بازدید 11143

توضیح آلمان درباره آزادی یک شهروند ایرانی

آلمان تائید کرد که یک دادگاه در این کشور دستور آزادی فردی ایرانی را که پیشتر آمریکا خواستار بازداشت و استرداد او شده بود، داده است.
کد خبر: ۹۶۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰ 20 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از ای بی سی، مقامات در آلمان روز چهارشنبه تایید کردند که یک دادگاه در این کشور دستور آزادی فردی ایرانی را که پیش‌تر آمریکا خواستار بازداشت و استرداد او شده بود، داده است.

با این حال این مقامات آلمانی در ارتباط با چگونگی و مسائل مرتبط با آزادی این شهروند ایرانی توضیحی ارائه نداده‌اند.

پیش از این ایران تایید کرده بود که احمد خلیلی که از سال ۲۰۱۸ به دلیل آنچه «نقض تحریم‌های ایران» در آلمان عنوان شده بود و در این کشور تحت بازداشت بوده است، در جریان سفر اخیر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به آلمان برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ، آزاد شده و همراه با هیئت ایرانی به تهران بازگشته است.

همچنین «ماریا ادبهار»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان همزمان تایید کرده که به تازگی یک شهروند این کشور که در زندان اوین در تهران تحت بازداشت قرار داشته است، در جریان تلاش‌های دیپلماتیک آزاد شده و به برلین بازگشته است.

این شهروند آلمانی در ایران به اتهام تصویربرداری از امکان ممنوع بازداشت شده بود.

دو روز پیش از این، «سیدعباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که در پی سلسله رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک و با همکاری موثر قوه قضاییه و سازمان اطلاعات سپاه، احمد خلیلی شهروند ایرانی که به بهانه نقض تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و به درخواست دادستانی این رژیم در آلمان بازداشت شده و در معرض استرداد به آمریکا قرار داشت، آزاد و به همراه وزیر امور خارجه به میهن بازگشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی