودیت سفر علیه کشور‌های آسیایی اعمال می‌کند. آمریکا ممکن است انگلیس را نیز به فهرست منع سفر بیفزاید.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره دیدار یک مقام برزیلی مبتلا به کرونا با وی، با اظهار اینکه هیچ علامتی از ابتلا به ویروس کرونا ندارد. گفت به احتمال زیاد برای بررسی ابتلای احتمالی وی به ویروس کرونا آزمایش خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی