بازدید 8197
۲

فرانسه آماده کمک به یونان برای مقابله با سیل مهاجران

رئیس جمهور فرانسه ضمن ابراز همبستگی با کشورهای یونان و بلغارستان، آمادگی پاریس برای ارائه کمک جهت حراست از مرزها در برابر سیل مهاجران را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷ 02 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «امانوئل ماکرون» روز دوشنبه ضمن ابراز همبستگی با کشورهای یونان و بلغارستان، آمادگی فرانسه را برای ارائه کمک جهت حراست از مرزها در برابر سیل مهاجران اعلام کرد.

این در حالی است که روز یکشنبه، «استلیوس پتساس» سخنگوی دولت یونان اظهار داشت که وضعیت بوجود آمده در پی ورود مهاجران به مرزهای شمال شرقی این کشور با ترکیه تهدیدی علیه امنیت ملی یونان است.

وی در ادامه افزود که یونان پذیرش تقاضاهای پناهندگی را به مدت یکماه متوقف خواهد کرد و روند بازگرداندن مهاجران غیرقانونی به موطن خود را تسریع خواهد کرد.

ماکرون در یک پیام توئیتری در مورد آمادگی فرانسه برای اینگونه همکاری نوشت: «ما باید با کمک یکدیگر برای اجتناب از [بروز] یک بحران انسانی و مهاجرتی همکاری کنیم».

گفتنی است که با گشوده شدن مرزهای ترکیه و روانه شدن سیل پناهجویان به سوی اروپا، شاهدان عینی از درگیری پلیس یونان با این مهاجران و شلیک گاز اشک آور به سوی آنان خبر دادند.

این دومین روز درگیریها میان پلیس یونان و هزاران پناهجویی است که سعی دارند با عبور از گذرگاههای مرزی وارد خاک یونان شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ای کاش اتن قبول نکنه چون فرانسه وارد قضیه بشه به زیان یونان تموم میشه
صد آفرین به ترکیه که سالهاست با کمک های بسیار اندک به پناهندگان اجازه ورود داده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر