بازدید 79170
هزار و نهصد و چهل و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

توضیح کدخدایی درباره بازشماری تعدادی از صندوق‌های رای / توئیت نماینده مبتلا به کرونا خطاب به رئیس جمهور / توصیه یک اصولگرا به اصولگرایان مجلس جدید/ واکنش شمخانی به ویدئوی رقص‌های پزشکان و پرستاران

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: کرونا جلسات تعیین دستمزد و حقوق سال ۹۹ کارگران را هم تعطیل کرد / توئیت مسعود بهنود درباره نظام سلامت ایران / دو سوال انتقادی از نمایندگان قم در مجلس و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴ 07 March 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
بسیاری از کشور‌ها، مستندات اعمال محدودیت برای ایران را به سازمان جهانی بهداشت گزارش نکرده‌اند

بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران گفت: ایجاد محدودیت در تجارت و رفت و آمد باید براساس شواهد علمی و همچنین متناسب با وضعیت در مورد یک اپیدمی باشد. متاسفانه خیلی کشور‌ها به سازمان جهانی بهداشت گزارش نداده‌اند. ما علاقه نداریم به هیچ‌وجه ویروس کرونا به کشور‌های دیگر برود، چون این یک موضوع جهانی است و مربوط به همه جهان است. هیأت سازمان جهانی بهداشت، متخصصان و پزشکان عنوان می‌کنند اقداماتی که صورت گرفته ضرورتی نداشته است و آنگونه که فکر می‌کنند نیست که این ویروس در ایران پخش شده یا به کشور‌های دیگر برود. ویروس مرز نمی‌شناسد، ممکن است از مرز ایران به جایی برود و یا از جای دیگر به مرز ایران بیاید. /فارس

کرونا جلسات تعیین دستمزد و حقوق سال ۹۹ کارگران را هم تعطیل کرد

چمنی، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: پیشنهاد ما افزایش سبد معیشتی و جبران عقب‌افتادگی مزد در گرانی‌های امسال است. بر اساس بررسی‌ها، بیش از ۶۰ درصد قدرت خرید مردم و کارگران از فروردین تا بهمن ۹۸ کم شده است. من به عنوان یک شهروند و کارگر نمی‌توانم قبول کنم که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰ درصد گرانی داشتیم، چون امسال دو بار با مشکل کاهش قدرت خرید مواجه بودیم، یکی اتفاقات اقتصادی و افزایش نرخ ارز بود و دیگری، گرانی بنزین بود که ۲۰۰ درصد افزایش یافت و تأثیر خود را بر سایر کالا‌ها گذاشت.

رشت بحرانی‌ترین شهر درگیر با کروناویروس است؟

جبار کوچکی‌نژاد امروز در نشست خبری ستاد مقابله با کرونا که در فرمانداری رشت برگزار شد، با بیان اینکه رشت بحرانی‌ترین شهر کرونا ویروس در کشور و شاید هم در جهان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان در صدر درگیری با ویروس کروناست، لذا مسئولان کشوری باید توجه بیشتری نسبت به توزیع و تامین اقلام و ملزومات بهداشتی در این استان داشته باشند. نماینده مردم رشت با بیان اینکه تجهیزات بهداشتی و افزایش ظرفیت درمان، از مهمترین مقوله‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: کمبود‌های بهداشتی گیلان و رشت پیگیری می‌شود، باید واقعیت‌های این بیماری به مردم اطلاع رسانی شود تا آگاه باشند که در شرایط بسیار حادی قرار داریم. کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه در رشت باید ستاد عملیاتی ویژه تشکیل شود، تصریح کرد: با توجه به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و مشکلات جدی آنان، باید بیمارستان‌ها ساماندهی شود؛ رشت با توجه به بحرانی بودن نیازمند مدیریت عملیاتی توسط دستگاه‌های ذیربط است.

بیش از ۲۰ هزار پناهنده در دریای مدیترانه غرق شده‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل در گزارش جدیدی آمار قربانیان مهاجرت از دریای مدیترانه به سمت اروپا از آغاز بحران پناهندگان در سال ۲۰۱۴ را بیش از ۲۰ هزار نفر ارزیابی کرده است. در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰۰ هزار نفر از مسیر دریای مدیترانه به سمت اروپا مهاجرت کردند که از این تعداد حدود ۱۸۸۵ تن جان خود را از دست دادند. در ژانویه و فوریه سال جاری میلادی هم حدود ۱۴ هزار نفر از این مسیر به اروپا مهاجرت کردند که حداقل ۲۱۱ تن جان خود را از دست دادند./ تسنیم

تجهیز هشت سوله بحران برای کرونا در پایتخت

فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران: زیرساخت‌های لازم برای مقابله با شرایط‌های بحرانی تکمیل شده است و ۱۱۰ سوله بحران در سطح شهر تهران وجود دارد که غالباً در پارک‌ها هستند. با پیگیری‌هایی که انجام شد، ۸ سوله بحران در کل تهران با پراکندگی مناسب برای این منظور در نظر گرفته شده است. تاکنون ۳ سوله تجهیز شده و ۲۰۰ تخت در آن مستقر شده‌اند که به سرعت ۵ سوله دیگر تجهیز خواهند شد و برنامه‌ریزی شده که در مجموع این ۸ سوله به ۶۰۰ تخت بیمارستانی و تجهیزات لازم مجهز شود. تمهیدات لازم برای کادر درمانی و پرستاری نیز انجام شده است و فراخوان‌هایی در سطح شهرستان‌های تهران برای آنکه احیاناً نیاز به سرویس‌دهی به بیماران در تهران افزایش پیدا کند، داده شده است.

شاید تاریخ به قبل و بعد از شیوع کرونا تقسیم شود

علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: شاید تاریخ به قبل و بعد از شیوع کرونا تقسیم شود، چه در جهان و‌چه درایران. این ویروس همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی را به ترتیب تحت تأثیر قرارداده و خواهد داد. تأمین امنیت که مهم‌ترین کارکرد حکومت‌هاست از جایی تهدید شده که تجهیزات پرهزینه نظامی هیچ توان مقابله با آن را ندارد. /ایرنا

توئیت مسعود بهنود درباره نظام سلامت ایران
 
مسعود بهنود، روزنامه‌نگار ایرانی ساکن لندن به‌نقل از نماینده سازمان بهداشت جهانی در صفحه توییتر خود نوشت: ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت منطقه است.
 
توضیح کدخدایی درباره بازشماری تعدادی از صندوق‌های رای

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تعدادی از صندوق‌های رای زاهدان با موافقت شورای نگهبان بازشماری شد.عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه اینستاگرام خودش نوشت: «هفته پیش اعلام شد که برخی مقامات استان سیستان و بلوچستان در صحت انتخابات حوزه زاهدان تردید کرده و اصرار بر بازشماری صندوق‌ها دارند. همکاران وزارت کشور نیز برای ایجاد اطمینان بیشتر پیشنهاد نمودند در صورت موافقت شورای نگهبان برخی از صندوق‌ها بازشماری شوند.شورا با این مشکل مواجه بود که باید ذی نفعان درخواست بازشماری کنند، علاوه اینکه حتما باید مستند باشد. اگرچه نامزد‌های سوم و چهارم چندان میلی به بازشماری نداشتند لیکن در نهایت تقاضای بازشماری تقدیم هیات نظارت استان شد.شورا نیز علیرغم اطمینان از صحت انتخابات، ضمن قبول این درخواست با اعزام بازرس و بازشماری ده صندوق مورد درخواست معترضین موافقت نمود.اواخر هفته بازرس اعزام و با حضور نامزد‌های معترض، هیات اجرایی، مقامات اجرایی استان و در مقابل دوربین‌های تلویزیون بازشماری آغاز شد و پس از شمارش ۴ صندوق، نه تنها در آرای نفرات معترض تغییری ایجاد نشد، بلکه آرای نفرات اول و دوم اندکی افزایش یافت. با درخواست معترضین از ادامه بازشماری خودداری شد و معترضین ضمن پذیرش نتایج، اذعان به صحت انتخابات این حوزه داشتند که در مصاحبه‌های منطقه‌ای نیز منعکس شد.نتایج حاصله از بازرسی انتخابات در حوزه زاهدان نشان از دقت عمل هیات اجرایی و نیز هیات نظارت در برگزاری انتخابات و نظارت بر آن دارد که البته در حوزه‌های دیگر نیز غالبا این گونه است.بهتر آن است که مقامات استان، نامزد‌ها و طرفداران یک فرد یا گروه قبل از بررسی دقیق و داشتن مدارک مستند نسبت به صحت انتخابات اعلام نظر نکنند. این امر موضوعی است که متاسفانه غالبا در شکایات و اعلام نظر‌های مطرح مورد توجه نیست که خود علاوه بر تشویش اذهان عمومی، برای عوامل اجرایی و نظارت نیز زحمت مضاعف ایجاد می‌کنند.گزارش‌های دیگر از حوزه‌های انتخابیه مورد اعتراض منتشر خواهد شد.»
 
توئیت نماینده مبتلا به کرونا خطاب به رئیس جمهور
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: فرماندهی و مسئولیت کنترل کرونا باید به عهده شخص رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی باشد نه وزیر بهداشت. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود خاطرنشان کرد: روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی فرمانده کنترل کرونا باشد نه وزیر بهداشت.
متن کامل بدین شرح است:
جناب رئیس جمهور!
فرماندهی و مسئولیت کنترل کرونا باید به عهده شخص رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی باشد نه وزیر بهداشت، زیرا کنترل این بیماری فراگیر رو به رشد با امکانات کل کشور ممکن است و کل دولت و امکانات زیر امر یک وزیر نیستند.
تا دیر نشده به مسئولیت خود عمل کنید.
 
دو سوال انتقادی از نمایندگان قم در مجلس

نماینده مردم تهران با طرح دو سوال از نمایندگان قم درباره شیوع ویروس کرونا در این استان خواستار توضیح آنان شد.به گزارش خبرآنلاین، علیرضا رحیمی، عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با طرح دو پرسش از نمایندگان مردم قم در توئیتر خود نوشت: نمایندگان قم درباره اقداماتشان در دو مورد زیر پاسخ دهند:
چرا شیوع ⁧کرونا⁩ در قم تحت‌الشعاع ⁧انتخابات⁩ مجلس پنهان شد؟
چرا شهر ⁧قم⁩ برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشور ⁧قرنطینه⁩ نشد؟ ‏تمام ⁧ایران⁩ از بی مبالاتی و قصور در عدم کنترل اولیه ویروس در قم، گرفتار شده‌اند.
 
یک درخواست کرونایی از آقای رئیس جمهور

نماینده نائین در مجلس گفت: اگر مسئول اصلی کرونا شخص آقای روحانی و یا معاون اول ایشان باشد هماهنگی بهتری بین دستگاه‌ها در زمینه مقابله با این ویروس صورت می‌گیرد.عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با بیان اینکه در مقابله با شیوع ویروس کرونا همه دستگاه‌ها باید همکاری داشته باشند، اظهار داشت: معتقدیم که وزیر بهداشت بهتر است به دلیل گستردگی کار فعلاً به موضوع سلامت بپردازد و تهیه اقلام و توزیع کالا‌ها که بیشتر به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می‌شود از دوش ایشان برداشته شود.وی افزود: اگر مسئول اصلی کرونا شخص آقای روحانی و یا معاون اول ایشان یعنی آقای جهانگیری باشد هماهنگی بهتری بین دستگاه‌ها در زمینه مقابله با این ویروس صورت می‌گیرد.نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت تاکنون خدمات ارزنده‌ای در زمینه مقابله با ویروس کرونا صورت داده است؛ بنابراین نیازمند همدلی و وحدت ملی و دستگاه‌های کشور برای مقابله با این ویروس هستیم.
 
ممانعت آل خلیفه از بازگشت مسافران ایران

ممانعت رژیم آل خلیفه از بازگشت شهروندان بحرینی به کشورشان به بهانه آلودگی به ویروس کورونا باعث واکنش و اعتراض گسترده فعالان این کشور شده است. در پی بی توجهی دولت بحرین به وضعیت اتباع این کشور که برای زیارات اماکن مقدس وارد جمهوری اسلامی ایران شده بودند و عدم تحمل مسئولیت‌های خود برای بازگرداندن این افراد به کشورشان فعالان سیاسی، رسانه ای، مدنی و حقوقی این کشور واکنش‌های مختلفی نشان دادند.
 
ابراهیم المدهون تحلیلگر و فعال بحرینی در این زمینه می‌گوید: مشاهده می‌کنیم که دولت بحرین با عدم بازگرداندن شهروندان بحرینی آنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد و این افراد برای مدت طولانی است که در جمهوری اسلامی ایران بلاتکلیف مانده اند و حکومت بحرین با عدم پایبندی به مسئولیت‌های خود به وظیفه طبیعی دولت در قبال شهروندانش عمل نمی‌کند. وی ادامه می‌دهد: در مقابل شاهدیم کشور‌های دیگری همچون کویت، قطر و امارات اقدام به بازگرداندن شهروندان خود کرده و ضمن ارائه خدمات پزشکی آن‌ها را در قرنطینه اسکان داده اند تا از صحت و سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شود. برای جمهوری اسلامی ایران آرزوی پیروزی و موفقیت می‌کنیم، خصوصا که می‌دانیم هم اکنون هجوم وحشیانه‌ای از طرف استکبار جهانی و ابزار‌های آن مانند رژیم‌های عربی خصوصا رژیم بحرین علیه ایران وجود دارد.
 
کمک ۵ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان به ایران

دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرد که کمک‌های بشردوستانه‌ای برای مقابله با کرونا به ارزش ۵ میلیون دلار به ایران اختصاص داده است. به گزارش ایسنا، خبرگزاری ترند اعلام کرد که کابینه دولت آذربایجان تصمیم گرفته است کمک‌های بشردوستانه‌ای به ارزش ۵ میلیون دلار برای مبارزه با شیوع کرونا ویروس به ایران اختصاص دهد. بنا بر اعلام کابینه، دولت آذربایجان دستور تخصیص این مبالغ را از بودجه ذخیره ملی برای سال ۲۰۲۰ صادر کرده است. در بیانیه دولت آذربایجان آمده است: روابط همسایگی دوستانه و خوبی میان آذربایجان و ایران وجود دارد. وزرای مربوطه و نهاد‌های دولتی هر دو کشور در راستای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ [کرونا ویروس جدید]همکاری نزدیکی دارند.
 
تازه‌ترین اظهارنظر علم الهدی درباره کرونا

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا تکلیف شرعی داریم که به دستورالعمل پزشکان و متخصصان عمل کنیم. به گزارش خبرگزاری مهر، نشست ویدئوکنفرانسی مشترک میان آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی با ائمه جمعه و جماعات خراسان رضوی صبح امروز برگزار شد. آیت الله علم‌الهدی در این نشست اظهار کرد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا تکلیف شرعی داریم که به دستورالعمل پزشکان و متخصصان عمل کنیم. نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بخشی از این دستورالعمل‌ها مربوط به مساجد است که فرمانداری‌ها، سپاه پاسداران، بسیج، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد باید زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کنند. وی افزود: مقام معظم رهبری اعلام فرمودند: «هر کسی که در زمینه مقابله با کرونا به مردم کمک کند، «حسنه» است و هر کس در شیوع این بیماری و گرفتاری افراد کمک کند، دچار سیئه، گناه و گرفتار معصیت شده است».
 
صندلی‌های خالی میزبان خوانندگان لس‌آنجلسی در عربستان

روز گذشته گروهی از خوانندگان لس آنجلسی با ادعای «موسیقی بدون مرز» در کنسرتی که در یکی از اماکن گردشگری نوپای عربستان سعودی برگزار شد، در مقابل ولیعهد جنایتکار آل سعود برنامه اجرا کردند. محمد بن سلمان، که در دوران ولیعهدی خود با حمله به یمن و حمایت همه جانبه از تروریست‌ها در عراق و سوریه، جنایات مختلفی را مرتکب شده است، در یکی دو سال اخیر با برپایی کنسرت‌های مختلف سعی کرده چهره‌ای متفاوت از کشور به شدت حافظه کار عربستان به نمایش بگذارد. همزمان با پخش این کنسرت؛ امید دانا فعال رسانه‌ای اپوزیسیون که در خارج از کشور زندگی می‌کند به تصاویری از صندلی‌های خالی در کنسرت عربستان خواننده‌های لس‌آنجلسی واکنش نشان داد و با انتشار چند توییت در حساب شخصی اش نوشت:"کنسرت مُطرب‌های وطن فروش در ⁧ العُلاعربستان⁩ برای خلیفه سعودی آغاز شده، MBC که مسئول پخش برنامه است تا این لحظه حتی یک بار هم سالن را نشان نداده، صدای دست و تشویق تماشاگران نمیاد، دائم بیرون سالن و صخره‌ها را نشان می‌دهند! تنها یک لحظه سوتی دادند و چند ردیف اول سالن را نشان دادند که خالی ست. ""دومین سوتی MBC سالن خالی برای مطرب‌های وطن فروش ایرانی در العلا عربستان واقعا شادمهر، لیلا و شهرام شپ پره و اندی امشب برای چه کسی خوندند؟ لعنت به این پول که آدم به چه کثافتی می کشاند! "
 
توصیه یک اصولگرا به اصولگرایان مجلس جدید

یک فعال سیاسی اصولگرا با تأکید براینکه منتخبان این طیف، پیش از تشکیل رسمی مجلس یازدهم باید برای تدوین برنامه‌های خود دست به کار شوند، به آن‌ها توصیه می‌کند: افرادی که تحت عنوان اصولگرا شناخته می‌شوند، ولو در هیچ لیست انتخاباتی حضور نداشتند باید پیش از انتخابات را فراموش کنند و به فراکسیون اصولگرایان بپیوندند. ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره آنچه این جناح سیاسی بعد از پیروزی در انتخابات مجلس باید در دستور کار قرار دهد، به ایرناپلاس می‌گوید: به نظر من نمایندگانی که برای دوره آتی مجلس انتخاب شده‌اند، از الان باید فعالیتشان را آغاز کنند و نباید امور را به زمان تشکیل مجلس موکول کنند، چون زمان‌بر است. از امروز تا تشکیل مجلس و مشخص شدن ترکیب کمیسیون‌ها حدود چهار تا پنج ماه فرصت هست، این فرصت بسیار مغتنمی است تا نمایندگان منتخب و به طور خاص جریان اکثریت، برنامه‌های خود را در عرصه‌های مختلف مدون کنند تا با آغاز مجلس بخشی از کار خود را انجام داده باشند.
 
واکنش شمخانی به ویدئوی رقص‌های پزشکان و پرستاران در روز‌های قرنطینه کرونا

دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با ویدئویی از سکانس رقص اصغر تقی زاده در فیلم از کرخه تا راین نوشته است: رقصی چنان میانه میدانم آرزوست... ‏ ‏این روز‌ها دائما صحنه رقص اصغر برای سعید پشت درب اتاق مراقبت‌های ویژه در فیلم «از کرخه تا راین» جلوی چشمانم جلوه‌نمایی می‌کند. #مدافعان_سلامت
 
یک نماینده: مردم خرید عید را به فروردین‌ماه موکول کنند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این‌که «محتکران لوازم بهداشتی بخصوص ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش در ملأ عام و شفاف محاکمه شوند»، در توصیه‌ای از مردم خواست که خرید‌های عید خود را به فروردین‌ماه موکول کرده و خود و جامعه را به خطر نیندازند. محمدجواد جمالی در توصیه به مردم درباره خرید عید گفت: اگر خریدهایتان را به بعد از عید نوروز موکول کنید اتفاقی نمی‌افتد، ولی اگر خدایی نکرده فرزندانتان دچار کرونا شوند آن وقت دیگر جبران‌پذیر نیست و همه را درگیر می‌کنیم، لذا خرید را به فروردین‌ماه موکول کنید خود و جامعه را در معرض خطر قرار ندهید. در تمامی دنیا بعد از شیوع کرونا دانشگاه‌ها و مدارس تعطیل و نیمه تعطیل شدند و مسافرت‌ها کم شد و هیچ اتفاقی نیفتاد پس اگر خرید عید نکنید باعث ناخشنودی خدا نمی‌شود و بلا هم نازل نخواهد شد.

تمامی اماکن ورزشی در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفت

مسعود سلطانی‌فر در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان با تشکر از اقدامات موثر و هماهنگ ستاد عالی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی با وزارت بهداشت گفت: برای مقابله با این ویروس منحوس همه ما مسئولیم و بایستی تمام فدراسیون‌ها و مدیران کل استانی با ستاد و دستورات آن همراه و کاملا در اجرای آن‌ها اهتمام لازم را داشته باشند. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در این نشست خاطرنشان کرد: به همه مدیران کل استان‌ها دستور داده‌ام تمامی اماکن و خوابگاه‌های ورزشی استان‌ها در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار بگیرد و در صورت نیاز برای قرنطینه بیماران مورد استفاده قرار بگیرد. ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد، تاکنون به حدود یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

جانشین فاطمه رهبر چطور انتخاب می‌شود؟

"فاطمه رهبر" نفر دوازدهم منتخبان مردم تهران در مجلس یازدهم پیش از ظهر امروز - شنبه- براثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت. خبرنگار ما در این باره از "سید اسماعیل موسوی" دبیر ستاد انتخابات کشور پرسید، آیا نفر سی و یکم لیست منتخبان تهران می‌تواند جانشین وی می شود؟ که وی نیز پاسخ داد: نفر جایگزین مرحومه فاطمه رهبر در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۱۴۰۰ انتخاب می‌شود. دبیر ستاد انتخابات کشور درباره تعویق انتخابات روز بیست و نهم فروردین‌ماه دور دوم مجلس شورای اسلامی به دلیل شرایط کشور، افزود: این انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود و در این باره تصمیم جدیدی گرفته نشده است. پیش از این عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره جایگزین محمد رمضانی دستک منتخب آستانه اشرفیه گفت: برای انتخاب نماینده این شهر انتخابات میان دوره‌ای برگزار می‌شود. محمد علی رمضانی هفته گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

هتل‌ها، مهمان‌پذیر‌ها و خانه‌هایی که در مازندران مهمان بپذیرند پلمب می‌شوند

سیدیونس حسینی‌عالمی، دادستان مرکز مازندران امروز با تاکید بر ضرورت پذیرفتن مسئولیت اجتماعی در شرایطی که عنوان می‌شود، سفر ممنوع است، اظهار کرد: باتوجه به شرایطی که داریم تاکید ما به مردم این است که خودشان را قرنطینه کنند و در جلسه‌ای که با مسئولان ارشد استان داشتیم تاکید شد از همه ابزاری قانونی، اجتماعی، رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی و مردمی استفاده شود تا مردم در اجتماع حاضر نشوند. این مسئول تصریح کرد: از همه کسانی که هتل، مهمان‌پذیر و مسافرخانه و خانه ویلایی دارند از آنان می‌خواهیم مسافر نپذیرند و اگر ما متوجه شویم در هر نقطه‌ای در مازندران مهمان پذیرفتند قطعا آن محل را پلمب می‌کنیم. حسینی عالمی افزود: واحد‌هایی که منازل خود را به مسافران اجاره دهند، قطعا پلمب می‌شوند و مردم در صورت دیدن همچین مساله‌ای در شهر‌ها به دادستان‌ها، مدیران درمانی و اجرایی مراجعه کنند، چون همه این مسائل صرفا به‌ دلیل حفظ سلامت هم مردم و هم مسافران است. وی با تاکید بر اینکه از همه مردم می‌خواهیم به شدت از خودشان مراقبت کنند، گفت: در ارتباط با برخورد با محتکران، پرونده‌های مختلف قضایی تشکیل شد و این روند هم ادامه دارد.

وزیر بهداشت: از برخی هموطنان گله داریم

وزیر بهداشت با گلایه از تردد غیرضروری شهروندان با وجود هشدار‌ها متعدد گفت: تقاضا می‌کنم مردم به حرف‌های ما بیشتر گوش کنند. سعید نمکی با بیان اینکه از برخی هموطنان گله داریم افزود: علیرغم اینکه گفتیم در اوج بیماری هستیم، در خانه بنشینند و سفر نکنند متاسفانه گزارش‌ها نشان می‌دهد که متاسفانه شماره پلاک‌ها از نقاط آلوده حرکت و سفر می‌کنند، قابل توجه بود. او افزود: به همین دلیل مجبور شدیم از مدخل شهر‌ها قرنطینه‌ها را شدیدتر کنیم و جلوی آن‌ها را که می‌خواهند از مناطق آلوده ورود کنند، بگیریم و آن‌ها را به قرنطینه ببریم. نمکی همچنین درخواست کرد که مراسم جمعی مانند ختم و عروسی را برگزار نکنند و تراکم در مساجد را به حداقل را برسانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۵۴
انتشار یافته: ۱۳۱
مسعود بهنود، امید دانا، ..... خوب اگر اینها رو دوست دارید چرا ماموریت دادین برن؟؟؟ نگران ابی و اندی هم نباشید جایی که ایرانی باشه این ها بی مشتری نمی مونند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
تهران مرکز ابتلا به کرونا بوده است.
احتمال زیاد از طریق کشور اروپایی ایتالیا گرفته است که از آمار کشته هایش مشخصه که مقدم بر ایران بوده است.
قم و رشت هم از تهران گرفته اند.
البته قم اولین کشف و اولین کشته ها رو داشته است.
اما از آمارها هم مشخصه که تهران مرکز انتقال در ایران بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
در ايران دزدي از جیب مردم بالاترين منبع درامد كشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
راست میگی لعنت به این پول که آدم ها را به چه کثافتی میکشاند که بجای جلوگیری از ورود چینیها به کشور ویروس مرگ برای را به جان هموطنان بیگناهش میاندازه. الهی که به جان خانواده خودتون بیفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دقیقا همین را بگو امید دانا، علی علیزاده، مسعود بهنود، حمزه غالبی، همشون به غرب پناه بردند دائم مردم را به مقاومت دعوت می کنند و سایر پناهندگان را وطن فروش !
خوب عزیز شما که وطندوست هستید برگردید بغل میهن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دوستمان سیر درگیری کرونا را اینطور تشریح کردند ایتالیا _ تهران_ قم چه جالب از کجا فهمیدی ؟
اقای کدخدایی به خود زحمت ندهید.همینکه امار کشته های کرونا را دقیق اعلام میکنند کافیست و مردم اعتماد بیش از حد به همه امارها دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
واقعاً هیچ نیازی به باز شماری نبوده نیست. فیلم بازی کردن هم کافی است. چه فرقی می کند که این اصولگرا وارد بشود یا آن اصولگرا. مجلسی یکدست فرمانبردار
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
فرودگاه امام دقیقا در 80 کیلومتری قم هست. اگر حتی شب برسی فرودگاه باز مسافت فرودگاه امام به قم از نظر زمانی نزدیک تر از رسیدن به مرکز و شمال تهران است. قم چند صد هزار پناهنده و دانشجو خارجی از 72 ملت دنیا دارد. عجیب نیست که قم مرکز ویروس شود. ضمن اینکه هوای بهمن قم و تهران و گیلان نسبت به سالها گذشته بسیار سرد تر بود . همچنین ووهان تا پکن و شانگهای و شهرهای عمده چین بیشتر از 1000 کیلومتر فاصله دارد و در همان روزهای اول که تعداد مبتلایان در ووهان کم بود کل فرودگاهها و راه های اهن و حتی مترو و مغازه های غیر خوارو بار ووهان تعطیل شد و حکومت نظامی برقرار گردید. اینجوری تونستند بحران را مهار کنند. ولی در مورد ایران فقط امیدوار باشیم هوای گرم بتواند ویروس را غیر فعال کند
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
با وجود شورای نگهبان مجلس میر سلیم و قالیباف میخواهند معجزه کنند . وقتی در کشوری نشود اصلاحات انجام داد وجود نمایندگان چه بدردی میخورد ؟
تبریک میگویم بابت اینکه کشور ما دارای مسئولین بسیار دانا و حکیم میباشد که بوقت بحران تا کمر داخل اب فرو میروند و شجاعانه با ان بحران مقابله میکنند و فرقی نمیکند که ان بحران سیل باشد یا کرونا.مثلا همین روزها بیمارستانها مملو از مسئولانی است که برای خدمت به بیماران رفت و امد میکنند.شنیدم ان مسئول که تشخیص داده بودند ماهواره های جاسوسی وجود ندارد و یک دروغ بزرگ است چرا که کشورها از پهباد استفاده میکنند اینبار فرموده اند قرنطینه قم در شروع بیماری نیازی نیست چرا که ویروس بهر حال منتشر میشود.دقیقا مانند پرواز هواپیمایی ماهان که نیاز نبود متوقف شود زیرا بلاخره این ویروس شتری است که در خانه همه میخوابد. بنده همینجا درخواست میکنم از مسئولینی که به خط مقدم مبارزه با ویروس در بیمارستان رفته اند اینقدر عکس و فیلم بابت این اقدام خداپسندانه منتشر نکنند زیرا اجر اینکار را از بین خواهد برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ماه بهمن که مصادف با شیوع گسترده ویروس کرونا درچین بود شرکت ماهان اقدام به جابجایی چینیها بصورت رفت و برگشت و ترانزیت کرد و حامیان این حرکت نظر میدادند که چین در دوران تحریم ما توسط امریکا از ما خیلی حکایت کرده لذا وظیفه اخلاقی و انسانی ماست که در این شرایط خطیر به یاری آنها بشتابیم.حالا این روسیاهان تاریخ کجایند؟یه سری به قم و رشت و بیمارستان مسیح دانشوری و..... بزنند و ببینند با این ملت بیگناه چه کردند. شرم برشما.ننگ برشما .
اگر ویروس کرونا نیم قرن پیش در دنیا شایع میشد شاید بسیاری از دولتها و ملتها متوجه امدن و رفتنش نمی شدند . شاید بعضی از دولتها بعد از ماه ها تنها متوجه تغییری در امارهای فوتی کشورشان میشدند. چه بسا در قرون گذشته همه گیریهایی. بدتر از کرونا. رخ داده و در جایی ثبت نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اگه دولت‌شون اهل تدبیر و امید بوده باشه حتماً جمعه خبردار میشده

ولی فرقش اینه که اون موقع ها کسی با اپیدمی پول درنمیاورده
مردم برای دفع کرونا تا میتونید دعا کنید.
تا میتوانید سنت زیبای فرزند آوری را بین خود اشاعه دهید. انصاغن حیف است ایران به این عظمت و با این همه منابع بسیاری از مناطق آن خالی از سکنه باشد و ما برای رفع نیروی کار محتاج افغانی های عزیز باشیم که برخی هایشان در کشور مان انواع جرم و جنایت را مرتکب میشوند.

اگر تعداد فرزندانتان زیاد باشد میتوانید هم درآمد خوبی از راه دریافت یارانه از دولت و بسته غذایی داشته باشید و هم در انجام کارها میتوانید از فرزندان به راحتی و بدون هزینه استفاده کنید.

همچنین میتوانید از آنها برای گدایی بر سر چهار راه ها ، زباله گردی و دست فروشی استفاده کنید و در عرض چند ماه ملیونر شوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ساقیت کیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
من موندم چرا همچین کامنت‌هایی که تابلو فقط برای تحریک نوشته شدن رو حذف نمی‌کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
ناشناس 23:45
چرا میخوای بگی که توهمه. چرا فرافکنی میکنی؟ عین واقعیت را داره میگه.
قم رو قرنطینه نکردید حالا دنیا ایران رو قرنطینه کرد !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
کی گفته مرکز کرونا در ایران قم بوده؟
چرا آمار تهران بیشتره؟
تنها قم اولین شهری بوده که اعلام کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
چه فرق میکنه شروع کرونا از کدام شهر بوده. خیانت بزرگ جلوگیری از اطلاع رسانی به مردم و عدم توجه به هشدارهای وزارت بهداشت در بهمن ماه بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ما مثل مدینه فاضله های شما پنهان کاری نکردیم که یکی مثل تو......
در ضمن 90 کشور باید قرنطینه شوند از نظر شما چون مبتلا شدن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
ناشناس 23:46
یکی مثل من چی ؟ خجالت و شرم و حیا هم خوب چیزیه. عوض عذرخواهی کردنه. شماها عادت دارید خطا کنید و عذرخواهی نکنید
جایزه بهترین نظر را باید داد به آقای شمخانی، علی رقم همه انتقاد ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
خجالت اور بود که برخی از پرستاران کار حرام کردن وکسی هم کاری با انها نباید داشته باشد تا بعدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
21:38
خجالت آور کار ماهان بود، اصولا" شما عادت دارین اصل را فراموش کنید و فرع را دنبال کنید. دکترها و پرستارها یکی پس از دیگری بخاطر نداشتن امکانات و تجهیزات بهداشتی در بیمارستان کرونا میگیرند و میمیرند عین خیالتون نیست و به فکر فعل حرام یا حلال چند نفر در بیمارستان هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
خطاب به اصل و فرع
اول این که با اینکه بارها توضیح داده شده در مورد پرواز باز حرف خوتان می زنید و اسم یک شرکت را می اورید ولی مانند دیگر کشورها پرواز محدود با دستور دولت ها به چین می روند
دوم هم اینکه شما نگران نباش در بیمارستان برای دکتر و پرستار و بیمار تجهیزات لازم وجود دارد
مورچه کوچک است لاکن فیل بسیار عظیم الجسه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
لاکن عظیم الجثه
تقریبا اکثراستانهای ایرانی ورود خروج ممنوع شده ولی هیچ خبری از قم نیست،!! آقایانی که اجازه قرنطینه قم را ندادید مسئول جان وخانواده های عزادار، استرس، بیکاری، اعصاب خراب ملت... شماهستید... ولی بهتون تبریک میگم نگذاشتید قم از آمریکا شکست بخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
انوقت قم فرودگاه داشته یا بیمارها پرواز کردن رفتن اونجا اولین مورده ها هم توی همین تهران خودمون شناسایی شده بود ولی نگه داشتن برای شب انتخابات و زدن قم و گرنه یه دفعه بیمارای تهران توی 1 شب 10 برابر نمی شد
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
مدافع قم:به هردلیل وهرشکل مسئولان وملت همه گفتن تو قم مشاهده شده، فقط بگو چرا نگذاشتن قم قرنطینه بشه؟ اگه قم مقدس رضوان الله علیه قرنطینه میشد دنیاخراب میشد؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
مطمئن باشید هر شهری به جز قم بود قرنطینه میشد چه بسا روز اول ماشینهای ضد شورش قم
..... رفتند ولی....
نه بابا خیلی زرنگی اقای ذوالنور ؟؟؟ رییس جمهور فرمانده کل عملیات کرونا باشه؟در بحث اقتصادی و سیاسی و برجام و گفتگو و تعامل با بقیه کشورها که هیچکاره است الان بشه فرمانده؟بهتره خود شما فرمانده بشین چون الان که کرونا گرفتین مصونیت و ایمنی پیدا کردین و میتونین راحت در بیمارستانهای کروناییها رفت و امد کنین
:)
. سلام به جناب سفیر هم برسونین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
رئیس جمهور هیچ کاره است ول کنه بره راحن بشیم کرونا بالاخره می یومد و همه هم می دونستن دولت و وزیر بهداشت برای تهیه اقلام مورد نیاز چکار کردند
الان توی بیمارستانها اقلام اصلی برای پرسنل نیست مردم به کنار
این رو هم لابد سپاه نمی گذارد
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
آره توقع زیادی است که ایشان فرمانده باشه باید ی فرمانده وارد کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
چرا متوجه نیستید ذالنور میخواهد نا کارامدی در مهار کرونا رومستقیم به نام روحانی ثبت کند یک فرمانده ازقبل شکست خورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
با اینکار نام سپاه در طول تاریخ جاودانه شد.
چند روزی هست که خبری از ماله کش اعظم نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
داره فکر میکنه ببینه در مورد مخفی کاری کرونا در روز های اولیه چی میتونه ببافه.آخه به جاهای سختش رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
منتظره بهش ملاط برسه وبگن چی بگو که ماله اش را ورداره و یا الله....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
چرا پیداش شد با صحبتهای تکراری ! آمریکا تحریم ها را بردارد !!!!! ایشان بخیه به آبدوغ میزنند
خدا بیامرزه یکی رو.ازش قرض میگیرم و میگم دنیای اینده دنیای ویروسها و جنگهای بیلوژیک است نه دنیای موشکها
ماکه مطمئنیم کشورمان بهترین پزشکان جهان ویادرحدبهترینهاراداردوبطبع آن سیستم سلامت منطقه ودنیا ولی خیلی ازهموطنانمان بدلیل بیگانه دوستی افراطی ازشنیدن چنین مطالبی هرچندکاملاواقعی باشدخوششان نمی آیددرهرحال حقیقت رانمیشودباغرض ورزی کتمان کرددوستی دارم درینگه دنیازندگی میکندبااودیروزصحبت میکردم میگفت نه ماسک صورت ونه الکل ونه ژل ضدعفونی پیدامیشودالبته دوستانی که باورنمیکنندازسایت امازون جواب بخواهنددرکشوریکه هنوزکروناویروس شایع نشده ماایرادخیلی داریم ولی خومان پیازداغش راخیلی زیادمیکتیم درهرحال آقای بهنودحقیقتی راگفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
وقتی اسیر تبلیغات ماهواره ای بشوی بهتر از این برای ایران نمی شود چون فکر می کنند در همه جای دنیا در ارامش زندگی می کنند اما در ایران در بدختی و فلاکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
هم‌وطن؟ یارو تو کمپ تیرانا نشسته داره بهت می‌خنده. مگه هرکی فارسی حرف زد هم‌وطنته؟
ریس جمهور و مسئولین دولتی در رسانه ها طوری صحبت میکنند که انگار هیچ مسئولیتی در ایران ندارند. آنها همیشه طوری صحبت میکنند که مردم فکر میکنند که طوری شده است.

من نمیدانم خطاب سخنان ایشان چه کسانی هستند.

اگر هیچ قدرت اجرایی ندارید استعفا بدید و مردم را بیشتر از این با وعده های دروغ و حرف های کذب فریب ندهید.
علم الهدی همش داره بر طبل ؟؟؟ !! می کوبه یان کیه دیگه!!
رقصی چنان میانه میدانم آرزوست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
رقصی چنان بندری میانه میدانم آرزوست.
بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی :
۱۳۹۸/۰۱/۰۱
khamenei.ir
((مراقب این سوءاستفاده‌کن‌ها باید بود. طرف می‌آید بانک ایجاد میکند با استفاده از اجازه‌ی توسعه‌ی بانک‌ها -که یکی از کارهای غلطی که در کشور شد این است که اجازه میدهند همین‌ طور پشت سر هم بانک به وجود بیاید- پولهای مردم را جمع میکنند، بعد شرکتهای صوری درست میکنند، پولهای مردم را به عنوان قرض، وام و تسهیلات بانکی به شرکتهای خودشان میدهند، جیب خودشان را پُر میکنند، از این کارها دارند میکنند، اینها را بایستی مراقبت کرد، از اینها غفلت نباید کرد.))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بسیار درست فرموده اند. متاسفانه یکی از اشتباهات دولت احمدی نژاد همین بود. البته اقای سیف با زحمت زیاد یه سر و سامانی به اوضاع داد
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
کاشت مو با تراکم بالا فقط فقط یک میلیون تومان ؟ خیلی خوبه .
تا زمانی که بیماری جدید شیوع دارد به هیچ عنوان از مواد غذایی فاقد بسته بندی بهداشتی، مثل شیرینی جات، غذاهای رستورانی، بستنی و آبمیوه هایی که در خیابان بفروش میرسد و ... استفاده نکنید.
ای اهالی چوسان قدیم

دست از زاد و ولد بردارید
اگر هر کاری به متخصص آن کار سپرده میشد اوضاع مملکت در کلیه امور به مراتب بهتر می شد . وزیر بهداشت سر جای خودش است . شما بهتر بود در محلی که مناسبتان بود ، خدمت میکردید
هفته گذشته یک لامپ ال ای دی گرفتم 50 تومن، امروز رفتم یکی دیگه بگیرم گفت 70 تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
الان بابت این موضوع تعجب کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
نه نباید تعجب کرد بلکه بخاطر رفاهی که برای مردم ایجاد کردند باید افتخار کنیم.
فقر هیچ راه علاجی ندارد و شما هر چقدر به فقرا کمک کنید آنها سیر نخواهند شد.

فقرا بیشتر از آنکه به کمک های مالی نیاز داشته باشند به آموزش روش های پیش گیری از بارداری و داروها و وسایل آن نیازمندند.

فقر یک بیماری مادرزادی است که از والدین به فرزندان منتقل میشود.

مغز فقرا از نظر تکاملی با مغز افرادی که در رفاه زندگی میکنند کاملن متفاوت هست و این را تحقیقات علمی که با استفاده از تصویر برداری از مغز صورت گرفته ثابت کرده است و به همین دلیل هم هست که 99 درصد مجرمین دنیا از خانواده های فقیر هستند.
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
عزیزم این ادبیات مخصوص مرحوم هاشمی هس
قشر آسیب پذیر کلمه ای بود که هاشمی اولین بار بکار برد در صورتی که در قرآن مستضعف داریم که به معنای ضعیف شده هست
توصیه میکنم با خواندن مقالات موریس اله نوبلیست فرانسوی اقتصاد سواد اقتصادیت را بالا ببری براساس نظریاتش وقتی هزار تومان پول منتشر میشه و نرخ ذخیره قانونی ده درصد هست بانک ها به جای هزار تومان ده هزار تومان پول به مردم بدهکار میشن بدون اینکه کالایی تولید بشه جالب تر اینکه سه دسته از این انتشار پول منتفع میشن یکی سپرده گذاران که سود پول میگیرن دیگری بانک ها که وام میدم و سود میگیرن سوم کسایی که وام میگیرن درحالی که افراد مستضعف هیچ دسترسی به این پول ها ندارن و فقط از گرانی مایحتاج زندگی بهره مند میشن
همین حالا با افزایش قیمت کالا برای یک کارگر دو میلیون میگیره چیزی جز کاهش سبد نداره
در ضمن خیلیا حرف از تجارت الکترونیک و آموزش میزنن شما رو به کتاب مرجع تجارت الکترونیک e-commerce کنث لادن و تراور که هر ساله نسخه جدیدش چاپ میشه ارجاع میدم تجارت الکترونیک باعث کاهش مشاغل میشه در کوتاه مدت شاید شغل ایجاد کنه ولی در بلند مدت باعث افزایش تعداد بیکاران میشه مثال همین تپسی یا اسنپ هس شاید. کاهش هزینه ها را در بر داشته .ولی بخش عظیمی از راننده های آژانس بیکار شدن و درآمدشون کاهش پیدا کرده شاید در کل بنفع مردم شده ولی اوضاع مالی خیلی از افراد بدتر شده
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اول اینکه خود فقرا مقصر هستند . یعنی خود فقر و جهالت و بیسوادی براین مسایل ازدیاد جمعیت دامن‌میزند و دوم اینکه خود مسولین مقصر هستند که کلا گفتمان و سیاست های عربیها را به چالش میکشند . در اروپا میگوید فرزند کمتر زندگی بهتر . در صورتی در ان کشورها حقوق شهروندی هم زیاد سخت گیرانه نیست
اقاي ذوالنور ! شما هموني نيستي كه مي خواستي روحاني رو به زير بكشي ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
این پیشنهاد همون به زیرکشیدنه شما خبرنداری
کرونایی کذایی حقایق زیادی را آشکار کرد .
جلو گیری از مسافرین بی فکر و مسافرت فقط از ارتش برمی آید و بس.
نباید چون و چرا و اما و اگر از مسافرینی که گستاخی پیشه کرده اند پذیرفته شود .واجبترین کارها هم به کشتن خود و دیگران نمی ارزد.
ضمن اینکه کلیه مراکز دولتی ،بانکی ، اقتصادی و خصوصی ، اشخاص ، باید فرجه های دو ماهه و سه ماهه را برای بدهکاران و ارباب رجوعهایشان در نظر بگیرند تا مردم برای معذوریتهای اینچنینی هم مجبور به سفر نشوند.
هر چند در خیلی از مسائل با آقای شمعخانی موافق نیستم به این عکس العمل ایشان احسنت میگویم .من هم « رقصی چنین میانه ی میدانم آرزوست » خدا تمام پزشکان و پرستارانی که برای این مبارزه و مقابله از جان و زندیگیشان مایه میگذارند حفظ کنند و بهار شاد و دلنشین را برای آنها و خانوده هایشان که اینروزها در فشار و اضطرابند ،آرزو میکنم .خوشحالم که چنین هموطنان با غیرت و با همتی هم داریم .
کرونا علم الهدی را هم ادب کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
فکر نمی کنم
چون گفت تکلیف شرعی داریم به پزشکان گوش کنیم
نگفت عقل حکم می کنه
شمخانی چاره یی ندید که از رقصیدن ایراد نگیره.ترسید گذر پوست به دباغ خونه بخوره کارکنان بیمارستان و ناراحت نکرده باشه.هههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
فعلا نباید به پرستارها و دکترها چیزی گفت چون جونمون به فداکاری و زحمتهای این عزیزان بند هست. اگر بیماری کنترل شد و اوضاع خوب شد فیلم همشون هست احتمالا خدمت این عزیزان فداکار میرسند
مدتی کدخدایی نبود فکر کردم کرونا گرفته
ببینید به چه روزی افتادیم

روزگاری همه دنیا وامدارمون بود

حالا اذربایجان باید کمکمون کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
هنوز روزخوش ماهست ی زندگی فلاکت بار میرسیم که مردان اتیوپی کمک غذایی جهانی را بگویند ازما واجبتر مردم ایران هستند
واقعا بیماری کرونا ساخت امریکا هست ؟ اگر این موصوع صحت داشته باشد پس سلاح نطامی و دفاعی امریکا چقدر قوی هست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
سلاحی دریایی جدیدی که درست کرده این هست که با زیر دریایی مخصوصی با وزن ۵۰۰هزار تن هر کشتی باری و جنگی را بدون اینکه توپی در کند به قهر دریا میکشد . یعنی ناو یا کشتی ها بزرگ را با محموله ابتدا به یک سمت میکشد و پس از چپ کردن بسمت عمق دریا میبرد
بهنود:

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت منطقه است

آره برای جیب پزشک و پرستار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
برو دهنتو بشور...کار از شستن دستات گذشته...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
هنوز تو در این شرایط دست از سر پرستاران بر نمیداریر. لعنت بر تو . الهی کرونا بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
معلومه یه چیزی شنیدی و هیچی نمیدونی

؟پرستار جیبش کجا بود

بین پزشکا هم انحصار هست، خیلی ها اون درآمدهایی که توی تصورت هست رو ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
وای به لیاقت امثال تو.طی همین چند روز چند نفر از. این عزیزان پرپر شدن
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
عزیزان پزشک و پرستار تنها به اندازه وظیفه ای که دارید اونم برای اینکه در پیشگاه خداوند متعال شرمنده نباشید عمل کنید واژگانی به اسم فداکاری و ایثار و برای کشورهایی با فرهنگ غنی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
این کامنت نظر قلبی جامعه ایرانیه که الان از ترس جونشون مخفیش کردن و ادای آدمای سپاسگزار رو در میارن فعلا البته!!
حالا بیشتر بچسبید به ارمنستان
هرچند رویکرد من به موضوعات کشور با دیدگاه و رویکردهای زاویه ی بزرگی دارد لیکن 1) شفا وسلامت ایشان و همه ی هم وطنان و جهانیان که بیمار این ویروس هستند را مسئلت دارم 2) بباایشان موافقم که شخص رییس جمهور باید این کار را برعهده بگیرد 3) مبارزه با این بلا یک موضوع حاکمیتی است که تمام نیروها، قوا امکانات و ... و شهروندان کشورباید با همدلی و همکاری درآن وارد شوند بنابراین باید به رییس جمهور اختیارات گسترده داده شود.
"کمک ۵ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان به ایران"

لطفاً با رعایت نوبت به کشور همسایه فحاشی کنید، یک یکی لطفاً
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
مژده به مردم عراق وسوریه کمک 5میلیون دلاری رسید چندروز دیگر بحساب دولت شماواریز میشود
اگر تکلیف شرعی داشتید به قانون عمل میکردید و قم را قرنطینه میکردید که الان کل کشور نابود نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دولت جرات نداشت . چون از اول اینکار را میکردند با کفن تو خیابان اعتراص میکردند . کلا دولت روحانی در برجام هم‌چنین عمل کرد . روحانی گفت هر چی میگم گوش نمیکنند . پس بگدارم خودشان تجربه تحریم را لمس کنند
مسعود بهنود خبرنگار هستش ولی نه واسه انور اب واسه خودمون تو لباس اونور ابی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
چرا پاسپورتشو گرفتن تا سوار اتوبوس ارمنستان نشه؟
نماینده قم لاریجانیه، الآن بیش از ده سال رئیس مجلسه و شاهد به حاشیه رفتن و بی اثر شدن مجلس در همه زمینه ها بوده ایم، مجلس که باید در رأس امور باشد به یک قوه دنباله رو تبدیل شده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دو تا سه تا نماینده شجاع هم که بودند تایید صلاحیت نشدند .
دولت تا قبل از رسانیدن تجهیزات محافظتی وبهداشتی مانند ماسک ، دستکش ومواد ضد عفونی کننده حق ندارد کارکنان خود را بکار دعوت کند این ظلمی بزرگ به تمامی کارکنان دولت است از قدیم گفته اند اول وجود بعدا سجود / مردم در میان بستگانشان افرادی دارند که بنیه مالی ضعیف دارند ودر این روزها امکان سر کار رفتن ندارند در صورت امکان مخارجی که برای عید در نظر گرفته اید را به این خانواده ها بدهید حال بعنوان هدیه ویا قرض الحسنه طوری که ناراحت نشوند
اقای شمخانی با این قصه ها نمی شه حقیقت را پنهان کرد
ان پرستاری که می رقصد بار اول و اخرش نیست
انقدر در مجالس تولد و عروسی و ... رقصیده و انقدر پای ماهواره رقص دیده که به این درجه از تبحر و مهارت رسیده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دم‌ان‌پرستار گرم . رقص بهتر از گریه و زاری هست . اینطور نیست ؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دم ان‌پرستار گرم . رقص اشکالی نداره . . کجای دنیا با رقص و شادی مخالفت میکنند ؟
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
خوب به تو چه ربطی داره سرت توی کار خودت باشه
وقتی سلطان سکه دستگیر شد و با دو تن سکه ؟ بعد سکه ها چی شد ؟ الان بهترین‌موقع هست با آن سکه ها به بیماران کرونایی کمک کرد .
دم آذربایجان گرم. باز اونها نشون دادن که رابطه و پیوند تاریخشون بی اثر نیست. البته اگر برخی از پان فارسها مجال بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
تو از آب گل آلود ماهی نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
پیش بینی می کنند کرونا ایران را از هم می پاشد د ارند سرمایه گذاری می کنند
بچه دار نشوید حفاظت از بچه بیمار و معلول گرانتر از یک بچه سالم است بچه دار نشوید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
حساب کردم اگر در طی دوسال از پوشک برای بزرگ کردن هر فرزندی که بدنیا میاید بدون دیگر ملزومات و بدون هزینه دوا و دکتر و ویزیت ..... ۵ میلیون تومان فقط پوشک هست خوراک و پوشاک بماند
توصیه به اصولگرایان دنبال برنامه ریزی اول صبر کنید ببینید زنده می مانید اینطور که بویش می آید خدا هم از رای استصوابی شورای نگهبان خوشش نیامده
گر کرونا حمله بیوتروریستی آمریکا بود کلیه افرادی که جاده صاف کن انتشار آن در کشور بودند باید در دادگاه نظامی یا دادگاه انقلاب محاکمه شوند، هواپیمایی ماهان، کسانی که مانع انتشار به موقع اخبار شدند، افرادی که مانع قرنطینه منبع اولیه آلودگی (شهر قم) شدند، افرادی که مانع بستن حرمها شدند، افرادی که مانع قرنطینه شهرها شدند، افرادی که بسیار دیر به فکر جلوگیری از سفر مردم و انتشار ویروس افتادند، افرادی که علیرغم اطلاع از شیوع ویروس در چین، در جهت تامین ماسک، ضد عفونی کننده و سایر لوازم بهداشتی اقدام موثری نکردند، افرادی که اقلام بهداشتی را احتکار کردند، افرادی که گفتند از شنبه همه چیز عادی میشود و ....
همه گیر شدن این بیماری در ایران نتیجه تناقض کاری ما در رابطه و اعتماد به کشور های ضد دینی کمونیستی روسیه و چین همه چیز خوار به جای همراهی و اتحاد با کشور های اسلامی و عربی و همسایه است. متاسفم
دم گرونا گرم . مثل وزش باد هست . وقتی باد میوزد درختانی کهنسال را از ریشه در میاورد . وقتی باد میاید در یک روز تمام برگ های درخت ها فرو میریزند چون با بودن برگ درخت قدرت درختان در بهار برای رویش برگ جدید و میوه جدید گرفته میشود .....
بله اقاي شكوري راد . همه موشك هاي نقطه زن هم نمي توانند كرونا رو از بين ببرند .
در بی بی سی باشی و چنین موضع گیری کنی، جای درود دارد. درود بر مسعود بهنود.
بالاخره آمار کشته شده های آبان ماه کی اطلاع رسانی میشود؟
از تصاویر ارسالی از مناطق جنوب سرو کله آقایون با خانواده در مناطق جنوب پیدا شده . حداقل از سر سیاست هم که بود حداقل با لباس مبدل و خصوصی مسافرت میکردید ؟
توییتر برای همه مسئولان آزاد برای مردم ممنوع

این تبعیض را هم به بقیه افتضاحاتتان اضافه کنید
علم الهدی در همه مسایل سیاسی و اقتصادی و بین امللی و پزشکی و بانک و بورس و برجام حرف میزنه ولی در هیچکدام تخصص ندارد . آیا کسی نیست بصورت خواهش یا با منطق یا با فلسفه یا با کرنش از ایشان بخواهد اینقدر روی مخ و فکر مردم را آزرده نکنید . اخه هر وقت حرف میزنند جمعیت زیادی را آزرده سیاسی میکنند . شاید دلیلش این هست که کسی را اجازه انتقاد رودرو را نمیدهند .
افغانستان مظلوم ترین کشور قربانی کرونا
اونها سه مورد کرونایی مثبت از سی مورد منفی وهمگی ازکسانی هستند که از ایران دیپورت شدند
طبق آمار از زمان انتشار کرونا در ایران ۵۰هزار مهاجر از ایران اخراج شدند و هنوز افغانستان قدرت ندارد مانع این اخراج ها شودو یا مرز رابه روی ایران ببندد
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
احترام به همه اقوام واجبه ولی یکی از همین افاغنه با تست مثبت کرونا از بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان فرار کرد حالا شما ببینید این شخص چه تعداد ادم از هموطنای خودش و مردم ایران مبتلا میکنه نه پاسپورت دارن نه ویزا نه ادرس مشخص البته تقصیر شماها نیست از
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
کسی دیپورت نکرده. تمام خارجی ها خودشون از ترس کرونا
دارند به کشورهاشون بر می گردند. چون افغانی توی ایران زیاده، بیشتر توی چشم هستند.
اگر کشته شدگان اعتراصات اخیر را اعلام‌نمیکنید . حداقل میتوانید با همین کشته شدگان کرونا جمع بزنید و اعلام کنید
اطمینان است که احتکاری وجود ندارد این فریب است برای اینکه بگویند همه چیز است ولی عده ای نمی گذارند
کاش به خاطر انتخابات و ۲۲ بهمن این همه تاخیر در اطلاع رسانی صورت نمی گرفت.
با سلام و ارزوی سلامتی برای جامعه بشریت بویژه هموطنان عزیز در مواجهه با کرونا در اظهار نظر عزیزان موضوع قرنطینه قم مطرح میشه هر چند اگر این موضوع اتفاق می افتاد مطلوب بود . ولی یک نکته اساسی را بابد عزیزان مد نظر قرار داشته باشند که قم محل دسترسی حدود 17 استان کشور است بعنی با قرنطینه نمودن قم بعنی گسسته شدن ارتباط در بین اکثر نقاط کشور . پس ملاحظه می فرمایید کار بسیار مشکلی است مگر با برنامه ریزی اصولی و اساسی.
اصولگرایان و تند روها فعلا در این شرایطی که بیماری دامان خودشان را گرفتار کرده از مواضع ایدولوژیک خود یعنی مخالفت با تجربه . علم و عقل دست برداشتند . چون اینجا دیگر جای تمسخر و شوخی کردن و زیر سوال بردن معلومات علمی بی معنی بود چون خانواده خودشان هم درگیر هستند . لذا در شرایط اول که کرونا در حال شکل گیری بود اول منکر شدند ولی کم کم عقب نشینی کردند . ولی بعد از فروکش کرونا برای ماستمالی فرضیات خود در درمان و پزشکی چه ماستمالی خواهند کرد تا بعدا صبر میکنیم . کلا کاربران محترم بدانند در دیگر مقولات مثل سیاست و اقتصاد هم‌چنین برخورد میکنند که اینقدر گرفتاری شامل بیکاری و گرانی تحفه سیاسی انها به ملت شده است
این گروه خوانندگان لس آنجلسی که درلس آنجلس هم برای اینکه بیننده اندکی داشته باشندازطرفندهای مختلف مثل استفاده ازرقاصه های آنچنانی وغیره کمک میگیرندوبااین وجودطرفداری ندارندنمیدانم باچه فکری به عربستان رفتندخیلی خنده داراست فکرمیکنم افکارشان داخل فریزرسالها فریزشده وازپیشرفتهای هنری دنیا بیخبرند که اگربجای اینهاهنرمندان امروزکشورمان میرفتنداستقبال بمراتب مناسب تری ازآنهامیشدهرخوشبختانه آنها نماینده خوانندگان لس انجلسی بودندونه ایرانی
خدا را شكر علم الهداعلم پزشكان را پذيرفت ولى باز هم حاضر نشد بگويد از تصميمات ستاد ملى مبارزه با ويروس كرونا با مسئوليت وزير بهداشت و درمان تمكين ميكند !!!
چرا سوله؟
این همه هتل داریم میشه به سرعت تبدیل به بیمارستان کرد!

چرا نه؟
از هموطنان عزیز خواهشمندیم امسال در شهر خود بمانید وسفر نکنید
هموطنان عزیزم. لطفا مرتب هواپیمایی ماهان را نکوبید و ایضا چینیها را. در شروع بحران در چین حتی مسافرهای خروجی از چین را هم کنترل میکردند . شاید اطلاع نداشته باشید همین مردم چین فقط در یک روز 700000 دلار به سفارت ما در چین کمک مالی کرده اند و هر روز کمک با هوا پیما برای ما میفرستند و فردا یکشنبه یک میلیون ماسک اهدایی و ده هزار دستگاه تنفسی اهدایی اقای جک ما وارد خواهد شد با پرواز ماهان.حتی یک مورد از اتباع چینی ورودی به ایران و یا ساکن در ایران کرونا ندارند و تلفات نداشتند.در بازی امریکا که دنبال اخرین لنگرگاه قطع تحریم است وارد نشوید.همه انهایی که باید بدانند میدانند که کرونا را به احتمال قوی ان تاجر اهل قم که به زور و اصرار سه روزه رفت چین وبرگشت به ایران منتقل کرد و خودش هم اولین تلفات این بیماری بود.خدا ملت عزیرمان را بسلامت بدارد.
میگم به نظرتون اون پنج میلیون دلاری که آذربایجان میخواد بده به ایران برای کمک، نصیب کدوم آقازاده میشه ببره آمریکا برا عشق و حال؟؟؟؟؟؟؟ (-:
بابا اجازه بدید خاکسپاری فاطمه رهبر انجام بشه بعد سر پستش دعوا کنید
یعنی امسال نوروز نداریم ؟
کرونا امتحان خداوند هست . از بی عدالتی . از گرانی . از بی نطمی از بی درایتی . از اینکه میشود با سیاستی بنزین را گران نکرد و پدر و مادری را داغدار نکرد . از اینکه برای رسیدن به عدالت و ازادی نیازی به اینقدر سخت گیری بر شهروندانش در حوزه سیاست و اخلاق و اقتصاد با ابزار زور و چماق نیست .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی