بازدید 13805

واکنش آمریکا و انگلیس به حمله به پایگاه التاجی در عراق

حمله راکتی چهارشنبه شب به پایگاه التاجی در شمال بغداد که کشته شدن دو نظامی آمریکا و یک نظامی انگلیس را به همراه داشت با واکنش واشنگتن و لندن مواجه شد.
کد خبر: ۹۶۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴ 12 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یک مقام ارشد دولت آمریکا که نام وی اعلام نشده است بامداد پنجشنبه با تایید اصابت چندین راکت به پایگاه التاجی عراق که نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای ائتلاف به اصطلاح ضدداعش در آن حضور دارند، گفت: ما وضعیت را در التاجی از نزدیک زیر نظر داریم. تحقیقات در حال انجام است و نمی‌خواهیم زودتر از پایان تحقیقات اقدامی انجام دهیم.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس هم به این حمله که به کشته شدن یک نظامی انگلیسی منجر گردید واکنش نشان داده و آن را تاسف بار خواند.

وی همچنین افزود که وزیر خارجه انگلیس در خصوص این حمله با همتای آمریکایی خود گفتگو کرده و انگلیس به همراه متحدانش برای دستیابی به جزئیات این حمله تلاش خواهد کرد.

از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا از کشته شدن سه نظامی نیروهای ائتلاف به اصطلاح ضدداعش در حمله راکتی به پایگاه التاجی در شمال بغداد پایتخت عراق خبر داد.

پنتاگون در عین حال اعلام کرد که ۱۸ راکت کاتیوشا به سمت این پایگاه شلیک شده بود.

گفتنی است که پایگاه التاجی در شمال بغداد چهارشنبه شب با چندین راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت که گفته می شود درپی آن ۲ نظامی آمریکایی و یک انگلیسی کشته شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی