بازدید 17269

ویروس کرونا و وضعیت تورهای نوروزی!

کد خبر: ۹۶۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 29 February 2020

با شیوع ویروس کرونا در ایران، یکی از صنعت‌هایی که در بخش‌های مختلف خود، دچار آسیب جدی شده است، صنعت گردشگری بوده است. رستوران‌ها، مکان‌های اقامتی در تمامی رده‌ها، حمل و نقل خارجی و بیشتر از همه، آژانس‌های مسافرتی و گردشگری در جریان این اپیدمی دچار مشکل شده‌اند. آژانس آویسا اما در این‌جا قصد دارد تا مسافران را با وضعیت تورهای نوروز 99 با توجه به این امر آشنا کند. اگر چه اکثر پروازها و بستن مرزها موقتی اعلام شده اما هنوز شرایط هیچ‌کدام مشخص نیست. ما در این‌جا، دو مسیر که همچنان امکان خرید آن‌ها وجود دارد را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

وضعیت تورهای تایلند

تور تایلند نوروز 99 اگر شرایط فعلی برقرار بماند، با‌نظم و برنامه‌ریزی قبلی برگزار خواهد شد. تقریباً می‌توان گفت که به جز باکو در همسایگی ایران، در حال حاضر پروازهای جنوب شرق آسیاست که از طرف ایرلاین ماهان همچنان برقرار است و تورهای آن، حتی در حال حاضر هم برگزار می‌شود. اگر وضعیت به منوال فعلی ادامه یابد، یکی از گزینه‌ها برای سفر خارجی در نوروز، تور نوروزی تایلند خواهد بود.

تا پیش از این، تورهای تایلند نوروز با دو ایرلاین ماهان ایر و سلام ایر برنامه‌ریزی شده بود اما اگر چه ممکن است عمان محدودیت پروازهای این کشور برای ایران را لغو کند اما ما در نظر می‌گیریم که صرفاً پروازهای ماهان به این مقصد برگزار خواهد شد. این پروازها از مبدأ تهران و به مقصدهای دو شهر توریستی این کشور یعنی بانکوک و پوکت برگزار خواهد شد و مسافران می‌توانند وابسته به بسته‌ی انتخابی خود، از میان این پروازها انتخاب کنند.

ویروس کرونا و وضعیت تورهای نوروزی!

مقاصد اما در تایلند بسیار متنوع و گسترده است و مسافران می‌بایست از میان شهرهایی مانند بانکوک، پوکت، پاتایا و ساموئی یا ترکیبی از این‌ها دست به انتخاب بزنند. برای خانواده‌هایی که قصد گردش در زیبایی‌های تایلند و همچنین خرید را دارند، حضور در بانکوک و مراکز خرید لوکس و زیبای آن، به‌خصوص در منطقه‌ی سیام، می‌تواند جذاب و دل‌پذیر باشد. اما اگر تا تایلند سفر می‌کنید، باید یکی از مناطق ساحلی را در برنامه‌ی خود قرار دهید اما انتخاب این که به کدام شهر بروید به شما مرتبط است. اگر با جمعی از دوستان به سفر رفته‌اید، پاتایا گزینه‌ی مناسب شماست. اگر خانوادگی سفر می‌کنید پوکت را انتخاب کنید و اگر دنبال سفری لوکس به دور از شلوغی هستید ساموئی یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود.

آمار ویروس کرونا در تایلند

با توجه به آمار رسمی اعلام شده تا به امروز ۴۱ مورد در تایلند به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این میان، ۲۸ مورد به طور کامل درمان شده و ۲ مورد هم در وضعیت بحرانی قرار دارند. هنوز موردی از فوت بر اثر این ویروس در این کشور، گزارش نشده است. پروازهای کشورهای مختلف از جمله ایران نیز به این کشور ادامه دارد و تعداد موارد جدید چندانی در آن گزارش نشده است. با توجه به همه‌ی این موارد، می‌توان گفت که تور تایلند چه برای شرایط فعلی و چه در نوروز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

ویروس کرونا و وضعیت تورهای نوروزی!

اگر شما از آن‌هایی هستید که در نوروز نمی‌توانید در خانه بنشینید و حتماً باید یک سفر آن هم خارجی را تجربه کنید، تایلند می‌تواند مقصد شما باشد و باید تلاش کنید تا آن را از یک آژانس تخصصی تورهای جنوب شرق آسیا تهیه کنید. آژانس آویسا با سابقه‌ی یک دهه‌ای و تمرکز بر مسیرهای جنوب شرق آسیا بهترین و ارزان‌ترین تورهای تایلند را به مسافران خود عرضه خواهد کرد.

وضعیت تورهای مالزی

مالزی هم از آن دست کشورهای جنوب شرق آسیاست که بخش عمده‌ای از اقتصاد آن به گردشگری و توریسم وابسته است و شیوع این ویروس، می‌تواند لطماتی به وضعیت اقتصادی آن در این حوزه وارد کند. اما تلاش زیادی برای جلوگیری از اپیدمی آن در این کشور انجام شده است که شرایط آن را در ادامه بررسی می‌کنیم.

آمار ویروس کرونا در مالزی

وضعیت مالزی به مراتب از تایلند در این زمینه بهتر است. مجموعاً از زمان آغاز این بحران بهداشتی در جهان ۲۵ مورد بیمار آلوده به کرونا در این کشور شناسایی شده‌اند که از این میان ۲۰ مورد به طور کامل درمان شده‌اند و هیچ مورد فوتی یا شرایط وخیمی گزارش نشده است. در حقیقت با سیاست‌های بهداشتی صحیح، این کشور توانسته از شیوع این ویروس جلوگیری کرده و همین سبب شده تا تور مالزی در حال حاضر هم مانند گذشته برگزار شود و مسافران، امکان سفر در حال حاضر هم به این کشور داشته باشند.

 

تورهای مالزی هم با پروازهای ماهان در دسترس مسافران خواهد بود. همه روزه پروازهای منظمی به مقصد کوالالامپور برگزار می‌شود که مسافران با استفاده از آن‌ها، به این شهر مدرن و زیبا در مالزی خواهند رسید.

شهرهای توریستی مالزی بسیار زیاد هستند اما مسافران ایرانی معمولاً چند شهر را از میان لیست بلند شهرهای این کشور بر می‌گزینند. کوالالامپور که عمده‌ی جاذبه‌های آن را آثار معماری مدرن و تاریخی، مساجد، معابد و همچنین مکان‌های تفریحی تشکیل می‌دهد، بسیار برای مسافران ایرانی جذاب است. در کنار این موارد، مراکز خرید متنوع و مدرنی در این کشور وجود دارد که می‌تواند بهشتی برای مسافران ایرانی محسوب شود. دو شهر پنانگ و لنکاوی نیز جزیره‌های ساحلی هستند که بسیار جذاب و زیبا هستند و مزیت بزرگ آن‌ها به نسبت تایلند، خلوتی و همچنین خانوادگی بودن آن‌هاست که سبب می‌شود محیطی ایده‌آل برای خانواده‌های ایرانی باشد.

اگر قصد دارید در نوروز حتماً به کشوری سفر کنید و در شرایط فعلی به دنبال مسیری هستید که همچنان در حال خدمات‌رسانی به مسافران باشد، ما در آژانس آویسا توصیه می‌کنیم تا تور مالزی نوروز 99 را در لیست گزینه‌های خود قرار دهید.

 

 

منبع : ویرلن

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار