بازدید 18308

بیانیه فرانسه علیه برنامه فضایی ایران

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای پرتاب ماهواره توسط ایران را در تضاد با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد توصیف کرده است.
کد خبر: ۹۵۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 10 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای پرتاب ماهواره توسط ایران را محکوم کرده و مدعی شده است که این اقدام بر خلاف تعهدات بین‌المللی ایران است.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه با اشاره به پرتاب ماهواره «ظفر» و همچنین رونمایی از موشک بالستیک تازه ایران، آمده است: «ایران، بر اساس بخشی از تعهداتش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، نمی‌تواند فعالیت‌هایی از جمله شلیک [موشک]، مرتبط با موشک‌های بالستیک دارای توانایی حمل سلاح اتمی، انجام دهد.»

این بیانیه می‌افزاید: «توسعه برنامه موشک‌های بالستیک ایران ثبات منطقه‌ای را تضعیف کرده و بر امنیت اروپا اثر می‌گذارد. فرانسه از ایران می‌خواهد کاملا به تعهدات بین‌المللی خود در این حوزه پایبند باشد.»

ادعای فرانسه در حالی مطرح می‌شود که ادعای یکسانی موشک بالستیک و ماهواره‌بر بار‌ها رد شده است. علاوه بر این، در قطعنامه ۲۲۳۱ که مورد استناد پاریس قرار گرفته، با ادبیاتی غیرالزام‌آور از ایران خواسته شده که بر روی موشک‌هایی که «با هدف داشتن توانایی حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند»، کار نکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۸
باشه باشه
فرانسه غلط کرده با بزرگترش که امریکا باشه
اینا واقعا فکر کردن چه کاره هستند.غلط کرده فرانسه
چه غلطا
آقا ما مردم ایران ، موشک و ماهواره نمیخوایم .... کی ووو ببینیم ...
ما میخوایم ماشین ارزون باشه، خونه ارزون باشه ... انرژی هسته ای هم نمیخوایم.
همین
با عرض سلام .... کشورهای غربی اینطور با فشار جلوی بیشرفت های کشورهای دیگر ایستادگی می کنند . به بهانه های خودخواه .
مرگ بر فرانسه.
این حرفا ارزش نوشتن نداره! اینا مگه کی اند؟
عجیبه نه پاکستان و نه هند مشکلی بابت اتمی شدن نداشتن!!!!!
میدونیم فرانسه از چی میسوزه از اینکه یک کشور به اصطلاح اونا جهان سوم اینچنین پیشرفت میکنه . درین سوزش بمیرید
اروپاییهای متکبر گذشت آن زمانی که آن سان گذشت.
فرض کنید فرانسه ماهواره به فضا فرستاده بود و وزارت خارجه ایران علیه برنامه فضایی فرانسه واکنش نشان می داد!
مضحک نبود؟
توی این جنگل بین المللی فقط باید قدرتمند بود تا بتوان از حق خود دفاع کرد...
برو بمیر تو یکی دیگه.
فرانسه ,انگلیس ,آلمان وآمریکا همه وهمه طبق فرموده امام راحل از هم بدترند در طول تاریخ استعمار گر بوده وهستند وخواهند بود چقدر دولت روحانی ساده هست
گستاخ پرو ساکت
اگر پرتاب ماهواره شکست خورده اونا چرا ناراحتند؟!
کشک و سابیدن آن مفهوم است؟
فرانسوی ها ار اون توافق تاریخی ، همین یک بند را خوندن و به آن عمل می کنن!!! ... به شرف نداشتنون
میسازیم خوبش هم میسازیم
اصلا مشکل ما و دنیا فرانسه و شوالیه های معبد و لژ نورشه
رهبرمون فرمودن باید قوی باشیم تا جنگ اتفاق نیافتد، به نظر بنده بایستی به سمت ساخت سلاح اتمی بریم، کشورهای غربی خودشون ساختن و دارن و دیگران رو هم تهدید میکنن اونوقت به ما میگن نداشته باشید تا سایه قلدریشون همیشه بر سر ما باشه
فرانسه غدار و حیله گر. به جای قطع ارتباط با آمریکا باید رابطه رو با این کشورهای خائن مثل فرانسه و انگلیس قطع کرد
مثل همیشه آش داغ تر از دیگر است و همیشه پیش قدم حرف های ترامپ و سیاست ترامپ مادر تروریست های جهان. فرانسه خود باید ۳۰۰ موشک های اتمی را که به قول خود ترامپ برای امنیت فرانسه حفظ خواهد کرد را باید از دور خارج بکند تا شعارهایشان کمی به حقیقت نزدیک شود.
به تو چه ای کشور خائن!؟
این فرانسه همون کشوریه که خونهای آلوده به ویروس ایدز رو به ایران آورد و هزاران ایرانی رو آلوده به ایدز کردند!

ای فرانسه‌ی بیچاره! گنده لاتتون رو توی عین الاسد سوراخ کردیم، چی میگی واسه‌ی خودت؟!
و این دخالتها، عین خیانت به کشور ایرانه...
ایران اسلامی بایستی علیه این بیانیه، یک سیاست یا بیانیه‌ی محکمتر و جدی علیه این کشور خائن اتخاذ کنه....
این بیان وزارت خارجه فرانسه اوج گستاخی وبی حیائی یک کشور است که بیشتر از دست افراد پررو بر می آید.به آن بندی که اشاره می کنند صرفا یک توصیه محسوب می شود،امیدوارم وزا ت خارجه مان جواب لازم و روکم کنی را بدهد.
آیا در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انسان زنده ای که نفس بکشد و توان سخن گفتن هم داشته باشد پیدا میشود که جواب دندانشکنی به این ملعونهای از خود راضی و بی منطق اروپای و اللخصوص به دولت حلقه بگوش صهیونیستها یعنی فرانسه بی عرضه بدهد؟ که پاهای نجست خود را از حد و توانش فراتر گذاشته و به کشور مستقل و قدرتمندی چون ایران میگوید که منافع کشور خود را فدای خواسته های متکبرانه آنها کند حتی اگر قوانین بین الملی تحقیقات اینچنینی را حق مسلم کشور جمهوری اسلامی ایران بداند باز هم مهم نیست، آنچه که ما مستکبرین و زورگویان عالم میگویم حجت است، همانطوری که رهبر فرزانه ما حضرت امام خامنه ای فرمودند دوران بزن و در رو تمام شد نه ایران، ایران زمان کاپیتولاسیون است و نه شما ملعونها دیگر آن توان زورگویی را دارید بلطبع خفه شوید و ببینید که چگونه پیشرفتهای بدون وقفه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد دشت که امیدواریم بخاطر تحمل نکردن این همه پیشرفتهای کشور عزیزمان ایران شما ملعونها از غصه دق کنید و بمیرید....
اکثر کشورهای جهان به دو دلیل وتحت پوشش فعالیت های صلح امیز هسته ای جهت کسب برتری وکاستن از خطر خارجی به گسترش ابزارها دفاعی مثل صنایع موشکی وهسته ای بالستیک خود پرداخته اند ،واقعیت را نمیشود کتمان کرد .
کاسه داغ‌تر از آش!!!؟؟؟
ایران برنامه فضایی داره؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل