بازدید 36428

مقایسه تصویر بدنی مردان و زنان تهرانی

بر اساس یک پژوهش، مقایسه تصویر بدنی مردان و زنان بزرگسال شهر تهران نشان داد که مردان دارای تصویر بدنی مثبت‌تری نسبت به زنان هستند.
کد خبر: ۹۶۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 29 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در تحقیقی تحت عنوان تصویر بدنی مردان و زنان بزرگسال شهر تهران و رابطه آن با ترکیب بدنی و تیپ بدنی مشخص شد که نگرش افراد بزرگسال نسبت به بدن خود ناشی از توانایی‌ها و ابعاد بدنی بوده و اینکه مردان فعال دارای تصویر بدنی مثبت‌تری نسبت به زنان هستند.

هدف تحقیق حاضر مقایسه خرده مقیاس تصویر بدنی افراد فعال و غیرفعال بزرگسال در دو گروه مردان و زنان و بررسی ارتباط تصویر بدنی با ترکیب بدنی و نوع پیکری است.

آزمودنی‌های این تحقیق را ۱۲۰ مرد و زن ۲۵ تا ۶۵ ساله تشکیل می‌دادند که به دو گروه فعال و غیرفعال تقسیم بندی شدند، ابزاری که برای جمع‌آوری اطلاعات از مورد متغیر تابع استفاده شد و شامل پرسشنامه خرده توصیف بدنی بود که از سه مقیاس چربی بدن، شاخص توده بدن و نوع پیکر تشکیل شده بود و شامل تیپ‌های چاق پیکر، ‌ عضلانی پیکر و لاغر پیکر بود.

نتایج این تحقیق نشان داد که تعامل معناداری در مورد خرده مقیاس‌های تصویر بدنی وجود دارد، ‌همچنین نتایج همبستگی نشان داد که رابطه معکوس و معناداری بین تصویر بدنی با چربی بدن و شاخص توده بدن و چاقی پیکری و نیز عضلانی پیکری و همچنین رابطه مستقیم و معناداری در لاغر پیکری وجود دارد.

چکیده این تحقیق از سوی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار