بازدید 7446

سندرز پیروز انتخابات درون حزبی نیوهمپشایر

نتیجه رقابت‌های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت نیوهمپشایر برای دموکرات‌ها با پیروزی برنی سندرز دنبال شد.
کد خبر: ۹۵۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 12 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، «برنی سندرز»، سناتور «ورمونت» و از کاندیدا‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروز رقابت‌های درون حزبی این انتخابات در ایالت «نیوهمپشایر» شد.

به گزارش رویترز، نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در چارچوب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت نیوهمپشایر، اعلام شد و براساس آن برنی سندرز با کسب رتبه نخست و «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا با کسب رتبه پنجم بهترین و بدترین نتایج را کسب کردند.

سندرز که رقابت‌های درون حزبی ایالت «آیووا» را با اختلاف دهم درصدی به «پیت بوتجیج»، شهردار شهر «ساوث بند»، ایالت «ایندیانا» واگذار کرده بود، در این ایالت توانست در جایگاه نخست قرار بگیرد.

بوتجیج ۳۸ ساله و «ایمی کلوبوچار»، سناتور ایالت «مینه سوتا» در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.

نتایج این رقابت‌ ها در نیوهمپشایر برای بایدن که در آیووا در رده چهارم قرار گرفته، کابوس وار بود. معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا در رده پنجم قرار گرفت و «الیزابت وارن»، سناتور ایالت «ماساچوست» در جایگاه چهارم رقابت‌ های درون حزبی نیوهمپشایر قرار گرفت.

به نظر می‌ رسد اکنون نگاه بایدن به رقابت‌های ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) ایالت «کارولینای جنوبی» و دیگر ایالت‌های جنوبی که وی در آن‌ها از حمایت آفریقایی تبار‌ها به شکل گسترده‌ای برخوردار است، باشد.

تاکنون «اندرو یانگ»، کار آفرین آمریکایی، «مایکل بنت»، سناتور ایالت «کلرادو» و «دیوال پاتریک»، فرماندار سابق «ماساچوست» از جمع نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در نتیجه رقابت‌های درون حزبی کنار رفته اند.

رقابت‌های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برای هر دو حزب و به منظور غربال نامزد‌ها برای رسیدن به یک نامزد برای هر یک از احزاب جمهوریخواه و دموکرات در ۵۰ ایالت آمریکا برگزار می‌شود. دموکرات‌ها ۱۱ و جمهوریخواهان دو نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ معرفی کرده بودند. به نظر می‌رسد نام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا برای نامزدی از سوی جمهوری خواهان تثبیت شده باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر