بازدید 74811

بازار خودرو ترمز برید

بازار خودرو هفته جاری را با تنش قیمت مضاعفی شروع کرد. در این فضای متشنج، قیمت‌ها به‌گونه‌ای در رالی صعود قرار گرفت که دیگر فقط قیمت چند مدل خودرو زیر ۱۰۰میلیون تومان را می‌توان در جدول نرخ‌های بازار سراغ گرفت.
کد خبر: ۹۵۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 09 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، البته با توجه به اینکه بخش عمده خودروهای زیر ۱۰۰میلیون تومان فعلی نیز باید به‌زودی از خط تولید خارج شود، به‌نظر می‌رسد به‌زودی کف قیمت در بازار خودروی ایران به بالای ۱۰۰میلیون تومان منتقل شود. به‌گزارش همشهری، در سایه انتظارات تورمی شکل گرفته، بازار خودرو نیز مانند سایر بازارهای سرمایه‌پذیر، میزبان هیجان دلهره تبدیل ریال به کالای سرمایه‌ای شده و روزبه‌روز شاهد رکوردشکنی قیمت‌هاست. در آغاز هفته جاری، هیجان‌های قیمتی باعث شد قیمت اغلب خودروهای پرطرفدار و پرمعامله بازار به بالای ۱۰۰میلیون تومان برسد؛ تا جایی که فقط پژو۴۰۵ ایران‌خودرو و مدل‌های خانواده X۱۰۰ و X۲۰۰ سایپا یعنی محصولات خانواده پراید و تیبا همچنان زیر ۱۰۰میلیون تومان معامله می‌شود. با الزامی شدن رعایت استانداردهای جدید در تولید خودروی داخلی و ارتقای استانداردهای زیست‌محیطی از یورو۴ به یورو۵، تا چند ‌ماه دیگر؛ هم پژو۴۰۵ و هم اغلب محصولات خانواده پراید، از خط تولید خارج می‌شوند و دایره انتخاب کسانی که با سرمایه زیر ۱۰۰میلیون خواستار خرید خودروی سواری صفرکیلومتر باشند؛ به چند محصول از خانوادهX۲۰۰ سایپا محدود خواهد شد.

تخت‌گاز خودروهای چینی


هرچند بازار خودرو شاهد بالا رفتن بی‌محابای قیمت است اما به گفته فعالان بازار، معاملات قابل‌توجهی انجام نمی‌شود. هجوم نقدینگی متهم اصلی در رشد مداوم قیمت‌هاست. برخی نیز کاهش عرضه را عامل این بی‌ثباتی‌ می‌دانند. البته خودروسازان هم اتهام عرضه قطره‌چکانی در بازار را رد می‌کنند؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد گاه افزایش قیمت در برخی شرکت‌های خودروسازی عامل جهش قیمت‌ بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در یکی‌دوماه اخیر، ۲شرکت مونتاژکار خودروهای چینی قیمت محصولات خود را از ۴ تا ۲۱میلیون تومان افزایش داده‌اند و به همین واسطه قیمت این خودروها در حاشیه بازار نیز افزایش یافته است. در این شرایط مدیرکل تعزیرات استان تهران از افزایش نظارت خبر می‌دهد و معتقد است: سازمان حمایت باید قیمت واقعی خودرو را اعلام کند تا سازمان تعزیرات حکومتی بتواند قیمت‌هایی بیش از آن را به‌عنوان گرانفروشی شناسایی کرده و با متخلفان برخورد کند. محمدعلی اسفنانی، بدون توجه به عوامل اقتصادی ماجرا و سیاستگذاری‌های اشتباه در وزارت صنعت می‌گوید: یکی از دلایل گرانی خودرو روانی است؛ اما دلالان و واسطه‌ها نیز به تنش قیمتی این بازار دامن می‌زنند که با ایجاد سازوکار مشخص برای شناسایی و برخورد با تخلفات می‌توان شدت آن را کاهش داد.

ادعاهای متناقض


رامین نورقلی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افت عرضه خودرو به بازار را علت اصلی گرانی خودرو در روزهای اخیر می‌داند و می‌گوید: کشور سالانه به ۱.۲ تا ۱.۵میلیون دستگاه خودرو نیاز دارد اما عرضه شرکت‌های خودروسازی به یک‌سوم این تعداد کاهش یافته و رابطه عرضه و تقاضا را به هم زده است. نورقلی‌پور می‌افزاید: نوسان نرخ ارز و مسائل بین‌المللی از دلایل دیگر افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر است، ضمن اینکه تورم ایجاد شده در حوزه تولید نیز زمینه افزایش هزینه و رشد قیمت را فراهم آورده است.این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه صاحبان سرمایه و مردم به‌دنبال حفظ ارزش پول خود در برابر تورم هستند، می‌گوید: در ماه‌های اخیر نقدینگی زیادی به سمت بازار خودرو سرازیر شده تا از حاشیه سود این بازار بهره‌مند شود. در شرایطی که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛ کاهش عرضه خودرو را یکی از متهمان اصلی آشفتگی این بازار معرفی می‌کند، مقام‌های وزارت صنعت و مسئولان شرکت‌های خودروساز از احیای تولید و بهبود وضعیت خبر می‌دهند. چنان‌که فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو دیروز در مراسم تحویل خودروهای آتش‌نشانی به وزارت راه و شهرسازی گفت: تولید خودروی سواری در این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده و تحویل تعهدات معوق این شرکت به وضعیت مساعدی رسیده است.

بازار خودرو ترمز برید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۳
اقا چرا نمیفهمید چیزی به اسم مافیا و دلالی خودرو وجود نداره
همش مزدورای شرکت های خودروسازی هستن به دستورشون همه کار میکنن انبار ماشین و قطعه تا ....
خلایق هرچه لایق نیاز به ویروس کرونا نیست دیگه
خسته نباشین مدیران پر تلاش !!!!!!!!!!!!!!!!، آدمهای شریف در این مملکت پامال انسانهای پست شدند .
خدایا نجاتمون بده
ترمزش دست كيه كه بريده چرا مردم بايد تاوان بي تدبيري مسئولين رو بدن .چرا خودرو سازها به گفته رهبري توجه ندارن كي هستن اين ادما كه هر چيزيرو و هر زماني كه بخوان تغيير ميدن.
گل بگیرید درشو بره ملتم خلاص کنید
هر کیو میبینی داره حرص میخوره ملتو داغون کردید بخدا
دولت دلال
عیبی نداره بعدا همین جا میخونید ارزان شد!!! مثلا پراید 100 میلیون تومان فقط ... دیگه ماشین داشتن هم لاکچری است ....
بریم سراغ موتور سه چرخ و ....
بهتره بگی بازار خودرو کمر مردم رو شکوند.
دزدهای حرفه ای
اینجا ایران است
واردات خودرو را آزاد کنید تا مشکل حل شود
علی برکت الله
شرم بر کسانی که مانع از واردات خودرو با شعار دروغین حمایت از تولید داخل شده اند ولی هدفشان فقط سر کیسه کردن مردم و دلارجمع کردن برای کارهای بیهود ه و ... است . خودرو دیگر شده یکی از معضلات بزرگ
بازارچی ترمزنبریده ؟!!!!!!!
ویروس کرونا را اگر میخاهند نابود کنند بیارنش ایران ظرف یک ما با دیدن قیمتها از نا امیدی به زندگی وآینده به یک ماه نکشیده سکته مغزی میکنه وتا دنیا دنیاست دیگه هوس زندگی نمیکنه
دولت و دولتیها پشت این قضیه هستند.بیخود تیتر نزنید.
همش تقصیر آمریکاس با حضور پر شور در انتخابات سیلی محکمی میزنیم بر ذهنشان و میگوییم مارا از پراید ۶۵ میلیونی نترسون
همه سر همدیگه کلاه میذارن ولی کسی صداش در نمیاد چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته صحیحش این هست که بفرمایید حضرات مافیا افسار پاره کردن
این آمار و ارقام نشان دهنده به خاک نشستن زندگی هشتاد میلیون ایرانی فقط در عرض یکسال است. حالا تا کی میخواهیم با استکبار مبارزه کنیم !!!!!!
خدایا مرگ ما را برسان.. دیگه هرچیزی سقفی داره باوو.. این قضیه خودرو سقفش تا ............................................
بی تدبیری مسولین کشور است که مردم بدبخت باید تاوان بدن
بازار شدیدا نیازمند اعدام سلطان خودرو است
بايد واردات خودرو آزاد شود هر نفر با كدملي بتواند 1 ماشين از خارج وارد كند.
افرین به دولت محترم هرروز یه جایی از اقتصادکشورمگندد
مدیریت دولت و نظارت مجلس عالی است!. به تمام دنیا آموزش بدهید که چگونه در مدت یکسال توانسته اید بالای ۲۰۰ درصد خودرو و به تبع آن همه چیز را افزایش بدهید!
اگر قانون بود و هر کس به وظیفه اش عمل میکرد شاهد این موضوعات نبودیم.
توایران فقط افزایش حقوق ورفا وراحتی ترمز نمی بره وگرنه همه چیز توایران ترمز بریده ؟....
کربلا منتظر ماست بیا تا برویم.
خوب قيمت زديد كه جي
تا حالا 200 بار تابناك از اين چيزا گفتي چي درست شد !
مافيا مافيا حرفيشونم نمي تونيد بشيد نه شما روزنامه نگارا نه گنده تر از شما ...
نمونه اين گروني ها در ملك نيز ديده شد دليل مهاجرت براي زندگي بهتر ورزشكارا و مردم عادي ريشه در همين گراني ها دارد ولي كــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــو گوش شنوا
یک ماه پیش مجلسی ها که عضو هیئت مدیره شرکت های وابسته به خودرو سازی هستند دست کردن در جیب مردم 10 هزار میلیارد تومن یعنی یک سوم پول بنزین - آبان 98- ریختن تو جیب خودرو سازی که ماشین دم عید گرون نشه!

هیچ کسی از رسانه ای ها الان پیدا نمیشه بره بگه اون پوله کجا رفت !

خیلی جالبه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر