بازدید 12132
۴
به بهانه انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها

میشیگان؛ آخرین امید سندرز

اگر سندرز بتواند در آیداهو، داکوتای شمالی و واشینگتن و مهمتر از همه در میشیگان پیروز شود، می‌تواند به ادامه رقابت‌ها تا سه شنبه هفته آینده امیدوار باشد.
کد خبر: ۹۶۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 09 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، جو بایدن فراتر از پیش بینی‌ها توانست پیروزی قاطعی در انتخابات سه شنبه بزرگ که در ۱۴ ایالت برگزار شد به دست بیاورد. با انصراف الیزابت وارن و مایکل بلومبرگ، هم اکنون دموکرات‌ها شاهد رقابتی دو نفره بین جو بایدن و برنی سندرز هستند. فردا در ۶ ایالت دیگر انتخابات مقدماتی برگزار می‌شود و بنابر دلایلی که در ادامه توضیح داده خواهد شد، آخرین شانس سندرز برای پیروزی در رقابت‌ها است. در ابتدا نتایج انتخابات سه شنبه بزرگ را مرور می‌کنیم.

فتح سه شنبه بزرگ توسط بایدن

بایدن توانست در ۱۰ ایالت از ۱۴ ایالت سه شنبه بزرگ به پیروزی دست پیدا کند. همان طور که در یادداشت قبل پیش بینی شده بود، انتظار می‌رفت که بایدن در ایالت‌های جنوبی آلاباما، ویرجینیا، کارولاینای شمالی، تنسی، آرکانزاس، اوکلاهما و تگزاس پیروز شود. اما پیروزی غیرمنتظره وی در مین، مینه سوتا و علی الخصوص ماساچوست زنگ هشدار را برای سندرز به صدا درآورد.

مینه سوتا و ماساچوست برخلاف ایالت‌های جنوبی، ایالت‌هایی لیبرال و سفیدپوست بودند به همین دلیل در نظرسنجی‌ها و پیش بینی‌های انتخاباتی شانس سندرز در آن‌ها بیشتر بود؛ بنابراین شکست سندرز در این دو ایالت غیرمنتظره بود.

البته سندرز توانست در ۴ ایالت کالیفرنیا، ورمانت، یوتا و کلرادو به پیروزی دست پیدا کند. پیروزی سندرز در ایالت پرجمعیت کالیفرنیا که دلگیت زیادی دارد، اهمیت زیادی داشت و کمک کرد تا همچنان امیدوار باشد.

بایدن با پیروزی قاطع در ایالت‌های جنوبی که جمعیت سیاهپوست بالایی داشتند، همچون آلاباما (با اختلاف ۴۷ درصدی) ویرجینیا (۳۰ درصد اختلاف) و کارولاینای شمالی (۱۹ درصد اختلاف) و همچنین پیروزی در ایالت پرجمعیت تگزاس، توانست دلگیت (نماینده) بیشتری کسب کند و از سندرز جلو بیافتد.

در پایان انتخابات سه شنبه بزرگ بایدن توانست ۶۱۰ دلگیت، سندرز ۵۱۳، بلومبرگ ۶۱ و وارن ۵۶ دلگیت کسب کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
فرش ایرانی بفرستید برای بایدن اون شانسش بیشتره تازه باید آلترناتیو داشته باشید نمیشه همش روی سندرز سرمایه گذاری کرد
اگر سندرز رای بیشتری بیاورد باید منتظر مهمترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ بود، چرا که پیروزی سندرز میتواند آینده کل بشریت را تغییر (نجات) دهد.
آخرین امید سندرز یا آخرین امید ایران؟
شانس دموکرات ها خیلی کمه خود ظریف هم چند ماه قبل گفت ظاهرا باید ترامپ رو پنج سال دیگه تحمل کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی