بازدید 9764
در مبادی ورودی استان مازندران

مسافران مشکوک به کرونا بازگردانده می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:افراد مشکوک به کرونا که از استانی دیگر به مازندران سفر می کنند به خانه های خود بازگردانده می شوند.
کد خبر: ۹۶۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 02 March 2020

 

به گزارش تابناک، سید عباس موسوی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه باید نکات بهداشتی برای عدم مبتلا افراد به بیماری صورت گیرد، گفت: یکی از اقدامات اساسی در کنترل بیماری کاهش ارتباطات است که یکی از آن ها عدم مسافرت مردم به نقاط مختلف کشور هستند.

وی با تاکید براینکه برخی افراد مبتلا بدون علامت هستند، افزود: این افراد بدون داشتن علایم بیماری به شهرهای مختلف سفر می کنند و به دلیل ناقل بودن به دیگران انتقال می دهند.

موسوی به تب سنجی در مبادی ورودی استان اشاره کرد و ادامه داد: پس از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها مسافرت به استان افزایش پیدا کرد دانشگاه مازندران به عنوان استان پیشتاز طرح تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی انجام شد تا افراد غربالگری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در صورت تدوام این روند ممکن است افراد مشکوک به محل زندگی برگردانده شوند، گفت: همه هموطنان برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مسائل بهداشتی را رعایت کنند و از مسافرت و تردد غیر ضروری خودداری کنند تا جلوی گسترش آن را بگیریم.

وی قرنظینه را دارای اصول خاصی دانست و بیان کرد: در حال حاضر قرنطیه خود خواسته در جامعه انجام شده و افرادی که مبتلا هستند نیز توسط شبکه های بهداشت رصد می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اولین مورد مبتلا به کرونا در استان مازندران مسافری بود که وارد استان شده بود، گفت: مردم باید با ماندن در خانه و شهر خود ریسک انتقال بیماری را کاهش دهند.

موسوی خواستار ماندن هموطنان در خانه های خود شد و افزود: مسافرت و تردد غیر ضروری سبب افزایش ابتلا به بیماری می شود بنابراین یکی از برنامه های ما کنترل افراد مشکوک و قرنطینه آن ها در خانه است و افرادی که از استان های دیگر نیز به مازندران سفرکردند به خانه های خود بازگردانده می شوند.

وی ادامه داد: برخی افراد سیستم ایمنی قوی دارند و در برابر بیماری کرونا مقاوم هستند ولی این افراد به عنوان ناقل بیمای می‌توانند آن را به افراد دیگر انتقال دهند که در صورت نداشتن ایمنی کافی بدن منجر به بستری فرد و حتی مرگ می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر