بازدید 7597
۴

گفت‌وگو با یکی از دانشجویانی که در قرنطینه کروناست

یکی از دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین که دیروز به کشور بازگشت، درباره شرایط فعلی محل قرنطینه و همچنین چگونگی بازگشت‌شان به ایران توضیح داد.
کد خبر: ۹۵۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴ 06 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مارال - دانشجوی داروسازی در شهر ووهان چین در تشریح وضعیت نحوه انتقالش از چین به ایران در پی شیوع کروناویروس در این کشور، گفت: به دنبال شیوع این بیماری در چین بسیاری از کشورها اتباع‌شان را از این کشور خارج کردند. در همین راستا ما نیز فراهم شدن بازگشت‌مان به کشور را از سفارت ایران در چین خواستار شدیم. نهایتا نیز با پیگیری‌های انجام شده صبح امروز به کشور بازگشتیم. البته کمک‌های وزیر بهداشت و جلساتی که در این زمینه گذاشتند، در انتقال ما به کشور بسیار تاثیرگذار بود.

وی درباره شرایط لحاظ شده در پرواز اختصاصی انتقال دانشجویان ایرانی مقیم ووهان به کشور نیز گفت: تیمی که برای بازگشت ما اعزام شد، همه لباس مخصوص پوشیده و مجهز بودند. قبل از ورود به هواپیما ابتدا توضیحات اولیه‌ای برایمان داده و تب‌مان چک شد. بعد از سوار شدن بر هواپیما و هنگام خروج در فرودگاه تهران نیز مجددا تب‌مان چک شد. طی ۹ ساعت پرواز نیز همه از ماسک استفاده ‌کردیم و نمی‌توانستیم ماسک‌مان را برداریم. بعد از رسیدن به فرودگاه تهران و بررسی‌های دوباره، با اتوبوس به محل قرنطینه منتقل شدیم.

این دانشجوی داروسازی همچنین گفت: در هواپیما ظاهرا اتباع دو – سه کشور دیگر هم بودند ولی من آنها را ندیدم و از تعدادشان هم اطلاع دقیقی ندارم. هنگام پیاده شدن از هواپیما هم تنها ما ایرانی‌ها پیاده شدیم.

وی در ادامه صحبت‌هایش در زمینه امکانات در نظر گرفته شده در محل قرنطینه نیز به ایسنا گفت: اینجا اتاق‌هایی که در اختیارمان گذاشتند یک تا دو نفره است. پرسنل هتل از اینجا رفتند و اکنون تیم اورژانس و وزارت بهداشت اینجا مستقر است و امکانات مورد نیازمان را از ما سوال کرده و برایمان فراهم می‌کنند. دو پزشک نیز در اینجا مستقر هستند که به محض ورود مجددا تب‌مان را چک کردند و سوالاتی درباره مشکلات تنفسی و علایم سرماخوردگی از ما پرسیدند.

این دانشجوی داروسازی گفت: به ما گفته‌اند ۱۴ روز باید در قرنطینه باشیم و پس از آن می‌توانیم نزد خانواده‌هایمان بازگردیم. طی این مدت نیز اجازه دیدن خانواده‌هایمان را نداریم. البته من با خانواده‌ام صحبت کردم و وضعیت را به اطلاع آنها رساندم. خانواده‌ام تهران نیستند و پس از گذشت ۱۴ روز قرنطینه، نزد آنها خواهم رفت.

وی با اشاره به بازدید دکتر رییسی – معاون بهداشت وزیر بهداشت از محل قرنطینه و اسکان این دانشجویان، گفت: از معاون وزیر بهداشت خیلی تشکر می‌کنم که برای دیدن ما به هتل آمدند و صادقانه بگویم که انتظار این برخورد صمیمی و دوستانه را نداشتیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
دروغ به این بزرگی؟!! توی عکس خیلی هاشون ماسک ندارن!!!
عزیز من تو همین عکسی که هست چندتا ماسک ندارن .. بعد تو متن میگه ما همه ماسک داشتیم و نمیتونستیم برداریم ... دروغگو دشمن خدا و ملت هست
طی ۹ ساعت پرواز نیز همه از ماسک استفاده ‌کردیم و نمی‌توانستیم ماسک‌مان را برداریم.
راست میگه بنده خدا، در تصویرم مشخصه
يك فروند هواپيماي مجهز و ايزوله كه ميگفتن همينه - لااقل روي صندلي ها رو با يك روكشي چيزي ميپوشندن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر