بازدید 8253

مخالفت آلمان با اعزام کشتی جنگی به «تنگه هرمز»

وزیر دفاع آلمان گفت همزمان با اعزام کشتی های جنگی به بهانه تامین امنیت تنگه هرمز که نمی شود، برجام را حفظ کرد.
کد خبر: ۹۶۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 19 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، آنگرت کرامپ-کارنبائر، وزیر دفاع آلمان با شرکت در یک نشست پرسش و پاسخ در پنجاه و ششمین کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ در پاسخ به سوال کارشناس-مجری این نشست، تاکید کرد: پیوسته گفته ایم نه می خواهیم به ماموریت تامین امنیت «تنگه هرمز» آمریکا بپیوندیم نه بخشی از عملیات «فشار حداکثری» (آمریکا علیه ایران) باشیم.

وزیر دفاع آلمان سپس به سئوال یک کارشناس مهمان در این نشست پاسخ داد. یکی از کارشناسان در مورد راهبرد آلمان در برابر تامین امنیت «تنگه هرمز» و عبور ایمن و آزاد کشتی‌ها پرسید که خانم کرامپ-کارنبائر در پاسخ گفت: با کمال میل می‌خواهم در پاسخ به این سئوال به شما کمک کنم. ما در مورد تامین امنیت «تنگه هرمز» از همان آغاز گفتیم خود را به عنوان بخشی از ماموریت نظامی آمریکا در این ارتباط نمی‌بینیم و به همین علت در این ماموریت، مشارکتی نخواهیم داشت.
وی افزود: چرا؟ چون ما همین الان یکی از نمایندگان تروئیکای اروپا (متشکل از سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه) و همین طور یکی از نمایندگان (حافظ) «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) هستیم که تلاش می‌کنیم این توافق را نگاه داریم و حتی آن را توسعه نیز بدهیم. در واقع این پایه و مبنای (فکری) ما (در ارتباط با مساله تامین امنیت تنگه هرمز) است؛ ضمن آنکه ما باید به این مساله توجه داشته باشیم که ما خود را بخشی از عملیات «فشار حداکثری» (آمریکا علیه ایران) نیز نمی‌دانیم؛ این‌ها با هم جور در نمی‌آیند. به همین علت، پیوسته به صراحت اعلام کرده ایم همه نزدیکی ها و قرابتهای اروپایی ها و نیز نزدیکی به مواضع فرانسوی ها از جمله در مساله تامین امنیت «تنگه هرمز»، تنها باید این تاثیر را داشته باشد که ما در بعد نظارتی و شناسایی از طریق هوا یا دریا کمک حال باشیم؛ نه آنکه حمایت ما با اعزام کشتی های جنگی به این منطقه صورت عملی پیدا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان