بازدید 9741

چرا این دربی شماره ۹۱ است نه شماره ۹۲ ؟

با در نظر گرفتن دیدار سوپر جام و هم‌چنین محسوب نکردن دیداری که استقلالی‌ها از آن به عنوان دومین داربی یاد می‌کنند، مسابقه پرسپولیس و استقلال که قرار است در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ برگزار شود، داربی شماره ۹۱ است.
کد خبر: ۹۵۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱ 04 February 2020

مدتی است که در شمارش داربی‌های استقلال و پرسپولیس اختلاف به وجود آمده است.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که روز پنج‌شنبه استقلال و پرسپولیس در داربی شماره ۹۱ به مصاف هم می‌روند، اما برخی افراد و رسانه‌ها این مسابقه را داربی شماره ۹۲ قلمداد می‌کنند. اما محل اختلاف کجاست؟

در فروردین‌ماه سال ۹۸ و قبل از داربی باشگاه استقلال با انتشار گزارشی ادعا کرد که که در میان شمارش داربی‌ها یک مسابقه مغفول مانده است. استقلالی‌ها ادعا کردند بین داربی شماره یک و دو یک مسابقه دیگر هم میان استقلال و پرسپولیس برگزار شده که با تساوی یک بر یک به پایان رسیده.

طبق گزارش استقلالی‌ها، آن مسابقه دوستانه بوده است اما با توجه به این که چنین مسابقه ای در آمار‌های رسمی نهاد‌های مربوطه در حوزه فوتبال و ورزش ایران ثبت نشده است، نمی‌توان آن را در شمارش داربی‌ها حساب کرد.

در این بین برخی از طرفداران فوتبال به اشتباه گمان می‌کنند اختلاف در شمارش تعداد داربی‌ها به ماجرای سوپرجام فصل ۹۷ - ۹۶ برمی‌گردد. مسابقه‌ای که استقلالی‌ها به دلایل حضور در اردوی ترکیه در آن شرکت نکردند و پس از کش و قوس‌های طولانی و رای دادگاه عالی ورزش، پرسپولیس برنده آن شناخته شد.

ایسنا نوشته که دربی پیش رو را با عدد ۹۱ نام گذاری کرده است و البته داربی سوپرجام را در شمارش خود حساب می‌کند، اما مسابقه‌ای که استقلالی‌ها مدعی آن هستند در شمارش این خبرگزاری محسوب نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل