بازدید 10627

ورود مسافران نوروزی به آذربایجان شرقی ممنوع شد

ستاد مدیریت و مقابله با کرونای آذربایجان شرقی از آغاز اعمال محدودیت تردد در مبادی ورودی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱ 07 March 2020
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، ستاد مدیریت و مقابله با کرونای آذربایجان شرقی امروز جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و با نظر اکثریت اعضا، مقرر شد محدودیت رفت‌وآمد در مبادی ورودی استان آذربایجان شرقی از امروز اعمال شود.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه، از تلاش‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم جبهه مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد و گفت: تجمعات و حضور در مراکز عمومی یکی از راه‌های شیوع بیماری است لذا مردم از حضور در اماکن عمومی و شلوغ خودداری کنند.

وی کنترل مبادی ورودی استان را در روز‌های اخیر لازم دانست و خواستار اعمال محدودیت در سفر‌های غیرضروری از سوی خود مردم شد و افزود: استان آذربایجان شرقی در ایام نوروز پذیرای میهمانان نوروزی نخواهد بود و همچون سایر استان ها، اماکن مسافری استان در این زمینه فعالیت خود را تعطیل می‌کنند.

در این جلسه، محدودیت‌های اعمالی در ایام نوروز و ممنوعیت سفر‌های نوروزی و عدم میزبانی از مسافران را بررسی کردند و بر اطلاع رسانی افزایش خود مراقبتی مردم و آموزش راه‌های پیشگیری از این بیماری تاکید شد.

این ستاد همچنین از شهروندان آذربایجان شرقی خواست تا از مسافرت‌های این ایام برای جلوگیری از سرایت این ویروس خودداری کنند و مبادی ورودی و خروجی استان در این زمینه کنترل شود.

ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا همچنین آخرین آمار مبتلایان به کرونا را اعلام کرد. بر اساس این آمار ۸۷ نفر و تعداد فوت‌شدگان ۹ نفر است که ۳۳ نفر از مبتلایان نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش تسنیم، از ابتدای اسفند، ۸۵۲ نفر با علایم حاد تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که از ۵۵۵ نفر تست کرونا گرفته شده و از ۲۵۲ نفر بستری شدند و بقیه بدون نیاز به بستری، با مراقبت‌های خانگی قابل درمان هستند

تشدید اقدامات نظارتی بر تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده و تقویت برنامه‌های تبلیغی، اطلاع‌رسانی و آموزشی درخصوص اصول بهداشتی و خودمراقبتی از دیگر مصوبات این جلسه بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل