بازدید 6594
۱

آرزوی ابتکار درباره مجلس و دولت بعدی

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، رشد تشکل‌های مردم‌نهاد در دولت‌ حسن روحانی را کم‌سابقه دانست و درباره تبعیت تشکل‌های مردمی از سیاست‌های خاص دولت یا الزام آنها به اجرای آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های دولت توضیح داد.
کد خبر: ۹۵۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 05 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهوری درباره وضعیت سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در کشور گفت: آنچه در قوانین و مقررات تاکنون پیش‌بینی شده این است که سازمان‌های مردم‌نهاد، ضمن استقلال خود، مجوز فعالیتشان را از دولت و وزارت کشور بگیرند و این کسب اجازه تنها به سبب نظم فعالیت آنها در چارچوب قانون و مطابق عملکردی است که در تمام کشورهای جهان رایج است.

ابتکار تاکید کرد: به‌ هیچ وجه نیاز نیست سیاست‌های تشکل‌های مردم‌نهاد به دولت وابسته و تابع تمام تدابیر یا فرایندهای دولتی باشد. امروزه نیز مطلقا سازمان‌های مردم‌نهاد از نظام بروکراتیک پیروی نمی‌کنند و علت موفقیت آنها نیز همین استقلال‌شان است.

وی افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد کنونی داوطلبانه تشکیل می‌شوند و ساختاری کاملا مستقل دارند. همچنین از لحاظ مالی از دولت مستقل هستند و این نگاه در دولت نیست که سازمان‌های مردم‌نهاد را به خود وابسته کند. ما سعی کردیم سازمان‌های مردم‌نهاد با استقلال در دیدبانی و سیاست‌گذاری‌های کشور مشارکت کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: البته همه باید با سیاست‌های کلان کشور هماهنگ باشند. این طبیعی است که تشکل‌های مردم‌نهاد نیز با سیاست‌های ملی و کلی کشور هم‌راستا باشند. تشکل‌های مردم‌نهاد هم بخشی از مردم هستند، اما تبعیت تشکل‌های مردمی از سیاست‌های خاص دولت یا الزام آنها به اجرای آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های دولت وجود ندارد. در این موضوعات سازمان‌های مردم‌نهاد مستثنی هستند.

ابتکار با اشاره به انتخابات‌ پیش رو و تاثیر نتایج آنها بر سازمان‌های مردم‌نهاد ادامه داد: امیدواریم در مجلس و دولت آینده لااقل معتدلان حضور داشته باشند. البته پس از دولت اصلاحات تجربه تغییر سیاست‌ها و افول تشکل‌های سیاسی را داشتیم. امیدواریم سیاست‌ها به نحوی تبیین شوند که تشکل‌ها امکان ادامه فعالیت‌هایشان را داشته باشند. ما به گونه‌ای پیش رفتیم که عمق عملکرد تشکل‌ها در جامعه بیشتر و قدرت و استحکام مدیریتی آنها تقویت شود. در حقیقت استقلال آنها از دولت بیشتر شده و هویت‌شان در جامعه تغییر بهینه داشته است، از این رو امیدواریم در برابر هر تغییراتی استقامت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌ها روح جامعه هستند، اظهار کرد: در جوامعی که تشکل‌های مردمی امکان عمل نداشته باشند، جامعه پویایی خود را از دست خواهد داد. من فکر می‌کنم سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها در صورت وقوع هر مشکل احتمالی به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه انجمن‌ها خواهند توانست استقامت خود را در برابر تغییرات دولت‌ها حفظ کنند، گفت: رشد تشکل‌های مردم‌نهاد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم کم‌سابقه بوده است. مشابه این رشد تنها در دوره اصلاحات بود. امیدوارم خیر و برکت تلاش‌های دولت در جهت انسجام تشکل‌های مردم‌نهاد برای مردم باقی بماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
این حرفای بدون کاربرد و صرفا یه چیزی گفته باشیم رو بیخیال خانوم دکتر،آقا زاده در چه حالن؟کم و کسری چیزی...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست