بازدید 14933
۴

آنچه درباره ترامپ نمی‌دانید/ آیا با یک دیوانه طرفیم؟

کتاب «مورد خطرناک: دونالد ترامپ» نظر ۲۷ روانشناس برجسته آمریکایی درباره شخصیت رئیس جمهور آمریکا را ارائه می‌دهد. به گفته رسانه‌های آمریکایی، این اثر یکی از مهمترین کتاب‌هایی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است.
کد خبر: ۹۶۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 03 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، کتاب‌های منتشر شده درباره دونالد ترامپ تنها به مسائل کاخ سفید و اقدامات او محدود نبوده‌اند، هستند آثاری که تلاش کرده‌اند تا شخصیت او را نیز تحلیل کنند. کتاب «The Dangerous Case of Donald Trump» از جمله این آثار است که در آن ۲۷ روانشناس برجسته آمریکایی تلاش کرده‌اند تا با در نظر گرفتن گزاره‌های مختلف، شخصیت رئیس جمهور پرحاشیه آمریکا را تحلیل و بررسی کنند.

روانشناسان در این اثر تأکید دارند که پژوهش حاضر را از سر وظیفه اخلاقی و مدنی خود کرده‌اند؛ از این رو هرگونه جانبداری را کنار گذاشته و با بی‌طرفی عمل کرده‌اند. آنها سپس علائم و نشانه‌های روانشناختی ترامپ را مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌اند تا بتوانند این انسان پیچیده و تا حدی دیوانه را کشف کنند.

ویژگی‌هایی چون خصومت‌گرایی افراطی و تحریک‌پذیری، خودشیفتگی، عدم اعتماد به دیگران و ... از جمله موضوعاتی است که در این اثر از منظر روانشناسان مورد بررسی قرار گرفته است. تأثیرات اجتماعی رفتار او و تهدید سلامت جامعه از جانب ترامپ و همچنین پیروان او نیز بخش دیگری از کتاب را تشکیل می‌دهد.

نیویورک تایمز این کتاب را یکی از مهمترین آثار منتشر شده در سال ۲۰۱۷ توصیف کرد. از سوی دیگر، واشنگتن پست نیز در معرفی این اثر نوشته است: بسیاری از سیاستمداران و مفسران ، ترامپ را "دیوانه" می‌نامند یا به سلامت روانی وی شک دارند. در این کتاب متخصصان سلامت روان این ادعا را بررسی می‌کنند. آنها نتیجه می‌گیرند که به هر کس که به اندازه آقای ترامپ از نظر ذهنی ناپایدار باشد، نباید اختیار زندگی و مرگ و ریاست جمهوری را داد.

این کتاب در ابتدای سال جاری به فارسی ترجمه شد. حالا ترجمه‌ای دیگری از آن با عنوان «مورد خطرناک: دونالد ترامپ» با ترجمه صالح واحدی از سوی خانه فرهنگ و هنر گویا نیز به چاپ رسیده است. در بخشی از ترجمه واحدی از این اثر آمده است: در دنیای پر از آشوب امروزی به همان اندازه که لازم است از خودمان از توانایی‌هایمان و از نقاط ضعف و شکست‌هایمان بدانیم و بیاموزیم، ضرورت دارد که تا می‌توانیم از دیگر بازی‌گردانان بازی‌های بزرگ جهانی نیز بدانیم. به ویژه وقتی بازی‌گردانانی هستند که بازی‌هایشان با رشد، پیشرفت و آینده ما ارتباط پیدا می‌کند. ضرورت شناخت نقاط قوت و ضعف، فرصت و تهدیدی که برای ما ایجاد می‌کند، اهمیت صد چندانی دارد.

کتاب «مورد خطرناک: دونالد ترامپ» یکی از ۱۰ها و صدها سند مکتوب درباره شخصیت روانی چهره‌ای سیاسی است که قدرت بزرگ‌ترین اقتصاد و ارتش جهان را در اختیار دارد. کتاب حاضر توسط چهره‌های علمی آمریکا به نگارش درآمده و عموماً به قضاوت‌های منفی و هشداردهنده‌ای منتج شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴
به جای پرداختن به امریکا به فکر کشور باشید اختلاس ها احتکارها رانت و گرانی دلار و مایحتاج مردم و وسایل خانه و مسکن خودرو و کرونا بپردازید. سیاست خود را در قبال کشورها تغییر دهید. ما مشکل داریم
در گیرودار رقابت انتخابات ریاست جمهوری با کروکید هیولاری (درست زمانی که شما در جهت پیروزی وی گام بر می داشتید) بحثی در میان جامعه آپ استیرز امریکا در گرفت بدین مضمون که "باید کدهای هسته ای نادرست به وی داد"
این مطالب به منزله تایید عملکرد ترامپ و از دید برخی از طرفداران ترامپ نقاط قوت او به حساب می آیند. خود ترامپ هم اصرار دارد که فردی غیر عادی و به نوعی خارق العاده است.
بهترین راه مقابله با ترامپ بهبود مدیریت داخلی و جدی گرفتن مسائل کشور توسط همه گروهها است
صد در صد! ديوانه اي كه تو لباس خودخوانده ايش براي هم نژادهاي مثل خود يعني نژاد پرستان يهودي كار ميكند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار